המלצות למטופלות בסרטן השד באמצעות כימותרפיה – נוגי גזית

שנים לימדתי על הטיפול הביואורגונומי בסרטן. כשלמדתי את הרפואה הגרמנית החדשה ואת התייחסותו של ד”ר האמר לכימותרפיה, גיבשתי לי עמדה נחרצת כנגד הטיפול הכימותרפי. היה לי ברור שאם חס וחלילה יבוא הסרטן לבקר אותי, אני אטפל בעצמי בכל אותם כלים שרכשתי ועזרו לאחרים ואת הרעל הזה אני לא אכניס לגופי.
ואז הוא בא לבקר אותי, נובמבר 2019, גוש בגודל של 1.6 ס”מ בצינורות החלב, סגור ומבודד.
הייתי בטוחה שאני הולכת לניתוח להוצאת הגידול ומאמצת אורח חיים “בריא”. עוצרת את מירוץ החיים ועושה את השינויים שהסרטן מזמין אותנו לעשות (לא שידעתי איך לעצור… התחביב שלי הוא העבודה, התשוקה שלי היא העבודה למה בכלל לעצור?)
ואז ניחתה עוד מכה, לא סתם סרטן אלא סרטן עם אחוזי התחלקות מאד מאד גבוהים וסוג שלא מגיב לטיפולים המתקדמים…
אבל אני לא כימותרפיה…. ניסיתי להבין את המשמעות הרוחנית של “המכה” שניחתה עלי. הבנתי שביקשתי לעצור ולעבור תהליכים פנימיים, והנה בורא עולם זימן לי עצירה בדמות הכימותרפיה… בתחושת “כישלון” (על כל מה שהאמנתי עד כה), יצאתי ל”חופשת כימו” – עצרתי את החיים = עבודה (עבורי) ועם החדרת החומר הכימי הפכתי ל”חולת כימו”. הבנתי שעלי לעבור תהליך של איבוד הטראומות שגרמו לסרטן הקשורות לאובדן הבת שלי, לפחד שלי שלא אהיה סבתא מספיק טובה ועוד עניינים הקשורים לקן המשפחתי היקר לי מאד. הבנתי שבמקביל אני צריכה לשמור על הגוף בכדי שיוכל להתמודד עם אותם חומרים המדכאים את מח העצמות ואת ייצור כדוריות הדם האדומות והלבנות. ולחזק את כל האיברים המתמודדים עם הרעל המוכנס לגוף.
לאור זה שנתקלתי בחוסר ידע וגם בחוסר רצון לדעת על דרכים לחיזוק הגוף בדרכים טבעיות במערכת הבריאות הקונבנציונלית, החלטתי להעלות את הדברים שאני עושה כאן. זאת לא המלצה רפואית, זה הטיפול שלי, אך ייתכן שיהיו כאן טיפים שיוכלו לעזור לך לעבור את “מחלת הכימו” שלך בקלות רבה יותר.
ההמלצות שכאן הן ברובן על פי הניסיון שלי, והן קשורות לסוג הכימו שאני קיבלתי, אם יש  לך המלצות נוספות, בהתאם לטיפול שאת מקבלת, אשמח בסוף המסמך להכניס אותן. יש מגוון רחב של טיפולים בסרטן שלא הגעתי אליהם (הומאופתיה, סו-ג’וק וכדומה) שאני יודעת מניסיונם של אחרים שהם טובים להם. אך בסופו של יום עליך לאמץ את הטיפולים ואת הגישה הטיפולית שנראית לך המתאימה ביותר.

טיפול הכימו שלי:

  1. 4 פעמים כל שבועיים חומר A תרופת כימו: אדרימצין אח”כ אינפוזיה של חומר C
  2. 6 פעמים כל שבועיים T טקסול

המלצות שקיבלתי מבוגרות כימו ומהניסיון שלי (תודה לענת קפלון ואוסי מינדל)

  1. לא מתקרבים לאנשים מצוננים, לא מחבקים אנשים מצוננים, לא מתקרבים למרפאה – סכנה היות ומערכת החיסון חלשה למרות חיסון דלקת ריאות, למרות הזריקה המגבירה את כדוריות הדם הלבנות
  2. כשמקבלים את ה-AC חשוב כשהחומר האדום נכנס לפה לשים קרח בפה – זה מונע פצעים בפה – אפשר לקנות קרטיב, ואפשר לבוא עם קרטיבים טבעיים תוצרת בית בתוך צידנית. אפשר שיהיה לידי כוס עם קרח ולשים בפה
  3. כשמקבלים את הטקסולAT לוקח כמה שעות טובות עד שהוא נכנס לווריד. (3 שעות. בפעם הראשונה לוקח יותר זמן כי מטפטפים לאט כדי לראות איך הגוף מגיב לחומר). החומר עלול לגרום להירדמות של כפות הידיים והרגליים, לנשירת ציפורניים, לכן חשוב לשים כפפות של קרח וגרביים עם קרח.
    קרח:
    א. אפשרות לשים את הידיים/ רגליים על קרחונים (לא נוח), לשים את הרגליים על שקית קרח שקונים בסופר / תחנות דלק. לידיים להחזיק 2 בקבוקי מים קטנים קפואים
    ב. אפשרות לשים שקיות פלסטיק חד פעמיות שהופכות לקוביות קרח (קונים בסופר, בתחנות דלק, בציוד למטייל), הקרח נמס והסביבה מתמלאת במים, לא כל כך נעים.
    ג. יש קוביות קרחונים מג’ל שאפשר להצמיד לידיים ולרגליים.
    ד. ניתן לקנות באמזון : יש להזמין 2 כפפות https://www.amazon.com/-/he/dp/B077RBJTVBה.
        ניתן  לקנות באמזון : יש להזמין 2 גרביים https://www.amazon.com/dp/B003L4WOKG?ref=ppx_pop_mob_ap_share
  1. יש פסיכולוגית רפואית – במידה ויש השפעה על מצבי רוח, מומלץ לפנות אליה – בימים הטובים של הכימו, לא תחת השפעת הכימו – לא נזקקתי לה אך עשיתי טיפולי ביואורגונומי, ריקול הילינג – עבדתי על מקור סרטן השד צד שמאל שקשור לילדים, לפחד עליהם לפחד ולשמירה על הקן המשפחתי ועוד.
  2. אחרי הטיפול השני מתחילה נשירה, 17 יום מהטיפול הראשון – אצלי – בשעת כתיבת שורות אלה אני אחרי הטיפול השישי ואין נשירת שיער – היה דילול של השיער ועשיתי גלח אך נשאר השיער בכל הגוף והראש. לפני הטיפול השביעי גילחתי את כל הקרקפת כי נוצרו קרחות שנתנו לי הרגשת חולי, והיום 11.5.20 אני עם קרחת גזעית שעושה לי ממש טוב.
  3. מומלץ לבדוק את הפתולוגיה של הגידול ולמה הוא רגיש – יש לשאול את האונקולוג (יש חברה בשם “קאנסר הופ” לבדיקה והתאמה של טיפולים כימותרפיים ואימונותרפיים לגידול). אצלי סוג הגידול לא מגיב לדרכי הטיפול הרגילות לכן לא קיבלתי מהרופאה אישור לפנות אליהם. הפרוטוקול בטריפל נגטיב הוא אחיד.
  4. חשוב שמישהו יהיה איתי כשמקבלת את הטיפול, לשים קרח / קרטיב בפה למניעת פצעים בפה.
  5. מניעת פצעים: צחצוח שיניים אחרי כל ארוחה (משחת שיניים המסייעת מאד להתמודדות עם חניכיים רגישות היא: Sensodyne Rapid או Colgate sensitive pro-relef)
    ובנוסף, ) אכילת אוכל פושר, אוכל רך ללעוס כך שלא יפצע את החייך והלוע
  1. אם יש פצעים בפה אפשרות טיפול:
    א. לשים דבש חרובים על הלשון ולטייל עם הלשון בלוע ולמרוח את דבש החרובים על הפצעים
    ב. לשים טחינה גולמית על הלשון כמו דבש החרובים
    ג. לימור סרוגו (שיאצו ודיקור סיני – רמת הגולן טלפון: 054.7350313)  שמה לי מדבקת דיקור סינית מתחת לגבה שהעבירה את הכאבים בלוע / שקדים תוך 10 דקות מרגע הדבקת המדבקה עם המחט הסינית. הכאבים היו כתוצאה מבליעת אוכל שפגע ברירית הלוע ויצר מצב שדומה לדלקת שקדים.
    ד. תמצית שהאחות האונקולוגית בבית חולים נותנת מרשם לקנייה בבית מרקחת (לא קניתי)
    ה. תכשירים שונים שניתן לקנות בבתי מרקחת
    ו. יש הממליצים על חלב נאקות – לא היו לי פצעים רציניים, לא יודעת להמליץ.

     

  2. אם יש בחילות:
    בסופרפרם ניתן לקנות ב-70 ₪ צמידים הנקראים Sea Band צמיד בד שצמוד אליו כפתור פלסטיק, שמים אותו על נקודת הדיקור הסינית למניעת בחילות. נשים בהיריון, שייטים על סירות וספינות שמים אותם. לי זה העביר את הבחילה תוך פחות מ-10 דקות. בימים הקשים הלכתי עם הצמידים מרגע החדרת הכימו עד 4 ימים אחרי. הורדתי במקלחת והרגשתי איך אחרי חצי שעה בלי הצמידים הבחילות חוזרות.
  1. תרופות מבית מרקחת בהמלצת בית החולים – אני מתארת לעצמי שכל אחת תקבל המלצה מהרופא/ה שלה
  2. לשים קרם הגנה – הכימו עלול ליצור כתמים בעור, להיות בשמש עם כובע רחב שוליים
  3. עור מאד יבש – לשים קרמים: שמן קלנדרה, שמן קוקוס, שמן שקדים, שמן חוחבה, קרם גוף מזין נגד גירויים להרגעה מיידית LIPIKAR BAUME E- ליפיקאר באום, מסייע בצורה מדהימה לעור יבש, קרם מספר 1 המומלץ על-ידי רופאי העור בישראל (אני ממליצה עליו), CERAVE,  קרם לחות לעור יבש עד יבש מאד (לא אהבתי את הריח שלו, הבעל שלי משתמש בו והקרם עושה פלאים לעור היבש שלו)  קרם ידיים וילדה – WELEDA
  4. יובש בנרתיק ובפי הטבעת – לשים גינומונל
  5. לנגב פי טבעת – בנייר טואלט לח
  6. עיניים יבשות – לשים כל בוקר טיפות עיניים למנוע יובש
  7.  כשההמוגלובין נמוך (10 ומטה): בא לידי ביטוי בקצב לב מואץ אחרי כל מאמץ קטן, סחרחורות, תשישות מוחלטת – יש להיוועץ עם הרופא על תוסף תזונה – ברזל רך (לרוב לא גורם לעצירות). לי הוא עזר מאד. תוך שבוע ההמוגלובין עלה מ-8.3 ל-9.4 וכל התופעות הקשות נעלמו.
  8. מומלץ לצעוד אם אפשר, כדי ליצור זרימה של מערכת הלימפה
  9.  תזונה, עשה ואל תעשה (על פי המלצה של האירדיאולוגית והנטרופתית שלי):
    א. ביום הכימו ובימים שני שלישי רביעי אחרי הכימו להיות טבעונית – לא בשר ולא ביצים
    ב. לא מוצרי חלב
    ג. לא רטבים סיניים: רוטב סויה, טריאקי, חמוץ מתוק וכל הרטבים המעובדים
    ד. לא בסוף ארוחה- פרי / פרי יבש / מתוק
    ה. לא לשתות ולאכול קר ישר מהמקרר
    ו. לא עגבניות, חצילים, תפוחי אדמה, פלפלים
    ז. לא גלוטן
    ח. לא סוכרים
    ט. מתחילים את היום באוכל מבושל וסוגרים את היום באוכל מבושל
    ניקוי הכבד:
    י. תמיד שיהיה בבית מרק ירקות
    יא. סלט ירוק
    יב. אורז אדום / כוסמת / שעועית מש
    יג. תפוחי עץ – מיץ רסק תפוחי עץ (הכבד לא אוהב מיץ סלק ומיץ גזר – זה מרוכז מידי עבורו אפשר לאכול אותם, לא לשתות)
    יד. מיץ ירוק: חסה, מלפפון, סלרי, כרוב, ברוקלי (משפחת המציבים מומלצים מאד), תפוח עץ, נבטים
שימו לב, זו התזונה שהותאמה לי על סמך סוג הדם שלי / עונות השנה / חולשה באיברים פנימיים שלי
גם פה, לדעתי יש להתייעץ עם מומחה לתזונה (נאטרופת) או רופא הוליסטי. 
וגם לא להיות פאנט, ללכת לפי תחושת הבטן – תרתי משמע. הגוף יודע מה הוא צריך. לדוגמא, לא קיבלתי המלצות לאכול בשר אדום, ופתאום מצאתי את עצמי בארוחה משפחתי על האש, זוללת את כל חתיכות הסטייק האדום שנשארו. אני??? בשר אדום? אני לא סובלת את זה, אך רמת כדוריות הדם שלי נכון ליום 10.5.20 הן נמוכות מהנורמה והגוף זקוק לבשר. 
מותר לאכולאסור לאכול
ירקות
סלרי, אספרגוס, שומר, אצות קומבו, ארטישוק, ארטישוק ירושלמי, במיה, גזר לבן, קישואים, ג’ינג’ר, חזרת, בצל ושום- מבושל בלבד, עלי חרדל, שורש סלרי, פטרוזיליה, גזר, סלק, לפת, בטטה, כוסברה, דלעת, דלורית, שמיר, חסה, עלי מנגולד, כרוב, כרובית, ברוקולי, קולורבי, עולש, אבוקדו, מלפפון, נבטים, כרוב אדום, כרוב חמוץ, רוקטצנון, צנונית, סולניים: חצילים, תפו”א, עגבניות, פלפלים, פלפל ירוק, מנטה, שום, בצל חי, בצל ירוק ועירית, תירס, תרד, פטריות,
פירות
אננס, מנגו, תפוח עץ, תמרים, אגס ירוק, קיווי, תות שדה, פטל, דובדבן, תות עץ, אוכמניות, פפאיה, אבטיח, קרמבולה, סברס, אפרסק, משמש, פסיפלורה, פומלה, מיץ אשכוליות, תמריםתאנים, ענבים, מנגו, מלון, תפוז, קלמנטינה, שזיפים, בננה,
קמחים לחמים
טף, קינואה, מאש, פרכיות כוסמת, טורטייהגלוטן- חיטה, חיטה מלאה, שיפון, פסטות, כוסמין, קוואקר, גרנולה, גריסים.
אורז קטניות, שעועית, עדשים
אורז אדום בר, פרא, בסמטי מלא, בסמטי לבן, כוסמת ירוקה, עדשים- אדומות, כתומות וצהובות, עדשים חומות, עדשים שחורות, שעועית מש, שעועית אזוקי, שעועית שחורה, שעועית אדומהאורז מלא, שעועית לבנה, שעועית לימה, סולת, סושי, דפי אורז, קוסקוס, חומוס,
טחינהמשעה 17:30 לא לאכול- אגוזים, טחינה, אבוקדו
בשרים
עוף- בלי אנטיביוטיקה ובלי הורמונים, בשר הודו, דגים: דניס, לוקוס, טונה על בסיס מים, פורל, בקלה, ברמודי, מוסר, לברק, נסיכהבשר בקר, סלמון
שונות
שקדים, פקאן, קשיו, אגוזי מלך, אגוז ברזיל, חמאת קשיו, מעט שבבי שקדים וחמניות

רטבים אסייתיים- סויה, טריאקי

זרעי חמניות, שבבי שקדים, צנוברים-מעט

מיץ אננס, מיץ תפוחים טבעי, דבש טהורסוכר- סוכרזית, ריבות, מייפל, מולסה, סילאן, דבש לא טהור, לא שייקים של פירות
מלח הימליה, טימין טימין, פפריקה, כמון, כורכום (גם טרי), פלפל חריףמלח שולחן
ביצים עד 3 פעמים בשבוע

מוצרי חלב

טופו, חלב סויה, אדממה, סויה, שמן / חלב וקרם קוקוס, גבינות טבעוניות

אלכוהול- בירה, יין

מעובדים- רסק עגבניות, שמרים, אבקת מרק, נקניקים ונקניקיות, טבעול

לא חמין, לא ערבובים של חלבון אחד או מהצומח או מהחי- כמו לא ביצה עם אבוקדו וטחינה

  1. טיפולים מומלצים לחיזוק הגוף בתקופת הכימו:
  2. ביואורגונומי – אצל מטפל מוסמך המשלב את הגורמים הרגשיים התת מודעים שגרמו למחלה הטיפול המומלץ ביותר. הליך טיפולי בסרטן השד, באתר הזה של המכללה לביואורגונומי: https://biorgonomy.co.il/?p=247776  
  3. ריקול הילינג – הנותן במדוייק את הסיבה הרגשית לסרטן בשד ימין לעומת שד שמאל, את השנים בהם היו אירועים שגרמו למחלה ומאפשר להעלות למודעות את “הצורך” של התת מודע – המוח ההישרדותי “לייצר” את המחלה (בתחתית העמוד גורמים רגשיים להיווצרות הסרטן) העמקה בריקול הילינג באתר: https://www.recallhealing.co.il עדנה זילברמן מביאה את ד”ר ג’ילבר רנו  לארץ (כיום דרך הזום). העמקה ברפואה הגרמנית החדשה באתר:  https://www.healthychoice21.com עידן סער ואמנון בצלאל מעבירים קורסים בנושא
  4. דיקור סיני – אצל מדקר המומחה בחולי סרטן
  5. רפלקסולוגיה – אצל רפלקסולוג המומחה בחולי סרטן
  6. טיפולים רגשיים לעבודה על הגורמים הרגשיים שגרמו למחלה (בסוף הדף יש התייחסות לגורמים הרגשיים על-פי הריקול הילינג והרפואה הגרמנית החדשה)
  7. תזונה בתקופת הכימו ואחריה – נאטרופת / אירידאולוג – לחיזוק המערכת החיסונית. אני בכוונה לא כותבת מה אני לוקחת, יש שפע של המלצות על תוספי תזונה שממליצים ל”חולי כימו”, אך יש ליטול אותם רק על-פי המלצה של סמכות מקצועית (אני מדברת גם על ויטמין C, ויטמין D, כורכמין, שרביטן ועוד ועוד). רופאים לצערי לא מתמצאים בתחום, חלקם מזלזלים, יש המציגים מחקרים שמראים שחלק מתוספי התזונה פוגעים באפקטיביות של הכימו (לדוגמא ויטמין C). לכן ההמלצות צריכות להיות מסמכות מקצועית ולא מ… שמעתי, קראתי וכדומה. תוספי התזונה נועדו לחזק את המערכת החיסונית בכדי שתדע לזהות את התאים הסרטניים ולהשמיד אותם, לחזק את המערכות בגוף המתמודדות עם הכימו: הכבד, הריאות, הלב, מערכת השתן, מערכת החיסון ועוד.
    אני מטופלת אצל תמרי ורדי ממולדת (ליד עפולה) 050.7633267 
  8. ד”ר דוד חפץ, רופא קונבנציונאלי M.D ומומחה לרפואה תזונתית ותרפיה , עובד בבית חולים ‘רעות’ במחלקה של טיפול נמרץ לשיקום נשימתי. הטיפול של ד”ר חפץ מתבסס על שחרור עומסים נפשיים ומתחים, ניקוי הגוף מרעלים והשלמת ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ועוד, הבונים ומחזקים את תשתיות ומערכות הגוף למען מצב בריאות אופטימאלי. העיקרון הוא בשילוב של כל אמצעי הריפוי, ללא וויתור מראש על תרופות כשיש בהן צורך. ד”ר חפץ המליץ על תוסף מזון בשלב קבלת הטקסול המונע את יצירת הנימול ברגלים. אני התחלתי לקחת את התוסף אחרי שהיה לי נימול ויש הטבה. (לא כותבת מהו התוסף, כי לדעתי רק מומחה לתוספי מזון יכולים להמליץ על התוספים). הטלפון בקליניקה שלו: 03.5719365 אתר: https://dr-heffetz.co.il/ 
  9. ד”ר לי הונג פן ( 03.6421886 רחוב הברזל 3 רמת החייל תל אביב) רופאה אונקולוגית אינטרגטיבית, מ”המרכז הבינלאומי לרפואה הסינית ומחקר נוגד סרטן בישראל”. עובדת בישראל, סין וגם בלונדון. בבית החולים בסין פיתחו 2 פורמולות לחיזוק המערכת החיסונית כך שתזהה את תאי הסרטן ותשמיד אותם. במקרה שלי ההמלצה הייתה לקחת את הפורמולות (פורמולה 1 ופורמולה 3) תוך כדי קבלת הכימו ועוד 5 שנים אחר כך, בכדי שהמערכת החיסונית תפתח תאים המזהים את התאים הסרטניים וישמידו אותם.
    מתוך האתר שלה: http://www.dr-li.com/index.php/he-il/ המרכז הבינלאומי לחקר הרפואה הסינית נוגדת סרטן מוסמך מטעם בית החולים Beijing Xi Yuan שבסין, השייך לאקדמיה של הרפואה הסינית המסורתית ול-Beijing Kangerfu Pharmaceutical Industry Co, Ltd, הם חקרו והוכיחו את יעילותן של שתי הפורמולות בטיפול בסרטן. המרכז משמש גם כקליניקה בראשות ד”ר לי הונג פן שמציעה פורמולות ונותנת מענה למעלה מ -15,000 מטופלים מהארץ, סין, אנגליה, שוודיה, צרפת, גרמניה, שוויץ, סרביה, מונטנגרו ומדינות נוספות. מטופלים אלו משתמשים בפורמולות צמחי המרפא על בסיס קבוע, ותוצאות הטיפול זהות למחקרים.
    ד”ר לי יזמה בישראל מחקרים רפואיים בנושא מחלת הסרטן במחלקה האימונולוגית באוניברסיטת תל-אביב, ובנושא האסטמה במחלקת הריאות במרכז הרפואי ע”ש חיים שיבא, בבי”ח תל השומר. המחקרים שנערכו בישראל ביקשו לבדוק את רמת הצלחתן של שתי תכניות הטיפול, ותוצאותיהם תמכו ביעילותה העצומה של הרפואה הסינית והראו כי הטיפול בצמחי מרפא עשוי לעזור למטופלים רבים. המחקר בסרטן הוכיח שצמחי המרפא הסיניים מגבירים את פעילות התאים האנטי סרטניים (NK), המונעים את התפשטות התאים הסרטניים. מאמר בנושא פורסם בכתב העת (International mmunopharmacology” 2001, 1, 1947-1956″) . המחקר באסטמה הראה שצמחי המרפא הסיניים יכולים להקל על הסימפטומים של המחלה, ולשפר את תפקודי הכבד, להפחית את ריכוז נסיוב ה- – IgE בדם, ולשפר באופן ניכר את המערכת החיסונית למניעת התקפי אסטמה חוזרים
  10. תרמותרפיה באמצעות מכשיר אונטסו. מכשיר שמשמיד את התאים הסרטניים באמצעות גלי אינפרא אדום. מכשיר זה טוב גם למחלות אחרות. מידע על המכשיר  באתר טרמוקיור ThermoCure  https://thermocure.co.il/%d7%90%d7%95%d7%a0%d7%98%d7%a1%d7%95/ 
  11. שמן קאנביס – השמן של ריק סימפסון, יש מחקרים וסיפורי הצלחה על היעלמות גידולים בעקבות השימוש בשמן הקאנביס. הוא חודר אל התא הסרטני ומשמיד אותו. אני ניסיתי אותו במשך חודש לפני הניתוח והוא עשה לי מאד רע. אך למרות המחקרים שלא מוכיחים שהשמן ממגר את הסרטן, עדויות רבות בשטח תומכות בהיעלמות גידולים בעקבות השימוש בשמן.
  12. פטריות קורדיספט – ומוצרים של פוהו – פטריות קורדיספט ידועות כמטפלות במגוון רחב מאד של מחלות ובעיות בגוף ביניהם הן משפרות את זרימת הדם ההיקפית, מאזנות את המערכת החיסונית, נלחמות בווירוסים ובקטריות החודרות לגוף, הן ידועות ביכולת שלהן לזהות את תאי הסרטן ולהשמיד אותם ועוד ועוד. דרך נטע קמינסקי נחשפתי למוצרים של פוהו, הם מוצרים מאד איכותיים, (מאד יקרים, אך הפטרייה האיכותית מאד מאד יקרה, כך שאם אתם משיגים מחיר זול של קורדיספט רוב הסיכויים שמוכרים לכם את התפטיר של הפטריה ולא את גוף הפרי שלה). לא הצלחתי להתמיד בכמויות שנדרשתי לקחת והפסקתי. יש עדויות רבות של אנשים שמשתמשים במוצרים של פוהו ויש הטבה משמעותית במצבם כולל צמצום גידולים והיעלמותם.
  13. תקופת ההקרנות – יש להקפיד מאד מאד מאד על משחות למניעת כוויות – האחות במרפאה האונקולוגית ממליצה על משפחות שונות. בהקרנה האחרונה שלי – מספר 19 התפתחה כוויה על הפטמה שנמשכה מעל שבוע, למרות כל מה שעשיתי – משחות שקיבלתי מבית חולים וערימה של משחות מהרפואה המשלימה, מה שעזר לי מאד היא משחה שנועדה לכוויות כולל כוויות כתוצאה מהקרנות בשם היילופין, ניתן להשתמש בה לשם לחות בזמן ההקרנות (לא שים שום משחה 3 שעות לפני ההקרנה) ואחרי ההקרנות, גם כשהכוויה נעלמה, יש להמשיך לכל החיים בהזנת העור.
  14.     אתרי אינטרנט שמהם ניתן לשאוב מידע חשוב: 
    1. אחת מתשע:
        א. מידע על הזכויות מביטוח לאומי ומס הכנסה
        ב. מידע על תרופות הכימותרפיות
        ג. מידע על טיפולים מהרפואה המשלימה (הם לא מכירים את נפלאות הביואורגונומי…)
        ד. טיפים להתמודדות בתקופת הכימו ואחריה
        ה. שירותי תמיכה לחולי סרטן ועוד מידע חשוב
    2. קבוצת פייסבוק “גמאני” – גם אני חליתי בסרטן השד
    3. האגודה למלחמה בסרטן
    4. תעצומות – מגוון רחב מאד של מאמרים על ריפוי באמצעות תזונה, רפואה סינית, צ’י קונג, מגוון של הרצאות ותמיכה במבריאים מסרטן
    5. עמותת ברכה BRACA לנשים נשאיות של גן הסרטן
  15. ספרים מומלצים:
    1. ובחרתם בחיים – מדריך מקיף לטיפול בסרטן ומניעתו – ד”ר אריה אבני – פרטים בפייסבוק
    2. הדרך שלך ממחלה להחלמה – מדריך לריפוי ממחלת הסרטן, אפשר גם אחרת – ליקטה רוני רגב, הוצאת אוריון
    3. להפוך את האבנים – סיפורים יוצאי דופן ל מחלימי סרטן בישראל – דורית ראשוני מנדיל ז”ל
מאחלת בריאות שלמה לכל “חולי הכימו” מאד מאד מקווה שסייעתי לכם בהמלצות אלה בברכה נוגי גזית מאי 2020