אני כבר למעלה מ- 30 שנה עוסקת בתחום הטיפולי. התחלתי כעובדת סוציאלית קלינית (MSW), אך תמיד חשתי שהגישה הקונבנציונלית נותנת מענה חלקתי בלבד לקשיים והאתגרים של האנשים שהגיעו אליי. בחיפושי אחרי מענה כולל העשרתי את ארגז הכלים שלי בכלים כגון: רייקי, דמיון מודרך, שיטת המסע, אניאגרם ועוד, תוך שילוב עם תפיסות חיים לגבי המהות שלנו ותפקידנו בעולם. כאשר הגעתי לביואורגונומי, הרגשתי שסגרתי מעגל ומצאתי שיטה שמשתלבת באופן מושלם עם כל דרכי הטיפול בהם השתמשתי. הביואורגונומי מסייע לי באבחון מצבים ודיוקם וכמובן בניקוי וריפוי חסמים פיזיים ורגשיים.
בבסיס התפיסה שלי קיימת האמונה שאנו נשמה העוברת חוויה גופנית, ועל כן כל הקשיים והאתגרים של חיינו הם תוצר של הניתוק והשכחה מהמהות האמיתית-נשמתית שלנו. השילוב של עבודת תודעה וניקויים אנרגטיים מאפשרת לנו להשתחרר ממנגנונים רגשיים, מחשבתיים והתנהגותיים שאינם משרתים אותנו, ולהתחבר למהות האמתית שלנו. ככל כשאנו מחוברים יותר למהותנו, כך אנו חווים יותר זרימה, שמחת חיים ואהבה לעצמנו ולעולם.
מקרים מהקליניקה
א’ הגיעה אליי עקב תחושה כללית של תסכול והיעדר שמחת חיים. כבר מהמפגש הראשון זיהינו את הדפוסים האישיותיים שמנהלים אותה (אבחון של טיפוס אניאגרם) ותורמים למצוקתה, למשל הנטייה שלה “להיבלע באחר”, עד אובדן הקשר שלה עם רצונותיה וצרכיה. ניקינו דפוסים טראומטיים מעברה, הן באמצעות עבודה אנרגטית והן בשילוב תהליכים תודעתיים. נגענו בקשיים שלה עם בעלה ובאמצעות הביואורגונמי הרבה משקעים נוקו והיה מקום להכניס אנרגיה של חיות, שמחה ואהבה ביניהם. היא שיתפה אותי בקשייה עם בתה, שלומדת כיום בכיתה א’, שונאת ללכת לבית הספר ומתנגדת קשות להכנת שיעורי הבית. הילדה מקפידה לשמור בקנאות על הגבולות שלה: מתנגדת לסמכות והוראות, עד להתנהגות הנתפסת כחוצפנית או מעליבה. מצאנו שהילדה נושאת את צלקת הקושי של אמה, מהתקופה בה עברה טיפולי הפרייה והרגישה שפרצו את כל הגבולות שלה, “הגוף שלי כבר לא היה שלי”. המוח ההישרדותי של הילדה הסיק שעליה לשמור בקנאות על גבולות שלה, עד ערעור על דמויות סמכות. האם התבקשה לבצע “לחישות לילה”, בו דיברה עם בתה כשישנה, על כך שאלה החוויות שלה ולא של הילדה ושהילדה אינה צריכה לשאת חוויות אלה יותר(זאת שיטה בה מדברים אל התת-מודע של הילד). לחישות הלילה בשילוב עם טיפול אנרגטי הביאו את הילדה למצב בו היא מכינה שיעורי בית ללא התנגדויות קשות או דרמות חריגות. הטיפול בילדה נעשה מרחוק, ולא דרש מעורבות מודעת שלה.
הורים של ילד כבן 12 פנו אליי, לאחר שבשנה האחרונה בנם הסתגר בתוך עצמו, אינו הולך לבית הספר ואינו נפגש עם חברים ובני משפחה מורחבת. שוב, בטיפול מרחוק ללא ידיעתו, באמצעות הטיפול הביואורגונומי עלתה השאלה אם עבר השפלה מצד מורה בבית הספר? ההורים סיפרו שאכן נודע להם על תקרית בה המורה השפילה אותו לעיני שאר הכיתה. הטראומה הייתה כה קשה עד שהילד עצמו לא סיפר עליה, אך החברים שלו שחשו את עוצמת הפגיעה סיפרו להם. ההורים מצדם חשו שהעניין טופל, ולא קישרו בין האירוע לקושי הרגשי של בנם. כבר אחרי הטיפול הראשון בביואורגונומי, הילד הראה סימני שיפור וביקש להזמין חברים הביתה. באבחון הביואורגונומי עלה, שרב הקשיים הרגשיים של הילד הם למעשה תוצר של טראומות קשות של האם שלא עובדו. ככל שהאם מסכימה לשחרר ולהתמודד עם טראומות העבר שלה, כך גם מצבו הרגשי של בנה הולך ומשתפר.