
הזמנה להצטרף למשפחת הביואורגונומי
להיות שליחים של טוב דרך טיפול, עזרה, נתינה ומשמעות בחייהם של אנשים רבים
הכשרת מטפלי ביואורגונומי הוליסטי
הקורס להכשרת מטפלי ביואורגונומי הוליסטי מעניק לך כלים מעשיים לריפוי גוף, נפש ורוח כאחד. באמצעות טכניקה פשוטה ועוצמתית, תלמדו לאבחן ולטפל במגוון רחב של מצבים פיזיים ורגשיים – הכל בשיטה אחת ברורה וידידותית למשתמש.
איך לומדים ביואורגונומי הוליסטי?
מסלול ההכשרה בביואורגונומי הוליסטי כולל 6 יחידות לימוד מובנות, המעניקות חוויית לימוד עמוקה והוליסטית.
כל יחידה נבנתה בקפידה כדי לפתח את היכולות שלך כמטפל, להעשיר את הידע והמיומנויות שלך, ולהעניק לך את הביטחון הדרוש לעבודה בתחום.
מסלול הלימוד בביואורגונומי הוליסטי לא רק מכשיר אותך כמטפל – הוא פותח בפניך עולם שלם של ריפוי, מודעות וצמיחה.
הצטרף אלינו ותחווה מסע משנה חיים.
לימוד חמשת היחידות הכרחי כדי להפוך למטפל ביואורגונומי מקצועי ומיומן, המסוגל לטפל בבעיות מורכבות בצורה הוליסטית ושלמה. כל יחידה מוסיפה רובד נוסף של ידע, כלים ואפשרויות טיפוליות, ומשפרת את הדיוק, האפקטיביות והיכולת להבין לעומק את מקור הבעיה האנרגטית של המטופל. הסתפקות ביחידה הראשונה בלבד תשאיר את המטפל עם יכולות מוגבלות ולא תאפשר לו לספק טיפול שלם ואפקטיבי באמת.

יחידה 1: הבסיס לביואורגונומי
מקבלים גישה דיגיטלית לספר הביואורגונומי – יסודות וטיפולים
הגנת מגן דוד
הקדמה: איך הגעתי לביואורגונומי – נעה גזית ז”ל
שיעור 1: וילהלם רייך, רפי רוזן – שורשי הביואורגונומי
שיעור 2: בריאות על פי הביו-אורגונומי
שיעור 3: תוכנת הטיפול בביואורגונומי: פנפט”ה, אאמג”ת, חימסוס
שיעור 4: לימוד העפעוף
שיעור 5: קבלת תשובות כן / לא / אולי
שיעור 6: סקאלה אנרגטית
שיעור 7: השלמה אנרגטית ובדיקת שדות אנרגיה סביב הגוף
יצירת קשר עם המורה המלווה לתרגול העפעוף והטיפול בהשלמה אנרגטית
שיעור 8: טיפול בפציעות
שיעור 9: טיפול בנקודות פתיחה
שיעור 10: טיפול בפחדים
שיעור 11: טיפול בפחד מפני “כאב שבאהבה” והתאמה אנרגטית
שיעור 12: טיפול בטראומות
יצירת קשר עם המורה המלווה לתרגול הטיפול בטראומות
שיעור 13: טיפול בהפרעות אנרגטיות ובחמשת המפריענים
שיעור 14: ניתוק תלות אנרגטית
שיעור 15: מגנוט בקשות אנרגטיות
שיעור 16: מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר וכשאתה הולך לישון
שיעור 17: תפילת המטפל וטיפול ביואורגונומי בעצמך ובמשפחתך
שיעור 18: הדגמת הטיפול הביואורגונומי
יצירת קשר עם המורה המלווה לתרגול הטיפול הביואורגונומי הבסיסי
ביחידת הבסיס לביואורגונומי תגלה את היסודות המרתקים של שיטת ריפוי עוצמתית זו.
תלמד כיצד לזהות ולאזן שדות אנרגטיים, תפתח את יכולת העפעוף המיוחדת שתאפשר לך לתקשר עם החכמה הפנימית של הגוף, ותרכוש כלים מעשיים לטיפול בטראומות, פחדים, נקודות פתיחה ופציעות.
דרך לימוד תוכנת הטיפול המיוחדת, תוכל להתחיל את המסע המופלא של ריפוי עצמי וריפוי בני המשפחה.
זוהי יחידה שמציידת אותך בכלים ראשוניים שיכולים לשפר את איכות חייך ולתמוך בבני משפחתך.

יחידה 2: ביואורגונומי בראייה הוליסטית
מקבלים גישה דיגיטלית לערכה למטפל ההוליסטי
מצורפת לקורס חוברת דיגיטלית: גופים אנרגטיים, צ’אקרות ומרידיאנים
שיעור 1: שחרור קארמה
שיעור 2: שחרור נדרים ושבועות
שיעור 3: שבעה גופי הילה
שיעור 4: שבע צ’אקרות הקונדליני
שיעור 5: שלוש עשרה צ’אקרות קו ההרה
שיעור 6: ארבעה עשרה מרידיאנים
שיעור 7: אקולוגיה אנרגטית
שיעור 8: עבודה עם טופס הטיפולים ההוליסטי
ביחידה ביואורגונומי בראייה הוליסטית, תצלול לעומק החיבור המרתק בין גוף ונשמה. תלמד על שבעת גופי ההילה, הצ’אקרות והמרידיאנים, ותגלה כיצד לשחרר חסמים קארמתיים ונדרים עתיקים. הידע העמוק הזה יפתח בפניך דלת להבנה מעמיקה של הריפוי ההוליסטי. כמו כן, המודול יעסוק באקולוגיה אנרגטית, מה שיסייע לך להבין את השפעת הסביבה על הבריאות שלך.

יחידה 3: כלים אנרגטיים לריפוי מתקדם
הקדמה: מה הם כלים אנרגטיים
שיעור 1: הנדסת מחשבות
שיעור 2: מפת רגשות
שיעור 3: קודים
שיעור 4: התמרה אנרגטית
שיעור 5: סכין אנרגטית
שיעור 6: צנתר אנרגטי
שיעור 7: כליה ימנית מורמת
שיעור 8: ענן טיפולי
שיעור 9: אינפוזיה אנרגטית
שיעור 10: תוספים אנרגטיים, מיאלין, ספר הטיפול הביואורגונומי ההוליסטי
שיעור 11: כפתור הפעלה ויצירת תכנית טיפולית
שיעור 12: צנטריפוגה
שיעור 13: מים אנרגטיים
שיעור 14: החזרת חלקי נשמה / רסיסי נשמה
שיעור 15: טיפול בגוף הכאב
שיעור 16: השתלת איברים
ביחידה כלים אנרגטיים לריפוי מתקדם, תקבל ארגז כלים עשיר ומגוון המאפשר ריפוי ברמות העמוקות ביותר. מהנדסת מחשבות, מפת רגשות, קודים אנרגטיים, התמרה אנרגטית ועד החזרת חלקי נשמה, כל כלי הוא עולם ומלואו של אפשרויות ריפוי.
תלמד להשתמש בכלים מתקדמים כמו סכין אנרגטית, צנתר אנרגטי וענן טיפולי, שיעצימו את יכולות הריפוי שלך. זהו מודול שמזמין אותך להרחיב את יכולותיך ולראות את עוצמת השפעתך על ריפוי אנרגטי.

יחידה 4: מדיטציות לריפוי נשמתי
שיעור 1: סליחה ושליחה
שיעור 2: צינור ניקוז
שיעור 3: מדיטציית היער
שיעור 4: מדיטציית הלב שלי מלא באהבה והבנה
ביחידה מדיטציות לריפוי נשמתי, תחווה מסע פנימי מטהר ומעצים. דרך מדיטציות מיוחדות כמו מדיטציית היער ומדיטציית הלב שלי מלא באהבה, תלמד כיצד לטפח חמלה, אהבה והבנה – כלים חיוניים למטפל אמיתי.
כמו כן תעבור תהליכים של סליחה ושליחה, כל תרגול יהיה הזדמנות לשחרר, להתחבר ולהבין את עצמך בצורה עמוקה יותר. זהו מודול שמזמין רוגע פנימי ועוזר לך למצוא את השקט וההבנה בנפשך.

יחידה 5: פרוטוקולים טיפוליים בביואורגונומי
שיעור 1: טיפול בדיוק עפעוף
שיעור 2: פרוטוקול טיפול מודול 1
שיעור 3: פרוטוקול טיפול ביואורגונומי הוליסטי (מודולות 2-5)
יצירת קשר עם המורה המלווה לתרגול הטיפול הביואורגונומי ההוליסטי
שיעור 4: עזרה ראשונה
שיעור 5: טיפול בנחירות
שיעור 6: טיפול באלרגיות
שיעור 7: טיפול במצב יאפים
שיעור 8: טיפול בנקודת פתיחה של האנמיה
שיעור 9: מציאת חפצים
שיעור 10: אתיקה מקצועית
ביחידה פרוטוקולים טיפוליים בביואורגונומי, תלמד פרוטוקולים מעשיים ויעילים לטיפול במגוון מצבים – מעזרה ראשונה ועד טיפול באלרגיות. תרכוש ביטחון ומיומנות בהפעלת הכלים שלמדת, ותוכל להתחיל לעזור לאחרים באופן מקצועי ואתי.
כמו כן תלמד כיצד לטפל ולדייק את העפעוף שלך, טיפול באלרגיות, טיפול בנחירות ועוד. תכיר את עקרונות האתיקה המקצועית שתסייע לך לבנות את הקליניקה שלך ולהבין כיצד עליך לנהוג ביחסי מטפל מטופל.
המודול מציע לך את הכלים להיות מטפל מקצועי ומיומן, המסוגל לסייע לאנשים בצורה מדויקת ואחראית.

יחידה 6: מסלול הכשרה לתעודת מטפל מוסמך
שיעור 1: הנחיות להכנת עבודת גמר
שיעור 2: הגשת 5 דוחות טיפול
שיעור 3: סיימת את הקורס (1-5), כיצד ממשיכים הלאה?
יצירת קשר עם המורה המלווה להנחיות להכנת עבודת גמר
ביחידה זו תסיים את מסע הלמידה שלך בעולם הביואורגונומי. תסכם את הידע העצום שרכשת דרך עבודת גמר מעשית, שבה אתה תיצור פרוטוקול טיפולי מותאם אישית למחלה או בעיה שתבחר.
בנוסף, תלמד כיצד לתעד ולנתח טיפולים באופן מקצועי, ותקבל הכוונה להמשך דרכך כמטפל מוסמך בביואורגונומי הוליסטי.
יחידה זו תסייע לך לסיים את הקורס בצורה מעשית, ותאפשר לך להתחיל ליישם את הידע שלך בשטח. המטרה היא לצאת לדרך חדשה, תוך כדי המשך התפתחות ולמידה מתמדת. זוהי יחידה שמספקת לך את ההכוונה והכלים הנדרשים לקבלת תעודת מטפל ביואורגונומי מוסמך מהמכללה לביואורגונומי.

קורס אתיקה מקצועית
שיעור 1: חקירת דמות המטפל ודמות המטופל
שיעור 2: מערכת יחסים טיפולית מיטיבה
שיעור 3: מסגרת הטיפול
שיעור 4: פגיעות בטיפול
שיעור 5: אתיקה מקצועית
שיעור 6: גביית תשלום
שיעור 7: חזון
שיעור 8: מה יש לרבקה וייס פסיכולוגית קלינית להגיד על אתיקה מקצועית
קורס אתיקה מקצועית – פירוט התכנים – אושרי זיסמן
דמות המטפל
- מיהו המטפל/ת האידיאלים בעיניכם/ן?
- מהן המוטיבציות שלכם/ן להיות מטפלים/ות? למה בחרתם במקצוע הזה?
- פנטזיית הצלה – קיימת מעצם הטיפול, גם במטפל/ת וגם במטופל/ת.
- ביטויים בקליניקה של פנטזיית הצלה של שני הצדדים.
- דרכי התמודדות עם פנטזיית הצלה.
- האם המטפל/ת צריך/ה לדעת הכל?
- האם אני אדם אחר כשאני בתפקיד?
- האם יש מקום בטיפול להביא את עצמי?
- עקרון-על: “אנחנו בני אדם שמטפלים בבני אדם”.
דמות המטופל
- מיהו המטופל האידיאלי בעיניכם/ן? אלו תכונות יש לו? איך הוא מתנהג?
- להיות מודעת לפנטזיה הזו שנמצאת בי, ולהתאים את הציפיות למציאות.
- שאלת אתגר: במי ממש לא הייתם רוצים לטפל? למה?
- ניתוח של סוגי מטופלים שלא היינו רוצים שיגיעו. חשוב להבין למה דווקא זה מרתיע אותנו, ולנסות להתחבר בחמלה לעולמו של מטופל שכזה.
- האם להתמודד ישירות מול מטופל על משהו שמעצבן אותנו או לא?
- מושגים מקצועיים: העברה והעברה נגדית.
- האם אנחנו אמורים להכיל כל מטופל/ת?
- מה אפשר לעשות אם מישהו מעורר בנו רגשות לא נוחים שמפריעים לנו לטפל? מה אנחנו יכולים לעשות? האם לסיים את הטיפול עם מטופל כזה?
- עקרון-על: “שמירה עצמית זה מעל הכל”.
מערכת יחסים טיפולית מיטיבה
- מהי לדעתכם מערכת יחסים טיפולית טובה בין מטפל/ת למטופל/ת? מה צריך לקרות בה כדי שהטיפול יהיה מוצלח?
- מתי מתחילה להיווצר מערכת היחסים בינינו לבין המטופלים שלנו?
- המבנה התקין של מערכת יחסים טיפולית, הוא מבנה א-סימטרי.
המטופל מגיע במשבר, פגיע, כואב לו, הוא סובל. הוא אמור להיות פתוח לשינויים. הוא זקוק למטפל, לפעמים הוא אמביוולנטי כלפי הטיפול, לא עקבי, לא רגוע.
המטפל הוא הדמות היציבה בחדר, בעלת הידע המקצועי והניסיון, הוא רגוע, עקבי, משרה ביטחון. הוא מוביל את הטיפול. - הפער הטיפולי הוא דינמי ומשתנה. אנחנו מתרחקים ומתקרבים למטופלים שלנו. לפי אופי המטפל/ת, לפי מה שמטופלים שונים צריכים מאיתנו, וגם עם אותו מטופל פעם נקרב ופעם נרחיק. הדינמיות היא לפי מה שנכון לשני הצדדים.
- פער מסויים חייב להיות. מטופלים זקוקים לדמות חזקה ורגועה בחדר כדי להשען עליה בזמן משבר. אם אנחנו לגמרי בגובה העיניים – זה לא טיפול. זו חברות. המטפל/ת הם אלו שאחראים להחזיק את הפער הזה.
- שמירה על המטופל – גם מפני עצמו, גם מפני הרגשות שלנו. לוודא שהטיפול מותאם בקצב, לא מציף ומערער. לזכור שיש לנו הרבה כוח כמטפלים בחדר, והמטופלים נמצאים שם בעמדה של חוסר ודאות וחוסר שליטה, ולפעמים קשה להיות בעמדה הזו שלהם לאורך זמן.
- אמפטיה – “היכולת לחוש את הזולת, מבלי לוותר על העצמי”.
- יש כלים רבים להבעת אמפטיה. שוחחנו על: חווית נראות, שיקוף, נרמול, קבלה וקירבה.
- מהם גבולות האמפטיה?
- האם לגיטימי לבכות ממשהו שמטופל מספר לנו? איך זה מתפרש מהצד השני?
- האם לגיטימי להיעלב ממטופל? מה עושים אם זה קורה?
גבולות
- משחק בירור עמדות.
- למה חשוב להציב גבולות בתוך טיפול?
- גבולות נותנים מסגרת לטיפול. חוויה של החזקה וביטחון, שבתוכם מטופל יכול להיות פגיע.
- לעולם זה תפקיד המטפל לשים גבולות.
- דוגמאות לגבולות ששומרים על המטפל/ת, וגבולות ששומרים על המטופל/ת.
- דוגמאות להפרת גבולות בקליניקה.
- הצבת גבולות בצורה אפקטיבית.
- מונח מקצועי: “סטינג” (Setting).
- למה אנשים פורצים גבולות?
- סימולציות בנושא גבולות.
- האם מטופל יכול להתקשר אלי בכל שעה? איך כדאי להגדיר דרכי תקשורת?
- האם לחבק את המטופלים/ות שלי?
- מה קורה כשמטופל/ת מאחר/ת? איך להתייחס? מה לעשות?
- מה עושים עם מטופל שמתחיל לדבר על משהו חשוב ממש בסוף הטיפול?
- איך מתמודדים עם מטופלים ששואלים שאלות אישיות מדי?
- כשיש הפרת גבולות – לנסות להבין מה הצורך מאחוריה?
- זה בסדר גם שמטופל יישאר מתוסכל. לא חייבים להענות לכל בקשה.
- הצבת גבולות מביאה פעמים רבות לפריצה בטיפול. למה זה קורה?
- מהם הגבולות האדומים שלכם, שאם הם נחצו – תפסיקו את הטיפול?
- (חזרה למשחק בירור עמדות, והסבר על המצבים שהוצגו בו).
רגשות שעולים בטיפול
- איזה רגשות מטופלים מעוררים בנו?
- אנחנו צריכים להיות בעבודה פנימית מתמדת ובקשר עם עצמנו, כדי להבין מה אנחנו מרגישים בזמן אמת מול מטופל.
- האם חשוב שנשקף למטופל את הרגש שמתעורר בנו במפגש איתו?
- הרגשות שעולים בנו בטיפול הם כלי אבחנתי! חשוב מאוד לשים לב אליהם. אנחנו יכולים להבין הרבה מאוד על החיים של המטופלים כשאנחנו מתבוננות ברגשות שעולים בנו במהלך הטיפול.
- מה קורה אם מטופלת מספרת לי משהו שקשה לשמוע? משהו שמזעזע אותי? איך להגיב?
- רואים עלינו את התגובות שלנו – ומטופלים מושפעים מהן! לפעמים אנחנו האדם היחידי בעולם שהם סיפרו לנו את הסוד שלהם, ולפי הפידבק שלנו הם יפעלו לשארית חייהם.
- תמיד להיות מוכנים לאפשרות שמטופל יספר משהו נורא – כי אנחנו צריכים שהתגובות שלנו יהיו מווסתות. הן לא יכולות לצאת בספונטניות, בשיא עוצמת הרגש.
- התמודדות עם גילוי של סודות וטראומות בקליניקה:
- להביע אמפתיה.
- לבקש רשות – “אני יכולה לשאול אותך?…”. “תשתפי רק במה שנוח לך לשתף”.
- להתעניין! לשאול שאלות מאפשרות, ולקבל את ה”לא” אם לא רוצה לספר.
- לעצור! לשמור עליהם מחשיפת יתר! הביעו הערכה על השיתוף והאמון שלהם.
- להיות בקשר עם עצמנו בזמן שהטראומה מסופרת בחדר. זה נוגע גם בנו, ויכול לעורר גם בנו חוסר נוחות וחרדה.
- התגובה צריכה להיות בשליטה, מווסתת. זה לא הופך אותה לפחות אמיתית, רק לפחות דרמטית. נסו לשמור על CENTER רגשי יציב. זה קשור ליכולת הכלה לצד יכולת הפרדה. אני אמפטית למטופל, אני קשובה לו, אני מביעה צער על מה שהוא סבל. אבל אני לא נסחפת לדרמה הרגשית.
- נקודה חשובה: אם בחיים האישיים שלכם אתם בתקופה סוערת, ובחוסר יציבות רגשית – אל תטפלו באנשים, עד שאתם מטפלים בעצמכם, וחוזרים לאיזון הרגשי שלכם.
תחילת הקשר הטיפולי
- מהו “חוזה טיפולי”?
- מהן המטרות של שיחת הטלפון הראשונה עם מתעניינים בטיפול? מה צריך להאמר בה?
- חשוב להקדיש זמן לשיחה הזו, וכדאי לרשום את הדברים שנאמרים ומסוכמים בה.
- בשיחת הטלפון הראשונה ובהודעת וואטסאפ ששולחים אחריה אנחנו בעצם בונים את הסטינג. נסו לתת שם כמה שיותר פרטים טכניים, וליצור בהירות לגבי כל ההתנהלות ביניכם. זה יחסוך אי הבנות בעתיד.
- מהם הקריטריונים שלכם לקבל מטופל לטיפול? את מי תקבלו ואת מי לא?
- מה צריך להאמר בתחילת הפגישה הראשונה? מה כדאי שיאמר בסופה?
סיום הקשר הטיפולי
- נושא הפרידה הוא חשוב, ויכול להקרין על אל הקשר הטיפולי שהיה.
- איך אתם נפרדים מאנשים? כל פרידה מתכתבת עם פרידות קודמות.
- מהי פנטזיית הפרידה האולטימטיבית שלכם? מה קורה בפועל?
- מתי נחליט שהטיפול הסתיים?
- איך מסיימים קשר בפרידה יזומה כשהכל טוב, והגיע הזמן שמטופל יעמוד על רגליו לבד?
- איך מסיימים קשר בפרידה יזומה כשהטיפול לא הצליח לעזור?
- מה עושים אם טיפול שהיה טוב מסתיים ברע? כדאי ללכת ולעבד את המשבר בהדרכה מקצועית, ולהבין מה היינו רוצים שיקרה, ואיך לתווך את זה למטופל.
- קבלו את עצמכם כמטפלים שלא יכולים לעזור לכולם, ואל תתערערו אם זה קורה. חיזרו אל “פנטזיית ההצלה”, ועשו עבודה רגשית עליה. כשפנטזיה מתרסקת זה כואב. אבל זה בסדר גמור ואפילו מקצועי, לסיים קשר טיפולי שאתם רואים שאין לו תוצאות. היו כנים עם המטופל, וסיימו את הקשר בתחושה של שותפות.
- פרספקטיבה: אתם הולכים להיות מטפלים במשך שנים ארוכות. הרבה מטופלים יבואו וילכו, מכולם אנחנו לומדים, ולרובם נצליח לעזור. אם עשינו תהליך טוב ונפרדנו בטוב – מצוין. ואם לא הצלחנו לעזור – לפחות נשתדל להפרד בטוב, ולא ברע. ככל שנהיה בקשר עם החלקים בנו שקשה להם עם הפרידה והאכזבה – הביטחון שלנו יתערער פחות, ויהיה לנו יותר קל להמשיך ולטפל.
התאהבות ומיניות בחדר הטיפולים
מצד המטפל/ת:
- מה קורה אם מטפל/ת מוצאים את עצמם מתאהב/ת במטופל/ת?
- מה כל כך נורא בלפתח מערכת יחסים עם מטופלים?
- הנזק הנפשי שנגרם מהפרת האמון.
- זו עבירה פלילית, ניצול יחסי מרות.
- תקופת צינון.
- מה עושים אם מרגישים משיכה או התאהבות במטופל/ת?
- בשום אופן לא מפלרטטים, מקיימים יחסי מין או נכנסים לרומן עם מטופלים/ות שלנו. אלו אנשים שבאו לבקש את עזרתנו. הם לא תמיד יכולים לסרב להצעות שלנו, בגלל פערי הכוחות. זה אסור, פוצע ולא חוקי.
- לכו להדרכה מקצועית או לטיפול, עבדו את הרגשות שלכם. לפעמים אפשר לעבד אותם ולעבור הלאה, וניתן להמשיך בטיפול. אם לא הצלחתם – סיימו את הטיפול לפני שיהיה נזק, מבלי להסביר את הסיבה למטופל.
מצד המטופל/ת:
- מונח מקצועי: “בלבול השפות” (שנדור פרנצי, 1933). “שפת הרוך” של הילד פוגשת את “שפת התשוקה” של המבוגר.
- זו התאהבות כמעט “לא אישית”. הם לא מכירים אתכם. הם מתאהבים בפרסונה המקצועית שלכם. ולכן מערכות היחסים האלו גם לא שורדות לאורך זמן, כי הפנטזיה מתרסקת.
- לפעמים התאהבות או פלרטוט של מטופל/ת מגיעים מתוך הפתולוגיה שלהם. לפעמים זו ממש פתיינות מפורשת. אל תנצלו את הפתולוגיה של המטופלים הללו!
- מה עושים? הבהירו שדבר לא יכול לקרות ביניכם, שאינו קשר טיפולי.
- לפעמים מטופלים יקבלו את ה”לא” שלכם, ויצליחו לעבור הלאה, והטיפול ימשיך.
- לפעמים הם לא יוכלו. במקרה זה מומלץ לסיים את הטיפול.
פגיעות בתוך טיפול
פגיעות מיניות בתוך טיפול:
- מחקר.
- מה מאפשר פגיעה בתוך סיטואציה טיפולית?
- המטפל/ת הפוגע/ת לא חושבים שהם פוגעים!
- קוד לבוש.
- יצירת מרחב מוגן בטיפול.
- היו מקצועיים בכל אינטרקציה עם המטופל!
פגיעות שאינן מיניות בתוך טיפול:
- בודי שיימינג (ביוש גוף).
- פאט שיימינג (שמנופוביה רפואית).
- ביטול של המטופל.
- ביוש על מגדר, ביוש על משיכה מינית.
- גזענות.
- שיח וכחני ומחנך.
טראומטיזציה משנית ושמירה עצמית של המטפל/ת:
- טראומטיזציה משנית וטראומה עקיפה.
- סימנים מחשידים לקיומה של טראומה משנית אצל מטפלים.
- מה לעשות?
- איך לשמור על עצמי?
אתיקה, חובת סודיות רפואית, חובת דיווח:
- מהי אתיקה?
- משחק בירור עמדות.
- מהי חובת שמירה על חסיון רפואי?
- מהי חובת דיווח.
- חזרה למשחק בירור עמדות.
- סימולציות.
- איך לסייע במצבים של: אלימות במשפחה, פגיעה מינית, אובדנות.
הסכמה ושקיפות בטיפול:
- היתרונות המשמעותיים של הסברה ושקיפות.
- היו מיומנים במתן הסבר פשוט ומובן.
- עודף מידע עלול להזיק.
- לא להאשים אנשים במחלתם!
- טיפ ליצירת הסברה טובה.
כסף:
כסף בתוך יחסי מטפל-מטופל:
- למה לא נוח לנו לדבר על כסף?
- תרגיל בירור עמדות אישי לגבי כסף.
- מה אנחנו בעצם מוכרים?
- תפקידים של כסף בתוך הקשר הטיפולי.
- כל אחד מגיע למפגש עם מטען תרבותי – חברתי – רגשי על כסף. גם המטפל וגם המטופל! רואים עלינו! רתיעה מכסף, אי נוחות מקבלת תשלום, over פוקוס על כסף וכד’. המטרה: כמו כל תגובה של מטפל למשהו שקורה בחדר – להוציא תגובה מווסתת.
- מחשבות והתנהגויות של מטפלים סביב כסף.
- התנהגויות של מטופלים סביב כסף.
- דינמיקה על כסף שמשתנה תוך כדי טיפול.
- טיפולים פרו-בונו.
- Quiz.
- אנחנו צריכים לעשות “קפיצת גדילה”. אם אני רוצה להיות עצמאי/ת – אני צריך/ה להיות מסוגל/ת לדבר על כסף בצורה נינוחה. זה לא תחביב – אני רוצה להתפרנס מזה.
- אם יש לכם מחשבות או אמונות מגבילות סביב כסף – הקדישו זמן לעבודה פנימית עליהן.
פרקטיקה:
- איך מתמחרים טיפול?
- תת-תמחור.
- איך לתת הנחה?
- איך להעלות מחיר?
- התמודדות עם מטופל שדורש את כספו בחזרה.
- קווים מנחים למי שבוחר/ת למכור סדרת טיפולים.
קורס אתיקה מקצועית – אושרי זיסמן
קורס אתיקה מקצועית הוא נדבך חיוני בהכשרת מטפלים בביואורגונומי, שכן הוא מעניק את היסודות החיוניים להתנהלות מקצועית ובטוחה. הקורס יצייד אותך בכלים להתמודד עם דילמות אתיות שעולות בחדר הטיפולים, ויעזור לך להבין את גבולות האחריות המקצועית שלך.
בקורס תלמד כיצד לנהל מערכת יחסים טיפולית בריאה, תוך שמירה על גבולות ברורים בינך לבין המטופלים. תבין את החשיבות של שמירת סודיות רפואית ואת המקרים בהם חלה עליך חובת דיווח. תקבל כלים להתמודד עם מצבים מורכבים כמו התאהבות בטיפול, או כשמטופל חושף מידע מטריד.
חשוב במיוחד שתלמד כיצד לשמור על עצמך כמטפל – איך להציב גבולות בריאים, איך להתמודד עם שחיקה, ומתי לפנות להדרכה מקצועית. הקורס יעזור לך להבין את המשמעות של יחסי הכוחות בטיפול ואת האחריות המיוחדת שיש לך כמטפל.
בנוסף, תלמד כיצד לנהל את הפן העסקי של הקליניקה באופן מקצועי ואתי – החל מקביעת מחיר הטיפול, דרך מתן הנחות, ועד להתמודדות עם ביטולים. ידע זה חיוני להצלחתך כמטפל עצמאי.
בסופו של דבר, קורס האתיקה יעניק לך את הביטחון לפעול כמטפל מקצועי, תוך הבנה עמוקה של האחריות המוטלת עליך ושל הדרכים להעניק טיפול מיטבי ובטוח למטופליך.
הידעת?
- הנחה של 100 ש”ח תינתן בכל שלב בעבור תשלום אחד / חבר מביא חבר (יש כפל מבצעים…).
- בסיום מסלול הלימודים (יחידות 1-5 ואתיקה מקצועית) תינתן לתלמיד תעודת השתתפות בקורס הכשרת מטפלי ביואורגונומי הוליסטי.
- עם סיום מסלול הכשרת המטפלים (קורס התמחות ‘ריפוי הילד שבי’ + קורס התמחות נוסף לבחירה + הגשת עבודת גמר ודוחות טיפול)
המטפל יקבל תעודת מטפל מוסמך בביו-אורגונומי הוליסטי מטעם המכללה לביו-אורגונומי, המכללה המובילה בארץ ובעולם ללימודי ביו-אורגונומי. - מידע על מסלול הכשרת מטפלי ביו-אורגונומי הוליסטי המקנה תעודת מטפל, לחצו כאן >>>
לפרטים נוספים, מוזמנים לפנות לרונית בטלפון – 052-5304778.

הכשרת מטפלי ביואורגונומי הוליסטיים
מסלול ההכשרה כולל:
מסלול ההכשרה כולל:
קורס ביואורגונומי הוליסטי: יחידות 1-6
שווי 6,960 ש”ח (אבל זה לא מה שתשלמו: תקראו עד הסוף)
קורס אתיקה מקצועית המכשיר אותך להתנהלות בריאה ומקדמת בקליניקה ובתקשורת עם מטופלים –
שווי 2,100 ש”חמורה אישית ל-5 מפגשי לימוד אחד על אחד –
שווי 1,500 ש”חספר ביו-אורגונומי ושתי חוברות עבודה דיגיטליים הכוללים את כל פרוטוקולי הטיפול שילוו אותך בקליניקה
שווי 300 ש”חקבוצת וואטסאפ תומכת לשאלות ולתמיכה בטיפול הביואורגונומי
חברות בקהילת המטפלים הסגורה שלנו בפייסבוק שם מועלים תכנים חדשים וניתן לשאול, להתייעץ ולהיתמך בקהילה.
לאור הרצון שלנו לאפשר לכל אדם את היכולת ללמוד ולהתפתח, לעזור לעצמו ולאחרים לעשות טוב בעולם, אנו מאפשרים לרכוש את הקורס
בהנחה של 20% בחודש הנוכחי,
כך שתשלמו רק 5800 ש”ח בתנאי תשלום נוחים ביותר
אני רוצה להיות מטפל ביואורגונומי
להשלמת ההרשמה יש למלא פרטים בטופס