טיפול ביואורגונומי הוליסטי בעודף משקל – נעימה דראושה

השמנת יתר
השמנה היא מצב פיזיולוגי הבא לידי ביטוי במשקל עודף בעקבות הצטברות של שומן תת עורי. למצב של השמנה ניתן להגיע בכל גיל.
לאחרונה אנחנו עדים לכך שיותר ויותר ילדים סובלים מהשמנת יתר.בהסתדרות הרפואית טוענים כי השמנה היא מחלה כרונית שנגרמת בשל מנגנונים פיזיולוגיים-גנטיים לקויים, ולא בשל כשל התנהגותי, ולכן היא מצריכה סיוע מקצועי לחולים בה.
 השמנה עלולה לגרום למחלות ולבעיות הבאות:

  1. סוכרת: היא גורמת להתפתחות “תנגודת לאינסולין” באיברים מסוימים (כמו הכבד והשרירים). במצב זה הם פחות חשים את האינסולין – ההורמון שאחראי להכניס את הסוכר (גלוקוז) לתאים ולהוריד את רמתו בדם. בנוסף, כאשר אדם לוקה בעודף משקל או השמנה, תאי הבטן שבלבלב, יצרני האינסולין, צריכים להתאמץ יותר כדי לייצר את כמות האינסולין הדרושה. כלומר, הגוף דורש יותר אינסולין כי מסת הגוף גדלה. העומס על תאי הבטן עלול להוביל לבסוף לעייפות הלבלב ולחוסר יכולתו לייצר אינסולין, וכך הסוכר אינו נכנס לתאים ורמתו בדם עולה.
  2. מחלות לב וכלי דם: טרשת עורקים ולמחלת לב כלילית; במחלה זו מוצרים או נחסמים העורקים הכליליים, המובילים דם מחומצן לשריר הלב. זאת, כתוצאה מטרשת עורקים – מצב שבו שוקעים חומרים כמו שומני דם עתירי כולסטרול בדפנות העורקים. שקיעה זו מובילה עם הזמן להיווצרות פלאק (רובד -טרשת) המצר וחוסם את חלל העורק, וכך קשה לדם לזרום דרכו לאיברי הגוף ובהם הלב.
  3. סרטן: מכיוון שהיא תורמת לדלקת כרונית בגוף (תאי השומן מפרישים ציטוקינים, חומרים מעודדה דלקת), שמקדמת פעילות פרו-סרטנית (מאיצה התחלקות של תאים). טיפול מיטבי יכלול הערכה שבה ייבדקו המקור לעודף המשקל, הדחף של האדם לאכול, אורח חייו, העדפותיו התזונתיות ומידת נכונותו ויכולתו להיות פעיל פיזית, ומצבו הרגשי, שלעתים יכול להקשות על תהליך ההרזיה. לאחר הערכה כזאת ניתן יהיה להתאים למטופל תוכנתי ייחודית להרזיה על פי צרכיו, שכוללת מרשם לפעילות גופנית, מתן תפריט מותאם ומעקב

  המשך קריאה בקובץ המצורף >>>