עבודת בוגרים: טיפול ביואורגונומי הוליסטי בקרעים ברשתית/הפרדות רשתית עינבל נורבר –

תוכן עניינים

הרשתית היא שכבת תאים דקה מאחורי גלגל העין המכילה תאים קולטי אור – קנים, מדוכים ותאי גנגליון קולטי אור שעליהם נופל האור שמרכזת עדשת העין. תאים אלה מתמירים את האור לאותות עצביים. האותות עוברים דרך מערכת של תאי עצב בתוך הרשתית אל המוח דרך עצב הראייה.

קרע/הפרדות רשתית
קרע ברשתית, או הפרדות רשתית, עלול להיווצר כתוצאה מניוון של הגוף הזגוגי, חומר שקוף דמוי ג’לי הממלא את חלל העין. כאשר הגוף הזגוגי עובר את התהליך הטבעי של ההזדקנות הוא מתעבה ומתחיל להתכווץ. זה גורם לו להתנתק מן הרשתית. בדרך כלל הגוף הזגוגי מחובר לרשתית באופן רופף ולכן מתנתק ממנה בקלות. לעתים ההתכווצות שלו גורמת למשיכה כה חזקה של הרשתית עד שנוצר קרע. קרע ברשתית עלול להיווצר גם באזורי רשתית דקים במיוחד כתוצאה מקוצר ראייה גבוה ומסיבות נוספות.
לעתים אנשים הסובלים מרשתית קרועה רואים הבזקי אור ו/או גופים קטנים (נקודות או קווים) בשדה הראייה.

הליך טיפולי ביואורגונומי בקרעים/הפרדות רשתית:

  1. הגנת מגן דוד או מרכבה
  2. בדיקת 5 מפריענים פר”ש ר”א למטופל ולמטפל
  3. קוד דיוק עיפעוף
  4. בדיקת שדות אנרגיה למטפל
  5. האם מותר לטפל
  6. האם מותר לאבחן
  7. שם המטופל_________מין________ תאריך לידה________ גיל_______
  8. נושא הטיפול______________
  9. באיזה מידה הטיפול הביואורגונומי יעזור למטופל? להעמיד סקאלה אנרגטית  לטפל בנדרש עד להגעה של 100%
  10. האם האדם שתלטן? במידה וכן לפתוח את ברז  השתלטנות עד תום העפעוף
  11. האם קיימת שתלטנות על המחלה? פחד לוותר עליה? לחמסס וברז השתלטנות
  12. באיזה מידה המטופל רוצה להבריא? סקאלה להגיע ל100% במידה ולא יש לטפל בפחדים
  13. כאב שבאהבה בין המטפל למטופל
  14. כאב שבאהבה בין המטופל למטופל
  15. כאב שבאהבה בין המטופל לבעיה שבגינה הגיע
  16. חמסה על הפחד של המטופל לקבל טיפול
  17. חמסה על הפחד של המטפל לטפל
  18. בקשה אנרגטית “תודה שהמטופל מבריא במהירות ובשמחה”
  19. בקשה אנרגטית “אני מאושרת לשמוע שהעיניים של ______נרפאו לגמרי”
  20. בדיקת שדות אנרגיה למטופל
  21. בדיקת משלים למטופל
  22. ניקיון הילה למטופל
  23. בדיקת 10 משלימים
  24. לעבור על 7 גופים ולפתוח שדות. אם לא נפתח לעפעף על הסיבה לחסימה בערכה למטפל ההוליסטי ולטפל בהתאם בסיבה/טראומה/פחד בהליך טראומה, גלגולים, אדם קצה, צלקת, בצקת, נקזים
  1. לעבור על הצ’אקרות ולפתוח שדות. אם לא נפתח לעפעף על הסיבה לחסימה בערכה למטפל ההוליסטי ולטפל בהתאם בסיבה/טראומה/פחד בהליך טראומה, גלגולים, אדם קצה, צלקת, בצקת, נקזים
  2. לעבור על צ’אקרות קו ההרה ולפתוח שדות, לשים דגש ולפתוח את הצ’אקרות הממוקמות באזור העיניים
  3. לעבור על המרידיאנים ולפתוח שדות. אם לא נפתח לעפעף על הסיבה לחסימה בערכה למטפל ההוליסטי ולטפל בהתאם בסיבה/טראומה/פחד בהליך טראומה, גלגולים, אדם קצה, צלקת, בצקת, נקזים
  1. טיפול בפחדים – מה שמעפעף לבדוק שדות, לחמסס ולהחזיר שדות במידת הצורך.
  • א. פחד מתקשור
  • ב. פחד מלראות מעבר
  • ג. פחד מלראות רוחות
  • ד. פחד מהחיים
  • ה. פחד שיראו אותי
  • ו. פחד שידעו מי אני באמת
  • ז. פחד לראות את עצמי כפי שאני
  • ח. פחד מהעוצמות שלי (עצמות ומערכת הלימפה)
  • ט. פחד מחוסר הגשמה(כיס מרה)
  • י. פחד לקחת אחריות על חיי (היפופיזה ויותרת המוח)
  • יא. פחד שאראה על אנשים דברים שאינם רואים בעצמם
  • יב. פחד לטפל
  • יג. פחד להיות מטפל טוב
  • יד. פחד לאבד את הראיה
  • טו. פחד מקרעים ברשתית
  • טז. פחד מהפרדות רשתית
  • יז. פחד מעיוורון
  • יח. פחד מחושך
  • יט. פחד בתכשיטים מנצנצים
  • כ. פחד משפע
  • כא. פחד שיהיה לי הרבה כסף
  • כב. פחד מאושר
  • כג. פחד ממה יגידו עלי
  • כד. פחד לראות ביקורת
  • כה. פחד לקבל ביקורת
  • כו. פחד להפסיק לכעוס (כבד)
  • כז. פחד ממים
  • כח. פחד שיגלו אותי
  • כט. פחד מתקיעות
  • ל. פחד מאובדן
  • לא. פחד לאבד את הבית
  • לב. פחד לקבל עונש
  • לג. פחד מהתעללות
  • לד. פחד מפיטורים מהעבודה, חובות כספיים עוני
  • לה. פחד מרדיפה (על רקע דתי או פוליטי או אתני, או להט”בי וכו’)
  • לו. פחד ממחלה קשה, כגון סרטן. זה יכול לכלול גם פחד מבדיקות רפואיות
  1. נעפעף על השאלות: יש להגיע לטראומה ולנקות אצל המטופל, גלגולים, אדם קצה (יכולים להיות כמה), צלקת, בצקת, נקזים. כאב שבאהבה בין המטופל לבין איש הקצה. הנדסת מחשבות שעולות בנושא ומפת רגשות בין המטופל לבין אנשים בחייו שעולים עקב השאלות וקשורים לפציעה/טראומה/פחד/בעיה.
  • א. מה אתה לא רוצה לראות בחיים שלך?
  • ב. מה אתה לא אוהב בעצמך?
  • ג. מה היית משנה בעצמך?
  • ד. מה מלחיץ אותך בחיים לאחרונה?
  • ה. מי מכעיס אותך בחייך?
  • ו. מה ראית והיה לך קשה?
  • ז. ממה אתה מעדיף להתעלם ולא לראות בעצמך?
  • ח. מה אתה לא אוהב לראות באחרים?
  • ט. האם יבחינו בחסרונך?
  • י. האם אתה נמצא בקונפליקט רוחני?
  • יא. האם אתה מדמיין שאתה רואה דברים?
  • יב. האם האינטואיציות שלך מחודדות ובדרך כלל אתה צודק?
  • יג. האם אתה ממלא את הייעוד שלך?
  • יד. האם אתה מרגיש שאתה מכוון בחייך ונמצא במקום הנכון בשבילך?
  • טו. האם החלטת פעם שהעולם נוראי/קשה/אכזר ורצית להפסיק לראות את זה?
  • טז. האם יש משהו שראית ולא רצית לראות?
  • יז. איזה מראה קשה ראית בחייך?
  • יח. אילו הבזקים חוזרים אליך בדמיון? למה אתה חושב שהם קשורים?
  • יט. מה היית רוצה שינצנץ בחייך?
  • כ. אילו אירועים עם כמו נקודות שחורות בחייך?
  • כא. האם אתה רואה את עצמך כאדם שרואים אותו?
  • כב. האם היית רוצה לנצנץ כמו יהלום ושלא יתעלמו ממך?
  • כג. האם אתה מפחד מאש?
  • כד. האם חווית אלימות בבית או של משהו מהמשפחה?
  • כה. האם פיטרו אותך מהעבודה או חווית משבר פיטורין ועוני?
  • כו. האם אתה חושש שמשהו יקרה לילדים שלך?
  • כז. האם יש לך חשש שמישהו מהמשפחה שלך ימות?
  • כח. האם אתה בעל ראייה פסימית, מרה שחורה בחייך?
  • כט. האם אתה חושב לעיתים קרובות כי אינך מרוצה מחייך?
  • ל. האם רצית לראות טוב יותר?
  • לא. מתי הרגשת תקוע?
  • לב. האם יש משהו שסובל מדיכאון במשפחה?
  • לג. האם אמא שלך במהלך ההיריון קיבלה חדשות רעות ?
  • לד. האם אמא שלך הייתה חרדתית במהלך ההיריון?
  • לה. מי במשפחה שלך פסימי וחרדתי?
  • לו. האם אתה נוטה להתרכז במה שיש בחיים או במה שאין?
  • לז. מה הכוס המלאה אומרת לך?
  • לח. האם אתה רואה את החיים בבהירות?
  1. יש לעפעף בתוכן העניינים של ספר הטיפולים ההוליסטי הביואורגונומי, חוברת הטיפול הביואורגונומי, ספר אנטומיה רגשית ועוד ולטפל במערכת הראיה, בכבד, במערכת הדם ובעוד מערכות גוף שונות שעולות בעפעוף מתוך תוכן העניינים של ספרים אלה.
  1. יש להחזיר שדות אנרגיה לאברי העין, כל עין בנפרד:
  • א. אישון
  • ב. קשתית
  • ג. קרנית
  • ד. לובן העין
  • ה. לחמית נוזלים
  • ו. עדשה דמית
  • ז. הכתם הצהוב
  • ח. עצב הראיה
  • ט. המקולה
  • י. פוביאה
  • יא. הגוף הזגוגי
  • יב. ג’ל הגוף הזגוגי
  • יג. החיבור בין הרשתית לגוף הזגוגי
  • יד. רשתית צד ימין של הרשתית
  • טו. צד שמאל של הרשתית
  • טז. הרשתית בחושך
  • יז. הרשתית באור יום
  • יח. מרכז הראיה במוח
  • יט. עורק הרשתית המרכזית
  1. יש לפתוח שדות לאברים/תאים המרכיבים את הרשתית:
  • א. תאי המדוכים
  • ב. תאי הקנים
  • ג. תאי גנגליון
  • ד. תאי עצב אופקיים
  • ה. שכבת אפיתליום
  • ו. תאי אמקרין
  • ז. שלוש שכבות של תאי עצב
  • ח. שתי שכבות של סינפסות
  • ט. ניורופיל.
  1. יש להחזיר שדות אנרגיה לשכבות הרשתית: אפשר לקצר ולהעמיד בשורה כמו משלימים ומה שמעפעף מטופל.
  • א. אפיתל הרשתית הצבעי Retinal pigment epithelium
  • ב. תאי קולטי האור (פוטורצפטורים) Photoreceptors
  • ג. קרום הגבול החיצוני External limiting membrane
  • ד. השכבה הגרעינית החיצונית Outer nuclear layer
  • ה. שכבת המקלעת החיצונית Outer plexiform layer
  • ו. השכבה הגרעינית הפנימית Inner nuclear layer
  • ז. שכבת המקלעת הפנימית Inner plexiform layer
  • ח. שכבת תאי הגנגליון Ganglion cell layer
  • ט. שכבת סיבי העצב Nerve fiber layer
  • י. קרום הגבול הפנימי Internal limiting membrane
  1. חמסה על העיניים, בצדדים שלהם, מאחורי האוזניים ומאחורי הראש מס’ פעמים ביום
  2. לבדוק האם יש תלות אנרגטית על העיניים, האם יש הפרעות אנרגטיות?
  3. לבדוק בפנפט”ה, אאמג”ת ועמיק”א מה שעולה לטפל. במקרה שהמעפעף על המשלים יש לפתוח שדות באיברי העיניים שלו ולטפל לפי פרוטוקול
  4. למצוא אצל המטופל או אצל אדם קצה אדם עם קרעים ברשתית ולטפל
  5. למצוא אצל המטופל או אצל אדם קצה אדם שנפגע בעיניים עקב נפילה או חבלה ולטפל
  6. למצוא אצל המטופל או אצל אדם קצה טראומה ממראה נוראי שלא יכול להכיל או מאבל קשה מנשוא
  7. כאב שבאהבה:
  • א. בין המטופל לבין מערכת הראיה
  • ב. בין האדם לכל עיין בנפרד
  • ג. בין האדם לרשתית בכל עין
  • ד. בין הרשתית לזגוגית בכל עין
  • ה. בין הרשתית לעצב הראייה
  • ו. בין התאים שאחראים לקליטת בלילה ובין אלה של היום
  • ז. בין צד ימין של הרשתית לצד שמאל בשתי העיניים
  • ח. בין הרשתית למרכז הראיה
  • ט. בין העיניים ליופי החיים
    1. לבדוק האם יש שבועות, נדרים, הסכמים, חוזים, שחור, עין הרע וכו’ הקשורים לראיה ולעיניים. לעבור על ציר הזמן, גלגולים, אדם קצה- צלקת, בצקת, נקזים. חמסה על הפחד לשחרר את הנדר/שבוע/חוזה וכו’. כאב שבאהבה בין המטופל לבין השותף לברית/חוזה/הסכם וכו’, חמסה על הפחד לבטל את הברחת/חוזה/הסכם לכל אחד מהשותפים.
    2. התרת נדרים – לשחרור שבועות, נדרים, הסכמים וכו’ ונעשו בגלגול הזה או בגלגולים קודמים בנושא ראיה, בהירות, אהבה לחיים, תקשור ויכולת טיפול אנרגטית.
    3. התמרה אנרגטית – ערבול אנרגטי במכלול הגורמים לבעיה.
    4. מפת רגשות – הוצאת הרגשות שנוצרו בעקבות הטראומות באמצעות כאב שברגש בין המטופל לדמויות בחייו שקשורות לטראומה/פחדים/פציעה/בעיה.
    5. הנדסת מחשבות – “אף אחד לא רואה אותי”, “אף אחד לא שם לב אלי” ,”אני לא חשוב”, “אני לא רצוי”, “החיים לא יפים”, “אנשים רעים רוצים לפגוע בי”, “עדיף לא לראות את האלימות הזאת”, “עדיף ולא הייתי רואה את זה..” “החיים קשים”, “אני לא רואה את כל התמונה”, “אני מעדיף לא לראות את המראה הקשה הזה”, “תקשור זה אסור”, “עבודה אנרגטית זה מסוכן ויכול לפגוע בי ובאחרים”, “אני שרלטן”, “אני מעדיף לא לראות את זה”.
    6. סליחה ושליחה – עם סיטואציות קשות למראה או בני אדם שנוגעים לטראומה שהובילה לבעיה.
    7. ניתוח לייזר אנרגטי – לבקש עפעוף על קרע ברשתית או מקום ההיפרדות ולהקיף אותו בלייזר שמבצע צריבה מסביב לקרע ומונע ממנו מלהתפשט.
    8. זריקה אנרגטית לחיזוק הרשתית – הזרקה אנרגטית של נוזל הפלא הכימי שמתפזר לשטח הרשתית ולשכבות, נספג ומרפא את האזור, עד שמסתיים העפעוף.
    9. פד אנרגטי ספוג במשחת הפלא – לנגב תוך כדי עפעוף את הרשתית בעדינות ולעזור לה להתאחות, להתחזק ולספוג את הדם/הנוזלים שגורמים לתופעות בשדה הראיה כמו ראיית ברקים, נקודות שחורות, שערות ועוד.
    10. כפות ידיים מרפאות – הניחו את כפות הידיים על העיניים בעדינות השאירו אותן שם ודמיינו אור כחלחל ירקרק שיוצא מכפות ידיכם אל העיניים שלכם ומרפא אותן.
    11. אינפוזיה אנרגטית: חמצן, ויטמין A במינון נמוך, להמשיך, קריסטלים והורמונים וויטמינים
    12. קודים
      • קוד איחוי רשתית
      • קוד בריאות העיניים
      • קוד אמונה בטיפול הביואורגונומי
      • קוד מציאת משמעות בחיים
      • קוד אהבה לחיים
      • קוד ראיית היופי בחיים
      • קוד אהבה עצמית
      • קוד ראיה על חושית
      • קוד תקשור
      • קוד להתפתח לתקשור
      • קוד ראיית היופי בעצמי
      • קוד עוצמה פנימית

דמיון לריפוי העיניים בענן טיפולי

  1. דמיינו שאתם שוכבים על הגב על גבי מזרן ים הכי מדהים ונוח שיש וצפים באגם ריפוי מנצנץ ויפיפה. הנוף מסביבכם מרהיב ומזג האוויר מתאים בדיוק לאיך שאתם אוהבים.
  2. קחו חמש נשימות עמוקות. דמיינו את העיניים שלכם בצורתם האנרגטית או הפיזית, כל אחד איך שמתאים לו, בעדינות מחליקות אחורה אל מתחת לראש הישר אל תוך המים. אתם מרגישים את המים הפושרים והנעימים שוטפים את עיניכם במים קסומים ומרפאים.  שתי העיניים צוללות למטה ונוחתות במרחק שנוח לכם על שתי כריות מזהב, הכי נעימות ורכות. העיניים מחוברות לעצב הראיה כמו שהנשמה מחוברת לגוף בחוט כסף בשעה שאנחנו ישנים. אתם חשים את המים הנעימים מקיפים את גלגל העין וממלאים אותו בריפוי. התחושה הזאת כל כך נעימה ואתם נזכרים כי מזמן לא אפשרתם לעיניים לנוח. לאט אתם שמים לב כי אל עבר העיניים מגיעים ענני ריפוי רכים ונעימים והם נושאים בתוכם את סודות ריפוי העיניים. קחו חמש נשימות, העיניים עכשיו רפויות ונחות בענן ריפוי נעים ורך. עבר זמן מאז שהעיניים שלכם הרגישו כל כך רפויות, אהובות ובריאות. כל איבר ותא בעיניים שלכם מקבל ריפוי עמוק ואהבה. ראו והרגישו איך זה פועל והתפעלו מכל היופי שמתרחש. שהו מעט בתחושה לעוד 10 נשימות. לאט לאט העיניים מתחילות לנדוד ולנוע בחזרה אל עבר הראש אל מקומן בתוך הראש בשלווה. הרגישו את העיניים בארובות העיניים והביאו את ענני הריפוי אליהם ותנו לעפעוף שמתרחש כרגע להנציח את הריפוי וחכו עד שמסתיים. קחו חמש נשימות עמוקות ופיקחו את העיניים.

מנטרות

א. אני נפתח/ת לראות את הטוב בעולם

ב. אני נפתח/ת לאפשרות לראות את עצמי באהבה וחמלה

ג. אני נפתח/ת לאפשרות לראות אחרים באהבה וחמלה

ד. אני בוחר/ת לראות את חצי הכוס המלאה

ה. הראיה שלי מתרחבת ומאפשרת לי בבהירות

ו. אני יוצר/ת לעצמי חיים שאני אוהב/ת להסתכל עליהם

ז. אני מקבל/ת את עצמי ואוהב את עצמי כפי שאני

ח. אני אוהב/ת את מה שאני רואה

סיום טיפול

חמסה על נקודות הפתיחה לקיבוע הטיפול
מורידים מהספרייה הקוסמית את הפחדים של המטופל לקבל את הטיפול ומחמססים
חמסה על הפחדים של המטפל מהטיפול
בדיקה האם הטיפול בתוך המטופל, אם לא אפשר להכניס ע”י ספירלה לתוך המטופל. (לדמיין את גוף המטופל ולהעביר את היד מלמטה למעלה, אם קבלת עפעוף סימן שקיבל את הטיפול ואם לא יש להכניס את הטיפול ע”י ספירלה)
לא לשכוח לומר תודה על הזכות לטפל הכלי המדהים וכלים אחרים

תודה!

תוכן עניינים

עבודות בוגרים
עבודת בוגרים: הטיפול הביואורגונומי ההוליסטי בדרבן – עפרה פורסט

מהו דורבן ברגל Heel Spur? דורבן ברגל הוא זיז בולט בעצם העקב, תופעה נפוצה במיוחד בקרב בני ה-40 ומעלה, וההערכות הן שאחד מכל עשרה אנשים לערך סובל או יסבול מדורבן לפחות פעם אחת בחייו. בעבר האמינו הרופאים כי הכאבים בעקב הרגל נגרמים בעקבות גידולים גרמיים הנוצרים ברגל. היום כבר מבינים שאותם גידולים מהווים תוצאה של

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בטנטון – מאיה להב

טינטון במבט אישי השקט הינו חלק מהותי משלמות הנפש שלי. מקום מפלט ששימש אותי נאמנה מגיל הילדות בין בינות עץ הצאלון מתחת לביתי, בספרייה ובכל מקום שבו נזקקתי לשקט שיתמוך במצוקות בהן נתקלתי- יכולתי להתנתק מקולות הרקע ולשקוע בשקט הפנימי. כמתקשרת ומדיום אני יודעת להבחין בין סוגי הקולות המגיעים אליי, מקשיבה ומתנתקת. כאחת ששומעת חיצונית

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בשיברון לב -אודליה ד. גילרד

טיפול ביואורגונומי הוליסטי בשיברון (כאב) לבאודליה ד. גילרד פברואר 2024 העבודה  מוקדשת לעילוי נשמות הנופלים במלחמה ולתפילת שיבת כל החטופים לביתם בשלום ובמהרה שברון לב שברון לב הינו מושג ריגשי המתאר דיכאון רב, צער גדול, יגון עמוק. תסמונת שברון לב  – ברפואה המערביתתסמונת הידועה בשמה המקצועי –  טַקוֹצוּבּוֹ קרדיומיופתיה (Takotsubo Cardiomyopathy)-  מצב של  כשל לבבי זמני הנגרם עקב

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בסרטן מיאלומה נפוצה – יעל פז

לפי הרפואה המערבית: מיאלומה נפוצה (Multiple Myeloma) היא מחלת סרטן של תאי פלסמה, הנמצאים במח העצם. במח העצם נוצרים כל התאים המרכיבים את הדם. תאי הפלסמה הם חלק מתאי הדם הלבנים ותפקידם לייצר נוגדנים-חלבונים המסייעים לגופנו להתגונן בפני זיהומים. במיאלומה, תא פלסמה בודד עובר שינוי שגורם לו להתרבות ללא בקרה בתוך מח העצם. המחלה עלולה

קרא עוד »
מערכת השלד
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בשילוב עם סו-ג’וק באישיאס – נורית אלטמן

עצב הסיאטיקה – סכיאטיקה שמות רבים: אישיאס/ נשית/ עצב השת/ גיד.  עצב זה הוא העצב העבה והארוך ביותר בגוף האדם. רוחבו כרוחב החלק הכי גדול באגודל של גבר. הוא מתחיל עם שני סיבי עצב היוצאים מהגב התחתון מבין החוליות L4-L5 משני צדי עמוד השדרה.  בהמשך מתחברים אליו מתחת לשריר הפיריפורמיס השריר האגסי הנמצא בעכוז, מתחת

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בהרטבת לילה – גלי טל

יכולות ההתאפקות של ילדים נבנית בגילאי שנתיים-שלוש, ובגיל ארבע מרבית הילדים כבר שולטים על מתן השתן. הרטבת לילה אצל ילדים היא תופעה בה ילד מאבד שתן בצורה לא רצונית, כאשר גילו מעבר לגיל בו אמורים לשלוט על מתן השתן. זוהי תופעה נפוצה מאוד – בגילאי חמש כ-15-20% מהילדים מרטיבים בלילה. השתן הוא למעשה תוצרי פסולת

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי במחלת רנו – הדס בר דוד פולק

מחלת או תופעת או תסמונת רנו (או ריינו) היא תופעה קלינית הבאה לידי ביטוי בכיווץ כלי הדם בפריפריה, בדרך כלל בתגובה לחשיפה לקור. המקומות השכיחים לתופעת ריינו הם אצבעות הידיים והרגליים, אולם התופעה עלולה להופיע גם בקצוות נוספים: קצה האף, תנוכי האוזניים, הלשון והפטמות – במקרים נדירים. התופעה נגרמת על ידי פגיעה בתהליכי הוויסות בכלי

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בילד דחוי – כרמית קשאני

הידע התאורטי מנחם (שם בדוי)- ילד אשר התקשה בסיטואציות חברתיות. יכול להיכנס למריבות וויכוחים שגרמו לבני כיתתו, בין היתר, לוותר על הקשר עמו. סובל מהפרעת קשב וריכוז והפרעת ויסות חושי. הוא נוטה להגיב בצורה אימפולסיבית ומתקשה מאוד להירגע ולווסת את תחושותיו. נוטה לווכחנות ומרבה לתפוס אירועים ב”שחור או לבן”. אין אמצע. להבנתו עצם השהות בבית

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי במגרנות – יסמינה עבד אל חלק

לכאבי ראש עלולות להיות אלף ואחת סיבות. על פי הרפואה הסינית, הרי שבדומה לבעיות אחרות מעידים הכאבים על מצבים של חוסר איזון בגוף מבחינה פנימית, בין אם באנרגיית הצ’י, באחד מחמשת היסודות, בדם או בכל דבר אחר. השאיפה לכן היא להחזיר את הגוף לאיזון ובכך לשפר משמעותית את המצב, פנימית וחיצונית. באמצעות השבת האיזון ומילוי

קרא עוד »