עבודת בוגרים: הורמון גדילה והטיפול בילדים חסרי הורמון גדילה – נאווה חביב

תוכן עניינים

הורמון הגדילה GH מופרש מהחלק הקדמי של בלוטת יותרת המוח (היפופיזה), נקשר לקולטן שנמצא בכבד ומגרה פקטור גדילה חשוב הקרוי IGF1- שני הורמונים אילו פועלים על לוחיות הגדילה הנמצאות בקצות העצמות ומווסתים את צמיחת העצמות והשרירים. תהליך זה גורם לחלוקת תאי הסחוס שבלוחיות הגדילה ולהבשלתם, מה שמביא לבסוף להתארכות העצמות. כל זה מתבטא בגדילה לגובה בילדים. הורמון הגדילה גם משפיע על בניית רקמת השריר.

GH הוא הורמון אנאבולי, שמשפיע על התפתחות אברי הגוף.
• משפיע על תאי השומן ומביא לפירוק חומצות שומן.ופחות ספיגת גלוקוז.
• משפיע על התפתחות השרירים –פחות צריכת גלוקוז. ויצירת חלבונים.
• גורם לתנגודת לאינסולין בגלל כל הפעולות שלו-באופן כללי מעלה רמות סוכר בדם.
• משפיע על הכבד ליצירת IGF-1, מעלה גלוקונאוגנזה
• משפיע על התפתחות וגדילת העצם.
• משפיע על הלב והריאות.
• משפיע על ויסות היחס בין רקמת השומן לרקמת השריר בגוף ועל חילוף החומרים.

הטיפול בהורמון גדילה ניתן לילדים שזיהו אצלם חוסר של ההורמון הזה. הטיפול מיועד להאיץ את גדילתו של הילד, לשפר את קומתו ולהביאה אל התחום התקין בהתאם לגילו ולקומת הוריו ולהשיג קומה סופית תקינה. ילדים נמוכי קומה שנולדו קטנים לגיל ההריון ולא הדביקו את הפער בגובה מטופלים אף הם בהורמון גדילה.

תהליך הגדילה התקין תלוי במספר גורמים:
  1. גנטיקה – ישנם כרומוזומים רבים הנושאים מידע גנטי הקשור לגדילה, קומה נמוכה מהווה ביטוי קליני של הפרעות כרומוזומליות רבות – כגון תסמונת טרנר. אך לא כל הגנים הנוטלים חלק בקביעת הגובה הסופי ידועים.
  2. גדילה בתקופה העוברית (הריון)- ישנם גורמים המשפיעים על הגדילה התוך רחמית – כגון חשיפה לתרופות, תזונה, עישון, זיהומים, יתר לחץ דם, הפרעות כרומוזומליות בעובר ואי ספיקה שלייתית. כל אחד מהגורמים עשוי להביא למצב של עובר קטן לגיל ההריון (SGA) ‏ Small for gestational age). נמצא קשר בין SGA לקומה נמוכה יחסית לטווח ארוך.
  3. תזונה – גדילה וצמיחה לגובה אינן מהוות צורך קיומי בסיסי. לכן, במצבים של תת תזונה ישנו ניתוב של הקלוריות והאנרגיה לצרכים הבסיסיים של תפקוד האיברים החיוניים – כולל הלב, המוח והשרירים, והגדילה וההתבגרות המינית עשויים להיות מעוכבים. בכדי לאפשר צמיחה תקינה לגובה, יש צורך תזונה בריאה ומגוונת ואורח חיים בריא. ידוע כי גם חסרים של מינרלים מסוימים המצויים במזון – כגון ברזל, אבץ, סידן וזרחן – עשויים להפריע לצמיחה אופטימלית.
  4. דלקת כרונית – כל מחלה כרונית שאינה מאוזנת, בין אם מטבולית (כגון הפרעות במאזן הסידן או החלבון) או דלקתית (כגון סוכרת, כרסת, דלקת פרקים או זאבת) עשויה לפגוע בתהליך הצמיחה לגובה. במידה ומחלות אלו פעילות ולא מאוזנות, בעיקר בגיל ההתבגרות, עשוי להיווצר קיפוח גובה סופי.
  5. העצם ולוחית הגדילה – הצמיחה לגובה תלויה בצמיחה של הגפיים הארוכות והחוליות. צמיחת החוליות והגו משמעותית יותר בגיל ההתבגרות, ותלויה במיוחד בהורמוני המין. צמיחת הגפיים הארוכות, לעומת זאת, מושפעת יותר מהורמון הגדילה. המבנה התקין של העצם, חלבון הקולגן, ולוחיות הגדילה חיוני על מנת להשלים את פוטנציאל הגובה. כל פגיעה במבנה העצם – בין אם ראשונית ומולדת, או משנית (כגון דלקת פרקים), תפגע בצמיחה לגובה.
  6. המערכת ההורמונלית פרט לציר הורמון הגדילה – פרט לציר הגדילה, ישנם הורמונים רבים המשפיעים על הגדילה באופן בלתי ישיר – כגון הורמון בלוטת התריס, קורטיזון, והורמון בלוטת יותרת התריס. חסר של אחד ההורמונים הללו, או עודף קורטיזון עשויים להתבטא בתסמינים ספציפיים לכל אחד מההורמונים, ובנוסף לכך בפגיעה בקצב הגדילה.

  7. ציר הורמון הגדילה – ציר הורמון הגדילה הוא הציר ההורמונלי העיקרי האמון על הצמיחה לגובה. תפקודו של ציר זה מושפע מיתר הגורמים שתוארו לעיל.
  1. היפתולמוס מפריש הורמון משחרר הורמון גדילה GHRH בעזרת הפיפטידים ברקמת המוח שאחראים לשפעול הראשוני של ה GHRH.(איור מס 2)
  2. במקביל הסומטוסטטין, שהוא מעכב הפרשת GHRH, נוצר בהיפותלמוס (לשם עיכוב והפרשה לסירוגין של הורמון גדילה (GH), בלבלב ובעוד איברים. שיווי המשקל בין שני ההורמונים האלה גורם לשיאי הורמון הגדילה (איור מס 1)
  3. הפרשת הורמון הGHRH גורמת לגירוי בלוטת יותרת המוח (ההיפויפזה הקידמית) ולהפרשת הורמון גדילה (GH) –הפרשה זו משתנה בשעות מסויימות וכן עקב מצבים נפשיים (לחץ), רעב , תרופות וכו
  4. הפרשת הורמון הגדילה משפיעה על מספר אבריים עיקרים:
  • כבד – שם מיוצר גירוי להפרשת הורמון אחר המכונה IGF-1. IGF-1 פועל בעצמו באופן ישיר על לוחית הגדילה, על מנת לאפשר גדילה תקינה .וכן באמצעות היזון חוזר שלילי משפיע על הפרשת הורמון גדילה. רמת I-IGF יורדת בצום, בתת תזונה ובמחלה כרונית. במצבים של חסר תגובה להורמון הגדילה על רקע חוסר תפקוד הקולטן, כגון תסמונת לרון – רמות הורמון הגדילה יהיו תקינות או מוגברות, ורמות IGF-1 יהיו נמוכות מאוד
  • לוחית הגדילה בעצמות
  • שרירים

המחקרים מחלקים את הסיבות לקומה נמוכה או אי צמיחה לגובה ל4 קטגוריות עיקריות:

  1. קומה נמוכה על רקע הפרעות ראשוניות בגדילה– כגון הפרעות כרומוזומליות,(תסמונת נונן,תסמונת טרנר, תסמונת וויליאמס, תסמונת דאון ועוד) הפרעות גרמיות ו-SGAעובר קטן לגודלו בהריון. ההליך הטיפולי לא נוגע בקטגורי הזו.
  2. קומה נמוכה על רקע הפרעות משניות בגדילה:
  • קטן לגיל ההריון –נחלק ל2 קטגוריות :סיבות בעובר או בהריון האם
  • ציר הורמנלי – בעיות סוכרת ,תת פעילות בלוטת התריס,תסמונת קושינג,רככת,תסמונת התנגדות להורמון ה PTH
  • מחלה כרונית – אי ספיקת לב, אי ספיקת כליות,מחלת ריאה כרונית (כולל אסתמה קשה),מצבי תת ספיגה (מחלות מעי דלקתיות, צליאק)
  • תת תזונה
  • חוסר ב IGF-1  –
    1. חוסר תגובה להורמון הגדילה
    2. חוסר בהורמון גדילה
    3. פגם ביצור IGF-1 פעיל
  1. קומה נמוכה על רקע גנטי – גובה אם ואב באחוזון 3, וגובה גנטי מחושב באחוזון 3
  2. קומה נמוכה על רקע איחור התפתחותי כוללני (constitutional delay of growth and puberty) – עיכוב גם בגדילה וגם בהתבגרות המינית. זוהי למעשה הסיבה השכיחה ביותר לקומה נמוכה בילדים ומתבגרים שאינה מצריכה התערבות. מצב זה כולל איחור גם בגדילה לגובה וגם בהופעת סימני התבגרות מינית. קיים סיפור משפחתי, והבירור האנדוקריני תקין. גיל העצמות בדרך כלל מאחר, בטווח של שתי סטיות תקן. ברוב המקרים קיימת השגת גובה סופי כל עוד הגובה הגנטי תקין
הערה: גם לאחר בירור מלא ומקיף, ישנם ילדים שהינם נמוכים מסיבה לא ברורה. ילדים אלו סובלים ככל הנראה מעמידות מסוימת להורמון הגדילה, מפגם במבנה הורמון הגדילה, או מסיבה שעדיין לא נמצאה. מצבים אלו מכונים ISS – Idiopathic short stature‏ . העבודה מתמקדת בהליך טיפולי הקשור בקטגוריה 2 בציר הורמון הגדילה -חוסר בהורמון הגדילה

הליך טיפולי

  1. הגנת מגן דויד על כל אחד מאיתנו.
  2. בדיקת מערכת ביו – אישית
  3. בדיקת מערכת תקשורת אישית – סנכרון 2+3
  4. בדיקת בדיקת 5 מפריענים פר”ש ר”א למטופל ולמטפל וניטרולם – חימסוס
  5. בדיקת קוד לדיוק העפעוף – 100%
  6. בדיקת שדות אנרגייה למטפל ע”פ שלישים –עליון אמצע ותחתון והחזרת שדות במידה וחסום
  7. האם מותר לי לאבחן/לטפל? התשובה היא כן.
  8. שם המטופל_________מין________ תאריך לידה________ גיל_______
  9. נושא הטיפול______________
  10. באיזה מידה הטיפול הביואורגונומי יעזור למטופל? להעמיד סקאלה אנרגטית  לטפל בנדרש עד להגעה של 100% (חימסוס)
  11. האם הילד המטופל שתלטן? במידה וכן פתיחת ברז השתלטנות עד שמסתיים העפעוף
  12. האם קיימת שתלטנות על הסיטואצייה/מחלה? פחד לוותר עליה? לחמסס וברז השתלטנות
  13. באיזה מידה המטופל רוצה להבריא? סקאלה להגיע ל100% במידה ולא יש לטפל בפחדים
  14. כאב שבאהבה המטפל לבין המטופל.
  15. חמסה על הפחד של המטופל לקבל את הטיפול וחמסה על הפחד של המטפל לטפל.
  16. כאב שבאהבה בין המטופל לעצמו
  17. כאב שבאהבה בין המטופל לבעיית הגדילה
  18. בקשה אנרגטית “תודה המטופל מקבל את הטיפול ומתחיל איזון הורמנלי וגדילה לטובתו העליונה”.
  19. בקשה אנרגטית” תודה שהמטופל מקבל את עצמו באהבה ובהערכה עצמית גבוהה”
  20. בדיקת שדות למטופל “לפי שלישים”
  21. בדיקת משלים למטופל “לפי שלישים”
  22. ניקיון הילה למטופל
  23. בדיקת 10 משלימים 
  24. חמסה על נקודות הפתיחה מסביב לטבור.
  25. חמסה על נקודות פתיחה של מח העצמות
  26. חמסה על בלוטות האדרנל –יותרת הכיליה
  27. חמסה על 2 בלוטות סרטן ימין 2 בלוטות סרטן שמאל
  28. לבדוק האם יש חסימה של נקודות פתיחה נוספות להוריד מהספריה הקוסמית ולטפל בהתאם.

7 גופים אנרגטיים

לעבור על 7 גופים ולפתוח שדות. אם לא נפתח לעפעף על הסיבה לחסימה בערכה למטפל ההוליסטי ולטפל בהתאם בסיבה/טראומה/פחד,חורים בהילה, בהליך טראומה, גלגולים, אדם קצה, צלקת, בצקת, נקזים,ערבול עם תדר 0 מתקן . הטבלה להלן ממוקדת וגזורה לטיפול בהביטי הגדילה בצעירים
גוף אנרגטי סוג החסימה והשפעה על הצמיחה
1. גוף אתרי-אדום מצב נפשי – תשישות ,התנתקות , התעסקות אובססבית בפחדים ,אקסטזה מערכת המין – אי התפתחות של בלוטות המין מערכת אינדוקרינית – הפרעות בבלוטות יותרת המוח , יותרת הכיליה , התריס, הלבלב, האיצטרובל (כל ההורמונים הנגזרים מפעולות הבלוטה) מערכת העיכול – הפרעות קשורות בעיכול וחילוף חומרים.
2.גוף ריגשי -כתום משפיע על המטען הריגשי – חוסר שדות –יתבטא בפחדים לגדול ונגזורתיהם, בלבול , מצוקה , תסכול (בהשוואה לאחר), תחושת נטישה, צורך בהגנת יתר, פיתוח תלותיות ,דכאון וחרדות .  בעייה בתפיסת הילד הפנימי
3.גוף המנטלי -צהוב משפיע על השקפת העולם ,תפיסת המציאות והדימוי העצמי המנטלי ודימוי עצמי גופני –חוסר שדות –יתבטא בתקיעות (לא גדל בקצב המתאים),שכחה, אובססיות לגבי דמוי עצמי גופני נמוך וריגשי תלותי , פיתוח פארניות, חוסר יכולת ללמוד לבד ,קיבוע בהרגלים תבניתיים
4. גוף אסטראלי-ירוק משפיע על עולם האמונה ומחשבה תלת ממדית – חוסר שדות –יתבטא בקושי האמון באנשים (גבוהים – גופני, מבוגרים –ריגשי) ,חוסר יכולת לראות את השלם (סיטואציה, מצב ,את האחר) , קשיי תקשורת עם ילדים באותו גיל או מבוגרים ,צורך להוכיח צדקתו
5.גוף רוחני- כחול משפיע על תבנית האברים וכל צורות הקיום המופיעות במישור הפיזי- (BLUE PRINT)  של מאגר הזכרונות מגלגולים קודמים הקשורים חוסר שדות – יתבטא בתקיעות בגדילה, בעיכובי צמיחה וגדילה הנובעים מזכרונות מגלגולים קודמים
6. גוף שמימי- סגול משפיע על גוף הרגש הרוחני – חוסר שדות –יתבטא בקושי לאהבה עצמית , לקושי במערכת יחסים עם העצמי ,ביכולת לאהוב אחרים בכלל או אהבה תהיה בתנאים מסויימים,
7. גוף כתרי-לבן משפיע על הזהות הרוחנית והמהות העצמית לגלגול חיים זה –יתבטא  בתוכנית או חוזה הנשמה שבחר בפוטנצייאל הקושי בצמיחה לגובה על כל נגזורתיו המנטלים הפיזים הרגשים בכדי להגיע לאמת הפנימית-חוסר שדות חתבטא בחוסר חיבור למהות הפנימית לאהוב את עצמי ללא תנאי

צ'אקרות

לעבור על הצ’אקרות ולפתוח שדות. אם לא נפתח לעפעף על הסיבה לחסימה בערכה למטפל ההוליסטי ולטפל בהתאם בסיבה/טראומה/פחד בהליך טראומה, גלגולים, אדם קצה, צלקת, בצקת, נקזים. בהתאם לטבלה לעייל יש למקד בהתאמה את השאלות המנחות על הבטי הגדילה בצעירים

צאקרה

שאלות לאיתור חסימה

1.   בסיס

·   איזו “רעידת אדמה” חוית בחייך?

·     האם היו מעברים קשים לגן/בית ספר ,חטיבה,כיתה)/מגורים/ארץ?

·        האם חווית איום שאחד ההורים אמרו שעוזבים את הבית והרגשת שאינך בטוח או מוגן?

·        האם אתה פוחד להתבגר מאחר וזה דורש אחריות?

·        האם התקיפו אותך והרגשת חלש מכדי להגן על עצמך?

·        האם אתה חושש שלא תצליח לפרנס את עצמך או משפחתך?

·        האם אתה פוחד למות?

·        האם אתה חש שלאף אחד לא אכפת ממך?

·        האם אתה חושש לאבד את הכל בחיים?

·        האם אתה חש שנטשו אותך?

·        האם אתה חש שהחיים קשים מידי ואין לך כח רצון להתמודד עם החיים?

·        האם אתה מרגיש שקולך לא נשמע?

·        האם השתנתה תחושת הפרטיות בבית?

2 מין

·        אילו תסכולים יש לך בנוגע ליצירה בחייך?

·        האם הרגשת שמישהו קרוב או שהחשבת לקרוב אלייך שיקר לך?

·        האם חשת שבגדו בך אי פעם?

·        האם יש לך רגשות אשמה על האופן בו אתה גדל בהשוואה לאחרים?

·        אם היתה איזושהיא טראומה מינית (לשאול רק את ההורה )

·        האם פלשו למרחב הטרטוריאלי שלך? (גם פלישה לגוף כתוצאה מטיפול רפואי או אחר דוגמא בעיטה באזורי המין)

2.   מקלעת השמש

·         האם נעלבת מדברים שהוטחו בך? האם צחקו על הגובה שלך ונעלבת?

·         האם צחקו עליך מאחורי גבך?

·         האם אתה מרגיש פחות ערך מחברייך ?

·         מי במשפחה המורחבת ? החמולה לא תומך בך?

·         באיזה תחום בחיים יש לך הרגשה שחסרים לך הכלים להתמודד עם נושא מסויים ולנצח?

·         האם אתה מרגיש שיש יותר מדי דברים קטנים שאתה צריך להתמודד איתם ? מרגיש עמוס –”לא רואה את היער מרוב עצים”?

·         מי בעץ המשפחה/חברים בגד בך? על מי אתה כועס? האם יש מישהו שאתה מרגיש שצריך לשרוף /להסיר מחייך?

·         האם אתה חש שנושאים מסוימים בלימודים לא נושאים פרי?

·         האם אתה חש צורך לשרת /להענות לבקשות סותרות שאין לך יכולת למצא פתרון?

·         האם האשימו אותך על לא עוול בכפך בנסיון מירמה?

·         מה רצית לקנות ולא קיבלת אישור לכך מההורים?

·         האם הרגשת שההורים שלך לא נותנחם לך מספיק כסף?

·         האם יש לך תחושה שרימו אותך?

4. לב

·         האם אתה חווה רעב בגלל חוסר יכולת לדאג לך?

·         מי במשפחה לא מכיר בך ובמאמציך ?

·         האם אתה חש שלא מכבדים אותך?

·         האם אתה חש שמבקרים אותך בצורה מוגזמת ?

·         האם אתה חש קינאה בבני המשפחה או בחברים?

·         האם אתה מרגיש שאבא לא מספק לך הגנה?

·         האם אתה פוחד שמישהו קרוב במשפחה ימות או חווית אובדן של מישהו קרוב או בן משפחה?

·         האם אתה מרגיש לא בטוח בסביבה בה אתה נמצא?

·         האם אתה מרגיש מחנק במשפחה?

·         האם אתה מרגיש צורך להילחם על המקום שלך במשפחה? שיראו אותך?

·         מה אתה מרגיש שאתה לא יכול לעשות?

5.גרון

·         האם לא אמרת משהו שרצית לומר והוא “נתקע” לך בגרון?

·         האם נכשלת בבחינה והרגשת הכי “קטן” חוסר הערכה (מהסביבה מעצמך?)

·         האם אתה מתבייש לבטא שקשה לך ?

·         האם אתה מפחד לומר משהו שאתה חייב להגיד ?.(סוד, משהו עלול להיפגע?)

·         האם אתה אומר דברים ומתחרט עליהם?

·         האם אתה רוצה להביע התנגדות אבל מפחד שתהיה מנודה(גם בגלל הגובה)?

·         האם אתה חש שאתה מדבר ולא מקשיבים לך ? אין התיחסות למה שאתה אומר ?(נחשב “קטן”)

 

6. צ’אקרת העין השלישית

·         האם את חש בקונפליקט בין הרצון לגבוהה לבין הרצון להתבגר (מעדיף להשאר ילד קטן )?

·         האם נבהלת ממשהו שהתרחש מאחורי גבך?

·         האם חווית אלימות בבית או בבית הספר?

·         מה שמעת שהכאיב , השפיל או תסכל אותך שקשור בצמיחה לגובה?

·         יש מצב שאתה לא מוכן לעשות את הדברים שמבקשים ממך לעשות?

·         האם אתה פוחד להיפרד מאימא ולהתגעגע אליה?

7. כתר

·         האם חווית פחד מוות?

·         האם מישהו גבוה (שיחסת אליו משמעות)נפטר בפתאומיות וחשת כאב?

·         האם להיות גבוה זה מסוכן?

·         האם נבהלת מבעל חיים מסוכן(טורף)?

לעבור על צ’אקרות קו ההרה ולפתוח שדות, בדומה לרוח הדברים של הצאקרות לעייל

מרידיאנים

לעבור על המרידיאנים ולפתוח שדות. אם לא נפתח לעפעף על הסיבה לחסימה בערכה למטפל ההוליסטי ולהתמקד ברעיון של הבטי הגדילה ולטפל בהתאם בסיבה/טראומה/פחד בהליך טראומה, גלגולים, אדם קצה, צלקת, בצקת, נקזים

טיפול בפחדים

מה שמעפעף לבדוק שדות, לחמסס ולהחזיר שדות במידת הצורך.
  1. פחד לקחת אחריות על חיי (היפופיזה ויותרת המוח)
  2. פחד להישאר תקוע
  3. פחד מענקים
  4. פחד מחושך
  5. פחד ללכת לישון
  6. פחד מהמילה קטן
  7. פחד לגדול
  8. פחד להרגיש חסון
  9. פחד להתבגר
  10. פחד לגבוהה
  11. פחד להשמין
  12. פחד מרגשות אשם
  13. פחד מחרם חברתי /משפחתי
  14. פחד מאלימות
  15. פחד מפרידה מאדם אהוב/יקר/שאני מעריך
  16. פחד מרעב
  17. פחד מביקורת
  18. פחד שאני פחות ערך
  19. פחד מחוסר אהבה
  20. פחד מחוסר תשומת לב
  21. פחד למות (מחנק, תאונה)
  22. פחד מאובדן
  23. פחד מחיים קשים
  24. פחד שלא ישמעו אותי
  25. פחד שלא יראו אותי
  26. פחד לאכול אוכל בריא ומזין
  27. פחד להיות קורבן
  28. פחד שיצחקו עלי
  29. פחד שיריבו איתי
  30. פחד “שיתקעו לי סכינים בגב”
  31. פחד שרודפים אחרי
  32. פחד מבקשות\דרישות (מוגזמות)
  33. פחד להגיד את האמת
  34. פחד שאת/ה חלש מכדי להגן על עצמך
  35. פחד להנות מהחיים (פחד להיות בתשוקה לחיים)
  36. פחד שכואב לגדול (פיזי/רגשי/מנטלי)
  37. פחד מהעוצמות שלי (עצמות ומערכת לימפה)
  38. פחד לוותר על מרכז השליטה (היפופיזה)
  39. פחד לחוש שהמוח והגוף מצויים באיזון מושלם (היפופיזה)
  40. פחד לשלוט על המחשבות (היפופיזה)

נעפעף על השאלות:

יש להגיע לטראומה ולנקות אצל המטופל, גלגולים, אדם קצה (יכולים להיות כמה), צלקת, בצקת, נקזים. כאב שבאהבה בין המטופל לבין איש הקצה. הנדסת מחשבות שעולות בנושא ומפת רגשות בין המטופל לבין אנשים בחייו שעולים עקב השאלות וקשורים לפציעה/טראומה/פחד/בעיה.
  • האם אתה חווה רעב בגלל חוסר יכולת לדאג לך?
  • מי במשפחה לא מכיר בך ובמאמציך ?
  • האם אתה חש שלא מכבדים אותך?
  • האם אתה חש שמבקרים אותך בצורה מוגזמת ?
  • האם אתה חש קינאה בבני המשפחה או בחברים?
  • האם אתה מרגיש שאבא לא מספק לך הגנה?
  • האם אתה פוחד שמישהו קרוב במשפחה ימות או חווית אובדן של מישהו קרוב או בן משפחה?
  • האם אתה מרגיש לא בטוח בסביבה בה אתה נמצא?
  • האם אתה מרגיש מחנק במשפחה?
  • האם אתה מרגיש צורך להילחם על המקום שלך במשפחה? שיראו אותך?
  • מה אתה מרגיש שאתה לא יכול לעשות?
  • האם צחקו עליך מאחורי גבך?
  • האם אתה מרגיש פחות ערך מחברייך ?
  • האם נכשלת בבחינה והרגשת הכי “קטן” חוסר הערכה (מהסביבה מעצמך?)
  • האם אתה מתבייש לבטא שקשה לך ?
  • האם אתה מפחד לומר משהו שאתה חייב להגיד ?.(סוד, משהו עלול להיפגע?)
  • האם אתה אומר דברים ומתחרט עליהם?
  • האם אתה בחרדה לתוצאות ממבחנים/מתחרויות/חוגים?
  • האם אתה בלחץ מהשוואת עצמך לאחרים ?
  • האם אתה מרגיש בלחץ מהגובה שלך? או מנושאים אחרים?
  • האם אתה פוחד לגדול או להתבגר?
  • האם להיות מבוגר זה משעמם? מלחיץ?
  • האם להיות מבוגר זה לאבד את החופש שלי לעשות מה שבא לי?
  • האם אתה פוחד ללכת לישון?
  • האם אתה פוחד מהחושך?
  • האם אתה חולם על ענקים ?או ישויות מפחידות?
  • האם סבלת מטראומה הקשורה במעבר לבית ספר/חטיבה/גן /בית/חדר?
  • האם אתה חש שלאף אחד לא אכפת ממך?
  • האם אתה חושש לאבד את הכל בחיים?
  • האם אתה חש שנטשו אותך?
  • האם אוכל הוא חבר או אויב?
  • האם “לגדול זה יותר אחריות,דרישות או קושי” מדבר אליך?
  • האם אתה חש שנושאים מסוימים בלימודים לא נושאים פרי?
  • האם אתה חש צורך לשרת /להענות לבקשות סותרות שאין לך יכולת למצא פתרון?
  • האם האשימו אותך על לא עוול בכפך בנסיון מירמה?
  • האם אתה מרגיש מחוסר בטחון ?
  • מאיזו סיבה רצית להישאר קטן?
  • האם רצית להישאר קטן על מנת לקבל תשומת לב מהורים או מהסביבה?
  • מה המילה קטן אומרת לך?
  • האם אתה חושש לאבד משהו חשוב בחיים כאשר תגדל?
  • האם אתה אוהב לאכול ?
  • האם אתה רעב כל הזמן?
  • האם אתה מרגיש שדוחים אותך?
  • מה בעולם המבוגרים מרתיע
  • האם אתה חש צורך להגן על מישהו מהמשפחה?
  • האם ראית שילדים קטנים מקבלים יותר תשומת לב מההורים/סביבה?
  • האם אתה פוחד ממות לכן אתה מבקש להשאר צעיר וקטן?
  • האם האמא סבלה מאי ספיקה שיליתית בהריון?
  • האם הבדיקות הגנטיות עברו כתקינות?
  • האם הערכות הגדילה התוך ריחמיות היו תקינות (SGA)?
  • האם ההריון היה רצוי עיי אימא? אבא?
  • האם אמא לקחה כדורים נוגדי דיפרסייה בזמן ההריון או בחלקו או לפני הכניסה להריון?
  • האם היה פחד של האם לפני הכניסה להריון ?

כאב שבאהבה

  • בין המטופל –לעצמו –ולעצמו הבוגר
  • בין המטופל –לאב
  • בין המטופל לאם כעובר בתרופת ההריון
  • בין המטופל כעובר להזנה מהשילייה
  • בין המטופל להורים שלו
  • בין המטופל לכ”א מהאחים
  • בין המטופל לחבריו
  • בין המטופל למשלים
  • בין המטופל לאנשים שנתפסים בעלי סמכות משמעותית בחייו
  • בין המטופל לתפיסתו את הצמיחה לגובה
  • בין המטופל למדדים שנתפסים מבחינתו הגובה האידאלי/הרצוי/ ששמע מסמכויות
  • בין המטופל לקבלה והפנמת הריפוי (לחזור גם בסיום הטיפול)

נטפל בציר הורמון הגדילה – ציר הורמון הגדילה הוא הציר ההורמונלי העיקרי האמון על הצמיחה לגובה. 

ציר הורמון הגדילה – ההיפותלמוס מפריש את ה-(Growth Hormone Releasing Hormone (GHRH למערכת הפורטלית, ובתגובה, מפרישים התאים הסומטוטרופיים באדנוהיפופיזה את הורמון הגדילה (GH). הקולטן להורמון זה קיים בתאים בכל רחבי הגוף, אך בעיקר בכבד. הכבד מפריש בתגובה ל-GH את פקטור הגדילה דמוי אינסולין 1 Insulin Like Growth Factor 1‏ (IGF-1). ל-IGF-1 תפקידים רבים, שרובם ככולם קשורים לעידוד תאים לחלוקה ולגדילה. התפקיד הידוע ביותר הוא בפלטות הגדילה בעצמות, שם IGF-1 הוא המעודד העיקרי לגדילת עצמות.

המשך הליך טיפולי

  1. יש לעפעף בתוכן העניינים של ספר הטיפולים ההוליסטי הביואורגונומי, חוברת הטיפול הביואורגונומי, ספר אנטומיה רגשית ועוד ולטפל במערכת הכבד,הכליות, מערכת העיכול,מערכת המוח ועצמות הגוף, ומערכת הבלוטות אינדקרוניות שקשורות בגדילה ( מיקוד:בלוטות היפתלמוס,ההיפופיזה והתימוס ) ובעוד מערכות גוף שונות שעולות בעפעוף מתוך תוכן העניינים של ספרים אלה.

  2. טיפול במרכיבי מערכת ה- Insulin like Growth Factor –
    1. בדיקת שדות וטיפול לפקטורי גדילה IGF-I,IGF-II,
    2. בדיקת שדות וטיפול לרצפטורים של הפקטורים IGF-IR, IGF-IIR
    3. בדיקת שדות וטיפול לששה חלבוני קישור (till IGFBP_1IGFBP_6)
    4. בדיקת בסקאלה אנרגטית את רמת ה –I_IGF ותקינתו וטיפול בהתאם
    5. כ”ב בין הכבד ל IGF-I,IGF-II,, בין רצפטור הגדילה לפקטור הגדילה , בין רצפטורים לחלבוני קישור

  3. טיפול בהורמון הגדילה GH סומטוטרופין – כאשר ממצאי הבדיקות מראים על חוסר בהורמון גדילה ( וחוסר של IGF- Iלאחר שלילת גידול בבלוטות ההפופיזה)
    1. בדיקה בסקאלה אנרגטית את יכולה האדנוהיפופיזה לקבל גירוי הורמנלי מהיפתלמוס – וטיפול בהתאם (שדות,חימסוס,משלים ,צינתור וכו)
    2. בדיקה בסקאלה אנרגטית את יכולה האדנוהיפופיזה לשלח גירוי הורמנלי של הורמון גדילה – וטיפול בהתאם (שדות,חימסוס,משלים, צינתור וכו)
    3. בדיקה בסקאלה אנרגטית את יכולת ההיפתלמוס לשחרר הורמון GHRH שמזרז הפרשת הורמון גדילה וטיפול בהתאם (שדות,חימסוס,משלים, צינתור וכו)
    4. בדיקה בסקאלה אנרגטית את יכולת הרצפטורים במערכות הגוף לקלט את הורמון הגדילה –תקינות הרצפטורים חשובה בכל הגוף ובעיקר בכבד, בלוחיות גדילה ,בעצמות ,לבלב. וטיפול בהתאם שדות,חימסוס,משלים, צינתור וכו)
    5. בדיקה בסקאלה אנרגטית דלקת תוך גוגלתית המשפיע על כל הציר הורמצלי וטיפול בהתאם

  4. טיפול בהורמון הגדילה GH סומטוטרופין – כאשר ממצאי הבדיקות מראים על חוסר תגובה להורמון גדילה (יש הפרשת הורמון גדילה תקין וחוסר של IGF- I)
    • בדיקת שדות שהורמון הגדילה הוא בעל מבנה תקין של חומצות אמינו –וטיפול מתאים
    • בדיקה בסקאלה אנרגטית את יכולת הרצפטורים במערכות הגוף לקלט את הורמון הגדילה –תקינות הרצפטורים חשובה בכל הגוף ובעיקר בכבד, בלוחיות גדילה ,בעצמות ,לבלב. (טיפול בהתאם שדות,חימסוס,משלים וכו)
    • בדיקה בסקאלה אנרגטית את יכולת של הכבד ליצור את IGF-1 והמעבר שלו בהיזון חוזר ליהפותלמוס (טיפול בהתאם שדות,חימסוס,משלים וכו)
  5. טיפול , בהורמונים המשפיעים על הגדילה באופן עקיף –שיהיו בהלימה עם הורמון הגדילה בצורה אופטימלית –נעפעף על הרשימה ונבצע הליך טיפולי להורמנים מהספר הסגול
  • הורמון גדילה GH סומטוטרופין
  • מלטונין – הורמון
  • סומטומדין- IGF1 משפיע על תהליכי ולוחו גדילה
  • סומטוסטטין – מעכב שחרור של GH
  • קורטיזון
  • סרוטונין
  • הורמון בלוטת יותרת התריס TSH ןPTH
  • הורמוני מין הורמונים שקשורים לתהליך הגדילה
  1. עפעוף על האברים הקשורים ומושפעים בתהליך הגדילה וטיפול במה שמעפעף (שדות, משלים, חמסות וכו’)
    • לוחיות הגדילה
    • עצמות הרגליים ,ידיים
    • חוליות עמוד השדרה
    • תאי הסחוס בעצמות
    • הורמון הסחוסים
    • נוזל הסחוסים
    • המפרקים בגוף
    • רקמות חיבור
    • הקיבה ותהליך העיכול

  2. מערכת החיסונית – לפי אילנה רוגל בדיקת ערכים של :
    1. אאוזינופילים: אם יש רמה גבוהה של Eosinophils  – נעשה טיפול אלרגיות אנרגטי של המטופל מול עצמו (ברמה האנרגטית אני לא פועל לפי איך שהבטחתי לעצמי בחוזה הנישמתי)
    2. RDW – חיזוק כדוריות דם אדומות – זרימה , יכולת נשיאת חמצן , כמויות ברזל

  3. ויטמנים ומינרלים – בהתאם לבדיקות הדם אם יש ואם לא בעפעוף ואז לטפל בחוסר או עודף לפי סקאלה אנרגטית
  • ברזל (מחסור בו גורם לחוסר תיאבון ולהפרעות שינה)
  • אבץ (מסייע לתהליכי גדילה והתפתחות)
  • יוד (מסייע בתהליכי גדילה)
  • מנגן (מחסור בו מתבטא גם בעיכוב גדילה)
  • סידן (מסייע בבניית הגוף)
  • ויטמין A(עוזר בבניית עצם),
  • ויטמין B1 (מגביר תיאבון ומסייע בעיכול)
  • ויטמין B2 (מסייע בגדילה)
  • ויטמין B5 (חסר שלו עלול לגרום לעיכוב גדילה)
  • ויטמין 10 B (מחסור בו גורם לעיכוב גדילה)
  • ויטמין 12B (חשוב לגדילה)
  • ויטמין E (מחסור בו גורם לפיגור בגדילה)
  1. קודים:
    1. קוד הורמון גדילה בשחרור מושהה
    2. קוד צמיחה לגובה
    3. קוד נוגד לחץ
    4. קוד רוגע
    5. קוד שינה איכותית ורגועה
    6. קוד חלומות טובים
    7. קוד הרדמות מהירה
    8. קוד תזונה מזינה ונספגת
    9. קוד תיאבון בריא
    10. קוד ביטחון עצמי
    11. קוד הערכה עצמית
    12. קוד אופטימיות
    13. קוד חשיבה חיובית
    14. קוד אומץ
    15. קוד אמונה בעצמי ויכולותי
    16. קוד סיפוק עצמי
    17. קוד שליטה במחשבות
    18. קוד חיבור לעצמי
    19. קוד אהבה עצמית
    20. קוד אהבה לעולם
    21. קוד נוגד פחדי גדילה
    22. קוד איזון גוף-נפש
    23. קוד השתלבות חברתית
    24. קוד תפקוד תקין של היפתלמוס
    25. קוד תפקןד תקין של אינדוהיפיזה
    26. קוד זרימה עם החיים
    27. קוד מאפשר קבלת תמיכה מאנשים
    28. קוד ניקוי טראומות מעכבות גדילה שמקורן במשלימים
    29. קוד אמון במשפחה תומכת
  2. לבדוק האם יש שבועות, נדרים, הסכמים, חוזים, שחור, עין הרע וכו’ הקשורים לצמיחה וגדילה –להשאר קטן לעבור על ציר הזמן, גלגולים, אדם קצה- צלקת, בצקת, נקזים. חמסה על הפחד לשחרר את הנדר/שבוע/חוזה וכו’. כאב שבאהבה בין המטופל לבין השותף לברית/חוזה/הסכם וכו’, חמסה על הפחד לבטל את הברחת/חוזה/הסכם לכל אחד מהשותפים.
  3. התרת נדרים – לשחרור שבועות, נדרים, הסכמים וכו’ ונעשו בגלגול הזה או בגלגולים קודמים בנושא גדילה , צמיחה
  4. התמרה אנרגטית – ערבול אנרגטי במכלול הגורמים לבעיה.
  5. מפת רגשות – הוצאת הרגשות שנוצרו בעקבות הטראומות באמצעות כאב שברגש בין המטופל לדמויות בחייו שקשורות לטראומה/פחדים/ /בעיה.
  6. הנדסת מחשבות – טיפול במחשבות שיש למטופל החוסמות אנרגטית את תהליך הגדילה בכל צורה שהיא המטפל יבדוק
  7. אלו מחשבות מן הרשימה התואמות ביותא את הסיטואציה הספצפית למטופל ובנוסף כל מה שהועלה בשיחה – המחשבות
  8. הינן בגדר הצעה יש לדייק לפי השפה בה הילד משתמש משום שזו המפה הפנימית בה הוא חושב ופועל
  9. “אף אחד לא רואה אותי”, “אף אחד לא שם לב אלי” ,”אני לא חשוב”, “אני לא רצוי”, “להיות גדול/לצמח לגובה זה להיות
  10. אחראי” ,”זה משעמם להיות גדול”, “כשגודלים יש פחות תשומת לב “, “כשגודלים החיים קשים יותר”,”רק שאני קטן  
  11. מגינים עלי ודואגים לי” , “אני לעולם לא אגדל/אצמח”,” לכולם זה קורה ולי לא”,”אבא שלי לא מצליח להגן עלי”,”אף אחד לא יכול להגן עלי”
  12. סליחה ושליחה –המטופל מול עצמו , המטופל מול מי שעלה כדומננטי בהליך הטיפולי
  13. קפסולה אנרגטית – לשחרור הורמון גדילה מושהה פעימתי ללא קשר למצבי תזונה (תת) או עקה.
  14. זריקה הורמון גדילה אנרגטית– הזרקה אנרגטית של הורמון גדילה שמתפזר לכל התאים בגוף בפקטור מושהה. נבקש שלזריקה יהיה מנגנון אוטמטי להשתחרר כל לילה בזמן השינה עד גיל 21
  15. ענן טיפולי – להכניס לענן טיפולי קריסטלים ,הורמונים ,וויטמינים , (,כל הרשימה מסעיף 42 ) פרחי בך (ומה שמעפעף מהספר הסגול
  16. אינפוזיית מזון אנרגטית כולל תוספי מזון: חומצת אמינו (ארגינין), PRO_UP –פורמלה יחודית של העשרה תזונתית (הדסה רוקחות וטבע)
  17. זרעי פלא אנרגטים – נעפעף על רשימת ההוויות (MIND STATES) ונבקש לדעת האם יש למטופל את הרצפטורים המתאימים לקלוט אותם – כאשר הרצפטור לא קיים או לא תקין נקבל עפעוף . לזרעים יש יכולת כפולה לתקן-ולאקטב את הרצפטור שיוכל לפעול וכן להטעין בהוויה שנרשמה כחסרה. לאחר שרשמנו את ההויות נטעין את הזרעים האנרגטיים על ידי חימסוס בהוויות החסרות ונבקש להפעילם המטופל . להלן רשימת ההוויות לעפעוף והטענה: שמחה, אהבה ,משפחתיות, קלילות, שלווה, קבלה עצמית, הערכה עצמית, בטחון עצמי, מלאות
  18. מזרון אנרגטי – שמאפשר שינה רגועה עמוקה ורציפה
  19. טיהור אנרגטי – לחדר של המטופל ובדיקה אקולוגית של מפרענים מערבולות ,והתקנת מתמיר אקולוגי אוטמטי AET)) בחדר-  כל אימת שיש הפרעה אנרגטית ,מערבולת אנרגטית ,תדר לא רצוי אנרגטית– המתמיר מצוייד ויודע להפעיל את התוכנה הספיצפית למגר את ההפרעה,הרעש,האנרגייה שאינה רצוייה ולהתמיר אותם לרוגע שלווה .
  20. לחישות לילה – לאחר שהילד ישן (וכבר נמצא בשינה עמוקה בגלי “DELTA” ) ההורה באופן קבוע ילחש את הלחישות הבאות בצורה רגועה ושקטה תוך התכווננות ( אפשר גם להקליט ולהשמיע ) – אפשר לחלופין ללמד את הילד להגיד את המשפטים כמנטרה
  • (שם הילד)  –  אתה גובהה בקצב מצויין ומשתפר משבוע לשבוע
  • (שם הילד) –  אנחנו אוהבים אותך ומעריכים אותך ,ואת/ה תמיד אהוב
  • (שם הילד) –  להיות גדול זה כייף
  • (שם הילד)  –   עושה מה שאני יכול וגם מצליח
  • אני אוהב אותי כמו שאני
  • טוב לי לגדול ולהתפתח

דמיון מודרך

דמיון מודרך המאפשר הזנה וגדילה– (למקריא 3 נקודות(…) הפסקה קלה ) רצוי לתת להורה עם הדרכה (נכתב בלשון זכר אולם אפשר להמיר ללשון נקבה)

אני מזמינה אותך למצא תנוחה נוחה … תוכל לחוש את גופך נינוח ורגוע על הכסא/מיטה , אתה מרפה את השרירים בגופך ומתחיל אט אט להרגיש ,רגוע , נינוח ,רפוי – זה זמן מנוחה עבורך .. אפשר למחשבות שלך להשתחרר ולהתפוגג כמו עננים בהירים שנעים בשמים עם הרוח ונעלמים. תוכלו לשמע קולות מבחוץ ואת בקולות בבית.. אפשר לעצמך להתמקד בקול שלי ולחוש איך אתה נינוח יותר ויותר מרגע לרגע ……
דמיין את עצמך כמלך היושב על כיסא מלכות בארמון … הארמון יפהפה ומיוחד כיאה למלך ומעוצב בדיוק לטעמך.. מוזיקה נעימה נשמעת בו .. יש משהו מאד רגוע ושליו בארמונך … משהו שמעורר כבוד
תוכל למשש את בגדי המלכות היפים שלך .. מעוצבים על ידי מיטב המעצבים לפי טעמך.. אתה יושב על כיסא המלכות כשאתה בדיוק במשקל, בגובה ,במידה, ובמראה שההיית רוצה להיות בו ..מולך עומדת מראה גדולה ואתה עומד מולה ומתבונן בך.. . אתה מרגיש מאד מרוצה מהמראה שלך אתה קורן וניראה פשוט נפלא כיאה למלך….
בממלכה שלכם יש שפע של מאכלים מזינים טעימים ובריאים … מאכלים משמינים … מאכלים שאתם אוהבים ….וגם כאלה שפחות אוהבים. מידי בוקר אתם מודים על שפע המאכלים שזכיתם להם …ואתם שמחים להיות בממלכה בעלת שפע כה רב …
עם זאת אתם אלה שמחליטים אילו מאכלים יכנסו לארמונכם … אתם בודקים את הערך התזונתי ועד כמה המאכל חיוני לגוף שלכם …אולי זה מאכל שאתם אוהבים מאד אבל ערכו התזונתי מועט ואז הוא מבקר בממלכתכם לעיתים רחוקות… אתה המלך שמחליט …
שלושה דברים עוזרים לכם במלאכת המיון המלכותית… אלה המשאבים הסודיים שלך שאיתם אתה מתייעץ כאשר אתה מחליט אלו מאכלים להכניס לארמון… המשאבים הללו תפורים לכם על הבגד המלכותי… אלה שלושה כפתורים מבריקים… אתה ממשש אותם בכל פעם שאתם מתלבט ….
הכפתור הראשון …. קרוב ללב … כפתור האהבה העצמית … הוא מזכיר לך כמה אתה אוהב את עצמך ואת גופך ושאתה יודע למלא את גופך רק בדברים טובים …
בכל פעם שאתה לוחץ על הכפתור לבך מתמלא באהבה לעצמך… אתם סולח לעצמך על מעשים מסויימים… ונזכר במעשים טובים שעשית … בכל הדברים הטובים שיש בך …. אתה ממלא עכשיו את לבך רק בדברים הטובים שלך … ואתה יכול לחוש בגוף את האהבה שלך לעצמך ….
הכפתור השני נמצא באזור הבטן …סמוך לטבור … הוא כפתור ההזנה העצמית .. הוא מאפשר לכם לחוש את יכולתך להזין את עצמך בצורה נכונה וטובה , כך שתרגישו טוב עם עצמך ,,,שתקבל בדיוק את מה שאתה צריך מעצמך ומאחרים … תוכל להזין אחרין בצורה טובה … מתוך הקשבה לצרכים שלהם .. וכעת מתוך הקשבה לצרכים שלכם … אתה ממלא את עצמך ביכולת להזין את עצמך היטב…
הכפתור השלישי נמצא סמוך לצווארכם … הוא כפתור הביטוי העצמי והיצירתיות שלך… בנגיעה בכפתור הזה תוכל לעורר את היכולת שלך לבטא את הצרכים שלך … להתמלא ביכולת ליצור את מציאות חייך בדרך שבה אתם מעוניינים שהיא תהייה… היכולת להעלות בדרכך היצירתית רעיונות …מחשבות ,,, ולהוציאם אל הפועל … אתה ממלא את עצמך ביכולת ליצור ולבטא את רצונך…
כשאתה מחליט אילו מאכלים נכנסים לארמונכם ואילו לא, אתה לוחץ על הכפתורים השונים והם עוזרים לך לאהוב את עצמך … להזין את עצמכך היטב..לבטא את עצמך וליצור את מציאות חייך באופן הטוב ביותר עבורכם …

ועם הידיעה הברורה הזו , אתה יכול להתחיל לחזור לכאן , אל החדר הזה … תוכל להניע את מעט את כפות הידיים והרגליים … להניע בעדינות את גופך … להניע את ראשך .. לנשום נשימה עמוקה… ועוד נשימה .. לפקוח לאט את העיניים..ולחזור בקצב שלך לערנות רגילה ולמודעות לכאן ועכשיו

סיום טיפול

  1. חמסה על נקודות הפתיחה לקיבוע הטיפול
  2. מורידים מהספרייה הקוסמית את הפחדים של המטופל לקבל את הטיפול ומחמססים
  3. חמסה על הפחדים של המטפל מהטיפול
  4. בודקים שלמטופל ולמשלים  יש 100% שדות .
  5. בדיקה האם הטיפול הופנם \נכנס למטופל בסקאלה אנרגטית , אפשר להכניס את הטיפול על ידי תנועת ספירלה.

תוכן עניינים

עבודות בוגרים
עבודת בוגרים: הטיפול הביואורגונומי ההוליסטי בדרבן – עפרה פורסט

מהו דורבן ברגל Heel Spur? דורבן ברגל הוא זיז בולט בעצם העקב, תופעה נפוצה במיוחד בקרב בני ה-40 ומעלה, וההערכות הן שאחד מכל עשרה אנשים לערך סובל או יסבול מדורבן לפחות פעם אחת בחייו. בעבר האמינו הרופאים כי הכאבים בעקב הרגל נגרמים בעקבות גידולים גרמיים הנוצרים ברגל. היום כבר מבינים שאותם גידולים מהווים תוצאה של

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בטנטון – מאיה להב

טינטון במבט אישי השקט הינו חלק מהותי משלמות הנפש שלי. מקום מפלט ששימש אותי נאמנה מגיל הילדות בין בינות עץ הצאלון מתחת לביתי, בספרייה ובכל מקום שבו נזקקתי לשקט שיתמוך במצוקות בהן נתקלתי- יכולתי להתנתק מקולות הרקע ולשקוע בשקט הפנימי. כמתקשרת ומדיום אני יודעת להבחין בין סוגי הקולות המגיעים אליי, מקשיבה ומתנתקת. כאחת ששומעת חיצונית

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בשיברון לב -אודליה ד. גילרד

טיפול ביואורגונומי הוליסטי בשיברון (כאב) לבאודליה ד. גילרד פברואר 2024 העבודה  מוקדשת לעילוי נשמות הנופלים במלחמה ולתפילת שיבת כל החטופים לביתם בשלום ובמהרה שברון לב שברון לב הינו מושג ריגשי המתאר דיכאון רב, צער גדול, יגון עמוק. תסמונת שברון לב  – ברפואה המערביתתסמונת הידועה בשמה המקצועי –  טַקוֹצוּבּוֹ קרדיומיופתיה (Takotsubo Cardiomyopathy)-  מצב של  כשל לבבי זמני הנגרם עקב

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בסרטן מיאלומה נפוצה – יעל פז

לפי הרפואה המערבית: מיאלומה נפוצה (Multiple Myeloma) היא מחלת סרטן של תאי פלסמה, הנמצאים במח העצם. במח העצם נוצרים כל התאים המרכיבים את הדם. תאי הפלסמה הם חלק מתאי הדם הלבנים ותפקידם לייצר נוגדנים-חלבונים המסייעים לגופנו להתגונן בפני זיהומים. במיאלומה, תא פלסמה בודד עובר שינוי שגורם לו להתרבות ללא בקרה בתוך מח העצם. המחלה עלולה

קרא עוד »
מערכת השלד
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בשילוב עם סו-ג’וק באישיאס – נורית אלטמן

עצב הסיאטיקה – סכיאטיקה שמות רבים: אישיאס/ נשית/ עצב השת/ גיד.  עצב זה הוא העצב העבה והארוך ביותר בגוף האדם. רוחבו כרוחב החלק הכי גדול באגודל של גבר. הוא מתחיל עם שני סיבי עצב היוצאים מהגב התחתון מבין החוליות L4-L5 משני צדי עמוד השדרה.  בהמשך מתחברים אליו מתחת לשריר הפיריפורמיס השריר האגסי הנמצא בעכוז, מתחת

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בהרטבת לילה – גלי טל

יכולות ההתאפקות של ילדים נבנית בגילאי שנתיים-שלוש, ובגיל ארבע מרבית הילדים כבר שולטים על מתן השתן. הרטבת לילה אצל ילדים היא תופעה בה ילד מאבד שתן בצורה לא רצונית, כאשר גילו מעבר לגיל בו אמורים לשלוט על מתן השתן. זוהי תופעה נפוצה מאוד – בגילאי חמש כ-15-20% מהילדים מרטיבים בלילה. השתן הוא למעשה תוצרי פסולת

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי במחלת רנו – הדס בר דוד פולק

מחלת או תופעת או תסמונת רנו (או ריינו) היא תופעה קלינית הבאה לידי ביטוי בכיווץ כלי הדם בפריפריה, בדרך כלל בתגובה לחשיפה לקור. המקומות השכיחים לתופעת ריינו הם אצבעות הידיים והרגליים, אולם התופעה עלולה להופיע גם בקצוות נוספים: קצה האף, תנוכי האוזניים, הלשון והפטמות – במקרים נדירים. התופעה נגרמת על ידי פגיעה בתהליכי הוויסות בכלי

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בילד דחוי – כרמית קשאני

הידע התאורטי מנחם (שם בדוי)- ילד אשר התקשה בסיטואציות חברתיות. יכול להיכנס למריבות וויכוחים שגרמו לבני כיתתו, בין היתר, לוותר על הקשר עמו. סובל מהפרעת קשב וריכוז והפרעת ויסות חושי. הוא נוטה להגיב בצורה אימפולסיבית ומתקשה מאוד להירגע ולווסת את תחושותיו. נוטה לווכחנות ומרבה לתפוס אירועים ב”שחור או לבן”. אין אמצע. להבנתו עצם השהות בבית

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי במגרנות – יסמינה עבד אל חלק

לכאבי ראש עלולות להיות אלף ואחת סיבות. על פי הרפואה הסינית, הרי שבדומה לבעיות אחרות מעידים הכאבים על מצבים של חוסר איזון בגוף מבחינה פנימית, בין אם באנרגיית הצ’י, באחד מחמשת היסודות, בדם או בכל דבר אחר. השאיפה לכן היא להחזיר את הגוף לאיזון ובכך לשפר משמעותית את המצב, פנימית וחיצונית. באמצעות השבת האיזון ומילוי

קרא עוד »