עבודת בוגרים: הטיפול הביואורגונומי ההוליסטי בגמגום – יפעת סידיס

תוכן עניינים

 

גמגום הוא מונח המתאר בצורה כללית סוגים שונים של הפרעות בשטף הדיבור: החל מגמגום אצל ילדים בגיל הרך, אשר לרוב חולף מעצמו,
ועד גמגום אצל מבוגרים – גמגום  קל או קשה המלווה את האדם הבוגר לאורך חייו.

הליך טיפולי

קודים לדיבור בשטף:

  1. קוד נגד גמגום.
  2. קוד נגד גמגום אצל ילדים.
  3. קוד להשתחרר מגמגום.
  4. קוד לדיבור חופשי ומשוחרר.
  5. קוד נגד גמגום סמוי.
  6. קוד נגד התייחסות ההורים לגמגום.
  7. קוד מודעות לדיבור.
  8. קוד ל”הכנס לדמות” שאין לה גמגום.
  9. קוד נגד “טיפול פונטי”.
  10. קוד נגד החלפת מילים שקשה להגיד אותן.
  11. קוד טיפול שעוסק בתודעת דיבור.
  12. קוד נגד מוגבלות או מגבלה בדיבור.
  13. קוד להרגיש שיכור כי אז בדרך כלל אין גמגום.
  14. קוד נגד הפרעות בשטף הדיבור אצל ילדים בגיל הרך.
  15. קוד נגד הבהלה של ההורים שמרגישים וחשים שיש צורך מהר לטפל.
  16. קוד בטחון עצמי להביע את שפתי.
  17. קוד דימוי עצמי גבוהה.
  18. קוד אני עצמי אמיתי.
  19. קוד שליטה על המילים היוצאות מגרוני.
  20. קוד שליטה על המחשבות שרצות במוחי.
  21. קוד גמגמתי אני לא מגמגם.
  22. קוד שחרור מגמגום.
  23. קוד לדיבור טבעי ומשוחרר.
  24. קוד שחרור מלא מהפרעות הדיבור.
  25. קוד נגד הלחץ של ההורים.
  26. קוד נגד פער בקצב התפתחות אזור במוח האחראי על החשיבה וידע המילים, לבין קצב ההתפתחות של אזור אחר האחראי על הדיבור והגיית המילים.
  27. קוד נגד קצב חשיבה מהיר מהיכולת להגות את המילים אותן רוצה הילד לבטא, כשבפועל נשמע את הילד חוזר על הברה או מילה שוב ושוב עד אשר הוא מצליח להשלים את שרצה לומר.
  28. קוד נגד הארכת יתר על המידה הגייה של הברה מסוימת.
  29. קוד נגד חוסר השטף ההתפתחותי.
  30. קוד לא להשלים את משפטיו של הילד.
  31. קוד להמתין בסבלנות עד אשר יסיים לבטא את עצמו.
  32. קוד לא לשדר לילד לחץ או דאגה סביב הנושא.
  33. קוד לא לייעץ לילד “לחשוב לפני שהוא מדבר” כדרך להתגבר על קשיי הדיבור.
  34. קוד לוודא כי הצוות החינוכי נוהג באופן דומה, ולהנחות גם את בני המשפחה בנושא.
  35. קוד נגד החמרת והחרפת חוסר שטף התפתחותי רגיל.
  36. קוד נגד הפגיעה ביכולת הטבעית שלנו.
  37. קוד נגד התקיעויות.
  38. קוד נגד חזרתיות.
  39. קוד נגד הברות מתמשכות.
  40. קוד נגד כל ביטוי אחר של מה שאנחנו נוהגים לכנות “גמגום”.
  1. קוד להשתחרר מאותו הרגל מגביל שמאפשר לגמגום להמשיך ולהיות נוכח.
  2. קוד לאפשר ליכולות הדיבור השוטף והמשוחרר לחזור ולתפוס את מקומן הטבעי.
  3. קוד נגד גמגום שאני לחוץ, מתרגש מאוד.
  4. קוד נגד גמגום בהתחלה של המשפט.
  5. קוד נגד גמגום שלפעמים לא מצליח להגיד את המילה.
  6. קוד נגד גמגום שפתאום אומרים את אותה אות כמה פעמים.
  7. קוד נגד גמגום כמדברים מהר.
  8. קוד שיבינו מה אני אומר.
  9. קוד נגד תרגל טכניקות דיבור.
  10. קוד נגד נשימה סרעפתית.
  11. קוד נגד לדבר עם “התחלות רכות”..
  12. קוד נגד אותיות לימון זר…
  13. קוד נגד לתרגל כל יום.
  14. קוד נגד לשים לב כל הזמן לאופן הנשימה והדיבור, כל הזמן להיות מודע .
  15. קוד נגד הרגשת אשמה.
  16. קוד נגד טיפול פונטי.
  17. קוד נגד להיות מרוכזים באיך אנחנו מדברים.
  18. קוד נגד ברקסים בשטף הדיבור.
  19. קוד נגד כישלון בדיבור.
  20. קוד גמגום מתחיל בראש.
  21. קוד נגד גמגום בסיטואציות חברתיות.
  22. קוד נגד גמגום שאני מצביע, כשאני אומר את דעתי , את רגשותיי.
  23. קוד לממש את מלוא הפוטנציאל מבחינה לימודית, תעסוקתית, בקריירה בתעסוקה.
  24. קוד נגד ערך עצמי נמוך.
  25. קוד לפיתוח מערכות יחסים זוגיים.
  26. קוד נגד החלפת מילים.
  27. קוד נגד להחביא את החולשה.
  28. קוד להעצים את היכולת הוורבלית.
  29. קוד נגד תסכול מהגמגום.
  30. קוד נגד ההסתרה של הגמגום.
  31. קוד נגד כך שאנשים עם גמגום מרגישים מוגבלים.
  32. קוד נגד תחושת מגבלה מעיקה ופוגעת.
  33. קוד נגד תחושה שאנשים מאיימים עלי.
  34. קוד נגד תחושת החיים הם ג’ונגל.
  35. קוד לעלייה במצב הרוח.
  36. קוד להרגשת קלילות.
  37. קוד לתחושת שחרור.

חמסות:

  1. חמסה על טיפול בגמגום.
  2. חמסה על הטראומה שגורמת לגמגום אצל ילדים , חמסה על כך שהגמגום יעבור.
  3. חמסה על הפחדים שגורמים לגמגום אצל ילדים.
  4. חמסה על הפרעות אנרגטיות שגורמות לגמגום אצל ילדים.
  5. חמסה על תלות אנרגטית שגורמת לגמגום אצל ילדים.
  6. חמסה על גנטיקה שמשפיעה על גמגום. אם בכלל?
  7. חמסה על תורשה שמשפיעה על גמגום.
  8. חמסה על הפגם במוח.
  9. חמסה על מילים מסויימות שדווקא בהן מגמגמים.
  10. חמסה על אנשים שלא מגמגמים.
  11. חמסה על טיפול בגמגום אצל ילדים ונוער.
  12. חמסה על סוגים שונים ורמות שונות של הפרעות בשטף הדיבור.
  13. חמסה על תרגולים טכניים להפסקת הגמגום.
  14. חמסה על “חוסר שטף התפתחותי”.
  15. חמסה על הטראומות שהובילו לקשיי הדיבור.
  16. חמסה על הגורמים שמשפיעים על התנהגותו של הילד בגלל הגמגום (הסתגרות, הימנעות מדיבור, או כל מופע התנהגותי חריג אחר).
  17. חמסה על כישורי השפה.
  18. חמסה על קשת רחבה של הפרעות בדיבור.
  19. חמסה על גמגום שהוא גם התקיעויות המתרחשות רק בזמן לחץ או התרגשות.
  20. חמסה על היתקעות רק בהתחלות משפט.
  21. חמסה על חזרתיות רק על הברות או אותיות מאוד מסוימות, והוא גם דיבור מהיר ו”בליעת מילים”.
  22. חמסה שחשוב, רצוי, וחשוב, להשתחרר מכך.
  23. חמסה על הפחד לגמגם.
  24. חמסה על יכולת הביטוי העצמי.
  25. חמסה על גמגום זה עניין סביבתי, זה עניין התנהגותי, זה עניין נרכש.
  26. חמסה על הרגל מחשבתי שכבר נכנס ממש אל מתחת לעור,
  27. חמסה על זה הרגל לא נעים.
  28. חמסה על פשוט לדבר.
  29. חמסה שהוא לא חושב על מה הוא יגיד.
  30. חמסה על לחיות את ההווה.
  31. חמסה על הרגלים חדשים של דיבור משוחרר וחופשי.
  32. חמסה על הדמות שהגמגום לא מתקיים בה.
  33. חמסה על הדמות שאין בה פחד.
  34. חמסה על דמות משוחררת.

כאב שבאהבה

  1. כאב שבאהבה עם להיות משהו אחר.
  2. כאב שבאהבה עם החולשה.
  3. כאב שבאהבה עם הפחד לגמגם, עם הפחד לדבר בשטף.
  4. כאב שבאהבה עם הפחד מול עצמי, מול אחרים, פחד שתתקע לי מילה.
  5. כאב שבאהבה עם פחד שאחזור על הבהרות.
  6. כאב שבאהבה עם הקושי האדיר להתמודד עם הגמגום.
  7. כאב שברגש עם הכעסים, הקשיים החברתיים, הימנעות מדיבור של הילד.
  8. כאב שבאהבה עם לחשוב מה להגיד ולחשוב איך לדבר.

כאב שברגש

  1. כאב שברגש עם הבדידות הגדולה, עם הבושה.
  2. כאב שברגש עם שחרור אמיתי ושלם מכבלי הגמגום.
  3. כאב שברגש עם חוסר שטף התפתחותי.
  4. כאב שברגש עם הדאגה, הכאב, העצבנות של ההורה.
  5. כאב שברגש עם הדריכות יתר – מתי יצוץ שוב הגמגום ויפריע.
  6. כאב שברגש עם סערת מחשבות ורגשות של שאלות צפויות.
  7. כאב שברגש על העבר והעתיד.
  8. כאב שברגש עם החולשה.

טיפולים נוספים:

  1. ענן טיפולי בתוכו: קלילות שחרור, ירידה בעכבות, שחרור שליטה, תחושת ריחוף, אנרגיה חופשית.
  2. צנטריפוגה שגורמת לגמגום לחלוף.
  3. הפעלת טיפול קלינאית תקשורת על ידי כפתור אנרגטי.
  4. התמרה אנרגטית עם הדמות שאתה נמצא בה.
  5. התמרה אנרגטית עם הפחד, הסוד, ההסתרה, הדאגה מה אנשים חושבים עליך.
  6. אינפוזיה טיפולית בה נכניס טיפול אלטרנטיבי, היפנוזה, הומאופתיה, פסיכולוגיה.
  7. ניקוי אנרגטי של מה שהפריע לכישורי השפה להיספג במוח.
  8. כפתור הפעלה להדרכת הורים אנרגטית.
  9. פתיחת הצ”אקרה, המרידיאן והגוף האנרגטי של אזור המוח
  10. צנתור אזור הברוקה
  11. חמסה על אזור ברוקה שממוקם באונה המצחית של ההמיספירה הדומיננטית (שמאלית אצל 90% מהאנשים הימניים וכן 70% מהשמאליים). הוא נמצא בקדמת החלק של האזור המוטורי העיקרי, האחראי על השליטה בשרירי הדיבור.
  12. חמסה על תפקוד אזור ברוקה אחראי על הבנת התחביר, מילות קישור, שליפת המילים, יכולת השיום והגייה נכונה של המילים.
  13. חמסה על אזור ברוקה שמעורב בהפקת שפה. חמסה על כך שהוא אחראי על השטף השפתי בהפקת הדיבור. חמסה של שהוא מכיל זיכרונות אודות דפוסי תנועה של שרירים, אשר מייצרים מילים.
  14. לחמסס על חלקי המוח היכן שמעפעף מטופל
  15. ניקוי על ידי מברשת אנרגטית לניקוי אבן את האזורים שנמצאים באזור המוח שעדיין לא עבר טיפול.
  16. פתיחה, על ידי צינתור, של אספקת דם מוגברת לאזור המוח האחראי על עיבוד שפה.
  17. חמסה על ויסות פעילת בהמיספרה (מחצית המוח) הימנית, המקושרת יותר לרגשות, וויסות פעילות בהמיספרה השמאלית המקושרת לשפה.
  18. חמסה על המיספרה הימנית והמיספרה השמאלית.
  19. חמסה על זרימת דם מספקת לאוזר הברוקה.
  20. חמסה על קיבוע טיפול.
  21. בנוסף יש לבדוק:
  22. שחרור קארמה,
  23. התרת נדרים,
  24. החזרת נשמה,
  25. מתן אנרגיה של קריסטלים, תמצית הומאופטית
  26. צינור ניקוז לכעסים, תסכולים, דאגה, חששות, מחשבות רעות שעולות להורים ולילד.
  27. מציאת תלות אנרגטית (מישהו מעץ המשפחה) המשפיע על המטופל.
  28. לחמסס על כל הסודות שהיו ועברו בעץ המשפחה להתיר אותם על ידי התרת נדרים/סודות.

 

 

תוכן עניינים

עבודות בוגרים
עבודת בוגרים: הטיפול הביואורגונומי ההוליסטי בדרבן – עפרה פורסט

מהו דורבן ברגל Heel Spur? דורבן ברגל הוא זיז בולט בעצם העקב, תופעה נפוצה במיוחד בקרב בני ה-40 ומעלה, וההערכות הן שאחד מכל עשרה אנשים לערך סובל או יסבול מדורבן לפחות פעם אחת בחייו. בעבר האמינו הרופאים כי הכאבים בעקב הרגל נגרמים בעקבות גידולים גרמיים הנוצרים ברגל. היום כבר מבינים שאותם גידולים מהווים תוצאה של

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בטנטון – מאיה להב

טינטון במבט אישי השקט הינו חלק מהותי משלמות הנפש שלי. מקום מפלט ששימש אותי נאמנה מגיל הילדות בין בינות עץ הצאלון מתחת לביתי, בספרייה ובכל מקום שבו נזקקתי לשקט שיתמוך במצוקות בהן נתקלתי- יכולתי להתנתק מקולות הרקע ולשקוע בשקט הפנימי. כמתקשרת ומדיום אני יודעת להבחין בין סוגי הקולות המגיעים אליי, מקשיבה ומתנתקת. כאחת ששומעת חיצונית

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בשיברון לב -אודליה ד. גילרד

טיפול ביואורגונומי הוליסטי בשיברון (כאב) לבאודליה ד. גילרד פברואר 2024 העבודה  מוקדשת לעילוי נשמות הנופלים במלחמה ולתפילת שיבת כל החטופים לביתם בשלום ובמהרה שברון לב שברון לב הינו מושג ריגשי המתאר דיכאון רב, צער גדול, יגון עמוק. תסמונת שברון לב  – ברפואה המערביתתסמונת הידועה בשמה המקצועי –  טַקוֹצוּבּוֹ קרדיומיופתיה (Takotsubo Cardiomyopathy)-  מצב של  כשל לבבי זמני הנגרם עקב

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בסרטן מיאלומה נפוצה – יעל פז

לפי הרפואה המערבית: מיאלומה נפוצה (Multiple Myeloma) היא מחלת סרטן של תאי פלסמה, הנמצאים במח העצם. במח העצם נוצרים כל התאים המרכיבים את הדם. תאי הפלסמה הם חלק מתאי הדם הלבנים ותפקידם לייצר נוגדנים-חלבונים המסייעים לגופנו להתגונן בפני זיהומים. במיאלומה, תא פלסמה בודד עובר שינוי שגורם לו להתרבות ללא בקרה בתוך מח העצם. המחלה עלולה

קרא עוד »
מערכת השלד
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בשילוב עם סו-ג’וק באישיאס – נורית אלטמן

עצב הסיאטיקה – סכיאטיקה שמות רבים: אישיאס/ נשית/ עצב השת/ גיד.  עצב זה הוא העצב העבה והארוך ביותר בגוף האדם. רוחבו כרוחב החלק הכי גדול באגודל של גבר. הוא מתחיל עם שני סיבי עצב היוצאים מהגב התחתון מבין החוליות L4-L5 משני צדי עמוד השדרה.  בהמשך מתחברים אליו מתחת לשריר הפיריפורמיס השריר האגסי הנמצא בעכוז, מתחת

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בהרטבת לילה – גלי טל

יכולות ההתאפקות של ילדים נבנית בגילאי שנתיים-שלוש, ובגיל ארבע מרבית הילדים כבר שולטים על מתן השתן. הרטבת לילה אצל ילדים היא תופעה בה ילד מאבד שתן בצורה לא רצונית, כאשר גילו מעבר לגיל בו אמורים לשלוט על מתן השתן. זוהי תופעה נפוצה מאוד – בגילאי חמש כ-15-20% מהילדים מרטיבים בלילה. השתן הוא למעשה תוצרי פסולת

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי במחלת רנו – הדס בר דוד פולק

מחלת או תופעת או תסמונת רנו (או ריינו) היא תופעה קלינית הבאה לידי ביטוי בכיווץ כלי הדם בפריפריה, בדרך כלל בתגובה לחשיפה לקור. המקומות השכיחים לתופעת ריינו הם אצבעות הידיים והרגליים, אולם התופעה עלולה להופיע גם בקצוות נוספים: קצה האף, תנוכי האוזניים, הלשון והפטמות – במקרים נדירים. התופעה נגרמת על ידי פגיעה בתהליכי הוויסות בכלי

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בילד דחוי – כרמית קשאני

הידע התאורטי מנחם (שם בדוי)- ילד אשר התקשה בסיטואציות חברתיות. יכול להיכנס למריבות וויכוחים שגרמו לבני כיתתו, בין היתר, לוותר על הקשר עמו. סובל מהפרעת קשב וריכוז והפרעת ויסות חושי. הוא נוטה להגיב בצורה אימפולסיבית ומתקשה מאוד להירגע ולווסת את תחושותיו. נוטה לווכחנות ומרבה לתפוס אירועים ב”שחור או לבן”. אין אמצע. להבנתו עצם השהות בבית

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי במגרנות – יסמינה עבד אל חלק

לכאבי ראש עלולות להיות אלף ואחת סיבות. על פי הרפואה הסינית, הרי שבדומה לבעיות אחרות מעידים הכאבים על מצבים של חוסר איזון בגוף מבחינה פנימית, בין אם באנרגיית הצ’י, באחד מחמשת היסודות, בדם או בכל דבר אחר. השאיפה לכן היא להחזיר את הגוף לאיזון ובכך לשפר משמעותית את המצב, פנימית וחיצונית. באמצעות השבת האיזון ומילוי

קרא עוד »