עבודת בוגרים: אוטוסקלרוזיס – טרשת האוזן / דליה איקן

תוכן עניינים

 אוטוסקלרוזיס היא מחלה ניוונית תורשתית, הבאה לידי ביטוי בהתקשות הדרגתית של עצם הארכובה (ארכוף), אחת משלוש עצמות השמע באוזן התיכונה.

אבחון של אוטוסקלרוזיס מתבצע על-ידי רופא אף אוזן וגרון, הנעזר, בין היתר, בתוצאות בדיקת שמיעה המצביעה על מרכיב הולכתי (בשונה ממרכיב עצבי) בירידה בשמיעה.

תפקיד האוזן התיכונה הוא להגביר ולהעביר באופן מכני את גלי הקול המרוכזים על ידי האפרכסת והמרטיטים את עור התוף עד לחלק העצבי של מערכת השמיעה (האוזן הפנימית). ההעברה נעשית באמצעות עצמות השמע (פטיש, סדן, ארכובה) המחוברות זו לזו ולעור התוף ונעות בהתאמה לרטט של עור התוף. גדילה לא תקינה של עצם סביב הארכובה עלולה לגרום לפגיעה ביעילות תנועתה עד קיבועה וכתוצאה מכך לפגיעה בהעברה יעילה של צלילים אל האוזן הפנימית. כך מתרחשת ירידה בשמיעה, בתחילה מתונה אך עלולה להגיע לדרגות חומרה שונות ולעיתים עד כדי חרשות.

 

אוטוסקלרוזיס – הליך טיפולי:

  1. הכנה לטיפול:
  • בדיקת מפריענים למטפל ולמטופל- פיזי, רגשי, שכלי, ורוחני.
  • האם מותר לי לאבחן? (כן / לא)
  • האם מותר לי לטפל? (כן / לא)
  • באיזו מידה המטופל רוצה להבריא? (ב- %)
  • באיזו מידה הטיפול הביואורגונומי יעזור למטופל? (ב- %)
  • הגנות לעצמי מגן דוד.
  • בדיקת שדות לעצמי.
  • בקשה אנרגטית לעזרה בטיפול של המטופל
  • בקשה אנרגטית שהטיפול יפעל לטובתו העליונה של המטופל: “אני שמחה שהטיפול הביואורגונומי מאפשר למטופל לשמוע טוב, להפנים ולעבד את כל מה ששומע / אני שמחה מהריפוי המלא של המטופל”
  • קוד דיוק העפעוף
  • טיפול בפחד של המטפל לטפל במטופל (חמסה).
  • טיפול בפחדים של המטופל: מהטיפול, מביואורגונומי, מהחלמה, מוויתור על המחלה (חמסה)טיפול בפחד של המטפל מהמטופל, ובפחד של המטופל מהמטפל (חמסה)
  • כאב שבאהבה בין המטפל למטופל, ניתוק ג’יפה אנרגטית והשוואת תדרים.

 

  1. אבחון וטיפול:
  • בדיקת שדות אנרגיה למטופל ולמשלים אנרגטי (בהתאם לצורך טיפול בשתלטן / משלים מת)
  • בדיקת עשרה משלימים למטופל ולוודא שלכולם יש שדות אנרגיה.
  • טיפול בגופי ההילה (ניקוי, איחוי קרעים וחורים).
  • נוודא שחזרו 100% שדות אנרגיה לגוף האנרגטי ובמידה ולא חזרו, נאתר גורמים נוספים לחסימה.
  • נבדוק אם הבעיה יושבת על נדרים / שבועות / בריתות / הבטחות / הסכמים / קללות / חרמות ונטפל בהתאם.
  1. טיפול בטראומה שגרמה למחלה. נטפל בציר הזמן, גלגולים קודמים ואיש קצה. נשתף את המטופל בגילאים בהם עפעף לנו על טראומות ונאפשר דיאלוג סביב הטראומות שהוא הצליח לזהות ולקשר לבעיה הרפואית.
  2. טיפול בפחדים:
  • פחדים שעולים מהטראומות שהמטופל סיפר.
  • בפחד לשמוע, הפחד להאזין באהבה, הפחד להאמין באהבה, הפחד לשמוע את ההורים או אנשים אחרים מתווכחים, הפחד מסערות בחיים. יש לטפל בפחדים ממה שלא רוצים לשמוע או לדעת, ברצון להתעלם ממה שנאמר להם, הפחד להישמע והפחד להיות קשובים. בפחדים נוספים שעולים בשיח עם המטופל.
  • נעפעף על הפחדים של המספרים המופיעים בתאריך הלידה של המטופל או נעפעף בתוכן העניינים של ספר “הפחדים של המספרים”.
  • טיפול בפחד לשמוע ונוריד מהספרייה הקוסמית פחדים נוספים.
  1. נטפל בהליך הטיפולי של מערכת השמיעה והאוזניים כפי שמופיע בספר הטיפולים ההוליסטי:
  • בחלקי האוזן השונים.
  • בגב כף היד – בנקודת הפתיחה הראשית של האוזניים.
  • בשלוש נקודות הפתיחה של מח העצמות הראשי – בקדקוד, בשפה התחתונה ובדגדגן/עורלה.
  • במח עצמות הבריח.
  • בחוליות C-1, C-5 ו- T-3.
  • המערכת המוחות – בנוזל המח – עפעוף על פגיעה באותות חשמליים וטיפול בהתאם.
  • במערכת העצבים – בעצב השבלול – עפעוף על פגיעה באותות עצביים וטיפול בהתאם.
  • במחזור הדם והלב – בכלי הדם ובזרימת דם לקצוות.
  • בנוזלי הגוף – בעודף/בחוסר.
  • בדלקות ובמערכת החיסון – בזיהום.
  • בוירוסים/ חיידקים – ספירת וירוסים וערבול כל אחד עם הפחד המאפשר אותו.
  • בגורמי מתח.
  • בשלפוחית השתן.
  1. הנדסת מחשבות. ננקה את המחשבות שזיהינו כפוגעות במערכת השמיעה של המטופל והחלפתם במחשבה נוגדת ובריאה.
  2. א. צריבת לייזר באמצעות הצנתר – לשחרור ההסתיידות וההתקבעות של עצם הארכובה.
  • הפעלת שואב אבק אנרגטי שיישאב את כל השאריות של ההסתיידות.
  • נמרח משחה לסיכוך האזור המכילה חומר חיטוי המונע זיהומים ונמלא את מקום הטיפול באור מרפא ומרגיע.
  1. השתלת איברים – אם הטיפול בלייזר לא הצליח לשחרר את הקיבעון של הארכובה ויש צורך בהסרת הארכובה הקיימת , לבצע השתלת ארכובה חדשה:
  • הוצאת הארכובה המסוידת בעזרת סכין אנרגטית.
  • נזמן ארכובה חלופית בריאה התואמת את המטופל ונשתילה באוזן.
  • נחדיר צינורית אנרגטית מחומר ביולוגי (בניגוד להשתלה המקובלת של צינורית מתכת), ונחבר אותה לעצם הסדן כדי לאפשר את מנגנון הרטט הטבעי ההכרחי לשמיעה.
  • נבדוק שכל עצמות השמע הסמוכות לארכובה אכן תקינות כדי לאפשר תנועה מיטבית של מנגנון השמיעה. אם נמצא ליקוי כלשהוא, יש לאבחן ולטפל בהתאם.

 

  1. נפעיל את קוד האיזון ההורמונלי ונחמסס על הפחד מכמות אופטימלית של ההורמונים השונים בגוף (מחקרים הראו שאוטוסקלירוזיס מושפעת משינויים הורמונליים או מפעילות הורמונלית מוגברת).
  2. נבדוק אם יש חסר בנתרן פלואורי, שיש המקשרים למחסור במינרל זה להופעת טרשת האוזן.
  3. כשהמטופל סובל גם מטנטון או סחרחורת יש לבדוק אם הבעיה בזרימת דם ונעפעף על הגורם או גורמים לתופעה מהרשימה הבאה:
  • הורדת רמת השומנים בדם על ידי השלמת חסרים תזונתיים, כמו ויטמינים: A ו-B12 , ומינרלים כמו סידן, אבץ ומגנזיום.
  • מתן תמצית צמחים ברמה האנרגטית של גינקו בילובה משפרת את זרימת הדם בכלי הדם ההיקפיים.
  • תמצית אנרגטית של וינפוסטין ואלקולואיד צמחי המופק מהצמח וינקה (שילובו עם גינקו בילובה ידוע כיעיל לטנטון שנגרם גם ממתח).
  • תמצית אנרגטית של קוהוש השחור.
  • תמצית אנרגטית של נאטוקינאז וסראפפטאז, המשפרים את זרימת דם על ידי ניקוי משקעים בכלי הדם.
  • מתן חומצות שומן רב בלתי רוויות מסוג אומגה 3 ברמה האנרגטית, בתוספת ויטמין E, לשיפור זרימת הדם ומניעת חמצון של התאים.
  • השלמת המינרלים הבאים: סידן אלמוגים, בתוספת ויטמין D, מגנזיום גליצינאט, מגנזיום-ל-טְרֶאוֹנָט, אבץ גליסינאט, אבץ פיקולינאט.
  • Q10 להמרצת זרימת הדם בכלי הדם הנימיים באוזן.
  1. לטיפול בטנטון ניתן גם לעפעף על הסעיפים הבאים מתוך ה”ריקול הילינג”, כפי שמופיעים בספר “הפירמידה”:
  • קונפליקט עיקרי של פרידה בהקשר של צליל/קול.
  • קונפליקט של פרידה תוך כדי שמיעה: מילים לא מספיק טובות ורכות, הסברים או שתיקות (האדם שומר את הזיכרון של הרעש הקשור לפרידה).
  • הקול אותו אני רוצה לשמוע אבל אינו מגיע…
  • יותר מדי שתיקה/ שקט: השתיקה/ השקט היא בלתי נסבלת, ואז הקול מגיע כדי לשבור את “הבידוד” שלי.
  • אני מסיר את הרעש החיצוני על מנת לשמוע את הקול הפנימי.
  • קונפליקט של תוקפנות באמצעות רעש.
  • הרעש שאדם חייב לשמוע על מנת לשרוד…
  • שכפול/התרבות של הרעש/הקול שפתר את הקונפליקט.
  • קונפליקט הקשור ל”להיפגע ממה שאני שומע”: “אינני מאמין למשמע אוזני”, המוח שלי יוצר חומת שקט/שתיקה ואני נסוג לתוך הקונכיה שלי.
  • מה שפגשתי בדרכי הוא לא מה שרציתי לשמוע. אני כבר לא מסוגל לעמוד בשמיעה של דברים לא נעימים. אלו מילים או רעשים שהם מעבר ליכולתנו להבין. קונפליקט אקטודרמי זה, הקשור לשמיעה, הוא קונפליקט טריטוריאלי. זה בלתי נסבל עבור האדם לאבד את הטריטוריה שלו או לשמוע את היריב נכנס לטריטוריה שלו.

(דוגמאות: היא התקשרה אלי היפרד ממני. מאז אני שומע את הטלפון מצלצל.

או: הלכתי לבקר את אמי בבית החולים. היא לא נמצאת בחדר. אחות באה ואומרת לי: “אימא שלך מתה ממש עכשיו, גופתה נלקחה למרתף”. באותו הרגע אני מתחיל לשמוע את הצליל המתכתי של גלגלי מיטת בית החולים).

  1. במקרה של תלונה על סחרחורת:
  • ניתן לעפעף על תוכן העניינים בספר הטיפולים ההוליסטי.
  • ניתן לעפעף על הטיפול בסחרחורת כפי שמופיע בספר “הפירמידה”:

המטרה הביולוגית של סחרחורת היא “להישאר נטוע במקום”. המוח שלי מייצר מצב זה על מנת להשאיר אותי באותו המקום כשאני אבוד. כלומר, מטרתה של הסחרחורת היא להגן על עצמי ו/או על מישהו אחר.

תחושת הסיבוב מחזקת את הצורך שלי “להישאר נטוע במקום”, דבר שמגן עלי.

הקונפליקטים:

“האדם אינו יכול לשאת לשמוע משהו פוגע”.

“איבדתי את הכיוון שלי, את הביטחון שלי, את אבא שלי, את נקודת המוצא שלי, את העוגן שלי וכו’…”.

פחד מהעתיד: כשהאדם מתעמת עם עצמו, זהו החלל, הריק, האין, והאדם מחויב ללכת קדימה!

יש לשאול: “למי אתה מחכה?” ולאחר מכן לחקור זאת!

  1. טיפול בפרחי באך: נעפעף על רשימת פרחי הבאך הרלוונטית למטופל.
  2. ענן אנרגטי: נכניס את כל המרכיבים שעלו כרלוונטיים למטופל במהלך הטיפול לתוך ענן אנרגטי, ונבקש שילוו ויטפלו לו בתדירות ובמינון הדרושים לו ולאורך הזמן הדרוש לו.
  3. טיפול בקודים אנרגטיים: נטפל בקודים הבאים: שמיעה טובה, פתיחות ומוכנות לשמוע, היכולת לעבד ולעכל את מה שאני שומע וכל קוד נוסף שרלוונטי למטופל, בהתאם לתכנים שעלו בטיפול.
  4. כחלק מבדיקה מקיפה, יש לאבחן צ’קרות ומרידיאניים, תוך שימת דגש על אלה המקושרים ישירות למערכת השמיעה.

לפיכך בבדיקת הצ’קרות יש לשים דגש על צ׳קרת הגרון המקושרת למערכת השמיעה ולחוסר שיווי משקל, צ’קרת העין השלישית המקושרת לבעיות אוזניים שונות וצ’קרת הכתר המקושרת גם היא לסחרחורת וורטיגו, ולאובדן שיווי משקל. בבדיקת המרידיאנים יש לשים דגש על המרידיאן המחמם המשולש שחוסר תפקוד שלו מקושר לצפצופים באוזניים, דלקת אוזניים ולשיווי משקל, על מרידיאן המעי הדק שחוסר תפקוד שלו גורם לבעיות שמיעה, רעשים באוזניים, ירידה באיכות השמיעה ובשיווי המשקל,  על מרידיאן הכליות שגם הוא מקושר לאוזניים, על מרידיאן כיס המרה שאי תפקודו גורם לחרשות ולבעיות שמיעה אחרות, ועל מרידיאן שלפוחית השתן.

  1. שלבי סיום טיפול:
  • פחדים של סוף טיפול של המטפל והמטופל: נוריד מהספרייה הקוסמית או מספר הטיפולים.
  • בדיקה אם חזרו שדות אנרגיה למטופל ולמשלים האנרגטי.
  • האם נדרש טיפול נוסף/אחר? האם צריך לחזור על הטיפול? מתי וכל כמה זמן?
  • חמסה על קיבוע הטיפול.
  • חמסה על סיום הטיפול.

 

תוכן עניינים

עבודות בוגרים
עבודת בוגרים: הטיפול הביואורגונומי ההוליסטי בדרבן – עפרה פורסט

מהו דורבן ברגל Heel Spur? דורבן ברגל הוא זיז בולט בעצם העקב, תופעה נפוצה במיוחד בקרב בני ה-40 ומעלה, וההערכות הן שאחד מכל עשרה אנשים לערך סובל או יסבול מדורבן לפחות פעם אחת בחייו. בעבר האמינו הרופאים כי הכאבים בעקב הרגל נגרמים בעקבות גידולים גרמיים הנוצרים ברגל. היום כבר מבינים שאותם גידולים מהווים תוצאה של

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בטנטון – מאיה להב

טינטון במבט אישי השקט הינו חלק מהותי משלמות הנפש שלי. מקום מפלט ששימש אותי נאמנה מגיל הילדות בין בינות עץ הצאלון מתחת לביתי, בספרייה ובכל מקום שבו נזקקתי לשקט שיתמוך במצוקות בהן נתקלתי- יכולתי להתנתק מקולות הרקע ולשקוע בשקט הפנימי. כמתקשרת ומדיום אני יודעת להבחין בין סוגי הקולות המגיעים אליי, מקשיבה ומתנתקת. כאחת ששומעת חיצונית

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בשיברון לב -אודליה ד. גילרד

טיפול ביואורגונומי הוליסטי בשיברון (כאב) לבאודליה ד. גילרד פברואר 2024 העבודה  מוקדשת לעילוי נשמות הנופלים במלחמה ולתפילת שיבת כל החטופים לביתם בשלום ובמהרה שברון לב שברון לב הינו מושג ריגשי המתאר דיכאון רב, צער גדול, יגון עמוק. תסמונת שברון לב  – ברפואה המערביתתסמונת הידועה בשמה המקצועי –  טַקוֹצוּבּוֹ קרדיומיופתיה (Takotsubo Cardiomyopathy)-  מצב של  כשל לבבי זמני הנגרם עקב

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בסרטן מיאלומה נפוצה – יעל פז

לפי הרפואה המערבית: מיאלומה נפוצה (Multiple Myeloma) היא מחלת סרטן של תאי פלסמה, הנמצאים במח העצם. במח העצם נוצרים כל התאים המרכיבים את הדם. תאי הפלסמה הם חלק מתאי הדם הלבנים ותפקידם לייצר נוגדנים-חלבונים המסייעים לגופנו להתגונן בפני זיהומים. במיאלומה, תא פלסמה בודד עובר שינוי שגורם לו להתרבות ללא בקרה בתוך מח העצם. המחלה עלולה

קרא עוד »
מערכת השלד
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בשילוב עם סו-ג’וק באישיאס – נורית אלטמן

עצב הסיאטיקה – סכיאטיקה שמות רבים: אישיאס/ נשית/ עצב השת/ גיד.  עצב זה הוא העצב העבה והארוך ביותר בגוף האדם. רוחבו כרוחב החלק הכי גדול באגודל של גבר. הוא מתחיל עם שני סיבי עצב היוצאים מהגב התחתון מבין החוליות L4-L5 משני צדי עמוד השדרה.  בהמשך מתחברים אליו מתחת לשריר הפיריפורמיס השריר האגסי הנמצא בעכוז, מתחת

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בהרטבת לילה – גלי טל

יכולות ההתאפקות של ילדים נבנית בגילאי שנתיים-שלוש, ובגיל ארבע מרבית הילדים כבר שולטים על מתן השתן. הרטבת לילה אצל ילדים היא תופעה בה ילד מאבד שתן בצורה לא רצונית, כאשר גילו מעבר לגיל בו אמורים לשלוט על מתן השתן. זוהי תופעה נפוצה מאוד – בגילאי חמש כ-15-20% מהילדים מרטיבים בלילה. השתן הוא למעשה תוצרי פסולת

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי במחלת רנו – הדס בר דוד פולק

מחלת או תופעת או תסמונת רנו (או ריינו) היא תופעה קלינית הבאה לידי ביטוי בכיווץ כלי הדם בפריפריה, בדרך כלל בתגובה לחשיפה לקור. המקומות השכיחים לתופעת ריינו הם אצבעות הידיים והרגליים, אולם התופעה עלולה להופיע גם בקצוות נוספים: קצה האף, תנוכי האוזניים, הלשון והפטמות – במקרים נדירים. התופעה נגרמת על ידי פגיעה בתהליכי הוויסות בכלי

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בילד דחוי – כרמית קשאני

הידע התאורטי מנחם (שם בדוי)- ילד אשר התקשה בסיטואציות חברתיות. יכול להיכנס למריבות וויכוחים שגרמו לבני כיתתו, בין היתר, לוותר על הקשר עמו. סובל מהפרעת קשב וריכוז והפרעת ויסות חושי. הוא נוטה להגיב בצורה אימפולסיבית ומתקשה מאוד להירגע ולווסת את תחושותיו. נוטה לווכחנות ומרבה לתפוס אירועים ב”שחור או לבן”. אין אמצע. להבנתו עצם השהות בבית

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי במגרנות – יסמינה עבד אל חלק

לכאבי ראש עלולות להיות אלף ואחת סיבות. על פי הרפואה הסינית, הרי שבדומה לבעיות אחרות מעידים הכאבים על מצבים של חוסר איזון בגוף מבחינה פנימית, בין אם באנרגיית הצ’י, באחד מחמשת היסודות, בדם או בכל דבר אחר. השאיפה לכן היא להחזיר את הגוף לאיזון ובכך לשפר משמעותית את המצב, פנימית וחיצונית. באמצעות השבת האיזון ומילוי

קרא עוד »