עבודת בוגרים: טיפול ביואורגונומי בהפרעת קשב וריכוז – אילת זך

תוכן עניינים

הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות או בקיצור הפרעת קשב (מוכרת כ-ADHD, ראשי תיבות באנגלית של Attention deficit hyperactivity disorder) היא הפרעה נוירו התפתחותית‏, שתסמיני הליבה שלה הם: קשיי קשב וקשיי ריכוז, היפראקטיביות (פעלתנות יתר) ואימפולסיביות‏. עם זאת, לא כל התסמינים חייבים להופיע כדי לענות על הקריטריונים של אבחנת הפרעת קשב (ויקיפדיה).
הטיפול הביואורגונומי:

  1. בדיקת שדות למטפל,
  2. בדיקת 4 מפריענים למטפל/מטופל,
  3. האם מותר לי לאבחן/לטפל,
  4. כאב שבאהבה בין מטפל למטופל,
  5. בקשה אנרגטית להצלחת הטיפול/ ריפוי הבעיה וכדומה.
  6. בדיקת שדות למטופל ולמשלים שלו.
  7. 11 משלימים למטופל
  8. בן כלאיים – בקשה שתטופל השושלת גם משם.
  9. טיפול במקור החיים של המטופל והמשלים שלו.
  10. חמסה על :
  11. משלימים מתים,
  12. טראומת הלידה,
  13. חיתוך מוקדם של חבל הטבור,
  14. ברית מילה,
  15. נקודות פתיחה סביב הטבור,
  16. 3 נקודות פתיחה ראשיות של מח העצמות (קדקוד, שפה תחתונה, דגדגן/עורלה).
  17. 2 בלוטות יותרת הכליה,
  18. 4 בלוטות הסרטן,
  19. כליה ימנית מורמת,
  20. רקמות חיבור.
  21. כאב שבאהבה בין המטופל לבין עצמו
  22. טיפול בגופים אנרגטיים: עפעוף באיזה גוף לטפל, חמסה על הגוף שעפעף ועל המשלים שלו, איתור הגורמים כגון: חשיבה שלילית, ביקורת עצמית, כעסים, פחדים, קינאה…טיפול בפחד שיצר את החשיבה השלילית, איתור חורים בהילה ולסתום אותם בעזרת צנתר אנרגטי, ערבול המטופל בתדר מתקן של נקודת האפס, לוודא שחזרו 100 שדות אנרגיה לגוף האנרגטי, לבקש שכל איבר שאנו מטפלים בו יטופלו גם הגופים האנרגטיים שלו, לפתוח את הוורטקס.
  23. טיפול בצ’אקרות: בדיקת שדות לכל הצ’אקרות – קדמיות ואחוריות ובאיזה גיל או שנה נחסמו. לנסות לברר מה הסיבה לחסימת הצ’אקרה. טיפול בצ’אקרות חסומות ובמיוחד ב 3 הצ’אקרות העליונות – חמסה על הצ’אקרה ועל המשלים שלה, טראומות שסגרו את הצ’אקרה – ציר הזמן, גלגולים קודמים, צלקת + בצקת + נקזים – על הטראומה ועל גלגולים, צלקת + בצקת + נקזים – על הצ’אקרה כולה.
  24. טיפול במרידיאנים: נאתר את המרידיאנים החסומים. נעפעף על המרידיאנים החסומים ובני זוגם – גם בצד ימין וגם בצד שמאל. נבקש שהטיפול יכנס לפי שעות המרידיאנים. נעפעף על הגורמים לחסימות. נשים דגש על מרידיאן הכליות ובן זוגו מרידיאן שלפוחית השתן ומרידיאן הטחול ובן זוגו מרידיאן הקיבה.
  25. עפעוף על המוח וטיפול במה שמעפעף
  26. מירכוז מוחות – חמסה על מרכוז מוחות, חמסה על תנועת פיתול, חמסה על כדורי פיקוד לציפת המוחות ועל חוליות עמוד השדרה האחראיות על מרכוז מוחות.
  27. איתור אדם הקצה – שממנו באה התורשה הגנטית. טיפול בטראומה של אדם הקצה – צלקת, בצקת ונקזים. טיפול בטראומה של המטופל כתוצאה מאדם הקצה – צלקת, בצקת ונקזים. לפתוח את הציר ביניהם. כאב שבאהבה ביניהם. ניתוק תלות אנרגטית.
  28. איתור טראומות על ציר הזמן ובגלגולים קודמים – צלקות, בצקות, נקזים.
  29. עפעוף על כל הפרק הנוגע להפרעות קשב ולקויות למידה – וטיפול בהתאם, בספר הטיפול הביואורגונומי ההוליסטי – הוצאת המכללה לביואורגונומי.
  30. עפעוף על פרק מערכת העצבים בספר הנ”ל – וטיפול בהתאם למה שמעפעף.
  31. עפעוף על פרק מצבים נפשיים בספר הנ”ל – וטיפול בהתאם למה שמעפעף.
  32. פחדים : על פחד מריכוז, חמסה על פחד משעמום, פחד מהיצירתיות שלי, פחד להיות רגוע ושליו, פחד שיהיו לי חברים, פחד להתעלם מגירויים חיצוניים, פחד להתעלם מהמחשבות שלי, פחד להיות ממוקד, חרדות, פחד להתמודד עם מצבי לחץ, פחד של הדופאמין להשאר, פחד מרמות תקינות של גלי ביתא.
  33. בדיקת שדות למוח וערבול, בדיקת שדות וערבול : למוח כולו, לאונה המצחית, קליפת המוח הדם מצחית, חיבורים לגרעיני הבסיס ולסטריאטום והמוח הקטן.
  34. כאב שבאהבה והשוואת תדרים בין האונה המצחית, קליפת המוח הדם מצחית, חיבורים לגרעיני הבסיס ולסטריאטום והמוח הקטן.
  35. הגדלה אנרגטית באחוזים של ההמיספרה הימנית בכמה אחוזים שצריך.
  36. בדיקת גידולים אנרגטיים במוח.
  37. בדיקת גורמי מתח בגוף ובאיברים (חמסה והוצאה עם סכין).
  38. חמסה על גלי ביתא.
  39. בדיקת אלרגיות וטפול בהתאם.
  40. בדיקת רמות סוכר בגוף – לעשות השוואת תדרים לאיזון אם יש עודף או חוסר.
  41. לבדוק חסרים תזונתיים : מגנזיום, אבץ.
  42. לבדוק הרעלת מתכות ולנקז עם צינור ניקוז.
  43. לבדוק קיום פטריית קנדידה ולטפל עם חמסה.
  44. חמסה על כמות דופמין רצויה, על החוליה האחראית בעמוד השדרה על הבלוטה המייצרת את הדופמין ועל הפחד מאחוז דופמין רצוי.
  45. חמסה על הסרוטונין, על נשא הדופמין, על הCOMT , על קולטני הדופמין : DRD4  ו DRD5 , על הגן של נשא הדופמין DAT1  ועל המשלימים שלהם ובדיקת שדות אנרגטיים להם
  46. כאב שבאהבה והשוואת תדרים בין המטופל לדופמין לבין הסרוטונין, לבין הנוראדרנלין, לבין נשא הדופמין, לבין ה COMT, לבין קולטני הדופמין
  47. כאב שבאהבה והשוואת תדרים בין הדופמין לבין הסרוטונין, לבין הנוראדרנלין, לבין נשא הדופמין, לבין ה COMT, לבין קולטני הדופמין.
  48. הנדסת מחשבות למחשבות שמטרידות.
  49. צינור ניקוז לרגשות שליליים.
  50. קודים : קוד לניהול זיכרון לטווח קצר וקוד לניהול זיכרון לטווח ארוך, קוד ארגון המידע בזכרון, קוד ליכולת ריכוז עקבית, קוד ליכולת קשב טובה, קוד שמירה על קשב וריכוז לאורך זמן, קוד לפיצול קשב, קוד לסינון רעשים, קוד רגישות תחושתית טבעית, קוד לבטחון והערכה עצמית, קוד לוויסות רגשי, קוד ליכולת ארגון, קוד לשינה טובה, קוד לאיזון נפשי, קוד לתפקוד תקין ומאוזן של גלי ביתא, קוד לניהול תקין של הדופמין, קוד נוגד פרוק מהיר מדי של הדופמין, קוד להתנהלות חברתית טובה, קוד להבנת רמזים חברתיים, קוד ליכולת מיקוד, קוד שימת לב לפרטים, קוד דחיית סיפוקים, קוד שליטה עצמית, קוד לשיפור התנהלות אוטומטית, קוד ניהול זמן, קוד התמודדות עם מצבי לחץ, קוד למידה מטעויות, קוד תזונה נכונה
  51. אינפוזיה אנרגטית ל אומגה 3, מולטי ויטמין-מינרל, פרוביוטיקה, פיקנוגינול (תחליף ריטלין), כרומיום פיקולינט, פוספטידיליסרין, אצות כחולות ירוקות מאגם קלמאת:
    פרחי באך : תמציות– larch, mimulus ו/או aspen, cherry plum, hornbeam, impatiens , centaury, clematis ,chestnut bad ולבדוק אם יש צורך בתמציות נוספות ואת המינונים.
  52. טיפול בהתאם לתחלואה הנלווית : לקויות למידה, הפרעות שינה ( הרטבת לילה, סהרוריות, נדודי שינה…), דיכאון, חרדה, הפרעת מצב רוח, הפרעת התנהגות, הפרעות נוירולוגיות שונות.
  53. פחדים של סוף טיפול.
  54. קידוד הטיפול וביצוע התמרה אנרגטית של נוהל הטיפול לצורך טיפול חוזר.

תוכן עניינים

עבודות בוגרים
עבודת בוגרים: הטיפול הביואורגונומי ההוליסטי בדרבן – עפרה פורסט

מהו דורבן ברגל Heel Spur? דורבן ברגל הוא זיז בולט בעצם העקב, תופעה נפוצה במיוחד בקרב בני ה-40 ומעלה, וההערכות הן שאחד מכל עשרה אנשים לערך סובל או יסבול מדורבן לפחות פעם אחת בחייו. בעבר האמינו הרופאים כי הכאבים בעקב הרגל נגרמים בעקבות גידולים גרמיים הנוצרים ברגל. היום כבר מבינים שאותם גידולים מהווים תוצאה של

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בטנטון – מאיה להב

טינטון במבט אישי השקט הינו חלק מהותי משלמות הנפש שלי. מקום מפלט ששימש אותי נאמנה מגיל הילדות בין בינות עץ הצאלון מתחת לביתי, בספרייה ובכל מקום שבו נזקקתי לשקט שיתמוך במצוקות בהן נתקלתי- יכולתי להתנתק מקולות הרקע ולשקוע בשקט הפנימי. כמתקשרת ומדיום אני יודעת להבחין בין סוגי הקולות המגיעים אליי, מקשיבה ומתנתקת. כאחת ששומעת חיצונית

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בשיברון לב -אודליה ד. גילרד

טיפול ביואורגונומי הוליסטי בשיברון (כאב) לבאודליה ד. גילרד פברואר 2024 העבודה  מוקדשת לעילוי נשמות הנופלים במלחמה ולתפילת שיבת כל החטופים לביתם בשלום ובמהרה שברון לב שברון לב הינו מושג ריגשי המתאר דיכאון רב, צער גדול, יגון עמוק. תסמונת שברון לב  – ברפואה המערביתתסמונת הידועה בשמה המקצועי –  טַקוֹצוּבּוֹ קרדיומיופתיה (Takotsubo Cardiomyopathy)-  מצב של  כשל לבבי זמני הנגרם עקב

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בסרטן מיאלומה נפוצה – יעל פז

לפי הרפואה המערבית: מיאלומה נפוצה (Multiple Myeloma) היא מחלת סרטן של תאי פלסמה, הנמצאים במח העצם. במח העצם נוצרים כל התאים המרכיבים את הדם. תאי הפלסמה הם חלק מתאי הדם הלבנים ותפקידם לייצר נוגדנים-חלבונים המסייעים לגופנו להתגונן בפני זיהומים. במיאלומה, תא פלסמה בודד עובר שינוי שגורם לו להתרבות ללא בקרה בתוך מח העצם. המחלה עלולה

קרא עוד »
מערכת השלד
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בשילוב עם סו-ג’וק באישיאס – נורית אלטמן

עצב הסיאטיקה – סכיאטיקה שמות רבים: אישיאס/ נשית/ עצב השת/ גיד.  עצב זה הוא העצב העבה והארוך ביותר בגוף האדם. רוחבו כרוחב החלק הכי גדול באגודל של גבר. הוא מתחיל עם שני סיבי עצב היוצאים מהגב התחתון מבין החוליות L4-L5 משני צדי עמוד השדרה.  בהמשך מתחברים אליו מתחת לשריר הפיריפורמיס השריר האגסי הנמצא בעכוז, מתחת

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בהרטבת לילה – גלי טל

יכולות ההתאפקות של ילדים נבנית בגילאי שנתיים-שלוש, ובגיל ארבע מרבית הילדים כבר שולטים על מתן השתן. הרטבת לילה אצל ילדים היא תופעה בה ילד מאבד שתן בצורה לא רצונית, כאשר גילו מעבר לגיל בו אמורים לשלוט על מתן השתן. זוהי תופעה נפוצה מאוד – בגילאי חמש כ-15-20% מהילדים מרטיבים בלילה. השתן הוא למעשה תוצרי פסולת

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי במחלת רנו – הדס בר דוד פולק

מחלת או תופעת או תסמונת רנו (או ריינו) היא תופעה קלינית הבאה לידי ביטוי בכיווץ כלי הדם בפריפריה, בדרך כלל בתגובה לחשיפה לקור. המקומות השכיחים לתופעת ריינו הם אצבעות הידיים והרגליים, אולם התופעה עלולה להופיע גם בקצוות נוספים: קצה האף, תנוכי האוזניים, הלשון והפטמות – במקרים נדירים. התופעה נגרמת על ידי פגיעה בתהליכי הוויסות בכלי

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בילד דחוי – כרמית קשאני

הידע התאורטי מנחם (שם בדוי)- ילד אשר התקשה בסיטואציות חברתיות. יכול להיכנס למריבות וויכוחים שגרמו לבני כיתתו, בין היתר, לוותר על הקשר עמו. סובל מהפרעת קשב וריכוז והפרעת ויסות חושי. הוא נוטה להגיב בצורה אימפולסיבית ומתקשה מאוד להירגע ולווסת את תחושותיו. נוטה לווכחנות ומרבה לתפוס אירועים ב”שחור או לבן”. אין אמצע. להבנתו עצם השהות בבית

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי במגרנות – יסמינה עבד אל חלק

לכאבי ראש עלולות להיות אלף ואחת סיבות. על פי הרפואה הסינית, הרי שבדומה לבעיות אחרות מעידים הכאבים על מצבים של חוסר איזון בגוף מבחינה פנימית, בין אם באנרגיית הצ’י, באחד מחמשת היסודות, בדם או בכל דבר אחר. השאיפה לכן היא להחזיר את הגוף לאיזון ובכך לשפר משמעותית את המצב, פנימית וחיצונית. באמצעות השבת האיזון ומילוי

קרא עוד »