עבודת בוגרים: טיפול ביואורגונומי הוליסטי בהשמנת יתר רגשית – פראדי גפנר

תוכן עניינים

השמנת יתר היא אחת מבעיות הבריאות השכיחות, המטרידות, המסוכנות והקשות ביותר לטיפול בעולם המערבי. יותר מ-%30 מהאוכלוסייה הבוגרת בארה”ב סובלים מהשמנת יתר והמגמה הולכת ומחריפה.

השמנה כתוצאה ממאזן קלוריות חיובי – זהו סוג ההשמנה השכיח ביותר שנובע מצריכה     עודפת של קלוריות ביחס לכמות הדרושה לצרכי הגוף.

השמנה כתוצאה ממחלה – מחלות הקשורות בחילוף חומרים בגוף כגון: הורמונים, בעיה בבלוטת התריס, היפותירודאיזם, מטובוליזים, בעיות בטחול, סוכרת ומחלות נוספות.

רבים מוצאים את עצמם, אוכלים רגשות, כמו כעס, עצב, שעמום, בדידות ולפעמים אפילו שמחה או דווקא עצב.

בעבודה זו אתייחס לבעיית ההשמנה שנובעת מאכילה רגשית (רגש חסום) הגורם להשמנה.

אתייחס גם להשמנה כתוצאה ממחלה -מחלות הקשורות בחילוף החומרים בגוף כגון הורמונים, בעיות בתפקוד בלוטת התריס, היפותירודאיזם, מטבוליזים, בעיות בטחול, סוכרת ומחלות נוספות.

הקדמה לטיפול

  1. הגנת “מגן דוד” או “מרכבה”.
  1. בדיקת נוכחות 5 מפריענים למטפל ולמטופל: פיסי, רגשי, שכלי (מידע), רוחני, אני.
  1. קוד דיוק עפעוף. אם לא פתוח ב-100% יש לגשת לטופס טיפול בקשיים בעפעוף בערכה למטפל ההוליסטי
  1. בדיקת שדות אנרגיה למטפל ולמטופל: חמסה על ערבול משלימים של המטפל והמשלים האנרגטי שלו, ניקיון הילה של המטפל ושל המשלים האנרגטי שלו, להעמיד בשורה משלימים משניים.
  1. האם מותר לי לאבחן? “כן”/ “לא”, אם כן, האם מותר לי לטפל? “כן”/ “לא”, אם כן, יש להמשיך …
  1. שם המטופל/ת : ____ זכר / נקבה , תאריך לידה: ________ גיל: ________
  1. באיזו מידה הטיפול הביואורגונומי יעזור למטופל? (יש ליצור “סקלה אנרגטית” בין 10-100%) אם יוצא פחות מ-100%, יש לטפל בפחד של המטופל שהטיפול יעזור ב-100%.
  1. בדיקה ב”ברז השתלטנות” האם האדם שתלטן: אם הוא שתלטן, יעפעף באחד הצדדים, יש להמתין עד שיגמר העפעוף. עצם העפעוף הוא טיפול בשתלטנות. אם האדם לא שתלטן, לא נקבל עפעוף.
  1. האם קיימת שתלטנות על המחלה? (פחד לוותר עליה): “כן”/ “לא”. (אם כן, “ברז השתלטנות”). התנגדות לרדת במשקל, התנגדות לשינוי
  1. באיזו מידה המטופל רוצה להבריא? (יש ליצור “סקלה אנרגטית” בין 10-100%).
    אם יוצא פחות מ-100%, יש לטפל בפחד שהטיפול יעזור ב-100%.
  1. “חמסה” על הפחד של המטופל לקבל את הטיפול.
  1. “חמסה” על הפחד של המטפל לטפל.
  1. נטפל ב”כאב שבאהבה” בין מטפל למטופל, בין מטופל למחלה.

הליך טיפולי ביואורגונומי הוליסטי בהשמנה רגשית

  • מה המשקל הרגשי והנפשי של הבעיה שלי?
    לבקש מהמטופל לדרג את המשקל הרגשי והנפשי בסקאלה מ1-10 כדי להבין כמה הוא רוצה לשנות ולפעול בבעיה איתה הוא מתמודד. טיפול הבא אשאל את שאלה זו שוב כדי לראות את קצב התקדמותו.
  1. בדיקת שדות אנרגיה: ו”חמסוס” על האיברים והמצבים השונים ועל המשלים המת שלהם:
  • לוע
  • וושט
  • הקנה
  • מערכת העיכול (אברים)
  • טחול
  • בלוטת התריס (תירואיד)
  • כולסטרול
  • בצקות
  • בלוטת אנדוקריניות להרזיה
  • עודף חום בקיבה
  • עודף ליחה
  • בדיקת נוזלים בחלקי הגוף השונים (עמוד 155 בספר הטיפול הביואורגונומי)
  • עודף שומנים (בלוטת התריס)
  • עודף חלבונים בבלוטת הלב)
  • עודף תאבון
  • התנפחויות בבטן
  • בדיקת מטבלית / סינדרום X
  • מעי גס
  • מעי דק
  • לבלב
  • כבד כיס מרה
  • שוער התריסריון
  • הורמון אדרנלין,
  • הורמון ליפטין
  • הורמון איריסין
  • הורמו אסטרוגן
  • הורמון אינסולין
  1. טיפול ב”כאב שבאהבה”:
  • כאב שבאהבה בין המטופל לבין האוכל
  • כאב שבאהבה בין המטופל לבין יכולת לוותר על האוכל
  • כאב שבאהבה בין האדם לאנרגית האוכל
  • כאב שבאהבה בין האדם לבין האוכל שמכניס לגופו
  • כאב שבאהבה בין האדם לבין עצמו
  • כאב שבאהבה בין האדם לבין הערך העצמי שלו
  1. בקשות אנרגטיות:
  • “תודה שהמטופל מבריא במהירות ובקלות”
  • “אני נהנה לטפל במטופל”
  • “אני שמחה שהמטופל יורד במשקל”
  • “אני שמחה שהמטופל אוכל בריא ברצון ובשמחה”

 

  1. טיפול בפציעות:
    • בקיבה
    • בבלוטת התריס
    • קנה
    • וושט
  1. טיפול בנקודות הפתיחה של מערכת העיכול
    נקודת פתיחה של הרזייה / השמנה
    טיפול באמצעות חוברת הטיפול הביואורגונומי עמודים 149-159
  1. טיפול בפחדים הנלווים לאירוע, הפחד העיקרי: ילוד קטן מדי במשקל נמוך מדי מוכנס לאינקובטור מבחינת המוח הישרדותי שלו, להיות קטן מדי משמעו להיפרד מאמא ולכן המוח הישרדותי לעולם לא ייתן להוריד במשקל, כי אם אני יוריד במשקל, אאלץ להיפרד ממישהו אוהב.
  1. טיפול בפחדים שיעפעפו בחמסה:
  • פחד להיות רעב
  • פחד להרגיש חלש
  • פחד לרדת במשקל
  • פחד להרזות
  • פחד של הקיבה להצטמק
  • פחד מחוסר האהבה
  • פחד מנטישה
  • פחד מעימות
  • פחד מדימוי עצמי נמוך
  • פחד מסכנה
  • פחד לאכול
  • פחד להיות רזה
  • פחד להיות שמן
  • פחד מחולשה במעיים
  • פחד מלידה לבואייה
  • פחד מניתוק מההורים
  • פחד ממקומות סוגרים
  • פחד מניתוק מהעולם
  • פחד מפרידה
  • פחד שאינני בשל
  • פחד מחוסר דם
  • פחד מרעב
  • פחד מהאוכל
  • פחד מדיכאון
  • פחד מסוכרת
  • פחד מכישלון
  • פחד מאי הצלחה
  1. שאלות שנשאל את המטופל בהקשר לבעיה איתו הוא מתמודד:
  • מה אני מייצג בעיניהם של אחרים ?
  • איך אני חושב שאחרים רואים /תופסים אותי ?
  • מה אני מייצג עיני עצמי / יותר מידי , מעט מידי?
  • נכון לעכשיו איך אני תופס / רואה את עצמי מבחינה פיזית?
  • איפה בחיים שלי אני מרגיש מותקף?
  • האם קרה משהו בקשר לקור/ הקפאה בעץ המשפחה?
  • היכן אני חווה עימות מתמיד בחיי?
  • איפה בחיים שלי אני לא יכולה להיות נשית?
  • איפה בחיים שלי אני לא יכול להיות גברי?
  • איפה בחיים שלי אני צריך להיות במצב של מאבק מתמיד?
  • ממה אני סולד ומתנגד? (סוכרת)
  • למה אתה מרגיש שאתה חייב לפעול במהירות? (בלוטת התריס)
  • האם אתה מרגיש במצב חרום? (בלוטת התריס)
  • איפה אתה מרגיש שאתה שורד?
  • האם אתה מרגיש פחד מחוסר דם?
  • מה קשה לך לעכל?
  • האם פחדת כשהיית קטן, פג, שלא יכולת לאכול כמו שאתה רוצה?
  • האם יש לך פחד מאוכל?
  • האם אתה מפחד מתחושה של רעב?
  • האם היה מצב של רעב בעץ המשפחה שלך?
  • האם אתה מרגיש שהאוכל מנחם אותך?
  • איך תפסת את האוכל של האמא שלך (חלב אם)?
  • מה אתה מרגיש שאתה מסתיר?
  • האם הרגשת שאף אחד לא דואג לך?
  • האם האוכל של אמא שלך היה קר?
  • האם אתה מרגיש או הרגשת בודד?
  • מה גורם לך להזדהות עם מישהו גדול (היפופוטם, פיל וכד’)?
  • האם היית באינקובטור?
  • איך אמא שלך הרגישה כשהיית באינקובטור?
  • איך הייתה הפרידה מאמא?
  • מאיזה קרב אני נמנע?
  • מה היתרון שיש לי שאני שמן?
  • ממה או ממי יש לי להגן על עצמי?
  • מה מסוכן בסביבתי?
  • לדרישות של מי אני מגיב כשאני מבטא השמנת יתר, ומדוע?
  • לצרכים של מי אני מגיב כשאני מבטא השמנת יתר, ומדוע?
  • מה היה קורה לי אם הייתי פותר את השמנת יתר?
  • מי נהנה מהשמנת יתר?
  • מה עדיין לא הצלחתי להביע בקשר להשמנת יתר?
  • מה אני פותר עבור השבט שלי באמצעות השמנת היתר?
  • מהי נאמנות משפחתית הבלתי נראית שאני נושא?
  • איך אני חושב שאני יכול לבטל את התוכנית / התכנות להשמנת יתר?
  • מהו הרעיון בו אני מחזיק ביחס להשמנת יתר?
  • מהו הפרויקט החיים אותו אני חייב להוציא לפועל על מנת להירפא?
  • מהו הדבר שעדיין לא עשיתי על מנת להירפא?
  • מהו החשש / ספק הגדול ביותר שלי בנוגע לפתרון השמנת היתר?
  • כיצד הגבתי למה שאנשים אמרו לי?
  • מה אמרו לי אנשים בנוגע להשמנת יתר?
  • מהי השאלה שההורים שלי שאלו את עצמם במהלך ההיווצרות שלי?
  • מהי הבעיה הפסיכולוגית של ההורים שלי שאני מהוה להם פתרון?
  • מדוע לא הייתי מסוגל לפתור את השמנת היתר?
  • מהו ההלם הקשה ביותר בחיי ביחס להשמנת יתר?
  • מהי הדרמה שאני חווה לנוכח השמנת היתר?
  • מה המשקל הרגשי והנפשי של השמנת היתר?
  • מה אני חווה לנוכח השמנת היתר?
  • מה ההורים שלי חוו בנוגע להשמנה?
  • מה סבא וסבתא שלי חוו בנוגע להשמנת יתר?
  • מהם הרגשות שלי בנוגע להשמנת יתר?
  • מהן המחשבות שלי בנוגע להשמנת יתר?
  • איזה חלק של הגוף שלי אני אוהב או לא אוהב? ולמה?
  • מה אני מפחד לגלות עמוק בתוכי (בובות בבושקה רוסית)?
  • מהו הדבר שיצר את הבעיה?
  • האם נדחית על ידי משפחתך ונשלחת לפנימייה?
  1. בשאלות שעפעפו למעלה, יש לטפל בטראומות שיצרו את הבעיה:
  • בטראומה של המטופל לאורך ציר הזמן הנוכחי, יש לספור את עוצמת הטראומה בין 1-10, עצם העפעוף הוא טיפול. ניקיון צלקת/ בצקת ממוחו של המטופל. (ה”צלקת” נושאת את זיכרון הטראומה שהאדם עובר).
  • בטראומה בגלגולים קודמים של המטופל שגרמו לבעיה. עפעוף על הטראומות בגלגולים השונים, כולל ניקיון צלקת/ בצקת ממוחו של המטופל.
  • איתור “אדם קצה” מעץ המשפחה של המטופל, שהמטופל תלוי בו אנרגטית בהשמנה הכולל: א. חמסה על הטראומה של “אדם הקצה”, ב. ניקיון צלקת/ בצקת/ נקזים ממוחו של “אדם הקצה” שזוכרת את הטראומה, ג. כאב שבאהבה מטופל ו”אדם קצה”, ד. ניקיון צלקת/ בצקת/ נקזים של המטופל שזוכרת את “אדם הקצה”.
  1. טיפול בהפרעות אנרגטיות:
    • בלוע
    • וושט
    • קיבה
    • מערכת עיכול
    • טחול
    • בלוטת התריס
    • מערכת הדם
    • לבלב
    • כבד
    • בלוטת הרוק

7 גופים אנרגטיים

גוף אנרגטי

אחראי על…

1. גוף אתרי

משפיע על האנגריה הפיזית והרצון לחיות במציאות פיזית. חוסר אנרגיה בגוף זה מביא לתשישות אובססיה לאוכל,

הפרעות בעיכול.

2. גוף רגשי

מכיל את צ’אקרות “קו ההרה” ובאמצעותו אדם יכול להפריד בין רגשות מנוגדים אהבה ושנאה וכו’. חוסר שדות, תסכול, נטישה, הגנת יתר , חוסר אהבה והתמכרויות.

3. גוף שכלי

משפיע על דפוסי מחשבה, תפיסת עולם, דימוי עצמי מנטאלי, דימוי עצמי גופני וזהות רגשית.

חוסר – גורם לאובססיות, תקיעות בהרגלים של אכילה וכו’ וחוסר שליטה מנטאלי.

גוף זה מסייע לאדם לקחת אחריות על מעשיו ולבצע שינויים בחייו ולהוריד במשקל.

4. גוף אסטראלי

ישנה יכול להביע אהבה לזולת ולאנושות. אמונה.

חוסר – מתבטא באמון באנשים, פחד מצפיפות וקשיי תקשורת.

5. גוף רוחני / תבנית אתרית

בשעת מחלה שהגוף האתרי נפגע, יש לעבוד גם על הגוף הרוחני כדי לסייע לגוף לשקם את עצמו ולקחת אחריות למעשיו.

נמצא בגוף זה תבניות אתריות של וירוסים, בקטריות ועוד. הרחקתם מהגוף תוכל למנוע את הופעתם בגוף הפיזי

בגוף זה נאמר “זיכרון” של גלגולים קודמים, מומלץ לנקות גורמי סרטן ומחלות מגוף זה.

6. גוף שמימי

דרכו אנו חווים התעלות רוחנית, ניתן לעשות מדיטציות ועבודה רוחנית ולהגיע לממדים של אהבה לעצמינו, אהבה ללא תנאי, אהבה לבורא ולבני אדם.

7. גוף סיבתי/ גוף שכל/ גוף כתרי

כאן נמצאת תכנית החיים לגלגול זה, המהות של האדם, המהות העצמית וכן חשיבה עליונה.

 

טיפול ב-7 צ'אקרות הקונדליני:

צ’אקרה

אחראית על…

1.      צ’אקרת הבסיס

 תפקיד  – קשורה להישרדות – מבחינה פיזית, עיסוק מתמיד בהשגחה על המזון, הצורך להמשיך ולהתרבות, פרנסה, עבודה, תחושה של יציבות, קשורה לתאווה והתיאבון לחיים, דיכאון, עייפות, קושי לבצע שינויים.

כשהצ’אקרה נחסמת נגרמת כפייתיות.

        א.        כשהצ’אקרה סגורה נשאל את השאלות הבאות:
האם הרגשת מחסור מתמשך?

         ב.         האם היו מעברים בחייך?

          ג.         האם הרגשת מחסור חומרי (לא חייב מחסור אמיתי)?

         ד.         האם אתה מרגיש חוסר שקט, מתח, חוסר ביטחון?

         ה.        האם היו מעברים בחייך? מעבר בית, אובדן נכסים, שהיו קשים לך?

          ו.          האם הרגשת מצב כלכלי קשה במשפחה והרגשת שאינך בטוח?

2.      צ’אקרת המין

צ’אקרת המין אחרית על היצירתיות, מיניות, הנאה ורגש.

כשהצ’אקרה סגורה- יש קושי לחוש שובע, צריכה מופרזת בתשומת לב.

האיברים שמקבלים אנרגיה מצ’אקרה זו – הכליות , המקטע האחרון של המעי הגס. חוסר איזון עקב קבלת אהבה מופחתת מאחד ההורים עלול לגרום לסטיות מיניות,

        א.        האם יש לך רגשת אשמה על איך שאתה נראה?

         ב.         האם הרגשת שהיצירתיות נעצרה לך ?

          ג.         האם אתה רוצה לבטא את עצמך ולא מצליח?

         ד.         איזה תסכולים יש לך בנוגע ליצירה בחייך ?

3.      צ’אקרת מקלעת השמש

קשורה לחברתיות רצון להיות בחברה, דאגה לבריאות, קשורה גם לדימוי העצמי,

מחלות שקשורות לצ’אקרה סגורה- עיוותים

במעיים, אולקוס, קשיי עיכול, מעי רגיז, עלות ברמת הסוכר, כאב בטן, התרחבות והקיבה והמעי.

        א.        האם מישהו העליב אותך על המראה החיצוני שלך ?

         ב.         האם הרגשת שמצברים מאחורי גבך ?

          ג.         האם אתה מזניח את בריאותך ?

         ד.         האם אתה מרגיש פחות מחברייך ? בעבודה, בלימודים , ידידים

         ה.        האם בגיל קטן הרגשת שלא מעריכים אותך מספיק?

לאיזון הצ’אקרה – פעילות פזית 30 דקות,

לחזק את ההבנה של “אני ראוי”  “מגיע לי “

        א.        האם אתה מרגיש עומס ?

         ב.         האם התזונה שלך לקויה?

          ג.         האם אתה מעשן ? שותה אלכוהול ?

         ד.         האם אתה מבצע פעילות גופנית/ לא מבצע כלל.

         ה.        האם קשה לך לעכל משברים שהיו לך בחיים ?

          ו.          הצ’אקרה קשורה למערכת העיכול

4.      צ’אקרת הלב

קשורה למשפחת, שייכות, אהבה, יכולת לקבל ולהעניק אהבה, לעצמינו ולזולת,

אהבה לתינוק מאזור זה (חלב אם)

כאמא לא מנקה נוצר לחץ בשדיים ותחושת מצוקה אצל התינוק זהו משבר פרידה ראשון בין אמא לתינוק

        א.        האם הייתה פרידה בגיל קטן מאמא ?

         ב.         תינוק יכול להרגיש ולחוש גם פרידה כשבוכה ולא ניגשים אליו, עד כדי חנק מהבכי וסוגר את הצ’אקרה ומתפתחת אסטמה בסימפוניות

          ג.         האם התמודדת עם משבר פרידה? גירושין , מוות של קרוב משפחה,

         ד.         האם יש לך תסכולים כלפי בן משפחה ?

5.      צ’אקרת הגרון

קשורה – לביטוי עצמי, רעיונות חדשים ולימודים

        א.        הם רצית לומר משהו ולא אמרת?

         ב.         האם אתה מאשים מישהו בזה שאתה שמן ?

          ג.         שצ’אקרת הגרון חסומה שנים נוצרת פעילות יתר של בלוטת התריס, משפיע גם על מערכת העיכול קשיים בבליעה ממתח ,

         ד.         האם הרגשת שביקרו אותך איך שאתה נראה ?

         ה.        האם הרגשת חוסר הערכה עצמית ?

6.      צ’אקרת

העין השלישית

עין שלישית – מנטלי, מימוש רעיונות , אינטואיציה

        א.        האם היית אכזבה רעיונית

         ב.         האם נכשלת כמה פעמים בהורדה במשקל וזה מתסכל ?

          ג.         האם אתה נמצא בקונפליקט לבין לרדת משקל לבין לאכול ?

         ד.         האם הייתה בהלה גדולה?

7.      צ’אקרת הכתר

רוחניות , קשר עם הבורא,

        א.        האם פחדת ממשהו ?

         ב.         האם פחדת שלא תתעורר מניתוח ?

          ג.         נבהלת מבעל חי ?

         ד.         האם היית נוכח בפיגוע ?

         ה.        כשהצ’אקרה חסומה- יש קושי בריכוז, דכדוך ודיכאון

 

מרידיאנים

יש לעפעף על המרידיאן החסום, על הטראומה שסגרה אותו, לבדוק עם המטופל כיצד הטראומה שסגרה את המרידיאן קשורה לבעיה עמה הוא מתמודד

מרידיאן

מחלות, בעיות וסימפטומים הנובעים מאי תפקודו או סיבות מדוע חשוב לחזקו

1.      מרידיאן הריאות

3:00-5:00

קשור לטחול ומעי הגס

הגורמים לסגירתו – חוויית נטישה מההורים (אינקובטור אחרי לידה) הזעת יתר ..

2.      מרידיאן המעי הגס

5:00-7:00

משתתף בתהליך העיכול מקבל את החלקים הטהורים פחות של האוכל והופך אותם לצואה

הגורמים לסגירתו – תחושת אשמה, שמירת רגשות בבטן, תחושה של חוסר ביטחון בגלל ביקרות מההורים, פחד משחרור גזים בנוכחות אחרים, חוסר אנרגיה במעי

 מתבטא בעצירות ובמקרים קיצונים בגידול סרטני

3.      מרידיאן הקיבה

7:00-9:00

תפקידו – קבלת מזון והפרדתו , המזון מועבר למעי הדק והמשך ההפרדה

המהות של המזון מועברת לטחול לשם יצירת אנרגיה שמירה על חום הגוף

פגיעה בתפקוד – גורמי המחלה (חיידק הליקובקטר) שתית אלכוהול, מתח נפשי

גורמים לסגירת המרידיאן  – קושי לעכל אירוע מסוים, או קושי להסתגל לסביבה ומחליש את הקיבה

אי תפקוד המרידיאן – גורמים לכאבי בטן, בחילות, הקאות, כרס גדולה, עיוותים בוושט, בסוגר הקיבה,

בעיית בתנועה – השמנה ברגלים ותחושת כבדות

4.      מרידיאן הטחול

9:00-11:00

עובר דרך הקיבה והטחול, משפיע על מערכת העיכול, מווסת פעילות של הלבלב, כיס המרה, המעי דק ובלוטות הרוק בפה

הגורים לסגירותו – מחשבות שליליות, דימוי עצמי נמוך, תחושת בושה,

אי תפקוד מתבטא – חש צורך לאכול כל הזמן, אוכל כמויות גדולת מכפי שצריך, האדם לועס כל הזמן, מעדיף מזונות מתוקים ועשירים בנוזלים, אינו מתעמל במידה הרצויה

בעיות במערכת העיכול – חוסר איזון בתיאבון כאבי בטן בזמן עיכול, טעם מר בפה,

כללי – סכרת

5.      מרידיאן הלב

11:00-13:00

קושי בהבעה עצמית או הגשמת שאיפות, פרידה שלא עוכלה מצוקות והטרדות שמשפיעות על התאבן

יתר לחץ דם, שומנים בדם הזעה, צמא, סחרחורות ועילפון

6.      מרידיאן המעי הדק

13:00-15:00

משתתף בתהליך העיכול מקבל מזון מהקיבה ומפריד בין “טהור” ל”עכור”

מבחינה נפשית משתתף בתהליך קבלה לעיכול הפרדה בין עיקר לטפל

הגורמים לסגירותו – תחושת בדידות, חשש לנטישה,

אי תפקוד  – אצל ילדים, פחד שחוותה האם במהלך ההיריון/ לידה, יכול להביא למעי דק פגיע ויהיו קשיים בעיכול

7.      מרידיאן שלפוחית השתן

15:00-17:00

תפקידו לטהר אנרגטית את נוזל גוף

אי תפקודו – אי יציבות נפשית

הגורמים לסגירותו – תחושת תסכול, (הצטברות שומנים בפנים)

8.      מרידיאן הכליות

17:00-19:00

הכליות מטהרות את הדם, הכליות שולטות על הגדילה והתפתחות

כללי שהמרידיאן נחסם – גורם לסוכרת, יתר לחץ דם

, חוסר אנרגיה כללית,

9.      מרידיאן מעטפת הלב

19:00-21:00

קשות לשמחה ושלווה, כשאדם לא שלם עם עצמו,

הגורמים לסגירות – כשאדם מפחד להתאכזב, פחד מאהבה, יכול לגרום לדיכאון, בעיות במערכת העיכול, דלקת בפה, נטייה לגידולים סרטנים, בתריסריון ובמעיים בגלל עודף חומצה

10.  מרידיאן המחמם המשולש ומערכת הלימפה

21:00-23:00

מסיע למהלך העיכול בקיבה ולסייע לטחול למעי הדק לספוג אנרגיה לספק הגנה לגוף ולסייע להפרשה שמבצע המעי הגס

הגורמים לסגירותו – חוסר ביטחון וחוסר הערכה עצמית, פגיעה בהערכה עצמית, יכול לגרום לדלקת בצפק (הקרום שמחבר את המעיים) שיוצר כאבי בטן, ויסבול מפריחה לעיתים קרובות, בעיקר כשמצוי עודף מתח, בריאות

11.  מרידיאן כיס המרה

23:00-1:00

אחראי לעיכול שומנים וחלבונים

אחראי על איזון כמות האנזימים והמעכלים בגוף

“עיכול” החלטות תגובה ברמה המנטלית

בעיית במערכת עיכול – צואה רכה, בטן נפוחה, כיווצים בתריסריון, קשיי עיכול, עיכול לקוי של שומנים הגורמים להצטברות שומן בגוף

12.  מרידיאן הכבד

1:00-3:00

פגיעה רגשית המתבטאת בכעס ומכניסה לפעולה את כיס המרה ועלולה לגרום להתכווצות הכבד

בעיות שקשורות לכבד – בעיית עיכול, שומנים, נטייה לעצירות, טחורים, קושי לנוע

13.  מרידיאן מרכזי- קדמי

מתקשר לתפיסת המציאות כאן ועכשיו

המרידיאן קשור למוטיבציה של האדם

הגורמים לסגירותו – כאשר מישהו מעיק על המטופל ויושב על כתפיו לדוגמא תסכול של אמא !

14.  מרידיאן שולט- אחורי

שייך לשליטה של המוח האחורי על מערכת אמונה של אדם,

הגורמים לסגירתו – כאשר דברם מן העבר מציפים את האדם ומנהלים אותו

כמו הפחד שאם יהיה קטן מידי לא יחברו אותו להוריו (יישאר מחובר לאינקובטור)

אם אני יוריד במשקל אני יאלץ להיפרד  ממישהו אוהב, כשאדם חש שיש נושאים בחיים שאינו מסוגל להתמודד אתם

 

28. ההורמונים שגורמים להשמנת יתר: א. הורמון אנדרלנין – למערכת הלימפה.  (אפינפרן) הורמון המופרש על-ידי ליבת בלוטת יותרת הכליה, מכין את הגוף למצבי לחץ משפיע על זרימת הדם ועל חילוף החומרים. ב. הורמון לפטין – הורמון התיאבון. הוא משפיע לתחושת השובע, רמות גבוהות של ליפטין גורמת למוח לראות אוכל כפחות מושך ובמצב שכזה נצרוך פחות קלוריות. ליפטין מגביר את פעילותה של מערכת העצבים ובכך מאיץ את קצב שרפת הקלוריות. ג. הורמון איריסין – הורמון הספורט. איריסין הוא הורמון שמקדם את פעילות הלב, מונע הצטברות של תאים דלקתיים, מפחית סיכון לטרשת, מגביר קצב חילוץ חומרים, ושחרור אנרגיה בשריר הלב, מאריך טלומרים שהם מהווים אינדיקציה בנושא מחלות כגון סכרת, ניוון ועוד. ד. הורמון אסטרוגן – מעכב ירידה במשקל מדכא פעילות של בלוטת התריס, חוסר איזון גורם להשמנה. ה. אינסולין – ויסות הסוכר בדם מיוצר על-ידי הלבלב בגוף. יש לו קשר הדוק עם מערך המטבוליזם בגוף. כאשר בני אדם אוכלים מוצרים ממותקים, מתרחשת עליה חדה וגבוה של רמת הסוכר בדם וכך גם רמת האינסולין שגורמת לתחושת רעב על אף שאינו רעב אמיתי. 29. לפי הרפואה הסינית: יש לטפל במרידיאנים העוברים במערכת העיכול. כמו כן הם מתייחסים על לחות ולרוח קרה שאפשר לתרגמם לביואורגונומי.
  1. קודים: הקשורים לאירוע, או קוד נוגד….נושא מסוים אותו רוצים להרחיק מהחיים או לחזק בחיים.
  • קוד ביטוי חופשי
  • קוד נוגד השמנה
  • קוד נוגד אכילה מופרזת
  • קוד הרזייה
  • קוד בריאות
  • קוד חיזוק הטחול
  • קוד חיזוק בלוטת התריס
  • קוד חיזוק רגשי
  • קוד ערך עצמי וביטחון עצמי
  • קוד מוגנות
  • קוד נוגד לחץ דם
  • קוד נוגד דיכאון
  • קוד חיזוק וושט
  • קוד הרגשת ביטחון
  • קוד שמחת חיים
  • קוד שובע
  • קוד פירוק פחמימות
  • קוד עיכול טוב
  • קוד ניקוי רעלים בגוף
  • קוד סבלנות
  1. הנדסת מחשבות: על המחשבות שנוצרו בעקבות האירוע. למטופל, או ל”אדם הקצה” שהוא תלוי בו אנרגטית. יש להכניס לכאן את המחשבות הרלוונטיות
  • “מסוכן לי להתבטא כי אנשים יכולים להתרחק ממני”
  • “אם אספר את מה שעברתי אנשים לא יוכלו להכיל אותי”
  • “אני אוכל כי אני חייב להגן על עצמי”
  • “אם אני לא אשמור על עצמי אז אף אחד לא ישמור עליי”
  • “אם אנשים יגלו את הסוד שלי אז הם יתרחקו ממני”
  • “אסור שאף אחד יגלה את הסוד שלי”
  • “אין מי שדואג לי”
  • “רק אוכל מנחם אותי”
  • “אינני רשאי להיות אני”(נשי)
  • “אני צריך להיות במאבק”
  • “אני לא שווה”
  • “אני מרגיש מותקף”
  • “אני לא מסוגל לפתור את בעיית ההשמנה”
  • “באמצעות המשקל אני מביע את הסבל של אימי”
  • “אני לא שווה בעיני אמא ואבא”
  • “אני לא איטי/מהיר מספיק בכדי לבצע משהו” (בלוטת התריס)
  • “קשה לי לקבל את האחר” (פיחות של ערך עצמי)
  • “סוף סוף אוכל להיות הישות העליונה בבית”
  • “אני מתעמת עם סמכות, אני לא יכול להתנגד לסמכות זו, אני רוצה חיבה” (סוכרת)
  • “אני הדחוי במשפחה נפרד משאר בני המשפחה”
  • “זה מגעיל אותי מה שהם עושים לי כל שאר המתגוררים בבית”
  • “אני נלחם בדחיה הזו בחוסר הגינות הזה,
  • “אני לא יכול לתת אמון באף אחד”
  • “אין לי את הזכות לתת אמון / לסמוך”
  • “אסור לי להוריד במשקל “
  • “אם אני יהיה רזה יפרידו אותי מהאוהבים שלי “

להכניס במקום המחשבות הנ”ל – אנרגיה חיובית של אהבה לעצמינו
(בתנועת ספירלה המוכנסת לגוף)

  1. מחייבות (מחשבות חיוביות): לאחר הנדסת המחשבות נכניס מחשבות חיוביות את האנרגיה של המחייבה נכניס בספירלה הנכנסת לאדם מצ’אקרת הכתר לאורך גופו תוך כדי העפעוף. נדע שהמחייבה נכנסה בתום העפעוף.
    • “אני שמח להתבטא בחופשיות”
    • “אני בטוח להגיד כל שעל ליבי ללא שום חשש”
    • “אני מרגיש בטוח מספיק כדי לרדת במשקל”
    • “אני שמח שהקיבה מצטמקת”
    • אני מוגן ומרגיש בטוח לרדת במשקל
    • אני שלם עם עצמי ואוהב את עצמי כמו שאני
    • אני שווה בין כולם
  1. סליחה ושליחה: בין המטופל לבין גופו.
  1. “טיול בגוף האדם”: לפי ספר התמחות באנטומיה רגשית, מעבר על סקירת מערכת העיכול לאיתור החסימה הפיזית המדויקת. ניתן גם לעבור על תמונה מהאינטרנט של הלוע. הטיפול- מבקשים לקבל עפעוף על האיבר החסום אנרגטית. נשארים על האיבר עם האצבע עד תום העפעוף.
  • לוע
  • וושט
  • קנה
  • לבלב
  • מעי גס
  • מעי דק
  • שוער התריסריון.
  1. אינפוזיה אנרגטית ו/או ענן טיפולי המכיל: צמחי מרפא – לחיזוק הטחול ולהתמרת הלחות ולניקוי כבד מרעלים

פרחי באך

תמצית תפקיד
צמחי מרפא סינים קיימים מעל 420 סוגים   לחיזוק הטחול , ולהתמרת הלחות ולניקוי הכבד מרעלים.
מליסה בעיות בבלוטת התריס

ויטמינים ומינרלים

ויטמין/מינרל

תפקיד

ויטמין B1

סיוע בחילוף חומרים

ויטמין B3

עיכול תקין

ויטמין B10

מערכת עיכול

ויטמין K

ספיגה במעיים

 

קריסטלים

קריסטל

תפקיד

טורקיז

טיפול בבעיות נשימה

אבן אילת

שחרור חשיבה שלילית

אגוינט

מערכת חיסונית, טיהור הדם, משפיע על צקראת הגרון

אלכסנדרייט

משפיע על המעיים הטחול הערכה עצמית הגנה

אסידיט

בלוטת התריס וירידה במשקל

ארגונייט

טיהור הנטלקט, צקרת הגרון

דולומיט

ניקוי רעלים

הולודור

קיבה, תשישות, דכדוך, דיכאון, הגנה

זירקין כחול

ניקוי רעלים, המעים

טופז

בלוטת התריס, תאבון, טחול, ניקוי לאחר מחלה, יכולת ביטוי

טופז אימפריאל

 

טורקיז

איזון רגשי

נטרולייט

מערת העיכול, בלוטת התריס, ניקוי רעלים, התמודדות עם אתגרים,

סולפנר

ניקוי רעלים, מערכת עיכול, ירידה במשקל , הגנה, טיהור אנרגטי

סמתיסנייט צהוב

מערכת עיכול

ספינל חום

ניקוי והגנה

סרפנטיין

חילוף חומרים, סוכרת

פייטכסייט

יכולת ביטוי, ודיבור, חיזוק אנרגטי

פנינה

מתח נפשי, טיהור המחשבה, מודעות עצמית

פרהינייט

חיזוק כוח החיים

קוורץ

טהור הגוף מרעלים, גמילה מהתמכרות, ניקוי רעלים, ניקוי טחול, התמכרויות,  איזון משקל הגוף, אהבה

קריסוקטה

בלוטת התריס

תולייט

בעיות עיכול, בולימיה

 

כלים אנרגטים נוספים

39. ניקוי רעלים אנרגטי – צנתור אנרגטי: לפתיחת צינורות מערכת העיכול.
מנקים עם צנתר, הצנתר מיועד לפתיחת סתימות וחסימות באיברים החלולים בגוף, כלי דם, צינורות לימפה, רחם, מעי הגס, ואיברים חלולים נוספים.

נבקש את הצינורות החסומים או כל איבר חלול אחר ונעבור עם הצנתר בניגוד לכיוון זרימת הנוזל ונמשיך את הפעולה כל עוד קיימת תגובת עפעוף

40. אינפוזיה אנרגטית – להכנסת תרופות נוגדות דיכאון, אנטי פסיכוטיות, קורקוסטריאידם, תרופות נוגדות לחץ דם.

41. מיאלין אנרגיה לשינה טובה, שינה טובה עוזרת לירידה במשקל.

42. כל פעם שילחץ על כפתור (כפתור אנרגטי) – הטיפול יופעל – לכוון בלחיצה על קוד, שהטיפול מוחדר ויוטמע בגופו רוחו ונשמתו של המטופל.

43. אמירות לילה. אם מדובר על ילד/ בעל/ אדם אחר לטיפול. הרעיון באמירות לילה, הוא לתת לילד או בעל או כל אדם אחר את הפתרון של האתגר עמו הוא מתמודד בתת מודע.
המוח של הילד או בעל או כל אדם אחר הוא שמטפל בריפוי.
המוח כמו שידע ליצור את המחלה, יודע איך ליצור תהליך ריפוי

מבנה אמירות הלילה:
א. זה הסיפור, האירוע שהיה לנו ההורים.
ב. אתה מבטא את האתגר שהיה לנו … לכן את מתנהג כך…..
ג. תודה לך ילד אוהב, אתה מקסים ונהדר, אבל זה היה אתגר שלנו הוא לא שלך, לעולם הוא לא היה שייך אליך, האתגר כבר עבר הוא נגמר אנחנו הסתדרנו ואתה משוחרר לחיות חיים שמחים בריאים מאושרים.

44. פעילות גופנית ליצירת הורמזוס להוריד מספריה הקוסמית את הקסדה המתאימה ביותר להכנסה של אנרגיה לפעילות גופנית וחילוף חומרים בגוף.
( להכניס לכלי כמו קסדת של טיפולים להלביש על המוח )

45. דימיון מודרך, ספר ריפוי הילד שבי עמוד 40, תקופה שהיה באינקובטור.

46. להכין מים אנרגטיים – ולהכניס בו אהבה לעצמו, בטחון עצמי, ערך עצמי, ואנרגיה חיובית ושובע

סיום טיפול

1. בודקים שלמטופל, למשלים שלו ולאיבר החולה חזרו 100% שדות אנרגיה.

2. מורידים מהספרייה הקוסמית את הפחדים של המטופל לקבל את הטיפול, או מעפעפים על הפחדים בכריכה של חוברת הטיפולים, עצם העפעוף= טיפול.

3. “חמסה” על נקודות הפתיחה לקיבוע הטיפול.

4. שאלה: בעוד כמה זמן תהיה הטבה? שואלים: מיד?/ תוך כמה שעות?/ ימים?/ שבועות?/ חודשים? אחרי שעפעף על הזמן, יוצרים “סקלה אנרגטית” ומבקשים: “תן לי עפעוף על הערך המספרי= בעוד כמה ימים/ שבועות תהייה הטבה”. מנו את המספרים וחכו למספר שבו תקבלו עפעוף, זה היום/ שבוע המבוקש: 1, 2, 3, 4, 5, והלאה.

5. האם לעשות טיפול נוסף? אם כן, שאלה: בעוד כמה זמן לעשות טיפול נוסף? שואלים: “ימים, שבועות?” יוצרים “סקלה אנרגטית” ומבקשים: “תן לי עפעוף על הערך המספרי= בעוד כמה ימים/ שבועות עלי לחזור על הטיפול”. מנו את המספרים וחכו למספר שבו תקבלו עפעוף, זה היום/ שבוע המבוקש: 1, 2, 3, 4, 5, והלאה.

6. שאלה: האם כל האבחון/ טיפול היה במטופל? “כן”/ “לא” (אם לא, יוצרים ספירלה, מעמידים את המטופל במרכזה ומעבירים את היד לאורכה, אך הפעם מבקשים מהטיפול להיכנס לתוך המטופל. אם לא נכנס, ואין למטופל שדות אנרגיה, יש לטפל בו בפחד לקבל את הטיפול, לחפש אם יש הפרעות אנרגטיות שמונעות מהטיפול להיכנס, או שיש כוח עליון שאומר שזה עדיין לא הזמן לטיפול)

רשימת ביבליוגרפית:

א. ספר ריקול הילינג – פירמידת הבריאות

ב. ספר ריפוי הילד שבי – הוצאת המכללה לביואורגונומי

ג. ספר הטיפול הביואורגונומי ההוליסטי – הוצאת המכללה לביואורגונומי

ד. חוברת הטיפול הביואורגונומי – הוצאת המכללה לביואורגונומי

תוכן עניינים

עבודות בוגרים
עבודת בוגרים: הטיפול הביואורגונומי ההוליסטי בדרבן – עפרה פורסט

מהו דורבן ברגל Heel Spur? דורבן ברגל הוא זיז בולט בעצם העקב, תופעה נפוצה במיוחד בקרב בני ה-40 ומעלה, וההערכות הן שאחד מכל עשרה אנשים לערך סובל או יסבול מדורבן לפחות פעם אחת בחייו. בעבר האמינו הרופאים כי הכאבים בעקב הרגל נגרמים בעקבות גידולים גרמיים הנוצרים ברגל. היום כבר מבינים שאותם גידולים מהווים תוצאה של

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בטנטון – מאיה להב

טינטון במבט אישי השקט הינו חלק מהותי משלמות הנפש שלי. מקום מפלט ששימש אותי נאמנה מגיל הילדות בין בינות עץ הצאלון מתחת לביתי, בספרייה ובכל מקום שבו נזקקתי לשקט שיתמוך במצוקות בהן נתקלתי- יכולתי להתנתק מקולות הרקע ולשקוע בשקט הפנימי. כמתקשרת ומדיום אני יודעת להבחין בין סוגי הקולות המגיעים אליי, מקשיבה ומתנתקת. כאחת ששומעת חיצונית

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בשיברון לב -אודליה ד. גילרד

טיפול ביואורגונומי הוליסטי בשיברון (כאב) לבאודליה ד. גילרד פברואר 2024 העבודה  מוקדשת לעילוי נשמות הנופלים במלחמה ולתפילת שיבת כל החטופים לביתם בשלום ובמהרה שברון לב שברון לב הינו מושג ריגשי המתאר דיכאון רב, צער גדול, יגון עמוק. תסמונת שברון לב  – ברפואה המערביתתסמונת הידועה בשמה המקצועי –  טַקוֹצוּבּוֹ קרדיומיופתיה (Takotsubo Cardiomyopathy)-  מצב של  כשל לבבי זמני הנגרם עקב

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בסרטן מיאלומה נפוצה – יעל פז

לפי הרפואה המערבית: מיאלומה נפוצה (Multiple Myeloma) היא מחלת סרטן של תאי פלסמה, הנמצאים במח העצם. במח העצם נוצרים כל התאים המרכיבים את הדם. תאי הפלסמה הם חלק מתאי הדם הלבנים ותפקידם לייצר נוגדנים-חלבונים המסייעים לגופנו להתגונן בפני זיהומים. במיאלומה, תא פלסמה בודד עובר שינוי שגורם לו להתרבות ללא בקרה בתוך מח העצם. המחלה עלולה

קרא עוד »
מערכת השלד
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בשילוב עם סו-ג’וק באישיאס – נורית אלטמן

עצב הסיאטיקה – סכיאטיקה שמות רבים: אישיאס/ נשית/ עצב השת/ גיד.  עצב זה הוא העצב העבה והארוך ביותר בגוף האדם. רוחבו כרוחב החלק הכי גדול באגודל של גבר. הוא מתחיל עם שני סיבי עצב היוצאים מהגב התחתון מבין החוליות L4-L5 משני צדי עמוד השדרה.  בהמשך מתחברים אליו מתחת לשריר הפיריפורמיס השריר האגסי הנמצא בעכוז, מתחת

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בהרטבת לילה – גלי טל

יכולות ההתאפקות של ילדים נבנית בגילאי שנתיים-שלוש, ובגיל ארבע מרבית הילדים כבר שולטים על מתן השתן. הרטבת לילה אצל ילדים היא תופעה בה ילד מאבד שתן בצורה לא רצונית, כאשר גילו מעבר לגיל בו אמורים לשלוט על מתן השתן. זוהי תופעה נפוצה מאוד – בגילאי חמש כ-15-20% מהילדים מרטיבים בלילה. השתן הוא למעשה תוצרי פסולת

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי במחלת רנו – הדס בר דוד פולק

מחלת או תופעת או תסמונת רנו (או ריינו) היא תופעה קלינית הבאה לידי ביטוי בכיווץ כלי הדם בפריפריה, בדרך כלל בתגובה לחשיפה לקור. המקומות השכיחים לתופעת ריינו הם אצבעות הידיים והרגליים, אולם התופעה עלולה להופיע גם בקצוות נוספים: קצה האף, תנוכי האוזניים, הלשון והפטמות – במקרים נדירים. התופעה נגרמת על ידי פגיעה בתהליכי הוויסות בכלי

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בילד דחוי – כרמית קשאני

הידע התאורטי מנחם (שם בדוי)- ילד אשר התקשה בסיטואציות חברתיות. יכול להיכנס למריבות וויכוחים שגרמו לבני כיתתו, בין היתר, לוותר על הקשר עמו. סובל מהפרעת קשב וריכוז והפרעת ויסות חושי. הוא נוטה להגיב בצורה אימפולסיבית ומתקשה מאוד להירגע ולווסת את תחושותיו. נוטה לווכחנות ומרבה לתפוס אירועים ב”שחור או לבן”. אין אמצע. להבנתו עצם השהות בבית

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי במגרנות – יסמינה עבד אל חלק

לכאבי ראש עלולות להיות אלף ואחת סיבות. על פי הרפואה הסינית, הרי שבדומה לבעיות אחרות מעידים הכאבים על מצבים של חוסר איזון בגוף מבחינה פנימית, בין אם באנרגיית הצ’י, באחד מחמשת היסודות, בדם או בכל דבר אחר. השאיפה לכן היא להחזיר את הגוף לאיזון ובכך לשפר משמעותית את המצב, פנימית וחיצונית. באמצעות השבת האיזון ומילוי

קרא עוד »