עבודת בוגרים: טיפול ביואורגונומי הוליסטי בזיכרון השואה – שרה קארן אלדר ורדית לוי

תוכן עניינים

הקדמה מטופס טיפולים ביואורגונומי הוליסטי:

  1. הגנת “מגן דוד” או “מרכבה”.
  2. בדיקת נוכחות 5 מפריענים למטפל ולמטופל: פיסי, רגשי, שכלי (מידע), רוחני, אני.
  3. קוד דיוק עפעוף. אם לא פתוח ב-100% יש לגשת לטופס טיפול בקשיים בעפעוף בערכה למטפל ההוליסטי
  4. בדיקת שדות אנרגיה למטפל ולמטופל: חמסה על ערבול משלימים של המטפל והמשלים האנרגטי שלו, ניקיון הילה של המטפל ושל המשלים האנרגטי שלו, להעמיד בשורה משלימים משניים.
  5. האם מותר לי לאבחן? “כן”/ “לא”, אם כן, האם מותר לי לטפל? “כן”/ “לא”, אם כן, יש להמשיך
  6. שם המטופל/ת : ________ זכר / נקבה , תאריך לידה: __________ גיל: ________
  7. באיזו מידה הטיפול הביואורגונומי יעזור למטופל? (יש ליצור “סקלה אנרגטית” בין 10-100%) אם יוצא פחות מ-100%, יש לטפל בפחד של המטופל שהטיפול יעזור ב-100%.
  8. בדיקה ב”ברז השתלטנות” האם האדם שתלטן: אם הוא שתלטן, יעפעף באחד הצדדים, יש להמתין עד שיגמר העפעוף. עצם העפעוף הוא טיפול בשתלטנות. אם האדם לא שתלטן, לא נקבל עפעוף.
  9. האם קיימת שתלטנות על המחלה? (פחד לוותר עליה): “כן”/ “לא”. (אם כן, “ברז השתלטנות”).
  10. באיזו מידה המטופל רוצה להבריא? (יש ליצור “סקלה אנרגטית” בין 10-100%).
    אם יוצא פחות מ-100%, יש לטפל בפחד שהטיפול יעזור ב-100%.
  11. “חמסה” על הפחד של המטופל לקבל את הטיפול.
  12. “חמסה” על הפחד של המטפל לטפל.

 נטפל ב”כאב שבאהבה” בין מטפל למטופל, בין מטופל למחלה.

הליך טיפולי ביואורגונומי הוליסטי בנושא זיכרון השואה בתוכנו

  • רעב
  • צמא
  • עינויים
  • פחד מוות
  • לא הספיקו להיפרד
  • חוסר ידיעה של מה קרה
  • תקווה לטוב
  • תחושת מחסור
  • חוסר ביטחון קיומי
  • פוסט טראומה לא מדוברת (לא מדברים על הקשיים, לא רוצים להכביד על האחר)
  • אם נתחיל לדבר זה ישבור אותנו אז עדיף לא לדבר
  • הומור שחור

13. בדיקת שדות אנרגיה: ו”חמסוס” על האיברים והמצבים השונים ועל המשלים המת שלהם:
א. זיכרון של שואה
ב. זיכרון של מחסור
ג. הלב
ד. לב האומה
ה. ההשפעה של השואה עליי
ו. שלי כשאני מדברת על הקשיים שלי

14. טיפול ב”כאב שבאהבה”:
א. כאב שבאהבה ביננו לבין השואה
ב. ביננו לבין הקורבנות
ג. ביננו לבין הגרמנים
ד. אני לבין זיכרון השואה
ה. ביני לבין הכאב
ו. ביני לבין הזוועה
ז. ביני לבין תקווה
ח. ביני לבין התגברות
ט. ביני לבין שורדי השואה מהמשפחה שלי
י. ביני לבין אלו שנספו ממשפחתי
יא. ביני לבין השבועה שנדרתי בשואה
יב. ביני היום לביני שם
יג. ביני לבין שפע
יד. ביני לבין ביטחון קיומי

15. בקשות אנרגטיות:
א. “תודה שזיכרון השואה מחזק אותי”

16. טיפול בפציעות שחווינו בגלגולים קודמים בשואה/ משפחתנו
17. טיפול בנקודות הפתיחה החוסמות את זיכרון השואה
18. טיפול בפחדים הנלווים לאירוע, טיפול בפחדים שעפעפו בחמסה:

א. פחד להיזכר
ב. פחד להמשיך ללא סבל
ג. פחד שהזוועה תחזור על עצמה
ד. פחד להרגיש ביטחון
ה. פחד שלא יהיה לי מה לאכול
ו. פחד ממחסור
ז. פחד משפע
ח. פחד מפרידות
ט. פחד מאהבה
י. פחד לאהוב מישהו עד הסוף כי אולי יקרה לו משהו
יא. פחד לסמוך על אנשים
יב. פחד לשכוח
להוריד מהספרייה הקוסמית פחדים נוספים שלא טיפלנו בהם.

19. השאלות שנשאל את המטופל בהקשר לבעיה איתו הוא מתמודד:
א. האם אתה מבטא את שעל ליבך?
ב. איך אבא ואמא תיקשרו בבית בהקשר לשואה?
ג. מתי פעם ראשונה שמעת על השואה?
ד. האם היו משפטים בבית שקשורים לשואה? כמו: “אסור לזרוק לחם”, “מי שלא אוכל ימות ראשון”,
ה. האם אתה פוחד לרזות כי רזון מתקשר לשואה ולחולי?
ו. האם אתה חולם חלומות שואתיים?
ז. האם אתה מרגיש שאתה צריך לאגור אוכל “למקרה הצורך”?
ח. האם אתה פוחד להיות במקומות סגורים?
ט. האם אתה פוחד להיות במקומות פתוחים?
י. האם קשה לך לשמוע את המילה “שואה”?
יא. האם אתה צורך ללא הפסקה תכנים של שואה?

20. בשאלות שעפעפו למעלה, יש לטפל בטראומות שיצרו את הבעיה:
א. בטראומה של המטופל לאורך ציר הזמן הנוכחי, יש לספור את עוצמת הטראומה בין 1-10, עצם העפעוף הוא טיפול. ניקיון צלקת/ בצקת ממוחו של המטופל. (ה”צלקת” נושאת את זיכרון הטראומה שהאדם עובר).

ב. בטראומה בגלגולים קודמים של המטופל שגרמו לבעיה. עפעוף על הטראומות בגלגולים השונים, כולל ניקיון צלקת/ בצקת ממוחו של המטופל.

ג. איתור “אדם קצה” מעץ המשפחה של המטופל, שהמטופל תלוי בו אנרגטית בכאבי גרון (בבעיה המסוימת). הכולל:
א. חמסה על הטראומה של “אדם הקצה”,
ב. ניקיון צלקת/ בצקת/ נקזים ממוחו של “אדם הקצה” שזוכרת את הטראומה,
ג. כאב שבאהבה מטופל ו”אדם קצה”,
ד. ניקיון צלקת/ בצקת/ נקזים של המטופל שזוכרת את “אדם הקצה”.

21. טיפול בהפרעות אנרגטיות בגרון. 

 

22.       7 גופים אנרגטיים: להשתמש בכל אחד מהגופים האנרגטיים ולקשר אם אפשר לבעיה עליה נושא העבודה. אם לא ניתן לקשר אז אפשר לכתוב על השפעתו.

גוף אנרגטי

אחראי על…

1. גוף אתרי

בא לידי ביטוי בפעולות היום יום

2. גוף רגשי

משפיע על מצבים רגשיים. כאשר האדם לא מבטא את עצמו כראוי הוא יכול להרגיש תשישות, עייפות, חולשה וחוסר אנרגיה. הוא מנותק מהסיטואציה כיוון שלא נמצא שם בכל האותנטיות שלו, כמו מסתיר את שמרגיש. ההסתרה יכולה לגרום לאובססיביות בנוגע לסוד שמסתיר.

3. גוף שכלי

משפיע על תהליכי חשיבה וזיכרון, על סיוטים וחרדות

4. גוף אסטראלי

מאפשר לפתוח את הלב ולראות את התמונה הרחבה

5. גוף רוחני / תבנית אתרית

משפיע על פעולות היום יום ברמה רוחנית, גבוה יותר

6. גוף שמימי

מאפשר ראיית-על של האתגרים הקשים שהיו מנת חלקם של נרצחי השואה והשורדים אותה

7. גוף סיבתי/ גוף שכל/ גוף כתרי

בו נמצאת תכנית הגלגול הזה, טיפול בגוף זה יעזור להתמודדות עם כאב הזיכרון

23. צ’אקרות:

צ’אקרה

אחראית על…

1.       צ’אקרת הבסיס

חשוב לטפל בצ’אקרה זו האחראית על ביטחונו של האדם. שאלות שנשאל בהקשר זה “האם הייתה רעידת אדמה בחייך?”, “האם איבדת רכוש/ פרנסה/ כסף?”, “האם היה איום על שלמות המשפחה?”, “האם היה מעבר למדינות אחרות?”

2.       צ’אקרת המין

הרבה אנשים פחדו להביא ילדים בגלל הפחד שתהיה שוב שואה

3.       צ’אקרת מקלעת השמש

טיפול בצ’קרה זו מאפשר לאדם ליצור קשר עם האנשים הסובבים אותו שאינם בני משפחתו

4.       צ’אקרת הלב

צ’אקרה זו עוסקת בפרידות, בגידות במשפחה, “האם מעלו באמון שלכם?”, “האם הבית נלקח ממכם?”, “האם אתה מרגיש בבית?”, “האם אתה מרגיש שיש לך בית?”

5.       צ’אקרת הגרון

“האם אתה מבטא את הכאב?”, “האם אתה חוסם את הכאב?”, “האם ביטאת את ההתנגדות שלך?”, “האם הרגשת ששתקת כשלא היית צריך?”, “האם הערכה העצמית שלך נפגעה בעקבות התגובה/ האי תגובה לאירוע שקרה?”

6.       צ’אקרת העין השלישית

כשהאדם בהישרדות אז צ’אקרה זו נחסמת. “האם ראית משהו שהפחיד אותך?”,

7.       צ’אקרת הכתר

פחד מוות, ייאוש מוחלט כי אין תקווה, אין קשר לאלוקות, לעולם, לרוח.

 

24. מרידיאנים:

מרידיאן

סיבות לחסימה אנרגטית

1.       מרידיאן הריאות

3:00-5:00

נושא את זיכרון הצער והאובדן

2.       מרידיאן המעי הגס

5:00-7:00

נושא את הכעסים והתסכולים

3.       מרידיאן הקיבה

7:00-9:00

נושא את הקושי לעכל את מה שקרה

4.       מרידיאן הטחול

9:00-11:00

נושא את רגשות האשמה והחרטה את המחשבות הטורדניות המציפות את האדם ללא יכולת לראות את התמונה הרחבה

5.       מרידיאן הלב

11:00-13:00

קושי בהבעה עצמית וקושי באינטימיות, אי הגשמת השאיפות- כל אלו קשורים לקושי להתבטא וגורמים לחסימה בגרון.

6.       מרידיאן המעי הדק

13:00-15:00

קושי בספיגה של הרגשות והכלתם

7.       מרידיאן שלפוחית השתן

15:00-17:00

נושא את תחושה חוסר הגבולות, איך היכולת לשמור על הבית שלי

8.       מרידיאן הכליות

17:00-19:00

נושא את הפחדים, הרגשות הקשים

9.       מרידיאן מעטפת הלב

19:00-21:00

נושא את הקושי באובדן הבית המשפחה

10.    מרידיאן המחמם המשולש ומערכת הלימפה

21:00-23:00

נושא את חוסר ההערכה העצמית, ההשפלה, תחושת האפס בהיותי נרדף

11.    מרידיאן כיס המרה

23:00-1:00

נושא את התסכול העמוק שאני נושא בעונש על דבר מה שלא בשליטתי, רק בגלל שאני יהודי אני נרדף ובסכנת חיים

12.    מרידיאן הכבד

1:00-3:00

נושא את הכעסים העמוקים, את זיכרון הרעב, הבית שאיננו, את הצורך לשרוד

13.    מרידיאן מרכזי- קדמי

מאפשר לראות את המציאות ולספוג אותה למרות כל הזוועה שמסביב

14.    מרידיאן שולט- אחורי

מאפשר לזקוף קומה אל מול ההשפלה והשכול

25. קודים:
א. קוד ביטוי
ב. קוד אמון
ג. קוד אופטימיות
ד. קוד תקווה
ה. קוד אהבה עצמית
ו. קוד איזון גוף נפש
ז. קוד שמחה
ח. קוד חיוך
ט. קוד בריאות
י. קוד שובע
יא. קוד שפע
יב. קוד נוגד מחסור
יג. קוד התמודדות בריאה
יד. קוד אמונה

26. הנדסת מחשבות: על המחשבות שנוצרו בעקבות האירוע. למטופל, או ל”אדם הקצה” שהוא תלוי בו אנרגטית.
א. “מסוכן לי להתבטא כי אנשים יכולים להתרחק ממני”
ב. “אם אספר את מה שעברתי אנשים לא יוכלו להכיל אותי”
ג. “אם הייתי בשואה לא הייתי שורד”
ד. “אנשים שמתו בשואה היו חלשים”
ה. “אנשים ששרדו עשו משהו רע כדי לשרוד”
ו. “אלוקים לא היה בשואה”
ז. “השואה קרתה כעונש”

27. מחייבות (מחשבות חיוביות): לאחר הנדסת המחשבות נכניס מחשבות חיוביות בנוגע לזיכרון השואה את האנרגיה של המחייבה (מחשבה חיובית) נכניס בספירלה הנכנסת לאדם מצ’אקרת הכתר לאורך גופו תוך כדי העפעוף. נדע שהמחייבה נכנסה בתום העפעוף.
א. “אני שמח להתבטא בחופשיות”
ב. “אני בטוח להגיד כל שעל ליבי בנוגע לזיכרון השואה ללא שום חשש”
ג. “אם הייתי בשואה הייתי שורד”
ד. כל אחד בשואה היה חזק בהתאם למה שיכול בזמן ההוא”
ה. אנשים ששרדו זכו לחיות כי זו הייתה טובתם העליונה
ו. אלוקים נמצא בכל עת ובכל מקום
ז. השואה היא חלק מתהליך ההתחדשות והבנייה של עם ישראל

28. סליחה ושליחה: בין המטופל לבין האדם/עם שהוא מרגיש שקשה לו לדבר איתו או שחוסם אותו אנרגטית.
א. בין המטופל לשורדי שואה בעץ המשפחה שלו
ב. בין המטופל להישרדות שלו
ג. בין המטופל לחיי שפע שיש אתם נקיפות מצפון

29. “טיול בגוף האדם”: לפי ספר התמחות באנטומיה רגשית, מעבר על סקירת הגוף לאיתור החסימה הפיזית המדויקת עם הזכרת מונחים שואתיים. הטיפול- מבקשים לקבל עפעוף על האיבר החסום אנרגטית. נשארים על האיבר עם האצבע עד תום העפעוף.

30. אינפוזיה אנרגטית ו/או ענן טיפולי המכיל:
א. פרחי באך הקשורים לזיכרונות כואבים ומתח רב (ניתן למצוא בספר ההוליסטי ובאינטרנט)

תמצית

תפקיד

ניצן הערמון

התמצית עוזרת ללמוד מלקחי העבר כדי לא לחזור על טעויות

ערבז

עוזרת לחזק אמונה בעצמנו ונוטעת תקווה לחיים אופטימיים

חרדל

לשיפור ההרגשה הכללית, סילוק הקדרות, והפחדים והחזרת השמחה

ב. שמנים אתריים בנושא כאב נפשי ומתח (ניתן למצוא בספר ההוליסטי ובאינטרנט)

שמן

תפקיד

קמומיל רומאי

מרגיע

שומשום

עוזר בהפגת מתחים

ג. ויטמינים ומינרלים בנושא (ניתן למצוא בספר ההוליסטי ובאינטרנט)

ויטמין/מינרל

תפקיד

ויטמין B12

 לחיזוק מערכת העצבים

 

ד. קריסטלים הקשורים לנושא (ניתן למצוא בספר ההוליסטי ובאינטרנט)

קריסטל

תפקיד

כלצית שחור

ללב שבור, חרדות, ראיית האור בקצה המנהרה

סיום טיפול

  1. בודקים שלמטופל, למשלים שלו ולאיבר החולה חזרו 100% שדות אנרגיה.

 

  1. מורידים מהספרייה הקוסמית את הפחדים של המטופל לקבל את הטיפול, או מעפעפים על הפחדים בכריכה של חוברת הטיפולים, עצם העפעוף= טיפול.

 

  1. “חמסה” על נקודות הפתיחה לקיבוע הטיפול.

 

  1. שאלה: בעוד כמה זמן תהיה הטבה? שואלים: מיד?/ תוך כמה שעות?/ ימים?/ שבועות?/ חודשים? אחרי שעפעף על הזמן, יוצרים “סקלה אנרגטית” ומבקשים: “תן לי עפעוף על הערך המספרי= בעוד כמה ימים/ שבועות תהייה הטבה”. מנו את המספרים וחכו למספר שבו תקבלו עפעוף, זה היום/ שבוע המבוקש: 1, 2, 3, 4, 5, והלאה.

 

  1. האם לעשות טיפול נוסף? אם כן, שאלה: בעוד כמה זמן לעשות טיפול נוסף? שואלים: “ימים, שבועות?” יוצרים “סקלה אנרגטית” ומבקשים: “תן לי עפעוף על הערך המספרי= בעוד כמה ימים/ שבועות עלי לחזור על הטיפול”. מנו את המספרים וחכו למספר שבו תקבלו עפעוף, זה היום/ שבוע המבוקש: 1, 2, 3, 4, 5, והלאה.

 

  1. שאלה: האם כל האבחון/ טיפול היה במטופל? “כן”/ “לא” (אם לא, יוצרים ספירלה, מעמידים את המטופל במרכזה ומעבירים את היד לאורכה, אך הפעם מבקשים מהטיפול להיכנס לתוך המטופל. אם לא נכנס, ואין למטופל שדות אנרגיה, יש לטפל בו בפחד לקבל את הטיפול, לחפש אם יש הפרעות אנרגטיות שמונעות מהטיפול להיכנס, או שיש כוח עליון שאומר שזה עדיין לא הזמן לטיפול)

תוכן עניינים

עבודות בוגרים
עבודת בוגרים: הטיפול הביואורגונומי ההוליסטי בדרבן – עפרה פורסט

מהו דורבן ברגל Heel Spur? דורבן ברגל הוא זיז בולט בעצם העקב, תופעה נפוצה במיוחד בקרב בני ה-40 ומעלה, וההערכות הן שאחד מכל עשרה אנשים לערך סובל או יסבול מדורבן לפחות פעם אחת בחייו. בעבר האמינו הרופאים כי הכאבים בעקב הרגל נגרמים בעקבות גידולים גרמיים הנוצרים ברגל. היום כבר מבינים שאותם גידולים מהווים תוצאה של

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בטנטון – מאיה להב

טינטון במבט אישי השקט הינו חלק מהותי משלמות הנפש שלי. מקום מפלט ששימש אותי נאמנה מגיל הילדות בין בינות עץ הצאלון מתחת לביתי, בספרייה ובכל מקום שבו נזקקתי לשקט שיתמוך במצוקות בהן נתקלתי- יכולתי להתנתק מקולות הרקע ולשקוע בשקט הפנימי. כמתקשרת ומדיום אני יודעת להבחין בין סוגי הקולות המגיעים אליי, מקשיבה ומתנתקת. כאחת ששומעת חיצונית

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בשיברון לב -אודליה ד. גילרד

טיפול ביואורגונומי הוליסטי בשיברון (כאב) לבאודליה ד. גילרד פברואר 2024 העבודה  מוקדשת לעילוי נשמות הנופלים במלחמה ולתפילת שיבת כל החטופים לביתם בשלום ובמהרה שברון לב שברון לב הינו מושג ריגשי המתאר דיכאון רב, צער גדול, יגון עמוק. תסמונת שברון לב  – ברפואה המערביתתסמונת הידועה בשמה המקצועי –  טַקוֹצוּבּוֹ קרדיומיופתיה (Takotsubo Cardiomyopathy)-  מצב של  כשל לבבי זמני הנגרם עקב

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בסרטן מיאלומה נפוצה – יעל פז

לפי הרפואה המערבית: מיאלומה נפוצה (Multiple Myeloma) היא מחלת סרטן של תאי פלסמה, הנמצאים במח העצם. במח העצם נוצרים כל התאים המרכיבים את הדם. תאי הפלסמה הם חלק מתאי הדם הלבנים ותפקידם לייצר נוגדנים-חלבונים המסייעים לגופנו להתגונן בפני זיהומים. במיאלומה, תא פלסמה בודד עובר שינוי שגורם לו להתרבות ללא בקרה בתוך מח העצם. המחלה עלולה

קרא עוד »
מערכת השלד
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בשילוב עם סו-ג’וק באישיאס – נורית אלטמן

עצב הסיאטיקה – סכיאטיקה שמות רבים: אישיאס/ נשית/ עצב השת/ גיד.  עצב זה הוא העצב העבה והארוך ביותר בגוף האדם. רוחבו כרוחב החלק הכי גדול באגודל של גבר. הוא מתחיל עם שני סיבי עצב היוצאים מהגב התחתון מבין החוליות L4-L5 משני צדי עמוד השדרה.  בהמשך מתחברים אליו מתחת לשריר הפיריפורמיס השריר האגסי הנמצא בעכוז, מתחת

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בהרטבת לילה – גלי טל

יכולות ההתאפקות של ילדים נבנית בגילאי שנתיים-שלוש, ובגיל ארבע מרבית הילדים כבר שולטים על מתן השתן. הרטבת לילה אצל ילדים היא תופעה בה ילד מאבד שתן בצורה לא רצונית, כאשר גילו מעבר לגיל בו אמורים לשלוט על מתן השתן. זוהי תופעה נפוצה מאוד – בגילאי חמש כ-15-20% מהילדים מרטיבים בלילה. השתן הוא למעשה תוצרי פסולת

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי במחלת רנו – הדס בר דוד פולק

מחלת או תופעת או תסמונת רנו (או ריינו) היא תופעה קלינית הבאה לידי ביטוי בכיווץ כלי הדם בפריפריה, בדרך כלל בתגובה לחשיפה לקור. המקומות השכיחים לתופעת ריינו הם אצבעות הידיים והרגליים, אולם התופעה עלולה להופיע גם בקצוות נוספים: קצה האף, תנוכי האוזניים, הלשון והפטמות – במקרים נדירים. התופעה נגרמת על ידי פגיעה בתהליכי הוויסות בכלי

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בילד דחוי – כרמית קשאני

הידע התאורטי מנחם (שם בדוי)- ילד אשר התקשה בסיטואציות חברתיות. יכול להיכנס למריבות וויכוחים שגרמו לבני כיתתו, בין היתר, לוותר על הקשר עמו. סובל מהפרעת קשב וריכוז והפרעת ויסות חושי. הוא נוטה להגיב בצורה אימפולסיבית ומתקשה מאוד להירגע ולווסת את תחושותיו. נוטה לווכחנות ומרבה לתפוס אירועים ב”שחור או לבן”. אין אמצע. להבנתו עצם השהות בבית

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי במגרנות – יסמינה עבד אל חלק

לכאבי ראש עלולות להיות אלף ואחת סיבות. על פי הרפואה הסינית, הרי שבדומה לבעיות אחרות מעידים הכאבים על מצבים של חוסר איזון בגוף מבחינה פנימית, בין אם באנרגיית הצ’י, באחד מחמשת היסודות, בדם או בכל דבר אחר. השאיפה לכן היא להחזיר את הגוף לאיזון ובכך לשפר משמעותית את המצב, פנימית וחיצונית. באמצעות השבת האיזון ומילוי

קרא עוד »