עבודת בוגרים: צמיחה לגובה – ורדית לוי

מאז שהוא זוכר את עצמו הוא זוכר משפטים שנוגעים לגובהו, או יותר נכון לנמיכותו. כבר בגן, כשניקר בצלחת, שמע: “אם לא תאכל – לא תגדל!, כשאיחר להירדם איימו: “אם לא תישן לפחות עשר שעות – לא תגדל!”, כשבחר לשבת מול המחשב במקום לעסוק בפעילות גופנית הזכירו לו: “מי שרוצה לגבוה צריך להזיז את עצמו!”… אז למה, שאל את עצמו בשקט, למה החבר שלי שלא אוכל הרבה, גבוה ממני בראש ולמה החברה ההיא שהולכת לישון מאוחר היא הגבוהה של הכיתה ולמה אלוף המחשבים שלנו שלא קם מהכיסא יותר מדי – בין הגבוהים והחזקים. ובאותו זמן שאלו את עצמם הוריו למה הוא לא גדל מספיק והאם יש מה לעשות, חוץ מלהעיר לו הערות שלא מקדמות אף אחד באמת… נושא הצמיחה לגובה מעסיק אותי רבות. בהיותי ילדה שמעתי לא פעם משפטים כאלה ואחרים על הקשר בין תזונה ושינה לגובה הסופי, נחשפתי לסיפורי שואה בהם ילדים גבוהים מכפי גילם הערימו על הגרמנים וזכו במתנת החיים בזכות גובהם ועל אחרים שדווקא נמיכות קומתם הצילה אותם כששהו במסתור בשנים הנוראות ההן. הנושא ממשיך להעסיק אותי כיום, כאימא וכסבתא, ומעורר בי תהיות רבות. מה יותר משפיע על גובהו של ילד: האם הגנטיקה או התזונה, פעילות פיזית או שינה, הורמונים או גיל העצמות ואולי בכלל משהו רגשי ש”יושב” על הילד ולוחש לו: אל תגדל!!!

ממה סובל ילד נמוך קומה?

  1. קצב גדילה איטי מהנורמה
  2. התפתחות מינית איטית
  3. ביטחון עצמי נמוך
  4. חרדות חברתיות
  5. תחושת בושה ואכזבה
  6. האשמה עצמית
  7. תחרותיות שלילית

    ככל שהגיל מתקדם בולט יותר השוני בין הילד הנמוך לחבריו. התייחסות הילד למצבו תלויה הרבה במשפחתו, בתמיכה הרגשית או בלחץ המושפע עליו. ישנן משפחות שרואות בגובה שלו “בעיה” ואחרות “אתגר” שיקפיץ אותו קדימה. בעולם תחרותי כמו שלנו היכולת לעזור לילד לצמוח לגובה בטווח הנורמה יכולה להיות הצלת נפשות ממש. הגדילה לגובה של ילדים תלויה בהתארכות עצמות הרגליים וחוליות עמוד השדרה והיא מתרחשת באזור קטן של העצם, הקרוי לוחית הגדילה. הלוחית ממוקמת ליד שתי קצותיה של כל עצם ארוכה. לוחית הגדילה עשויה מרקמה של תאי סחוס, שבניגוד לתאי עצם אחרים יש להם יכולת להתרבות ולהתמתח. תאי הסחוס בלוחית מסודרים בשכבות ובשורות. השכבה העליונה ביותר היא שכבת תאים במנוחה ותאים אלו ממתינים לקריאה להתחיל בתהליך ההתחלקות. מתחת לשכבה זו מצויים תאים שהפסיקו להתחלק, אך מתמתחים וגדלים לגובה ועל ידי כך מאריכים את העצם. במשך הזמן התאים הבשלים שבשכבות התחתונות מוחלפים ברקמת עצם. וכך בתהליך של התרבות תאי הסחוס, התמתחותם והחלפתם ברקמת עצם – מתארכת העצם והילד גובה.

זמני הצמיחה לגובה:

  1. הגדילה ברחם בתקופת ההיריון
    הגדילה בתקופה העוברית תלויה בבריאות האם ובתפקוד השליה
  2. הגדילה בתקופת הינקות
    בחודשים הראשונים לחיים התזונה היא הגורם החשוב בגדילת התינוק ורק כעבור כשנה הדומיננטיות עוברת לידיו של הורמון הגדילה
  3. הגדילה בילדות ועד תחילת ההתבגרות
    הגדילה בתקופה זו מאופיינת בקצב די קבוע ולאורך אותו קו גדילה. קצב העלייה במשקל הוא כ־2.5 ק”ג בשנה, ובגובה: 5-6 ס”מ בשנה. מבחינה אנדוקרינית, הפיקוח על הגדילה בתקופה זו תלוי בפעילות תקינה של הורמון הגדילה ושל  ההורמונים של בלוטת התריס
  4. הגדילה בהתבגרות עד סיום הגדילה
    בתקופה זו, המאופיינת בעלייה בשתי רמות הורמוני המין ובהתפתחות סימני המין המשניים, יש עלייה בולטת גם במשקל: בבנות – 7 עד 10 ק”ג, בעיקר על חשבון רקמת השומן; בבנים – 10 עד 13 ק”ג, בעיקר על חשבון מסת השריר ומסתמנת האצה בקצב הגדילה. סך הגדילה בהתבגרות, שמהווה 20% -25% מהקומה סופית, הוא 20 -25 ס”מ בבנות, בעוד שבבנים הוא עשוי להגיע עד 30 ס”מ ויותר

הופעתו של המחזור החודשי מסמנת את סיומו של תהליך ההתבגרות של הבנות, בעוד שבבנים מדובר בהופעת השיער בלחיים. אמנם בשלב זה קצב הגדילה מואט, אך תיתכן גדילה נוספת של 8-5 ס”מ.
חשוב: סיום הגדילה אינו מתרחש בגיל מסוים, והוא נקבע עם התגרמות סחוס הגדילה שבעצמות הארוכות

תהליך הגדילה התקין תלוי בגנטיקה, גדילה בתקופה העוברית, תזונה, דלקת כרונית, העצם ולוחית הגדילה, המערכת ההורמונלית, ציר הורמון הגדילה

ככל שהגורם מאובחן מוקדם יותר וההתערבות מוקדמת יותר, הגובה הסופי יהיה מתאים יותר לגובה הגנטי.

הגורמים לקומה נמוכה:

  1. קומה נמוכה על רקע הפרעות ראשוניות בגדילה– כגון הפרעות כרומוזומליות, הפרעות גרמיות ו-SGA  
  2. קומה נמוכה על רקע הפרעות משניות בגדילה
  3. קומה נמוכה על רקע גנטי (גם ההורים בעלי קומה נמוכה, או מישהו מהסבים/סבתות)
  4. קומה נמוכה על רקע איחור התפתחותי כוללני (עיכוב גם בגדילה וגם בהתבגרות המינית. מצב זה כולל איחור גם בגדילה לגובה וגם איחור בהופעת סימני התבגרות מיני)
  5. גם לאחר בירור מלא ומקיף, ישנם ילדים שהינם נמוכים מסיבה לא ברורה. ילדים אלו סובלים ככל הנראה מעמידות מסוימת להורמון הגדילה, מפגם במבנה הורמון הגדילה, או מסיבה שעדיין לא נמצאה

בירור ראשוני

  1. צילום כף יד להערכת גיל העצמות, בדיקות דם כלליות – הכוללות ספירה, מדדי דלקת, תפקודי כבד וכליה, רמת IGF-1, סרולוגיה לצליאק, ובדיקת קריוטיפ במידה ומדובר בבת נמוכה משמעותית. כמו כן בדיקת שתן

    ברפואה הטבעית:

    1. חומצת אמינו ארגינין עוזרת ביצור הורמון גדילה
    2. שמן אתרי אשכוליות, אגוז מוסקט או תבלין אגוז מוסקט מעוררים תיאבון
    3. תזונה מרובת חלבונים
    4. הפחתת רוטב סויה
    5. תוספת ברזל, אבץ, סידן ויטמין A
    6. טיפול בהפרעות נשימה שגורמות להפרעות שינה כדי להגביר את ייצור המלטונין
    7. אוכל מחמם ליצירת אנרגיה טובה במערכת העיכול
    8. לפי הרפואה הסינית בעיות גדילה קשורות לכליות

הליך טיפולי

  1. הגנת “מגן דוד” או “מרכבה
  2. בדיקת נוכחות חמישה מפריענים למטפל ולמטופל: פיסי, רגשי, שכלי (מידע), רוחני, אני
  3. קוד דיוק עפעוף. אם לא פתוח ב-100% יש לגשת לטופס טיפול בקשיים בעפעוף בערכה למטפל ההוליסטי
  4. בדיקת שדות אנרגיה למטפל ולמשלים
  5. האם מותר לי לאבחן? “כן”/ “לא”, אם כן, האם מותר לי לטפל? “כן”/ “לא”, אם כן, יש להמשיך
  6. שם המטופל/ת : ________ זכר / נקבה    תאריך לידה: __________ גיל: ________
  7. באיזו מידה הטיפול הביואורגונומי יעזור למטופל? אם יוצא פחות מ-100%, יש לטפל בפחד של המטופל שהטיפול יעזור ב-100%
  8. בדיקה ב”ברז השתלטנות” האם האדם שתלטן
  9. האם קיימת שתלטנות על בעיית הגדילה? (פחד לוותר עליה): “כן”/ “לא”. (אם כן, “ברז השתלטנות”)
  10. באיזו מידה המטופל רוצה לגבוה? (יש ליצור “סקלה אנרגטית” בין 10-100%)
    אם יוצא פחות מ-100%, יש לטפל בפחד שהטיפול יעזור ב-100%
  11. “חמסה” על הפחד של המטופל לקבל את הטיפול. חמסה על הפחד שלו מהמטפל
  12. “חמסה” על הפחד של המטפל לטפל, וחמסה על הפחד שלו מהמטופל
  13. נטפל ב”כאב שבאהבה בין מטפל למטופל, בין מטופל לגדילה שלו, בין המטופל לעצמו, בין המטופל לעצמו הבוגר, בין המטופל לאמו בתקופת העוברות, בין המטופל בתקופת העוברות לשליה, בין המטופל להוריו, בין המטופל לסבתות שלו, בין המטופל לאחַיו, בין המטופל לחבריו, בין המטופל לסרגל מדידת גובה, בין המטופל לגורמים שמעכבים את צמיחתו, בין המטופל לריפוי

     

  14. בקשות אנרגטיות:
  • א. תודה שהמטופל צומח יפה לגובה
  • ב. תודה שהמטופל נראה בן גילו
  • ג. משמח שהמטופל גדל בקצב שטוב לו
  • ד. אני נהנה/ית לטפל במטופל
  1. בדיקת שדות למטופל
  2.  בדיקת משלים חי/מת למטופל
  3. ניקוי הילות וניקוי משלימים משניים
  4.  חמסוס על שלוש נקודות הפתיחה הראשיות של מח העצמות (קודקוד, שפה תחתונה, ערווה), נקודות פתיחה סביב הטבור, שתי בלוטות יותרת הכליה, ארבע בלוטות הסרטן האנרגטיות, כליה ימנית מורמת.
  5. בדיקת פוטנציאל הגובה של המטופל לפי הממוצע הקיים:
    א. בנים: ס”מ 6.5 + 2: (גובה האב + גובה האם)
    ב. בנות: ס”מ 6.5 – 2 : (גובה האב + גובה האם)
    ג. פתיחת סקאלה של פוטנציאל הגובה של המטופל בס”מ מבחינה גנטית (1-50 ס”מ) ובדיקת פוטנציאל הגובה שלו
  1.  בדיקת גיל העצמות בסקאלה אנרגטית כדי לדעת אם נותרו למטופל אחוזי גדילה שעדיין לא מימש. (פותחים סקאלה מ:10-100, אם יוצא לנו פחות מ-100% כדאי לעשות כל מה שניתן ולחמסס על הפחד שלו לממש את אחוזי הגדילה)
  2.  בדיקת שדות לישות “הצמיחה לגובה של… (שם המטופל)”, בדיקת משלים חי/מת
  3. ניקוי הילות ומשלימים משניים
  4.  טיפול בחמסוס בפציעות בישות: “הצמיחה לגובה של…”
  5.  הורדת נקודות הפתיחה החסומות בנושא הטיפול
  6.  חמסוס על הפחדים שמעפעף עליהם:
    א. הפחד לגדול, לגבוה
    ב. הפחד להישאר נמוך
    ג. הפחד להיראות בוגר
    ד. הפחד להיראות “פַסְפוּס”
    ה. הפחד לישון מעל שמונה שעות ללילה
    ו. הפחד ללכת לישון מאוחר
    ז. הפחד לאכול טוב
    ח. הפחד שידעו ששוב לא אכלתי את האוכל המזין
    ט. הפחד להשמין
    י. הפחד שיצחקו עליי
    יא. הפחד שיציקו/ירביצו לי
    יב. הפחד שהגובה שלי יפריע לי במעבר ל…
    יג. פחד מכאבי גדילה (פיזי/רגשי)
  1.  הורדת פחדים נוספים החוסמים גדילה מהספרייה הקוסמית

27. יצירת הפחד הספציפי למטופל בשפה ההוואית (על פי הטבלה המצורפת)

שאלה : כמה פעמים יש לטפל בפחד וכל כמה זמן (הכנסת התשובה ליומן)

אא-Aa

אי- Ai  

או- Ou

אה- Ae

אאי- Aay

ג’א- Ga

ג’י- Gi

ג’ו- Gu

ג’ה- Ge

ג’אי- Gay

הא- Ha

הי- Hi

הו- Hu

הה- He

האי- Hay

ווא- Wa

ווי- Wi

וו- Wu

ווה- We

וואי- Way

ז’א- Ja

ז’אי- Jai

ז’ו- Ju

ז’ה- Je

ז’אי- Jay

טא- Ta

טי- Ti

טו- Tu

טה- Te

טאי-Tay

יא- Ya

יי- Yi

יו- You

יה- Ye

יאי- Yay

לא- La

לי- Li

לו- Lu

לה- Le

לאי- Lay

מא- Ma

מי- Mi

מו- Mu

מה- Me

מאי- May

נא- Na

ני- Ni

נו- Nu

נה- Ne

נאי- Nay

פא- Pa

פי- Pi

פו- Pu

פה- Pe

פאי- Pay

צ’ה- Cha

צ’י- Chi

צ’ו- Chu

צ’ה- Che

צ’אי- Chy

קא- Ka

קי- Ki

קו- Ku

קה- Ke

קאי- Kay

  1. השאלות שנשאל את המטופל או/ו את ההורה שלו בנוגע לילד. בשאלה שעפעפה נטפל בטראומות בציר הזמן הנוכחי, טראומות בגלגולים קודמים, איתור אדם קצה :
  • א. האם אתה בלחץ מהגובה שלך?
  • ב. האם אתה חש לחץ מההורים שלך בקשר לגובה שלך?
  • ג. האם אתה בלחץ ממשהו אחר?
  • ד. האם אתה מרגיש שאתה לא עומד בציפיות של מישהו? בציפיות שלך מעצמך?
  • ה. האם אימא/סבתא שלך אמרה לך: “אם לא תאכל – לא תגדל?” !
  • ו. האם אתה אוהב לאכול אוכל מזין?
  • ז. איך אתה מתייחס לאוכל?
  • ח. האם יש אוכל שהוא “אויב” שלך?
  • ט. האם מישהו איים עליך שאם לא תאכל אז… (יספרו למישהו, תיענש, תפסיד משהו שרצית…)?
  • י. האם מישהו אמר לך שכשתהיה גדול תהיה שמן כי “ככה זה במשפחה שלנו”?
  • יא. האם מישהו הזהיר אותך שאם לא תישן הרבה שעות בלילה תישאר נמוך?
  • יב. האם אתה פוחד ללכת לישון?
  • יג. האם אתה פוחד מחושך? ממפלצות? מחלומות רעים?
  • יד. האם אתה אוהב להיות ילד?
  • טו. האם אתה פוחד שתישאר ילד? שלא תתבגר?
  • טז. האם אתה חושב שלהיות מבוגר זה משעמם? מלחיץ? מפחיד?
  • יז. האם אתה הבכור בבית?
  • יח. האם אתה חושב שאחיך הקטנים מקבלים יותר תשומת לב?
  • יט. האם אתה חושש שכשתגדל ידרשו ממך דברים שקשה לך לעמוד בהם?
  • כ. האם שמעת פעם על מחקר שאנשים נמוכים חיים יותר שנים מאנשים גבוהים?
  • כא. האם אתה פוחד שכשתגדל תתגייס ויקרה לך משהו?
  • כב. האם היה חשש כלשהו להתפתחות לא תקינה במהלך ההיריון?
  • כג. האם היה חשש שהשליה לא מתפקדת במאה אחוז?
  • כד. האם עלה חשש בתקופת הינקות שהגדילה של התינוק אטית מהרגיל?
  • כה. האם היה חשש שהילד נמוך יחסית לחבריו או לבני משפחה אחרים?
 
  1. בדיקה בעץ המשפחה:
  • א. ישויות קצה שהגדילה שלהם נעצרה והם היו נמוכים מהרגיל
  • ב. ישויות קצה שנפצעו/נהרגו במהלך גדילה או לאחריה כחיילים בשדה הקרב
  • ג. ישויות קצה שנאלצו לשאת בעול הבית ברגע שגדלו
  • ד. ישויות קצה שמתו בגלל התקפי לב
  1. עפעוף על הפרעה אנרגטית בישות “צמיחה לגובה של….” ושתי החמסות (אאמג”ת ועמיק”א)
  2. עפעוף על הגורמים האפשריים לקומה הנמוכה. במה שמעפעף: חמסוס, כאב שבאהבה ובדיקה אם יש להעמיק טיפול במה שעלה:
  • א. גנטיקה (הורה נמוך, מישהו אחר בעץ המשפחה, אדם קצה, משלים
  • ב. הפרעה הורמונאלית(סוכרת, תת תפקוד בלוטת תריס, תסמונת קושינג, רככת, תסמונת התנגדות להורמון ה-PIH)
  • ג. בלוטת התימוס )חיצונית, פנימית. בספר הבלונדיני עמודים: 116, 122)
  • ד. הורמון הגדילה (חסר בהורמון, מבנה לא תקין שלו, חסר תגובה להורמון, חסימה)
  • ה. תת תזונה(חסר בחלבונים, חסר באנרגיה)
  • ו. מחלה כרונית (אי ספיקת לב, אי ספיקת כליות, אסטמה קשה, מחלת ריאות כרונית, מצבי תת ספיגה, מחלת מעי דלקתית, צליאק)
  • ז. סיבה רגשית (לעפעף על הגורם הרגשי מתוך השאלות בסעיף 28)
  1. זימון המטופל מתקופת העוּבַּרוּת (בדיקת שדות, משלים, שלוש החמסות, בדיקת השליה) עפעוף על ציר הזמן שלו כדי לאתר טראומות שלו וטראומות של אמו שעתידות להשפיע על קצב הגביהה שלו.
  1. בדיקת הגופים האנרגטייםהעיקריים:

    גוף אנרגטי

    חסימות

    1. גוף אתרי

    כשהוא חסום עלול לגרום לתשישות, בעיות עיכול ונדודי שינה, לקושי להתמודד עם המציאות הפיזית של גדילה לגובה. ייתכן שבגוף הזה לא יהיו שדות אנרגיה לישות “צמיחה לגובה של המטופל”

    2. גוף רגשי

    בעיה בתפיסת “הילד הפנימי” שבמטופל, לבלבול, לחוסר תקווה שיהיה שינוי בגובה שלו

    3. גוף שכלי

    הדימוי העצמי-גופני של המטופל, האמונות שלו לגבי צמיחה לגובה, לגבי אנשים גבוהים, לגבי מבוגרים, הפחד לגבוה

    4. גוף אסטראלי

    קושי במתן אמון באנשים גבוהים/גדולים, תקשורת לקויה עם ילדים בני גילו ומעלה

    5. גוף רוחני

    חיפוש התבנית האתרית של עיכוב הצמיחה לגובה של המטופל, זיכרונות אגורים מגלגולים קודמים שמעכבים צמיחה לגובה

    6. גוף שמימי

    היכולת של המטופל לאהוב את עצמו בגובה שתואם את גילו, היכולת שלו לאהוב אנשים בכל גובה שהוא

    7. גוף כתרי

    תכנית החיים של המטופל בנושא צמיחה לגובה. אם יוצא שנמיכות הקומה היא חלק מתוכנית החיים שלו בגלגול הנוכחי נעפעף עליה, ננסה להגיע אתו לתשובה למה “בחר” בבעיות גדילה ונטפל בגורם הרגשי

  1. צ’אקרות הקונדליני
  2. צ’אקרה שאלות מנחות לאיתור החסימות
    1.       צ’אקרת הבסיס האם היה לך מעבר טראומתי לגן/בית ספר? האם יש לך פחד קיומי להיות גבוה?האם יש לך פחד קיומי להיות גדול ואחראי?
    2.       צ’אקרת המין האם אתה רוצה להיות בגובה של בני גילך? האם יש לך תסכולים בנוגע לרמת היצירתיות שלך לעומת בני גילך? האם הייתה לך טראומה מינית שעצרה אצלך את הרצון לגבוה ולבלוט?
    3.       צ’אקרת מקלעת השמש האם נעלבת מכך שצחקו על הגובה שלך בפניך או מאחורי גבך? האם אתה מרגיש פחות ערך בגלל שאתה נמוך מחבריך?
    4.       צ’אקרת הלב האם אתה מרגיש פחות אהוב במשפחה? האם ישנם כעסים ותסכולים כלפי בן משפחה? האם אתה כועס על הנמוך במשפחה ש”הוריש” לך את נמיכות הקומה?
    5.       צ’אקרת הגרון האם “נתקע” לך בגרון משהו שקשור לגובה שלך? האם אתה מרגיש חוסר הערכה עצמית או חוסר הערכה מהסביבה ולא מבטא את הקושי? האם יש לך סוד שקשור לגובה שלך?
    6.       צ’אקרת העין השלישית האם יש לך קונפליקט בין הרצון לגבוה ולהתבגר לרצון להישאר ילד קטן? האם  נבהלת מגובה של מישהו/משהו? האם מישהו/משהו שהגיע מהגובה (כמעט) פגע בך?
    7.       צ’אקרת הכתר האם חווית פחד מוות? האם יש בך חשש שהגובה עלול לסכן אותך? האם אתה מכיר מישהו שהיה בסכנת חיים בגלל גובהו? מישהו גבוה/גדול שנפטר בפתאומיות?
     
  1. צ’אקרות קו ההרה:
  2. צ’אקרה רגשית שאלות מנחות לאיתור החסימות
    1. צ’אקרת האדמה האם אתה חושש שכשתגבה תהיה תלוש מהקרקע? מהסביבה שאתה אוהב?
    2-3. צ’אקרות החיבור לקרקע האם קשה לך לשאת את המעמסה הפיזית של החיים? האם אתה חושש שהמטלות הפיזיות שלך כבוגר יהיו קשות מדי עבורך?
    4-5. צ’אקרות התנועה   האם אתה פוחד להתקדם? האם אתה חושב שעצירת הגביהה תאט את קצב המעבר שלך לגיל הבגרות? האם אתה מרגיש תקוע בנושא הצמיחה שלך לגובה?
    6. צ’אקרת חיץ הנקבים האם אתה מעדיף להיות עסוק בכל נושא שבעולם מלבד מה שקשור לגובה שלך?
    7. צ’אקרת ההרה האם אתה מרגיש שאתה במקום שטוב לך? האם אתה חושב שלגובה שלך יש השפעה על היעוד שלך?
    8.צ’אקרת הסרעפת האם אתה מרגיש שההתעסקות בסיבות לעיכוב הצמיחה שלך חוסמות אותך? האם יש שינויים שאתה עובר או רוצה לעבור בנושא הגובה שלך?
    9. צ’אקרת התימוס האם אתה מרגיש לא מוגן בגלל הגובה שלך? האם אתה חושב שאתה חלש/חזק יותר מבחינה חיסונית בגלל שאתה נמוך?
    10.צ’אקרת הגוף הסיבתי מה נתקע לך בגרון בנושא הצמיחה שלך? האם אתה מעדיף לשמור לעצמך את החוויות/רגשות שקשורים בנושא הצמיחה לגובה?
    11-12. צ’אקרות הראיה מי בוחן אותך בגלל הגובה שלך? האם אתה מביט בעין טובה על מי שגדל “לפי הספר”? האם אתה מבין שהעין הטובה שלך כלפי האחר מרפאת ומסייעת?
    13. צ’אקרת הנקודה העל אישית האם אתה מרגיש ששכחו אותך מאחור בחברה או בבית בגלל נמיכות הקומה שלך? האם אתה מרגיש מנותק מהסביבה בגלל השוני שלך?
  1. מרידיאנים – נבקש עפעוף על מרידיאנים חסומים, נבקש שהטיפול ייכנס בשעות השיא שלהם ונאתר טראומות שחסמו את המרידיאנים בציר הזמן של המטופל, בגלגולים קודמים, כולל ניקוי צלקת בצקת ונקזים ואיתור אדם קצה המשפיע על המטופל
  2. מרידיאן הגורמים לסגירת המרידיאן
    1.       מרידיאן הריאות 3:00-5:00 צער מפני אובדן הילדות, פחד מנטישה בבגרות
    2.       מרידיאן המעי הגס 5:00-7:00 פחד מביקורת הנוגעת לגובה, פחד ממחלה, היצמדות לאמונה מגבילה
    3.       מרידיאן הקיבה 7:00-9:00 מתח נפשי בגלל עיכוב גדילה, מחשבות אובססיביות, אכזבה/אי שביעות רצון מהגדילה או מתגובות הסביבה לגדילה
    4.       מרידיאן הטחול 9:00-11:00 מחשבות שליליות, דימוי עצמי נמוך, תחושת מפסידנות בגלל הגובה והשונות
    5.       מרידיאן הלב 11:00-13:00 קושי בהבעת הפחד לגדול, אי הגשמת השאיפה להישאר “ילד נצחי”, פרידה שלא עוכלה מבן משפחה מבוגר
    6.       מרידיאן המעי הדק 13:00-15:00 תחושת בדידות, קושי להחליט אם עדיף לגדול או לא, חשש מאובדן
    7.       מרידיאן שלפוחית השתן 15:00-17:00 תחושת תסכול מהגובה, חוסר סבלנות, חוסר מנוחה, טראומה מינית בתור ילד קטן
    8.       מרידיאן הכליות 17:00-19:00 סיוט מהצקות בגלל הגובה והמראה הצעיר מדי, שיתוק רגשי, מאבקי שליטה במעברים
    9.       מרידיאן מעטפת הלב 19:00-21:00 פחד להרגיש גדול, קנאה במי שנראה בן גילו, הכחשת השוני, פחד מאהבה
    10.    מרידיאן המחמם המשולש ומערכת הלימפה 21:00-23:00 חוסר תקווה, חוסר ביטחון וחוסר הערכה עצמית בכל מה שקשור למראה ולהשלכות שלו
    11.    מרידיאן כיס המרה 23:00-1:00 סלידה ממי שמעיר על הגובה, כעס רב ונטירת טינה למי שפוגע בעניין זה, עלבון שמאשימים אותי שאני לא גדל כי…
    12.    מרידיאן הכבד 1:00-3:00 פגיעה רגשית, כעס כלפי אחרים או כלפי עצמי, תחושת מחסור
    13.    מרידיאן מרכזי- קדמי עיכוב הגדילה שמעיק על המטופל
    14.    מרידיאן שולט- אחורי נושא הגדילה ש”גדול על המטופל”
      הגורמים המושפעים ביותר מסגירת המרידיאנים ועלולים להפריע לגדילה: תהליך השינה, תהליך העיכול, פחדים וחרדות
    1. עפעוף על הגורמים הבאים וטיפול במה שמעפעף (שדות, משלים, חמסות וכו’)
      • א. לוחיות הגדילה
      • ב. עצמות הרגליים
      • ג. חוליות עמוד השדרה
      • ד. תאי הסחוס בעצמות
      • ה. המפרקים בגוף
      • ו. שלושת מרכזי התגרמות העצם
      1. לפי הרפואה הטבעיתרצוי לאכול אוכל מחמם, מבושל, תבלינים מחממים (ג’ינג’ר….) כדי לחזק את האנרגיה באיברי העיכול, להשתמש הרבה בצבע הכתום שמייצג את אלמנט האדמה:
        א. גזר
        ב. בטטה
        ג. דלעת גם בגלל הצבע וגם בגלל הטעם המתוק-טבעי.

בדיקה בעפעוף אם יש איבר במערכת העיכול שסובל מ:
א.חוסר אנרגטיות
ב.קוֹר פנימי
אם כן בדיקת משלים וטיפול בחמסוס

      1. לפי הרפואה הסינית:
        בעיות בגדילה קשורות לכליות ולכן נבדוק את הכליות ובמידה שיש צורך נבדוק באיזה כלי מהכלים האנרגטיים נשתמש כדי לחזק אותן.
        בדיקה בעפעוף על מפת דיקור אוזן באיזה נקודות באוזן כדאי היה לדקר:
        א. לפתיחת תיאבון
        ב. להפחתת חרדות
        ג. לחיזוק הכליות
        ד. לשינה טובה

         

        נעצור על כל נקודה שעפעף לנו עליה ונעפעף עד שהעפעוף יפסיק. נבדוק אם יש לחזור על כך, כמה פעמים ובעוד כמה זמן.

      2. גוף-נפש:
        הפרעה במבנה המשפחתי (כמו לדוגמה פטירת הורה) או משבר משמעותי בחיי הילד והמתבגר, עלולים לגרום להאטת הצמיחה. היום ידוע כי הפרעה זו, הנקראת קומה נמוכה פסיכוסוציאלית, נגרמת מהפרעה בהפרשה התקינה של הורמון הגדילה והיא עלולה להתרחש גם במקרי דחק פחות חמור.
        במקרה ועפעף לנו על סעיף זה נברר בעדינות אם אירע משהו, נטפל בטראומות, בצלקת, בצקת נקזים, ניצור ענן מרגיע+תוספת הורמון גדילה ונטפל במפת רגשות או סליחה-שליחה בהתאם למה שיצא לנו.
        במידה ויש בידך את הספר “אנטומיה רגשית” רצוי לעפעף על תוכן העניינים ולטפל בהתאם למה שעולה בעפעוף.
      3. קודים:
      • א. קוד צמיחה לגובה
      • ב. קוד רוגע
      • ג. קוד שינה מטיבה
      • ד. קוד עיכול טוב
      • ה. קוד תיאבון בריא
      • ו. קוד ביטחון עצמי
      • ז. קוד תפקוד תקין של הורמון הגדילה
      • ח. קוד אופטימיות
      • ט. קוד חיבור לגוף
      • י. קוד אהבה עצמית
      • יא. קוד אהבה לעולם
      • יב. קוד הגנה מפחדי גדילה
      • יג. קוד איזון גוף-נפש
      1. הנדסת מחשבות

טיפול במחשבה מגבילה שיש למטופל והמרתה במחשבה חיובית. אפשר לעפעף על המחשבות המפורטות כאן או לטפל במחשבה שהמטופל/הורה העלה בעצמו

מחשבות מגבילות:

      • א. טוב לי להישאר נמוך.
      • ב. להיות גדול זה להפסיק להיות ילד
      • ג. אף פעם לא אצליח לגבוה
      • ד. אם אגדל יאהבו אותי פחות
      • ה. להיות גדול זה מפחיד/מחייב/משעמם
      • ו. אם אגדל אהיה שמן/מכוער/נוקשה
      • ז. אני אשם בכך שאני לא גבוה
      • ח. אני נמוך בגלל אבא/אימא/שלא ישנתי מספיק/שלא אכלתי מספיק
      • ט. אם אגבה אפסיק לקבל תשומת לב 

מחשבות חיוביות

      • א. כשאגבה אמשיך להיות אני
      • ב. אני גובה בקצב שטוב לי
      • ג. אני תמיד אהוב
      • ד. להיות גדול זה כיף/מעניין
      • ה. אני עושה מה שאני יכול וגם מצליח
      • ו. אני אוהב אותי כמו שאני
      • ז. טוב לי לגדול ולהתפתח
      1. שחרור קארמה בעניין עיכוב צמיחה לגובה
      2. שחרור נדרים, שבועות וכו’ בעניין הטיפול
      3. ענן טיפולי/אינפוזיה טיפולית לעפעף מה כדאי להכניס ובאלו אחוזים/מ”ג

ויטמינים:

      • א. ויטמין Aעוזר בבניית עצם
      • ב. ויטמין B1 מגביר תיאבון ומסייע בעיכול
      • ג. ויטמין B2 מסייע בגדילה
      • ד. ויטמין B5 חסר שלו עלול לגרום לעיכוב גדילה
      • ה. ויטמין 10 B מחסור בו גורם לעיכוב גדילה
      • ו. ויטמין 12Bחשוב לגדילה
      • ז. ויטמין E מחסור בו גורם לפיגור בגדילה

מינרלים:

      • א. אבץ (מסייע לתהליכי גדילה והתפתחות)
      • ב. ברזל (מחסור בו גורם לחוסר תיאבון ולהפרעות שינה)
      • ג. יוד (מסייע בתהליכי גדילה)
      • ד. מנגן (מחסור בו מתבטא גם בעיכוב גדילה)
      • ה. סידן (מסייע בבניית הגוף)

הורמונים:

      • א. הורמון גדילה
      • ב. הורמון חלבוני 1- IGF
      • ג. מלטונין
      • ד. סומטומדין
      • ה. סרוטונין
      • ו. הורמוני בלוטת התריס
      • ז. הורמוני מין
      • ח. הורמונים שקשורים לתהליך הגדילה

פרחי באך:

      • א. תפוח בר (התמצית עוזרת בהתבוננות פנימה, בניקוי עצמי שמביא לסיפוק עצמי, פתיחות לשינויים וחידושים)
      • ב. אגוז מלך (התמצית מסייעת בהסתגלות למעברים בחיים)
      • ג. רסקיו רמדי (מקלה במצבי מתח וחרדה)
        אפשר לעפעף על רשימת התמציות בספר הסגול ולטפל בתמציות נוספות/אחרות

שמנים אתריים:

      • א. אגוז מוסקט
      • ב. זרעי אשכוליות (להגברת תיאבון)

קריסטלים:

      • א. אמטיסט (נטרול פחדים, הרגעת בעיות שינה)
      • ב. יונקייט (איזון כללי, עלייה במשקל, התמודדות עם התחלות חדשות)
      • ג. קרניליאן (איזון, חיזוק ביטחון עצמי, יכולת קבלה עצמית)
      • ד. עפעוף על רשימת הקריסטלים בספר הסגול לטיפול בקריסטלים אחרים/נוספים

תוספים שונים:

      • א. חומצת אמינו ארגינין (נחוצה בתקופת גדילה אצל מתבגרים ובוגרים)
      • ב. לילדים (מתחת לגיל ההתבגרות): המרת פורמולה לילדים נמוכים ורזים (חברת הדסה ביימל רוקחות וטבע בע”מ) לפורמולה אנרגטית
      • ג. המרת משקה “אנשור קומפקט” (של אבוט) למשקה אנרגטי

 

הוויות:

      • א. אהבה
      • ב. אנושיות
      • ג. שמחה
      • ד. משפחתיות
      • ה. צחוק
      • ו. מצוינות
      • ז. ביטחון עצמי
      • ח. קלילות
      • ט. שלווה
      • י. גדילה
      • יא. הגשמה
      1. מים אנרגטיים
        תוספת אנרגיה של תבלינים מחממים למים שניתן למטופל:
      • א. ג’ינג’ר
      • ב. ציפורן
      • ג. קינמון

הוויות טובות:

    • א. אהבה
    • ב. שלווה
    • ג. שמחה
    1. מזרן טיפולאנרגטי להרגעה, הרפיה עמוקה והשראת שינה
    2. צנטריפוגה להוצאת מחשבות שליליות/ישויות/נשמה תועה מעכבי גדילה
    3. אקולוגיה אנרגטית:
      א. למטופל
      ב. ללוחיות הגדילה שלו
      ג. לחדר שלו
      ד. למיטה שלו בזמן שינה
    4. צנתור הדרך לציר הורמון הגדילה (מההיפותלמוס דרך בלוטת יותרת המוח, לכבד, ללוחיות הגדילה ולשריר) וצנתור לדרך של הורמון חלבוני IGF-1מהכבד ללוחיות הגדילה
    5. מדיטציה לגדילה: אתה צמח קטן ומתוק מוקף באדמה רכה ואוורירית. דמיין איך קרני שמש חמימות מלטפות את עליך הצעירים, מזרימות אליך אנרגיה. דמיין איך טיפות טל זעירות ובוהקות נחות עליך, מרעננות, מעירות אותך מבפנים. אתה מתמתח כמו אחרי שינה טובה, מרגיש שבע ואהוב. לאט לאט אתה מגביה את עצמך מעל האדמה, מתקרב עוד קצת לשמיים התכולים מעליך, ואתה מצמיח עלים נוספים, מתחזק ומתייפה. אתה מחבק בדמיון שלך את הצמח שאתה, משקה אותו במילים של אהבה, מחייך אליו וגאה בו

סיום טיפול

בודקים שלמטופל, למשלים שלו ול”צמיחה לגובה” שלו חזרו 100% שדות אנרגיה מורידים מהספרייה הקוסמית את הפחדים של המטופל ושל המטפל מהטיפול. עצם העפעוף – טיפול

  1. “חמסה” על נקודות הפתיחה לקיבוע הטיפול
  2. בעוד כמה זמן תהיה הטבה?
  3. האם כדאי לחזור על הטיפול? אם כן, כל כמה זמן וכמה פעמים?
  4. האם כל הטיפול היה במטופל?
  5. אפקטיביות הטיפול
  6. האם יש לטפל באחד ההורים או בשניהם כטיפול משלים לטיפול בילד?