עבודת בוגרים: בעיות התנהגות אצל ילדים – מעין נירן

בעיות ההתנהגות אצל ילדים בבית, בגן או בבה”ס מקשות על תפקוד הילד וסביבתו הקרובה ומצריכות התמודדות גם מצד המערכת החינוכית. בעיות אלו עלולות להתבטא באלימות מילולית, מרדנות מתמשכת, קושי בעמידה במוסכמות חברתית ומול סמכות, כעסים, הופעה של התפרצויות זעם בתדירות גבוהה, הרטבת לילה, פחדים וסיוטי לילה, בטחון עצמי נמוך, קושי של הסביבה בהצבת גבולות וכמובן יכולת ריכוז נמוכה והפרעת קשב.

הגורמים להן במרבית המקרים הם שילוב בין 5 אלמנטים מרכזיים:

  1. נטייה מולדת – בשל עודף או חוסר בחומרים הכימיים הבאים:
    א. דופמין
    ב. סרוטונין
    ג. נוראפינפרין
  1. תגובת המערכת המשפחתית
  2. קשיי הסתגלות
  3. עיתוי וסביבה
  4. קשיים רגשיים

הטיפול הביואורגונומי ההוליסטי בבעיות התנהגות:

  1. הגנת “מגן דוד” או “מרכבה”
  2. בדיקת נוכחות 5 מפריענים למטפל ולמטופל: פיסי, רגשי, שכלי (מידע), רוחני, אני
  3. קוד דיוק עפעוף. אם לא פתוח ב-100% יש לגשת לטופס טיפול בקשיים בעפעוף, בערכה למטפל ההוליסטי
  4. בדיקת שדות אנרגיה למטפל ולמטופל: חמסה על ערבול משלימים של המטפל והמשלים האנרגטי שלו, ניקיון הילה של המטפל ושל המשלים האנרגטי שלו, להעמיד בשורה משלימים משניים
  5. האם מותר לי לאבחן/לטפל? “כן”/ “לא”
  6. באיזו מידה הטיפול הביואורגונומי יעזור למטופל? (יש ליצור “סקלה אנרגטית” בין 10-100%) אם יוצא פחות מ-100%, יש לטפל בפחד של המטופל שהטיפול יעזור ב-100%
  7. בדיקה האם האדם שתלטן? כן / לא – אם כן פותחת את “ברז השתלטנות”
  8. האם קיימת שתלטנות על הבעיה? (פחד לוותר עליה): “כן”/ “לא”. (אם כן, “ברז השתלטנות”)
  9. באיזו מידה המטופל רוצה להבריא? (יש ליצור “סקלה אנרגטית” בין 10-100%). אם יוצא פחות מ-100%, יש לטפל בפחד שהטיפול יעזור ב-100%
  10. “חמסה” על הפחד של המטופל לקבל את הטיפול
    “חמסה” על הפחד של המטפל לטפל
    “חמסה” על המהות שלי כמטפל/ת
  1. נטפל ב”כאב שבאהבה” בין המטפל למטופל, בין המטופל לבעיות ההתנהגות
  2. בדיקת שדות אנרגיה: ו”חמסוס” על האיברים והמצבים השונים ועל המשלים המת שלהם:
  • הילד המטופל
  • המערכת הלימבית (המקור לרגש, לזיכרון וללמידה והיא זו שאחראית על היווצרות הזיכרון ועל יכולת ויסות רגשית חברתית)
  • האמיגדלה (מעורבת בתהליכי בקרה רגשיים וביצירה של זיכרונות רגשיים)
  • האונה המצחית – הקורטקס הפרונטלי (אחראית על הוצאה לפועל של תנועות ושולחת פקודות לשרירים בכל הגוף)
  • אונה רקתית ימנית (אחראית על עיבוד הקלט המגיע מהחושים)
  • אונה רקתית שמאלית (אחראית על עיבוד הקלט המגיע מהחושים)
  • כפיס המוח (החלק המחבר בין 2 ההמיספרות של המוח בין האונה הרקתית השמאלית והימנית ומאפשר להמיספרות לחלוק מידע)
  • גרעין האקומבנס (מקבל מידע ממבנים לימביים החיוניים לעיבוד רגשי וממבנים האחראים על קואורדינציה של התנועה, מעורב במנגנוני חיזוק וקשב)
  • מערכת עצבים
  • מערכת השמיעה (אחראית על חוש השמיעה ומאפשרת קליטת קולות וצלילים)
  • מערכת חושית (אחראית על קליטת המידע מהסביבה החיצונית – מגע, ראיה, שמיעה, טעם וריח)
  • המערכת הווסטיבולרית (אחראית על התנועה)
  • מערכת הנשימה (מאפשרת את חמצון הדם הדרוש לצורך הפקת אנרגיה)
  • בלוטת התריס
  • ברזל
  • מאגרי הברזל
  • ויטמין B12
  • מערכת העיכול
  • טפילים במערכת העיכול
  • מעי גס
  • גפיים
  • גרון
  • חרדה
  • אוירה בבית
  • אוירה בגן / בכיתה
  • חדר השינה של הילד / המיטה שבה ישן הילד
  • האימא / האבא
  • הגננת / המורה
  • בטחון עצמי
  • שליטה עצמית
  • אינטראקציה חברתית
  • ויסות חושי (תהליך קליטת גירויים מהסביבה באמצעות החושים)
  • ויסות עצמי (יכולתו של האדם לבקר ולהתאים את מחשבותיו, רגשותיו והתנהגותו לפי הנורמות החברתיות לצורך השגת מטרה כלשהי או הסתגלות למצב מסוים)
  • ויסות רגשי (היכולת של האדם לכוון ולאזן את הרגשות שלו בהתאם למצב נתון)
  • זיכרון
  • מחשבות עוינות (חשיבה שלילית)
  • האשמה עצמית
  • תסכול
  • כאב לב
  • דחיית סיפוקים
  • קשיים רגשיים
  • דימוי עצמי
  • השתלבות בסביבה הלימודית
  • מיומנויות חברתיות
  • שליטה עצמית
  • בלוטת האצטרובל
  • מתח נפשי
  1. טיפול ב’כאב שבאהבה’:
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לבין ההורה
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לאחים/יות
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לבין הגננת / המורה
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לבין הגן/ בית הספר/ התיכון
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לבין הכיתה בה הוא לומד
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לבית שלו
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לחדר השינה שלו
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לילדי הגן/הכיתה
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לחברים הקרובים שלו
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לבין המערכת הלימבית (ההישרדותית)
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לגוף שלו / מערכות הגוף שלו
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לבין מערכת העיכול
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לבין טפילים בגוף
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לבין בלוטות בגוף
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לבין מערכת העצבים
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לבין מערכת השלד
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לבין המחשבות שלו
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לבין מערכת ההורמונים בגוף
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לסף הרגש שלו
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לבין יכולת הביטוי המילולי שלו
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לבין תקשורת בין אישית
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לבין עצמו
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לסביבה שלו
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד למערכת המוחות
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לבין מאגרי הזיכרון שלו
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לבין הדימוי העצמי שלו
  • ‘כאב שבאהבה’ בין הילד לבין שליטה עצמית
  1. בקשות אנרגטיות:
  • “אני מאושר/ת שהטיפול מצליח במהירות ובקלות”
  • “אני מאושר/ת שהמטופל רגוע”
  • “אני מאושר/ת שהמטופל ישן שינה טובה בלילה”
  • “אני מאושר/ת שהמטופל מצליח לבטא את עצמו”
  • “אני מאושר/ת שהמטופל מצליח להירגע במהירות מהסיטואציה”
  • “אני מאושר/ת שההורה מרגיש שינוי”
  • “אני מאושר/ת שהמטופל מאושר”
  • “אני מאושר/ת שהמטופל בא בכיף לגן / לבית הספר”
  • “אני מאושר/ת שהטיפול מצליח במהרה”
  • “אני מאושר/ת על הדיוק שמאפשר שחרור מהקושי”
 
  1. טיפול בפציעות החוסמות את:
  • מערכת הנשימה
  • מערכת העיכול
  • גפיים
  • מערכת העצבים
  • מערכת הווסטיבולרית (תנועה)
  • מערכת הלימבית
  • לב
  • גרון
  • מערכת השמיעה
  • מערכת החושים
  • מערכת המוחות
  1. טיפול בנקודות הפתיחה חסומות ב:
  • נק’ הפתיחה והפחדים של מערכת השמיעה
  • נק’ הפתיחה והפחדים של האיברים במערכת העיכול
  • נק’ הפתיחה והפחדים של מערכת הנשימה
  • נק’ הפתיחה והפחדים של מערכת הלב וכלי הדם
  • נק’ הפתיחה והפחדים של מערכת העצבים
  • נק’ הפתיחה והפחדים של מצבים נפשיים
  • נק’ הפתיחה והפחדים של מערכת הבלוטות וההורמונים
  • נק’ הפתיחה והפחדים של מערכת העור
  • נק’ הפתיחה והפחדים של מערכת המוחות
  • נק’ הפתיחה והפחדים של מערכת הלימפה ונוזלי הגוף
  • נק’ הפתיחה והפחדים של מערכת התנועה, השלד והשרירים
  • נק’ הפתיחה והפחדים של מערכת החיסון
  • נק’ הפתיחה והפחדים של הכיתה בה לומד הילד
  1. טיפול בפחדים הנלווים לאירוע, טיפול בפחדים שעפעפו, ב’חמסה’ :
  • פחד להתבטא
  • פחד שאיענש אם אגיד את האמת
  • פחד משינוים
  • פחד מאנשים זרים
  • פחד ממה חושבים עלי
  • פחד מאי נוחות
  • פחד ממחשבות עוינות (חשיבה שלילית)
  • פחד להיות מול אדם סמכות אמא/אבא/גננת/מורה
  • פחד מהגן / פחד מבית הספר
  • פחד ממקומות עם הרבה אנשים
  • פחד ממקומות רועשים
  • פחד לישון בלילה
  • פחד שלא יקשיבו לי
  • פחד שלא יראו אותי
  • פחד להיות ילד טוב
  • פחד מכאב, מסבל, מניתוק
  • פחד מרגישות יתר
  • פחד מאימפולסיביות
  • פחד ממריבות
  • פחד מכישלון
  • פחד מאהבה עצמית
  • פחד מפרידה
  • פחד להיות מה ומי שאני
  • פחד מחוסר כבוד
  • פחד להירפא
  • פחד להרגיש שהמציאות נכפית עלי
  • פחד להיות במצב של אין ברירה
  • פחד מחוסר עוצמה
  • פחד ליחס
  • פחד מפני אהבה
  • פחד להאמין שאני יכול להשתפר
  • פחד מעונשים
  • פחד מרעשים חזקים
  • פחד מתפקוד נורמלי
  • פחד מגבולות
  • פחד מפני הסתגלות בסביבה הלימודית
  • פחד להתרכז
  • פחד מנטישה
  • פחד של האמא לבטא את עצמה
  • פחד של האמא לבטא עוינות שהיא חשה כלפי אדם אחר (בזמן ההיריון/בכללי)
  • פחד של האמא מהעתיד לבוא
  • פחד של האמא ממה שיגידו
  • פחד של האמא מתגובת הסביבה בעקבות המראה של הילד
  • פחד של האבא לאבד שליטה
  • פחד של האבא לבטא את עצמו
  • פחד של האמא להיחנק
  • פחד של האמא לאבד את העובר
 
  1. השאלות שנשאל את המטופל:
  • האם הרגשת מותקף?
  • האם מישהו פגע בך?
  • האם מישהו התנכל לך?
  • האם משהו הבהיל אותך?
  • האם קרה משהו שגרם לך להרגיש חנוק?
  • האם מישהו העליב אותך?
  • האם הקשיבו לך?
  • האם השגת מה שרצית?
  • ממה אתה פוחד?
  • מה מגעיל אותך?
  • במה אתה מפחד להיכשל?
  • האם אתה עצוב?
  • האם קרה משהו בבית שהעציב אותך?
  • יש לך סוד שאתה מפחד לספר אותו?
  • האם אתה מאמין בעצמך וביכולות שלך?
  • על מי אתה סומך?
  • אתה מרגיש רגוע?
  • כשאתה בשיעור אתה מרגיש מרוכז?
  • אתה מרגיש שהפלו בינך לבין אחרים?
  • איך מתייחסים אליך כשאתה כועס?
  • איך מתייחסים אליך בבית?
  • האם חווית אלימות מילולית/פיזית?
  • מה מכעיס אותך?
  • למי התחצפת?
  • איך אתה רואה את הדברים?
  • איפה יושב לך הכעס? איפה אתה מרגיש אותו בגוף?
  • אתה מרגיש אהוב ומוגן?
  • כשאתה לבד מה אתה מרגיש?
  • מה מעצבן אותך?
  • איזה אירוע הלחיץ אותך?
  • אתה אוהב לבוא לגן/לבית הספר?
  • כשמבקשים ממך לעשות משהו חדש איך אתה מרגיש?
  • אתה זוכר דברים?
  • אתה אוהב להשתתף בשיעור?
  • אתה אוהב את המורה?
  • האם משהו בייש אותך?
  • מי עזב אותך?
  • כשאתה מתקשה, אתה מבקש עזרה?
  • אתה מבין את החומר הנלמד בכיתה?
  • אתה מרגיש שמכבדים אותך?
  • מה קורה לך כשצועקים לידך? כשיש הרבה רעש סביבך?
  • אתה אוהב את החיים?
  • אתה מרגיש מוגן?
  • מה גורם לך לאי נעימות?
  • מה מפריע לך?
  • האם משהו השתנה לך בחיים?
  • האם אתה חש ששופטים אותך?
  • איך אתה ישן בלילה?
  • איך אתה קם בבוקר?
  • אם אתה לא מקבל מה שאתה רוצה מה אתה עושה?
  1. שאלות שנישאל את ההורים של המטופל:
  • באיזה גיל הילד נגמל מחיתולים?
  • האם נתתם לילד מקום להביע את הרגשות שלו?
  • האם התעניינתם בפעילויות והחוויות של הילד כשחזר מהגן?
  • האם הילד חזר להרטיב כשנכנס למסגרת החדשה? (גן/כתה א)
  • האם שיתפת את ילדך במפגש עם הגננת/ המורה?
  • האם הראיתם לילד את הגן/בית הספר לפני תחילת השנה?
  • האם שיתפת את ילדכם בחוויות מהילדות שלכם?
  • האם הילד הרבה לבכות בבית וסרב ללכת לגן/לבית הספר בבוקר?
  • האם היו לילד קשיים בהרדמות?
  • האם ההיריון היה תקין?
  • האם הלידה הייתה קלה/קשה מסובכת/חלקה?
  • האם הילד סבל מקשיים כלשהם אחרי הלידה?
  • האם הילד היה תינוק בכיין?
  • איך התמודדת עם הקושי כשהילד הפגין בכי אינסופי?
  • האם אמא הרגישה בודדה?
  • האם אבא לקח חלק משמעותי בגידול הילד?
  • האם הייתה פרידה במשפחה?
  • האם חווית חרדה ורגשות אשם בגידול הילד?
  • האם האמנת ביכולותיך כאם? האם היית רגועה ושלווה?
  • האם חשת ששופטים אותך ומבקרים אותך על דרך הטיפול בילד?
  • האם אמרתם שהתינוק קשה ולא קל?
  • האם הילד היה תינוק תובעני ומתקשה להגיע לוויסות וסדירות ביולוגית במעגלי האכלה והשינה שלו?
  • האם הילד היה בעל תגובתיות יתר לגירויים?
  • איך האמא הייתה בתור תינוקת? רגועה/בכיינית?
  • איך האבא היה בתור תינוק? רגוע/בכיין?
  • האם סמכתם על הגננת?
  • האם הילד היה סקרן ונהג לשאול הרבה שאלות? איך התייחסתם לזה? האם השתקתם אותו או זרמתם עם שאלותיו וחיפשתם מענה שיספק אותו?
  • האם היית הורה שמאבד שליטה ומעניש באופן גורף? או שהגבת בסמכותיות ובקור רוח?
  • האם לילד היה עיכוב שפתי?
  • האם הקפדתם על גבולות? האם לילד יש גבולות ברורים?
בשאלות שעפעפו למעלה, יש לטפל בטראומות שיצרו את הבעיה:
  • בטראומה של המטופל לאורך ציר הזמן הנוכחי, יש לספור את עוצמת הטראומה בין 1-10, עצם העפעוף הוא טיפול. ניקיון צלקת/ בצקת ממוחו של המטופל. (ה”צלקת” נושאת את זיכרון הטראומה שהאדם עובר)
  • בטראומה בגלגולים קודמים של המטופל שגרמו לבעיה. עפעוף על הטראומות בגלגולים השונים, כולל ניקיון צלקת/ בצקת ממוחו של המטופל
  • איתור “אדם קצה” מ’עץ המשפחה’ של המטופל, שהמטופל תלוי בו אנרגטית בהפרעות ההתנהגות – הכולל:
  1. חמסה על הטראומה של “אדם הקצה”
  2. ניקיון צלקת/ בצקת/ נקזים ממוחו של “אדם הקצה” שזוכרת את הטראומה
  3. ‘כאב שבאהבה’ מטופל ו”אדם קצה”
  4. ניקיון צלקת/ בצקת/ נקזים של המטופל שזוכרת את “אדם הקצה”
  1. טיפול בהפרעות אנרגטיות
  • במערכת העצבים
  • במערכת המוחות
  • במערכת הנשימה
  • בלב
  • במערכת העיכול
  • במערכת השמיעה
  • במערכת הבלוטות
  • במערכת ההורמונים
  • במערכת השתן והכליות
  • במערכת הרבייה והמין
  • במערכת הראייה
  • בבלוטת האצטרובל
  • בבלוטות המוח
  • בבלוטות האנדוקריניות
  • במחזור הדם
  1. טיפול ב-7 גופים אנרגטיים:
  • גוף אתרי– הגוף האתרי מכיל את הצ’אקרות והמרידיאניים ריפוי הגוף האתרי יביא לריפוי הגוף הפיסי
  • גוף רגשי / אמוציונלי– הגוף הרגשי משפיע על הרגשות ועל הרצון. הוא מכיל את צ’אקרות קו ההרה. באמצעותו הילד יכול להפריד בין כל קשת הרגשות המנוגדים – אהבה-שנאה, שמחה-עצב, כעס-חמלה וכו’
  • גוף שכלי / מנטלי– הגוף השכלי משפיע על המחשבות, הרעיונות, אמונות, דימוי עצמי גופני וזהות רגשית, תפיסת המציאות, פראנויה ועוד. כאן נבנה האני העליון ותפיסת המציאות של הילד
  • גוף אסטראלי / גוף הרגשות– בו מתפתחת היכולת להביע אהבה לזולת, ואהבה לאנושות וכל הקשור לאמונות
    • חוסר איזון בו יכול להתבטא בקשיים באמון באנשים, נטייה להתכופף אל מול לחצים חברתיים, חוסר יכולת לראות את השלם, קשיים בתקשורת וכו’
  • גוף רוחני / גוף תבנית אתרית– הגוף הרוחני מכיל בתוכו את כל צורות הקיום במישור הפיזי במונחים של תבניות/סקיצות
  • גוף שמימי– בגוף השמימי יש קואורדינציה של כל הגופים בהתאם למצב התפקודי הנדרש, הגוף השמימי הוא גוף הרגש בעולם הרוחני
  • גוף סיבתי/ גוף שכל/ גוף כתרי – הגוף הסיבתי זהו הגוף השכלי ברמה הרוחנית ובו נמצאת המהות העצמית – יכולת לראות את המציאות בצורה רחבה ולהסיק נכון לגבי אופן פעולה
  1. טיפול בצ’אקרות:
    צ’אקרת הבסיס– צ’אקרת הבסיס אחראית על תחושת היציבות, על הביטחון.
    סיבות אפשריות לחסימת  הצ’אקרה ושאלות שנשאל:
  • בעקבות מעבר לגן/לבית ספר/מקום מגורים חדש שהיו קשים לו?
  • איזה שינוי התרחש שיצר זעזוע בביטחון שלך?
  • האם יש קושי עם מורה?
  • האם במשפחה המורחבת אתה מרגיש נחות?
  • האם משהו הפתיע אותך?
  • האם אתה מרגיש לכוד?
  • מי במשפחה נמצא בסכנת חיים?
  • האם אמא תומכת בך?
  • האם אתה מרגיש שהיא אוהבת אותך?
  • איזה איום נכנס לחייך?
  • האם אתה חושש לחייך?
  • מי מתעקש ומונע ממך לעשות מה שאתה רוצה לעשות?
  • על מה אתה מתעקש?
  • מה מונע ממך להחליט?
  • מה קשה לך לבצע?

    צ’אקרת המין– צ’אקרת המין אחראית על היצירתיות, השאפתנות, הנאה ורגש.
    סיבות אפשריות לחסימת הצ’אקרה ושאלות שנשאל:
  • איזה תסכולים יש לך בנוגע ליצירה בחייך?
  • האם יש לך רגשות אשמה?
  • האם אתה רוצה לבטא את עצמך ולא מצליח?
  • האם אתה מרגיש פחות חשוב במשפחה?
  • האם אתה מרגיש שאתה צריך תמיד להיאבק על המקום הראשון?

    יש לבדוק האם הצ’אקרה נחסמה בשל פגיעה מינית (טראומה/הטרדה מינית – אם נקבל עפעוף לא נשאל! נשאיר במרחב הפרטיות של המטופל במידה וירצה ישתף)

    צ’אקרת מקלעת השמש-צ’אקרת מקלעת השמש אחראית על עולם הרגשות שלנו, על הדימוי העצמי, על קשרים חברתיים, האגו, חשיבה שכלית.
    סיבות אפשריות לחסימת הצ’אקרה ושאלות שנשאל : קושי בעיכול מצבים שונים, כעס, פחד מביקורת, פחד מפגיעה גופנית.
  • האם נעלבת מדברים שהוטחו בך? או מדברים שנאמרו מאחורי הגב שלך?
  • האם נבהלת ממשהו שראית?
  • האם אתה מרגיש פחות מוערך מחבריך לכיתה?
  • האם הרגשת פחות ערך בבית?
  • האם אתה מרגיש שלא אוהבים אותך?
  • מתי פגעו בך?
  • האם מאז אתה מרגיש לא מוגן?
  • האם אתה מרגיש צורך לבלום את התוקפנות שלך?
  • אסרו עליך להרביץ ואתה מאוד רוצה לעשות זאת?
  • האם אתה מרגיש אשם כיון שאתה לא עושה את מה שצריך לעשות?
  • האם אתה מרגיש אשם כיון שעשית משהו שלא היית צריך לעשות?

    צ’אקרת הלב– צ’אקרת הלב אחראית על אהבה במשפחה ובסביבה, קבלה ונתינה, שייכות.
    סיבות אפשריות לחסימת הצ’אקרה ושאלות שנשאל :
  • אתה פוחד שיפגעו בך, ירביצו לך?
  • אתה חושש ממחלה?
  • האם יש לך קושי לקבל את הסמכות של אמא/אבא?
  • קיימת בך תחושת אשמה?
  • מה מבטא אותם?
  • אתה לא עושה דברים שאתה רוצה לעשות בגלל פחד מביקורת?
  • קרה משהו במשפחה?
  • האם הייתה פרידה כואבת או חשש מפרידה?
  • האם בגדו בך ואתה מרגיש פחות ערך?
  • האם בגדו באמון שלך?
  • ישנם כעסים ותסכולים כלפי בן משפחה?
  • אם איזה קושי אתה מתמודד?

    צ’אקרת הגרון– צ’אקרת הגרון אחראית על התקשורת עם הסביבה, ביטוי עצמי, לימודים, הערכה עצמית.  סיבות אפשריות לחסימת הצ’אקרה ושאלות שנשאל:
  • מה גרם לך לתחושה שאתה לא שווה?
  • מה מוטל עליך שנראה לך שזה גדול מדי?
  • מי לא מעניק לך את האהבה לה אתה זקוק?
  • על מה אתה מתעקש?
  • אתה מוכן להכיר בכך שלמטבע יש שני צדדים וגם לבעיה שלך יש צד נוסף ששווה להסתכל עליו?
  • מה מונע ממך להיות חופשי ולנוע קדימה?
  • איזה עניינים מהעבר מציפים אותך?
  • מי האשים אותך ואתה מרגיש רע בגלל זה?
  • מה גורם לך להיות כל כך טוטלי כל כך קיצוני?
  • האם ביקרו אותך בגן/בבית הספר והרגשת חוסר הערכה עצמית?
  • למה לא אמרת משהו שחשבת שיש לומר?
  • האם היה לך קושי בלימודים, נכשלת בבחינה?

    צ’אקרת העין השלישית-צ’אקרת העין השלישית אחראית על האינטואיציה, על מימוש רעיונות, על המצב הנפשי שלוות נפש יכולת ריכוז גבוהה ועוד.
    סיבות אפשריות לחסימת הצ’אקרה ושאלות שנשאל:
  • האם נכשלת במשהו שעדין מתסכל אותך?
  • האם אתה נמצא בקונפליקט בין הצורך לעשות משהו ובין חוסר הרצון לעשותו?
  • האם הייתה בהלה גדולה ממשהו שהתרחש מאחורי גבך?
  • האם הייתה בהלה גדולה ממשהו שהתרחש מול עיניך?

    צ’אקרת הכתר-צ’אקרה זו אחראית על החיבור שלנו לאנרגיות הגבוהות יותר, דרך צ’אקרה זו נוצרים דפוסי המחשבה של המודע והתת מודע שלנו אשר יוצרים מערכת אמונות המכתיבה את המעשים שלנו – הילד אוסף מידע, מבין אותו, מעבד אותו, מאחסן אותו ושולף אותו בשעת הצורך.
    סיבות אפשריות לחסימת הצ’אקרה ושאלות שנשאל:
  • האם חווית פחד מוות?
  • האם נבהלת ופחדת שתיהרג?
  • האם נבהלת מבעל חיים טורף (כלב, תן וכו’?(
  • האם היית נוכח בפיגוע?
  • האם איבדת את ההכרה?
  • האם פחדת מפני אפשרות של התעלפות?
  1. מרידיאנים:
    תעלות אנרגיה שדרכן זורמת האנרגיה בגוף ואחראיים על הזנת כל איבר, רקמה וכל תא בגוף באנרגיה.
    כשלמרידיאן אין שדות אנרגיה יופיעו בעיות פיזיות באותם איברים ומערכות עליהן אחראי המרידיאן, חידוש הזרימה יביא לריפוי אותן בעיות ומחלות.
    המרידיאנים– מחלות, בעיות וסימפטומים הנובעים מאי תפקודם או מחולשה במרידיאן:
  1. מרידיאן הריאות– שעות 3:00-5:00. תחום המשפחה – חווית נטישה של אחד ההורים או שניהם, פחד מפרידה ואובדן, טרדות
  2. מרידיאן המעי הגס – שעות 5:00-7:00. תחום החברה – ביקורת שהוטחה בילד הן מצד המשפחה והן מצד החברה
  3. מרידיאן הקיבה – שעות 7:00-9:00.תחום העבודה – קושי לעכל אירועים מסוימים, קושי להסתגל לסביבה חדשה, דאגות, מתח נפשי, חששות, מחשבות אובססיביות, אכזבות ואי שביעות רצון
  4. מרידיאן הטחול – שעות 9:00-11:00. תחום הרגשות – טראומות, אירועים וקשיים נפשיים שלא הוטמעו, צורך לרצות אחרים, מחשבות שליליות, דימוי עצמי נמוך, הססנות, תחושת בושה ותחושת מפסידניות
  5. מרידיאן הלב – שעות 11:00-13:00. תחום המשפחה – נטישה, פחדים בקשר לבני משפחה, קושי בהבעה עצמית, אי הגשמת שאיפות
  6. מרידיאן המעי הדק– שעות 13:00-15:00. תחום החברה – קושי לעכל אירועים מסוימים, ביקורת שהוטחה בילד ונשמרת בבטן
  7. מרידיאן שלפוחית השתן – שעות 15:00-17:00. התחום המיני – תחושת תסכול, חוסר סבלנות וחוסר מנוחה, השפלת הילד בעקבות הרטבת לילה, חינוך מוגזם לניקיון איברי המין, טראומה מינית, אונס, ניצול מיני
  8. מרידיאן הכליות – שעות 17:00-19:00. התחום החומרי – מאבקי שליטה, מעברים כמו מעבר לגן חדש או לבית ספר או לבית חדש, פחד גדול, פאניקה, סיוטים, מבוכה ושיתוק רגשי
  9. מרידיאן מעטפת הלב – שעות 19:00-21:00. תחום המשפחה – פחד מקנאה, פחד מאהבה, פחד להרגיש, עקשנות והכחשה
  10. מרידיאן המחמם המשולש ומערכת הלימפה – שעות 21:00-23:00. תחום הרגשות – תחושת חוסר תקווה, ייאוש, דכאון, דאגה, חוסר בטחון עצמי, חוסר הערכה עצמית.
  11. מרידיאן כיס המרה – שעות 23:00-1:00. תחום הרגשות – תחושת עוינות, סלידה, עלבון על כך שהאשימו אותי במעשה שלא עשיתי, נטירת טינה, ביטוי כעס באופן מוגזם, מרירות.
  12. מרידיאן הכבד – שעות 1:00-3:00. התחום החומרי – תחושת כעס (כלפי חוץ ופנים) זעם, תוקפנות, תחושת מחסור. כעס מוגזם, כעס מודחק, חוסר הרמוניה בחיים

    במצב של חוסר אנרגיה – אבדן יכולת ההתמדה ונטייה להיות מעמסה על אחרים.

    במצב של עודף אנרגיה – חוסר סבלנות, עצבנות, זעם, קוצר רוח, רגישות לרעש, ונטייה להרים את הקול בהזדמנויות רבות. כאבים בעצמות
  1. מרידיאן מרכזי– קדמי, קשור למוטיבציה, לתפיסת המציאות – כאן ועכשיו, לתהליכי חשיבה – ילד שבזמן למידה מראה סימני עייפות מנטאלית. משהו מעיק יושב על כתפי הילד
  2. מרידיאן שולט– אחורי, שליטה של המוח האחורי על מערכת האמונה של האדם. כשדברים מהעבר מציפים את הילד ומנהלים אותו, כשהוא חד שיש נושאים שהוא לא מסוגל להתמודד איתם
  1. גוף נפש:
    מתוך ספר הטיפולים הביואורגונומי ההוליסטי
  • הליך טיפולי מערכת התנועה (עמוד 14-30)
  • הליך טיפולי מערכת הבלוטות, ההורמונים והאנזימים (עמוד 58-68)
  • הליך טיפולי הוויסות האנרגטי של קירור וחימום הגוף (עמוד 70-72)
  • הליך טיפולי מערכת הלימפה ומערכת נוזלי הגוף (עמוד 74-78)
  • הליך טיפולי מערכת העור (עמוד 79-90)
  • הליך טיפולי מערכת הנשימה (עמוד 91-107)
  • הליך טיפולי מערכת העצבים (עמוד 131-136)
  • הליך טיפולי מערכת המוחות (עמוד 143-155)
  • הליך טיפולי שיניים, חניכיים, ציפורניים ושיער (עמוד 162-167)
  • הליך טיפולי מערכת העיכול (עמוד 169-190)
  • הליך טיפולי מערכת השמיעה והאוזניים (עמוד 191-193)
  • הליך טיפולי מערכת הקול (עמוד 194-196)
  • הליך טיפולי מערכת הראייה והעיניים (עמוד 197-207)
  • הליך טיפולי מערכת השתן והכליות (עמוד 208-218)
  • הליך טיפולי מערכת הרבייה, המיניות וההולדה (עמוד 219-238)
  • הליך טיפולי פרחי באך (עמוד 270)
  • הליך טיפולי ויטמינים ומינרלים (עמוד 271-281)
  1. בדיקת כליה מורמת:
    כאשר הכליה הימנית גבוהה יותר מהכליה השמאלית הדבר גורם להפרעות בקצב הלב, לדופק משתנה, דופק מואץ, למתח לא מוסבר, לעייפות ולחולשה.

    טיפול בכליה מורמת
  • חמסה על כליה ימנית מורמת
  • בדיקה חוזרת של מצב הכליות
  • חזרה על הטיפול שלושה ימים ברצף ובהמשך יש לבדוק מדי פעם את מצבן של הכליות ולחזור על הטיפול במידת הצורך
  1. הליך טיפולי לפי ספר “ריפוי הילד שבי” –
    שאלות להורים לאיתור הבעיה של הילד – עפעוף על השאלה ממקד על הגורם לבעיה, וכשמופיעה השאלה נתייחס לאירוע המופיע בשאלה. נטפל בטראומה של הנוגעים בדבר בציר הזמן שלהם, גלגולים קודמים ובטראומה של איש קצה, כאב שבאהבה בין הילד לבין איש הקצה  ובצלקת של הילד שזוכרת את איש הקצה.

    נטפל בכאב שבאהבה בין הגורמים השונים המופיעים בשאלה שעפעפה, בפחדים נלווים לשאלה (במידה ועולים פחדים מתוך השיח עם המטופל)

 

  1. מה הייתה הציפייה שלכם מהילד כשנודע לכם על ההיריון?
  2. האם אמא ואבא חיים ביחד?
  3. מה אתה חושב שכל אחד מההורים מצפה ממך? כמו מה או מי הם היו רוצים שתהיה?
  4. האם ההיריון היה מתוכנן?
  5. האם הייתם מוכנים לבואו לעולם של הילד?
  6. האם המצב הכלכלי אפשר לגדל את הילד?
  7. האם היה משבר או אירוע קיצוני לפני שהאמא נכנסה להריון?
  8. האם המשפחה המורחבת קיבלה את ההיריון?
  9. ממה חששתם בקשר להריון?
  10. האם הילד בא לעולם אחרי שהאמא חוותה הפלה? אם כן – האם ההפלה הייתה יזומה או טבעית?
  11. האם היה כעס ו/או אלימות בקרב ההורים בזמן ההיריון?
  12. האם היה כעס ו/או אלימות כלפי אחד ההורים בזמן ההיריון?
  13. איך אמא/אבא הגיבו למראה התינוק?
  14. האם חשבתם שהתינוק יפה?
  15. אמא הושפלה בזמן הלידה והרגישה אפס?
  16. האם קיימת בך תחושה כי אינך יכול לסמוך על פתרונות שמגיעים מאבא?
  17. אמא חוותה בזמן ההיריון או 9 חודשים לפני, פחד עצום ולא יכלה להרשות לעצמה לתת ביטוי לרגשותיה הקשים?
  18. מתי חווית פחד גדול עד כדי כך שלא יכולת להוציא הגה?
  19. מתי אמרת למישהו משהו ומיד לאחר מכן הצטערת על כך?
  20. קיבלת משהו שאתה לא יכול להכיל אותו?
  21. מה רצית לקבל מההורים כשהיית ילד?
  22. הייתה פרידה כואבת מאמא?
  23. מה הילד שלי מראה לי על אודות האתגרים שלי עצמי?
  24. מי ב”עץ המשפחה” חווה זוגיות מתסכלת ותחושת חוסר שלמות בזוגיות?
  25. מה היית רוצה לשנות ואתה לא מצליח?
  26. איזה תסכול קיים בחייך? כיצד הוא מתקשר לאתגר אתו אתה מתמודד?
  27. יש מישהו ב”עץ המשפחה” שעבר מארץ לארץ בגלל עבודתו?
  28. מי לא סירב ובאיזה הקשר?
  29. האם הרגשת בטוח בביתך?
  30. ניסו לחנוק אותך?

ברגע שנזהה את הגורם הרגשי שגורם לבעיה –

  1. נבקש מהאמא להביע את הרגשות שעלו לה בהריון ולספר על זה בקול רם.
  2. ננקה כעסים שהיו בהריון או בחדר לידה ע”י טיפול בטראומות:
  • א. טראומה של הילד (או של אמא/אבא שלו) שגרמו לבעיה, איתור הטראומה בציר הזמן כולל ניקוי צלקת/בצקת/נקזים ממוחו של המטופל
  • ב. טיפול בטראומות מגלגולים קודמים של המטופל שגרמו לבעיה – עפעוף על הטראומות בגלגולים הקודמים כולל ניקוי צלקת, בצקת, נקזים ממוחו של המטופל
  • ג. טיפול בטראומה של אדם קצה שהמטופל תלוי בו אנרגטית – חמסה על הפחד של אדם קצה לשחרר את הטראומה

    ‘כאב שבאהבה’ בין המטופל לאדם קצה, ניתוק תלות של אדם קצה בטראומה, ניקוי צלקת/בצקת/נקזים מאדם קצה ואז ניקוי צלקת שזוכרת/בצקת/נקזים ממוחו של המטופל
  1. “הנדסת מחשבות” על המחשבות או אמירות שנוצרו/נאמרו בעקבות האירוע – למטופל ולאדם קצה שהוא תלוי בו אנרגטית
  2. טיפול מול מפת רגשות – הוצאת האכזבה מהמערכת האנרגטית
  3. נעלה למודעות של הילד/ה שהדבר שהוא חווה הוא משהו אנרגטי ושייך לזיכרון הרגש של אמו/אביו ולא שלו

ננחה את ההורים לעשות אמירות לילה (רצוי בזמן שהוא ישן) על אודות החוויה שלהם, נתאר את האירוע כאילו הוא מתרחש עכשיו ונסביר לילד שזה מבטא את החוויה שלהם וכי אין צורך שהוא ימשיך להחזיק בה.

זוהי החוויה שלהם והאחריות שלהם והוא משוחרר מממנה – “אתה זה אתה ואני זה אני, זה אירוע שקרה לי, יש לך חיים שמחים ומאושרים ואתה ממשיך הלאה”.

במידה ומוצאים השפעה אנרגטית של שאדם אחר שהילד תלוי בו יש לומר לילד

“אתה אינך ________ – שם האדם הרלוונטי”….

לשים לב לא להשתמש במילה “לא”

מבנה אמירות הלילה –

  1. זה הסיפור, האירוע שהיה לנו ההורים
  2. אתה מבטא את האתגר שהיה לנו…… לכן אתה מתנהג כך…..
  3. תודה לך ילד אהוב, אתה מקסים ונהדר, אבל זה היה האתגר שלנו, לך יש את החיים שלך את העולם שלך

האתגר כבר עבר, הוא נגמר, אנחנו הסתדרנו ואתה משוחרר לחיות חיים שמחים, בריאים, מוגנים ומאושרים

  1. לידת לבואייה:
    ניצור בועת אהבה שמטרתה לעטוף את הילד ברגע הלידה – אני אוריד מהספרייה הקוסמית לתוך הבועה בתנועה ספירלית:
  • תמיכה של אמא
  • תמיכה של אבא
  • אהבה של אמא
  • אהבה של אבא
  1. תיקון לידה:
    חמסה על הורמון לבואייה על הבלוטה האנרגטית שמייצגת את ההורמון.
    זימון עמוד השדרה ועפעוף על חוליות עמוד השדרה שאחראיות על בלוטת הלבואייה ומעבירים את היד על עמוד השדרה (איפה שמעפעף מטפלים עד שנגמר העפעוף)
  • חמסה על פחד מכמות הורמון לבואייה אופטימלית
  • טיפול ב-2 נקודות הפתיחה בשקעים של לחיי הישבנים
  • חמסה על נקודת פתיחה ימנית, חמסה על נקודת פתיחה שמאלית וחמסה על הפחד מ”ז’ו” Ju
  • טיפול ב-2 נקודות פתיחה באמצע המפשעות – חמסה על נקודת פתיחה ימנית, חמסה על נקודת פתיחה שמאלית וחמסה על הפחד מ”ואי וה צ’אי” Way We Chay
  • חמסה על פחד מהתמזגות עם המשלים, חמסה על הפחד מ”צאי צו צה” Chay Chu Cha
  • נעביר בדמיון את המטופל בתעלת הלידה תוך כדי עפעוף תוך כדי שאומרת “פחד מלידת לבואייה” – נעשה את זה כמה פעמים עד שנגמר העפעוף
  1. אמירות לילה לעשות למטופל- לשינוי הדימוי העצמי של הילד
    ניתן הוראה שבזמן ההרדמות יוזרמו אמירות לילה שישתלו מסרים חיובים של הילד כלפי עצמו.
    הילד יתחיל לחשוב בצורה חיובית ושם יהיה שיפור במצב הרגשי, ההתנהגותי והפיסי, הוא יפתח ויתנהל הרבה יותר טוב במסגרות.
  1. ניצור אוזניות אנרגטיות
    א. ע”י סקאלה אנרגטית נבדוק שלאוזניות יש 100% שדות אנרגטיים – אם יוצא פחות מ-100% נטפל בפחד של האוזניות ע”י חמסוס
    ב. נבדוק ע”י העפעוף תוך כמה זמן מרגע ההרדמות של הילד הרדיו יתחיל להשמיע את המשפטים
    ג. נבדוק ע”י העפעוף כמה זמן האוזניות צריכות להשמיע את המשפטים המחזקים – שניות, דקות, שעות
    ד. נוריד מהספרייה הקוסמית את כל הפחדים של הילד להקשבה לאוזניות
    ה. נוריד מהספרייה הקוסמית בטחון עצמי, אהבה עצמית, פתיחות והקשבה
    ו. נזרים את משפטי ההשראה הבאים המתאימים לילד ומורכבים ממשאבים פנימיים שחסרים לו (ניתן להרכיב משפטים חדשים או לבקש עפעוף על המשפטים המצוינים מטה):
  • נבקש מהילד להגיד לנו בצורה אינטואיטיבית – כל מה שהוא היה רוצה שיהיה לו ואין לו (לדוגמא בטחון, ידע בתחום מסוים, חברים וכו..)
  • ‘אני מאמין בעצמי וביכולות שלי’
  • ‘יש לי המון כישרונות ומתנות לתת לעולם’
  • ‘אני מעריך את עצמי וסומך על עצמי’
  • ‘אני תמיד עושה את הכי טוב שאני יכול’
  • ‘אני יודע להסביר מה אני רוצה ומה אני צריך בצורה ברורה ורגועה’
  • ‘אני יודע איך להרגיע את המחשבות בראש שלי’
  • ‘המחשבות שלי הן בשליטה שלי אני בוחר במחשבות שמחות’
  • ‘אני מצליח להתרכז וללמוד בקלות’
  • ‘מיום ליום הלימודים הולכים ונעשים לי קלים יותר ויותר’
  • ‘אני מתרכז במשימות שלי ומסיים אותן בהצלחה’
  • ‘אני נהנה להיות מסודר ומאורגן’
  • ‘אני יודע להקשיב לפני שאני מדבר’
  • ‘אני שולט במה שאני אומר’
  • ‘זה בסדר להרגיש את מה שאני מרגיש’
  • ‘יש לי בטחון מלא בכך שאני אהוב ומוגן’
  • ‘אני יודע איך להעסיק את עצמי’
  • ‘אני יכול להתרכז בכל משימה בקלות’
  • ‘אני רגוע ומרוכז בזמן הלימודים’
  • ‘אני לומד מהר ומבין הכל’
  • ‘כיף לי ללמוד דברים חדשים’
  • ‘אני נהנה לנסות דברים חדשים’
  • ‘יש לי זיכרון מצוין, קל לי לזכור את מה שלמדתי’
  • ‘הלימודים מעניינים אותי ואני שמח לשבת בכיתה ולהקשיב’
  • ‘אני יודע לבקש עזרה כשאני צריך’
  • ‘אני קורא וכותב היטב ומבין הכל’
  • ‘אני סופג ידע כמו ספוג וזוכר את כל מה שלמדתי’
  • ‘אני תלמיד טוב והמורים מכבדים ומעריכים אותי’
  • ‘אני גאה בעצמי על ההצלחות שלי בלימודים’
  • ‘אני מסיים את השיעורים שלי בזמן כל יום’
  • ‘אני אוהב להגיע בזמן לכל מקום’
  • ‘הגוף שלי בריא ושלם ואני מלא אנרגיה’
  • ‘כשאני עושה פעילות גופנית אני מרגיש מצוין’
  • ‘אני אוהב את החיים שלי’
  • ‘אני מאמין שאני יכול להיות מי שאבחר’
  • ‘אני יחיד ומיוחד שומרים עלי מלמעלה’
  • ‘אני סולח לעצמי על הכול’
  • ‘אני סולח לכל האנשים מסביבי’
  • ‘אני ראוי לקבל אהבה אמון וכבוד מכולם’
  • ‘אני נוהג בכבוד בכל אדם’
  • ‘אני חושב לפני שאני מדבר’
  • ‘אני יודע להקשיב כשמדברים אלי’
  • ‘אני מתחשב באחרים והם מתחשבים בי’
  • ‘אני יודע לקבל ביקורת ולהשתפר’
  • ‘יש לי יחסים טובים ובריאים עם כל המורים שלי’
  • ‘אני חבר טוב ויש לי המון חברים שאוהבים את חברתי’
  • ‘אני נהנה לשחק עם חברים’
  • ‘אני מאמין בחלומות שלי’
  • ‘אני אהוב’
  • ‘אני חזק’
  • ‘כשאני מדבר מקשיבים לי’
  1. קודים:
  • קוד ביטוי עצמי
  • קוד אמון באנשים
  • קוד בטחון מול אנשים
  • קוד יצירת מציאות
  • קוד הקשבה לצורכי הגוף
  • קוד הגיון
  • קוד הגשמת משאלות
  • קוד נוגד מתחים
  • קוד נוגד פיזור
  • קוד נוגד בעיות נשימה
  • קוד שחרור מפחדים
  • קוד שלווה
  • קוד שעון ביולוגי
  • קוד שינה רגועה
  • קוד שיער בריא
  • קוד ניקיון עור
  • קוד חלומות טובים
  • קוד מצב רוח טוב
  • קוד הנאה
  • קוד ריכוז
  • קוד לימוד
  • קוד הבנה
  • קוד חשיבה חיובית
  • קוד חשיבה יצירתית
  • קוד השהיית חשיבה
  • קוד הנאה מהחיים
  • קוד נוגד השפעות שליליות
  • קוד שליטה במחשבות
  • קוד ידע
  • קוד גמישות מחשבתית
  • קוד חשיבה זריזה
  • קוד קשר כללי עם אנשים
  • קוד התחברות לרגשות
  • קוד השתלבות בחברה
  • קוד הגנה
  • קוד הזדמנויות בחיים
  • קוד הגנה מפני רגשות שלילים
  • קוד שליטה מוטורית
  • קוד גמילה מהרגלים רעים
  • קוד הגנה על משלים
  • קוד נוגד אובססיות
  • קוד שקט
  • קוד זרימה חופשית של אויר באף
  • קוד תפקוד תקין של הגרון
  • קוד עתיד ורוד
  • קוד בטחון בעצמי
  • קוד תפקוד אופטימלי של הגוף
  • קוד התחשבות הסביבה בי
  • קוד תפקוד תקין של המוח
  • קוד שחרור מכעסים
  • קוד אמון ביכולותיי
  • קוד אהבה עצמית
  • קוד אומץ
  • קוד אהבה
  • קוד מפת רגשות
  • קוד נוגד חוסר שליטה
  • קוד מרגוע
  • קוד שלום עם הסביבה
  • קוד נוגד תלות אנרגטית
  1. הנדסת מחשבות:
    על המחשבות שנוצרו בעקבות האירוע. למטופל, או ל”אדם הקצה” שהוא תלוי בו אנרגטית
  • “אמא מאוכזבת ממני”
  • “אבא מאוכזב ממני”
  • “אני מכוער”
  • “לא רוצים לשחק איתי”
  • “אני טיפש – אני לא מצליח שום דבר”
  • “אני כל הזמן נכשל”
  • “אף אחד לא מקשיב לי”
  • “לא רואים שקשה לי”
  • “הילדים בכיתה לא אוהבים אותי הם לא רוצים להיות איתי”
  • “המורה לא אוהבת אותי בגלל זה היא מעירה לי כל הזמן”
  • “אני לא מבין את החומר אני לא מבין כלום בשיעור”
  • “אני לא יכול לעצום את העיניים ולישון כי משהו רע יקרה לי”
  • “אני לא מסוגל לשבת ואף אחד לא מאמין לי – חושבים שאני שקרן”
  • “אני ילד רע”
  • “לא אוהבים אותי”
  • “הילדים לא רוצים להזמין אותי לבית שלהם”
  • “כולם צורחים פה כואבות לי האוזניים אני לא מסוגל יותר”
  • “אני לא אתן להם לפגוע בי אני חייב לפגוע בהם קודם”
  • “רק אם אני אהיה אלים ישימו לב אלי”
  • “רק מי שמרביץ חזק אוהבים אותו”
  • “מאיימים עלי כל הזמן ורוצים לפגוע בי”
  • “המקום הזה מסוכן לי”
  • “אני שונה יצחקו עלי”
  • “אני עומד למות”
  • “אני לא מסוגל לנשום”
  • “אני מפחד”
  • “אני עומד להיפגע אסור לי להישאר לבד”
  • “אני לבד בעולם”
  • “כולם משקרים לי”
  • “אני חלש”
  • “אם לא אעשה בלגן – לא ישימו לב אלי”
  • “אין לאמא סבלנות אלי”
  • “אין לאמא זמן אלי – רק לאחרים”
והכנסת מחייבות (מחשבות חיוביות): לאחר הנדסת המחשבות נכניס מחשבות חיוביות, את האנרגיה של המחייבה נכניס בספירלה הנכנסת לאדם מצ’אקרת הכתר לאורך גופו תוך כדי העפעוף.
  • “אני חכם”
  • “אוהבים אותי”
  • “יש לי בטחון עצמי”
  • “אני ילד חברותי”
  • “אני יכול הכל”
  • “אני ילד טוב”
  • “החברים אוהבים להיות איתי”
  • “אמא ואבא גאים בי”
  • “אני מוצלח”
  • “אני מוגן”
  • “אני בריא”
  • “אני רגוע”
  • “אני מוערך”
  • “אני מבין עניין”
  • “אני ילד גדול”
  • “כולם רוצים להיות איתי ולידי”
  • “אני חזק”
  • יש לי חברים”
  • “אני נראה טוב”
  • “אני שווה”
  • “כולם סביבי”
  • “אני בטוח”
  1. סליחה ושליחה:
    הנחייה להליך הטיפולי בערכה למטפל ההוליסטי עמ’ 41-64
  • בין המטופל לבין אמא שלו
  • בין המטופל לבין אבא שלו
  • בין המטופל לבין הגננת
  • בין המטופל לילדי הגן
  • בין המטופל לבין המורה
  • בין המטופל לבין הילדים בכיתה
  • בין המטופל לבין עצמו
  1. “טיול בגוף האדם”: לפי ספר התמחות באנטומיה רגשית –נזמן את האנרגיה של הילד ונבקש עפעוף על המקום עם חוסר האיזון – נעבור מלמעלה מהראש כלפי מטה, איפה שיעפעף, יבוא טיפול שבסיומו נחמסס.

 

  1. יצירת אינפוזיה אנרגטית ו/או ענן טיפולי המכיל:
    פרחי באך:
    א. אבגר agrimony – מטפל ברגישות יתר ובבעיות במערכת הנשימה ודלקות גרון

    צמחי מרפא
    ב. שורש ויתניה משכרת Withania somnifera – בעל אפקט מרגיע ומיטיב עם מערכת העצבים שומר על איזון פנימי ומוריד את רמות הקורטיזול (הורמון הסטרס) בגוף.
    ג. שורש הוולריאן Valeriana officinalis – משמש להקלה על נדודי שינה, חרדה ואי שקט
    ד. פסיפלורה – תמצית הפסיפלורה מסייעת בהפחתת נדודי שינה, הפרעות במערכת העיכול הקשורות לחרדה או עצבנות, גירויים, תסמיני ADHD ואסטמה
    ה. היפריקום Hypericum – משמש לטיפול בחרדה, לחץ והפרעות שינה

    שמנים אתריים
    ו. קורנית– מקל על זיהומים במערכת הנשימה. מקל על כאבי גרון

    ויטמינים ומינרלים
    ז. חומצה אמינית 5 הידרוקסי – טריפטופן – תוסף המסיע באיזון מצבי הרוח ומקל על סימפטומים של דכאון, חרדה ואי שקט
    ח. חומצה אמינית “גאבא“- יוצרת אפקט מרגיע על מערכת העצבים המרכזית
    ט. מגנזיום – למגנזיום יש אפקט של הרפיית שרירים והרגעה, תחושה המעודדת הירדמות קלה יותר
    י. ויטמין B6 (פירידוקסין)מסייע בחילוף החומרים של החלבון ופעילות העצבית, מחסור בו גורר לנדודי שינה, דכאון, הפרעות נוירולוגיות, אנמיה, עצבנות. הפרעות בראיה ובשינה, אובדן זיכרון והפרעות למידה
    יא. ויטמין B12 (ציאנוקובלאמין) – חשוב לגדילה, למערכת העצבים וליצירת כדוריות הדם האדומות, סיוע במטבוליזם של השומנים ופחמימות וביצירת המוגלובין. מחסור בו גורם לאנמיה, לפגיעה במערכת העצבים, לירידה ברפלקסים ולירידה ביכולת הזיכרון
    יב. ויטמין E (אלפא טוקופרול) – ויסות כמות הסוכר בדם, איזון מצבי לחץ ועייפות

    קריסטלים הקשורים לנושא
    יג. אאגיריין, שחור – הזרמת אנרגיות חיוביות, בטחון עצמי, חיזוק האינדיבידואליות, וביטוי האני האמתי, שחרור מחסומים רגשיים
    יד. אבאלון– צדף צבעוני – צבעי הקשת. אושר, אופטימיות, שלווה, רוגע, נטרול פחדים, משפחתיות
    טו. אבן אילת-ירקרק, תכלת, טורקיז. שלוות נפש, אופטימיות, מודעות, ניקוי טראומות, שחרור חשיבה שלילית.
    טז. אגת בלו לייס , אגת ירוק – שלווה והרמוניה, יכולת ביטוי ודבור, הפחתת גמגום
    יז. אופל (לשם) – אופל אדום, לבן, מכיל את כל קשת הצבעים. הפגת חשיבה שלילית והפיכתה לחיובית חיזוק הזיכרון.
    יח. אמונייט– ירוק, טורקיז, כחול, תכלת – בעיות ריאות ונשימה, גפיים, הגנה, נטרול דיכאון, שלווה ורוגע
    יט. אמטיסט (אחלמה)- סגול על גווניו. בעיות שינה, סיוטים, הקלה על מתחים, זיכרון, צער, נטרול פחדים, אנטי קרקוע, חלימה.
    כ. אפאצ’י טיר– חום בהיר בעל השפעה קלה. הגברת שמחת חיים, מזל, הגנה, המסת רגשות שלילים, עידוד גישה חיובית
    כא. אקוואמרין (תרשיש)- תכלת בהיר, ירקרק. ניקוי מערכות, בלוטת התריס ובלוטות אחרות, עיניים וראיה, טיהור פיזי ונפשי. שיכוך כאב רגשי, התמודדות בעת משבר, תגובות שכליות מהירות, אינטגרציה בין השכל לרגש.
    כב. גאלנה-אפור בהיר, כסוף, לעתים גוון אדמדם. חיזוק הראיה, מערכת העצבים, בעיות עור, דמיון, הגנה מפני מצבי רוח שליליים, נטרול תחושת חוסר ערך וחוסר שייכות.
    כג. הוולייט-לבנבן לעיתים עם גוונים שחורים, חומים או אפורים ביטוי ברור של רגשות, סבלנות, חיזוק שאפתנות, הפגת אנוכיות, פתיחות וקשב לזולת, חיזוק עצמה פנימית, תקשורת, נטרול חרדות, כעסים, מתל וביקורתיות, חידוד חושים, ערנות, אסרטיביות, זיכרון, בטחון עצמי והתמודדות עם היסוסים
    כד. טורמלין ורוד-כעסים, שחרור רגשות צער, ניקוי רגשי, בטחון באהבה, שמחה, שפע
    כה. עין הנמר (טייגר איי)- שילובים של צהוב זהב עם חום וגווני אדום כתום עם חום. אומץ לב, קבלת החלטות, עצמאות, שחרור מתלותיות, התחלות חדשות, גמישות, נטרול עקשנות, מודעות, גישה חיובית לחיים,
    כו. תולייט, תולייט ורוד, תולייט ירוק, תולייט שחור, ורוד, ירוק, שחור– ריפוי, מערכת העצבים המרכזית, בעיות עיכול, קואורדינציה, ריכוז, הגברת מיומנויות פתרון בעיות, שבירת תבניות חשיבה והרגלים שלילים, נטרול הערכה עצמית ירודה, מציאת הטוב בכל תחומי החיים, אינטגרציה בין העולם הפנימי לעולם החיצוני, איזון בין אנרגית הלב לאנרגיית השכל והחשיבה, איזון בין אנרגיית האהבה לאנרגיית ההיגיון.
  1. תוספים אנרגטיים – מלטונין – הורמון השינה
    המלטונין מופרש על-ידי בלוטת האצטרובל במוח עם רדת החשיכה
  • חמסה על בלוטת האצטרובל
  • חמסה על חוליות עמוד השדרה
  • חמסה על הפחד מכמות אופטימלית של המלטונין
  • חמסה על הפחד לישון
  • חמסה על הפחד לשחרר אחיזה
  • חמסה על הפחד מהחדר/מהמיטה
  • יצירת תוכנת טיפול – באיזה שעה צריך להפריש את המלטונין? באיזה קצב? כל כמה זמן? במשך כמה זמן?
  1. “שטיפה אנרגטית”
  • נזמן את מערכת המוחות של המטופל ונשים אותה בתוך “מסננת אנרגטית”
  • נוריד מהספרייה הקוסמית – חומר שטיפה לכל המידע השגוי שנאסף אצל הילד משלב הינקות ועד היום – אותו מידע שישפיע עליו בדרך פרשנות האירועים, ויסות רגשי וצורת התגובה שלו כלפי אנשים, עצם העפעוף זה הניקוי
  • כשיסתיים העפעוף ניתן הוראה אנרגטית שבמקום מה שיצא תכנס אנרגיה של אור אהבה, וריפוי
  1. “שמיכה אנרגטית”
    נתפור שמיכה אנרגטית שתהיה מורכבת מזיכרונות חיוביים של הילד.
    שמיכה, מחבקת, עוטפת ומגוננת.
  1. השמיכה תיתפר על ידי חוט אנרגטי – יש לבדוק לחוט יש 100% שדות אנרגיה
  2. בחירת צבע החוט – הצבע הוא אינפורמציה, מידע, סימן, הצבע פותר בעיות, מסמן דרך הוא אנרגיית החיים  את צבע החוט אבחר מתוך הרשימה הבאה ע”י העפעוף – לכל צבע יש משמעות ותדר משלו:
  • צבע זהב – צבע של עצמאות וזהות עצמית, ידע וחוכמה פנימית, חדווה, בינה, הערכה עצמית, התרוממות רוח. עוזר במצבים של בלבול, חוסר בטחון
  • צבע אדום – אנרגיית אהבה, אנרגיית החיים, אומץ, גמישות מחשבות ורגשות, בניית דימוי עצמי, כוח רצון. עוזר במצבים של קושי בשליטה על כעסים ותסכול
  • צבע קורל – צבע מגן, רגיש, צבע בעל חמימות עמוקה ורכות, שמחה, נדיבות ספונטניות, רסקיו רגשי למצבי טראומה ושוק, היכולת לאהוב את עצמנו
  • צבע כתום – אנרגיית החיים, התמדה וכוח, צבע התומך במי שאנחנו, בדימוי העצמי, צבע המבטא זריחה פנימית, מחזק את מערכת החיסון. עוזר במצבים של תלות, חוסר עצמאות, שוק וטראומה
  • צבע צהוב – שמחה, ייחוד, בהירות מחשבה, ידע, התלהבות, זיכרון ותקשורת טובה. עוזר במצב של פחד, חרדה, שליטה, דכאון
  • ירוק זית – כוח והתחדשות בכל הרמות, צבע של אמון, שלווה ושלום. עוזר לשחרור מרירות ופחד מהלב, כשיש סוגיות של מנהיגות וכוחניות
  • צבע ירוק – הצד הרגשי של החיים, תקווה, איזון, יושר, הרמוניה, קבלת החלטות. עוזר כשיש קושי בקבלת החלטות, קנאה, צורך במרחב
  • צבע טורקיז – תקשורת מן הלב, צבע המחובר למלאכים. עוזר כשיש קושי לבטא רגשות, נטייה להדחקה רגשית, מתח
  • צבע כחול – צבע של טוהר, בהירות מחשבה, מרגיע ושליו. צבע שמרגיע את הדיבור וההקשבה, עוזר במצב של קשיים עם סמכות
  • צבע כחול עמוק – ראיה מעבר, שמיעה מעבר, צבע עמוק לכל החושים, מבטא השראה והתחדשות. קושי עם נוקשות, התבודדות
  • צבע סגול – ריפוי, שרות, שינוי צורה, איחוד, איזון בין זכר לנקבה. עוזר במצב של יגון, כעס מוסתר, בריחה מהמציאות, הרגשה של רצון לחזור הביתה
  • צבע ארגמן – צבע בעל אנרגיית ריפוי עמוקה ביותר, אהבה אלוהית, דאגה לדברים הקטנים, מעבר מלהט לחמלה. עוזר כשיש חיפוש אהבה בחוץ
  • צבע ורוד – אנרגיה המסמלת רכות, חמימות ורגישות. אהבה ללא תנאי, חום ורגישות, יצירתיות, אינטואיטיביות. עוזר במצב של צורך באהבה, קושי לקבל אהבה
  • צבע שקוף – צבע הקדושה, שלמות, פתיחות, מטהר את הדמעות והסבל, האור בקצה המנהרה. עוזר במצב של בדידות, תסכול, שעמום, קפדנות, חוסר גמישות, אפתיות
  1. שלב בניית חלקי השמיכה – לאחר בחירת החוט, מרכזים את הזיכרונות החיוביים והמחזקים של הילד – מרכיבים אותם לאחר שיחה עם ההורה / הילד בה מבקשים מהם להיזכר באירוע מעצים ומחזק שהילד היה מעורב בו.
    כל זיכרון ירוכז על ריבוע בד אנרגטי.
    לדוגמא: הילד מספר שהוא קיבל תעודה מהמורה בגלל עזרה לחברים וזה היה בנוכחות כל ילדי הכיתה, זה גרם לו להרגיש טוב, שהוא חבר טוב, שחושבים עליו ורואים אותו, האירוע הזה גרם לו להעלאת המוטיבציה למתן עזרה לזולת, לרצון להשתפר עוד ולהוכיח אותו – הוא הבין שהוא חבר טוב ושאוהבים אותו.
    מבקשים מהילד לעצום את העיניים ולתאר מה הוא רואה כשהוא חושב על הזיכרון הזה – הוא רואה את עצמו עם התעודה מחזיק אותה וכל ילדי הכיתה מוחאים לו כפיים.
    מזמנים את הזיכרון הזה בין הידיים, ובודקים לו שדות אנרגיה (שיהיו 100%), ואז מדמיינים את התמונה שהילד תיאר ושמים אותה על ריבוע בד לבן.
    מורידים מהספרייה הקוסמית את הגוון המתאים לאותו ריבוע בד תוך הוראה שזה יהיה צבע שישמר את הזיכרון ויעצים אותו ואת המידע שירד בצורה ספירלית, מכניסים לבד. לאחר ששמים את הזיכרון על הבד הצבוע בודקים שיש למטפל 100% שדות אנרגיה, אם אין אני נבדוק מה הפחד ונטפל בו.
    לוקחים את הבד האנרגטי בידיים ומורידים קרן לבנה של ריפוי מלמעלה, מאור הבורא הקרן תרד ותיצור כדור אנרגטי שיעטוף את הבד ובעצם ישמר אותו.
  1. לאחר שמרכיבים מספר ריבועי בד אנרגטיים לוקחים את החוט האנרגטי ומתחילים לחבר בד לבד עד שתהיה שמיכת טלאים
  2. בודקים שלשמיכה יש 100% שדות אנרגיה
  3. בודקים בסקלה אנרגטית כמה זמן הילד צריך להיות עטוף בשמיכה – ימים/חודשים/שנים ונותנים את הוראת העיטוף בהתאם.
  4. מזמנים את האנרגיה של הילד מולנו ועוטפים אותו בשמיכה כמו שעוטפים תינוק שרק נולד
  1. סוכריה אנרגטית –
    ניצור סוכריה אנרגטית, ונאמר לילד – “כל פעם שאתה מרגיש צורך תוציא מהכיס את הסוכרייה האנרגטית, תכניס לפה ותבלע אותה”
    לתוך הסוכרייה האנרגטית נכניס –
  • מיאלין נפשי
  • מיאלין פיזי
  • שמחה
  • קלילות
  • שלווה
  • בטחון עצמי
  • אהבה עצמית
  • קבלה עצמית
  • שקט נפשי
  • ראיה שמעבר
  • שיקול דעת
  • הערכה עצמית
  • מחשבות חיוביות
  • הורדה מהספרייה הקוסמית את כל המינרלים, צמחי המרפא והחומרים שהילד צריך
  1. הוצאת אנרגיה מהבעיה:
  • זימון הבעיה בין הידיים – לדוגמא “תסכול”
  • בדיקת עוצמת שדות אנרגטיים ע”י סקלה אנרגטית
  • הוצאת השדות והורדתם לאפס ע”י בדיקת הסיבות להמצאות השדות –
    • חמסה 1 פ.נ.פ.ט.ה
    • חמסה 2 א.א.מ.ג.ת
    • חמסה 3 ע.מ.י.ק.א
  • בדיקה שאין שדות – במידה ונשאר 10-20% ניתן לנזק עם צנתר אנרגטי ולהוריד לאפס
  1. שחרור קארמה והתרת נדרים – הוצאת נדרים ושבועות מהמערכת האנרגטית של הילד שקשורה לבעיות התנהגות

  2. הו’אופונופונו –
    עפ”י ההו’אופונופונו בכדי לפתור את הבעיה על האדם לזהות מי הוא? ומי האחראי?
    המנטרה מורכבת מ-4 משפטים המהווים פתרון בעיות של זהות העצמי דרך ההו’אופונופונו – יש לחזור על המשפטים מספר פעמים בלב או בקול רם:
  • “אני אוהב אותך” – כשהנשמה מתנסה בזיכרונות החוזרים על עצמם כבעיות צריך לומר במחשבה או בשקט – אני אוהב אתכם, זיכרונות קרים, אני מקיר תודה על ההזדמנות לשחרר את כולכם ואותי. ניתן לומר זאת מספר פעמים.
  • “אני מצטער”
  • “תסלח לי”
  • “תודה”

סיום טיפול

  1. בודקים שלמטופל, למשלים שלו ולאיבר החולה חזרו 100% שדות אנרגיה
  2. מורידים מהספרייה הקוסמית את הפחדים של המטופל לקבל את הטיפול, או מעפעפים על הפחדים בכריכה של חוברת הטיפולים, עצם העפעוף= טיפול
  3. “חמסה” על נקודות הפתיחה לקיבוע הטיפול
  4. שאלה: בעוד כמה זמן תהיה הטבה? שואלים: מיד?/ תוך כמה שעות?/ ימים?/ שבועות?/ חודשים? אחרי שעפעף על הזמן, יוצרים “סקלה אנרגטית” ומבקשים: “תן לי עפעוף על הערך המספרי= בעוד כמה ימים/ שבועות תהייה הטבה”. מנו את המספרים וחכו למספר שבו תקבלו עפעוף, זה היום/ שבוע המבוקש: 1, 2, 3, 4, 5, והלאה
  5. האם לעשות טיפול נוסף? אם כן, שאלה: בעוד כמה זמן לעשות טיפול נוסף? שואלים: “ימים, שבועות?” יוצרים “סקלה אנרגטית” ומבקשים: “תן לי עפעוף על הערך המספרי= בעוד כמה ימים/ שבועות עלי לחזור על הטיפול”. מנו את המספרים וחכו למספר שבו תקבלו עפעוף, זה היום/ שבוע המבוקש: 1, 2, 3, 4, 5, והלאה
  6. שאלה: האם כל האבחון/ טיפול היה במטופל? “כן”/ “לא” (אם לא, יוצרים ספירלה, מעמידים את המטופל במרכזה ומעבירים את היד לאורכה, אך הפעם מבקשים מהטיפול להיכנס לתוך המטופל. אם לא נכנס, ואין למטופל שדות אנרגיה, יש לטפל בו בפחד לקבל את הטיפול, לחפש אם יש הפרעות אנרגטיות שמונעות מהטיפול להיכנס, או שיש כוח עליון שאומר שזה עדיין לא הזמן לטיפול)

רשימה ביבליוגרפית:

מידע על הפרעות התנהגות אצל ילדים –

https://www.tmurot.org.il/2015/06/02/%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94-%D7%91%D7%A9%D7%99%D7%90%D7%A6%D7%95-%D7%91%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%9D-%D7%A2%D7%9D-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%94%D7%92%D7%95%D7%AA-%D7%95/

 

https://www.hebpsy.net/articles.asp?t=31&id=3299

 

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5053459,00.html – מאמר בנושא שינה ודרכי טיפול מתוך אתר Ynet בריאות ואיכות חיים.

https://www.altman.co.il/article/homeopathy/relief/%D7%95%D7%A2%D7%9B%D7%A9%D7%99%D7%95-%D7%A0%D7%A8%D7%92%D7%A2%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%9E%D7%99%D7%A9%D7%94-%D7%A6%D7%9E%D7%97%D7%99-%D7%9E%D7%A8%D7%A4%D7%90-%D7%9C%D7%94%D7%A8%D7%92%D7%A2%D7%94/ מאמר של חברת אלטמן בעניין חמישה צמחי מרפא להרגעה

אתר פסיכולוגיה עברית – איתור מאמרים בנושא הפרעות התנהגות בילדים

משמעות הצבעים במעגל החיים http://yeda.eip.co.il/?key=21334354

משמעות הצבע ברמה הרוחנית, הפסיכולוגית והפיזיולוגית http://www.primacytech.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%9E%D7%A9%D7%9E%D7%A2%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%A6%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%9D

משמעות הצבעים

https://www.alternativli.co.il/a/%D7%A8%D7%A4%D7%95%D7%90%D7%94-%D7%9E%D7%A9%D7%9C%D7%99%D7%9E%D7%94/%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%A1%D7%95%D7%9E%D7%90/3010-%D7%9E%D7%A9%D7%9E%D7%A2%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A6%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%9D.html?fbclid=IwAR0zVHOKNZf_Y8ZIavub3FwFIepPU8CWEU95pmNTXCw0bRzZuP4yeOt0X5s

הו’אופונופונו http://hooponopono-israel.com/whos-in-charge/