עבודת בוגרים: טיפול הוליסטי בהשפעות של ניצול מיני בילדות ע”י בן משפחה – מיכל בארי

בפורומים של נפגעות תקיפה מינית ושורדות ניצול מיני בילדות נהוג לרשום “אזהרת טריגר” בתחילת כל פוסט. שיח על הנושא עשוי להציף ומהווה טריגר לתופעות מהן סובלות השורדות.

לניצול מיני בילדות ע”י בן משפחה
אין הגדרה אחת בלבד כיוון שאין קונצנזוס לגבי הגדרת התופעה. זהו נושא נפיץ אשר ברובו נשאר טאבו. ישנה תדמית של פגיעה מינית המתרחשת בסמטאות חשוכות על ידי אנשים זרים, אך ב- 90% מפגיעות מיניות הן מתרחשות בתוך המשפחה ו/או עם אנשים מוכרים [שכנים, חברים]. בדרך כלל בהגדרה לניצול מיני בילדות נוכל למצוא מגע גופני או לא-גופני בין ילד ומבוגר, גניטאלי או לא גניטאלי. לעיתים הניצול נעשה בין שני ילדים אשר הבדל הגילאים ביניהם אינו גדול, לדוגמא נער בן 15 ונערה בת 12. בעבודתי המבוגר מבין המעורבים מוגדר כ – “פוגע” והנפגעת מוגדרת כ”שורדת”. הנ”ל מתייחס לשני המינים. בכל ניצול מיני בילדות מעורבים תחושות של בדידות ושמירת סוד. במהלך הניצול השורדת נתונה להשפלה מינית, או משמשת מקור לגרייה מינית מצד הפוגע. היחסים בין השורדת לפוגע עשויים להיות מאופיינים על ידי כוחנות, מניפולציות רגשיות, תוקפנות, שליטה ופיקוח מצד הפוגע. לעיתים לניצול מתלוות תחושות של קרבה, סקרנות, חום, אהבה, עוררות פיזית וחברות. האינטראקציה המינית ביניהם [חד-פעמית או ממושכת] מסבה לשורדת נזק כך או כך.

בניצול מיני מתמשך בילדות השורדת מאבדת את תחושת העצמי שלה. כל מבנה ה’אני’, דימוי הגוף, תפיסת האחר, ותחושות של שלמות ומטרה בחיים – מתרסקים. כאשר הניצול מתרחש עם אדם מוכר ואהוב, שאמור לדאוג ולשמור על השורדת, קיימת בגידה עמוקה ביחסים המונעת התפתחות של אמון בסיסי. השפעות הפגיעה ביחסים עתידיים הן עמוקות ומורכבות, ויכולות לבוא לידי ביטוי בחוסר אמון, חוסר יציבות תעסוקתית, בריחה מיחסים קרובים וחשדנות עמוקה כלפי כל אדם. הבנה זו על הפגיעה הקשה ביחסים היא מרכיב חשוב בטיפול עם שורדות ויש צורך לווסת את הקרבה והאינטימיות בתהליך הטיפולי. ישנם תנאים חשובים במרחב הטיפולי עבור שורדות והם: קשר אישי בטוח, חום אנושי, אותנטיות, תקשורת בגובה העיניים, אמון, קבלה, והכלה. המפגש האנושי מהווה גורם מכריע בטיפול בשורדות. על המטפלת ליצור מרחב בטוח, פתוח, וחם על מנת להכיל את מה שמבקש לבוא.

יש המשותף לכל הגישות לתהליך ההחלמה:

  1. יצירת ביטחון ואמון בתחילת הקשר הטיפולי. חיזוק הביטחון ויצירת תהליך של השבת שליטה וכוח לשורדת. ניתן ליצור ברית/חוזה עם השורדת – אני כמטפלת מעניקה את כל הידע שיש לי. המטפלת שומרת על פתיחות ומקבלת את סיפורה של השורדת כפי שהוא [מאמינה לה]. התרפיה מתבצעת בתהליך רגיש שבו השורדת מובילה בקצב שלה את התקדמות הטיפול.
  2. עיבוד הזיכרון – מטראומה דיסוציאטיבית לזיכרון נגיש ורציף. חקר הטראומה והשלכותיה. להביע עמדה מוסרית ברורה סביב דברים שעולים בטיפול, לסייע לעשות סדר בדברים, ובזיכרונות.
  3. יצירת תהליך צמיחה ממקום של בידוד מוכתם [“אני דוחה/מגעילה”] למקום של העצמה וקשר חברתי מחודש.
כמטפלי ביואורגונומי עלינו לנקוט במשנה זהירות ולגשת אל הנושא בזהירות, ולהבין כי “חיים ומוות ביד הלשון”.. יכול להיות שהשורדת תגיע עם בקשה טיפולית של בעיית אמון, או קשיים במשפחה, ומתוך זה יעלה נושא ניצול מיני בילדות. אם אינכם מטפלים מוסמכים בתחום, ראוי להפנות את השורדת לטיפול אצל מטפל מקצועי. אם אתם בעלי הכשרה בפסיכותרפיה ונמצאים עם השורדת בתהליך טיפולי שבו השיח כבר קיים, אני מזמינה אתכם להביא את הריפוי האנרגטי למרחב הטיפולי. הניצול המיני בילדות ע”י בן משפחה משפיע בין היתר על התחומים הבאים: וויסות רגשי – מועקה מתמשכת, אובדנות לאורך זמן, פגיעה עצמית, התפרצויות זעם, מיניות כפייתית או הימנעות ממין. מודעות – רגעי שכחה, לחוות את הטראומה שוב כפלאשבק, ניתוק רגשי. תפיסת העצמי – חוסר אונים, בושה, אשמה, האשמה עצמית, דחייה עצמית, תחושה של אות קלון, תחושת זרות, פגיעה בדימוי העצמי, פגיעה בערך עצמי יחסים עם אחרים – התבודדות, נסיגה, שיבוש ביחסים אינטימיים, חיפוש אחר דמות מצילה, חוסר אמון, אי שמירה על העצמי, העדר גבולות, פגיעה ביחסים וניכור בתוך המשפחה תחושת משמעות בחיים – אובדן אמונה, חוסר יכולת לפתח מקצוע ו/או עשייה חיובית, חוסר תחושת ערך מבחינה מקצועית, חוסר תקווה וייאוש. במידה ואתם מכירים אדם או ילד שחווה פגיעה מינית אתם מחויבים בחובת דיווח לפי חוקי המדינה. אנא פנו למרכז לנפגעות תקיפה מינית והסתייעו בהם – טלפון 1202* לנשים, 1203* לגברים, או דווחו למשטרה.

הקדמה לטיפול

הגנת “מגן דוד” או “מרכבה”.

בדיקת נוכחות 5 מפריענים למטפלת ולשורדת: פיסי, רגשי, שכלי [מידע], רוחני, אני.

קוד דיוק עפעוף. אם לא פתוח ב-100% יש לגשת לטופס טיפול בקשיים בעפעוף בערכה למטפלת ההוליסטי

בדיקת שדות אנרגיה למטפלת ולשורדת: חמסה על ערבול משלימים של המטפלת והמשלים האנרגטי שלה, ניקיון הילה של המטפלת ושל המשלים האנרגטי שלה, להעמיד בשורה משלימים משניים.

האם מותר לי לאבחן?  “כן”/ “לא”, אם כן, האם מותר לי לטפל? “כן”/ “לא”, אם כן, יש להמשיך

שם השורדת : ________  תאריך לידה: __________ גיל: ________

באיזו מידה הטיפול הביואורגונומי יעזור לשורדת? [יש ליצור “סקלה אנרגטית” בין 10-100%] אם יוצא פחות מ-100%, יש לטפל בפחד של השורדת שהטיפול יעזור ב-100%.

בדיקה ב”ברז השתלטנות” האם השורדת שתלטנית: אם היא שתלטנית, יעפעף באחד הצדדים, יש להמתין עד שיגמר העפעוף. עצם העפעוף הוא טיפול בשתלטנות. אם השורדת לא שתלטנית, לא נקבל עפעוף.

האם קיימת שתלטנות על הניצול המיני? [פחד לוותר עליו]: “כן”/ “לא”. [אם כן, “ברז השתלטנות”].

באיזו מידה השורדת רוצה להתגבר על הניצול המיני? [יש ליצור “סקלה אנרגטית” בין 10-100%].
אם יוצא פחות מ-100%, יש לטפל בפחד שהטיפול יעזור ב-100%.

“חמסה” על הפחד של השורדת לקבל את הטיפול.

“חמסה” על הפחד של המטפלת לטפל.

נטפל ב”כאב שבאהבה” בין המטפלת לשורדת, בין השורדת לניצול המיני.

טיפול ביואורגונומי הוליסטי בנושא השפעות של ניצול מיני בילדות ע"י בן משפחה:

    1. בדיקת שדות אנרגיה:
    • בדיקת שדות אנרגיה של השורדת בשנים שחוותה את הניצול
    • השורדת בזמן שהיא מדברת על רגשותיה
    • השורדת במצב קרבה לאדם אחר
    • השורדת במצב חשיפת הסיפור למטפלת
    • השורדת במצב של התקף זעם ו/או חרדה
    • השורדת במצב של היררכיה
    • השורדת במצב אינטימי
    • השורדת כאשר היא מביטה בעצמה במראה
    • השורדת במרחב משפחתי
    • בדיקת שדות אנרגיה של מערכת הרבייה [בהקשר של מיניות, דחף מיני]
    • בדיקת שדות אנרגיה של מערכת הראיה [השורדת ראתה משהו שלא הייתה אמורה לראות]
    • בדיקת שדות אנרגיה של מערכת השמיעה [השורדת שמעה משהו שלא הייתה אמורה לשמוע]
    • בדיקת שדות אנרגיה של מערכת הקול [השורדת חיה עם סוד]
    • טראומות מיניות סוגרות בד”כ את המערכות הללו. יש לבדוק שדות אנרגיה של מערכות אלה, ולטפל בספר טיפול הביואורגונומי הבלונדיני או הספר ההוליסטי הסגול.

     

    1. טיפול ב”כאב שבאהבה” הכולל ניתוק ג’יפה אנרגטית והשוואת תדרים:
    • כאב שבאהבה בין המטפלת לבין השורדת
    • כאב שבאהבה בין השורדת לבין הפוגע + בדיקת ניתוק אנרגטי או השוואת תדרים- לשאול בכן ולא האם לעשות השוואת תדרים.
    • כאב שבאהבה בין השורדת לבין הבקשה הטיפולית [לפגיעה מינית בילדות יש השלכות בתחומים רבים, לטפל בהתאם לקושי שהשורדת מעלה]
    • כאב שבאהבה בין השורדת לבין הילדה שבה
    • כאב שבאהבה בין השורדת לבין האישה שהיא היום [בינה לבין עצמה]
    • כאב שבאהבה בין השורדת לבין לימודים
    • כאב שבאהבה בין השורדת לבין מקום העבודה
    • כאב שבאהבה בין השורדת לבין אדם סמכותי
    • כאב שבאהבה בין השורדת לבין בני משפחתה
    • כאב שבאהבה בין השורדת לבין זוגיות
    • כאב שבאהבה בין השורדת לבין המיניות שלה
    • כאב שבאהבה בין השורדת לבין אמון
    • כאב שבאהבה בין השורדת לבין אמונה
    • כאב שבאהבה בין השורדת לבין קבלה עצמית
    • כאב שבאהבה בין השורדת לבין ערך עצמי

     

    1. בקשות אנרגטיות:
    • “אני נהנית לטפל בשורדת”
    • “תודה שהבקשה של השורדת מקבלת מזור במהירות ובקלות”
    • “אני שמחה שמצבה של השורדת משתפר במהרה”
    • “תודה שהשורדת יכולה [בקשה טיפולית] בקלות”
    • “תודה שהשורדת עומדת בגבורה מול סמכות”
    • “תודה שהשורדת מציבה גבולות”
    • “תודה שהשורדת מאמינה ביכולתה להביע את עצמה”
    • “תודה שהשורדת מגלה את חוט השדרה שלה”
    • “תודה שהשורדת מווסתת את רגשותיה”
    • “תודה שהשורדת אוהבת את עצמה”
    • “תודה שהשורדת מקבלת את עצמה”
    • “תודה שהשורדת מקבלת את הילדה שבה”
    • “תודה שהשורדת מוצאת משמעות בחיים”
    • “תודה שהשורדת מגשימה את עצמה”
    • “תודה שהשורדת מוצאת הנאה בחיים”
    • “תודה שהשורדת מצליחה בעבודה”
    • “תודה שהשורדת נהנית מיחסי מין”
    • “תודה על רגעי שמחה שהשורדת חווה”
    • “תודה שהיחסים הבינאישיים של השורדת משתפרים”

     

    1. טיפול בפציעות:
    • באיברי המין
    • בפה
    • להעביר את היד על הגוף ולבקש עפעוף על מקום שבו קרתה פציעה נפשית או פיזית

     

    1. טיפול בנקודות הפתיחה החוסמות את השורדת:

    להעביר את היד על הגוף לנקודות פתיחה חסומות הקשורות לבקשה הטיפולית של השורדת

    • טיפול בנקודות הפתיחה של מערכת הרבייה
    • טיפול בנקודות הפתיחה של מערכת הראיה
    • טיפול בנקודות הפתיחה של מערכת השמיעה
    • טיפול בנקודות הפתיחה של מערכת הקול

     

    1. טיפול בפחדים:
    • פחד לשכוח
    • פחד לזכור
    • פחד להיות מחוברת רגשית
    • פחד להיות בחוסר אונים
    • פחד לאבד שליטה
    • פחד לשחרר בושה
    • פחד לשחרר אשמה
    • פחד לשחרר דחייה
    • פחד להפסיק לפגוע בעצמי
    • פחד מלהיות שייכת
    • פחד מקשרים חברתיים
    • פחד להיות חלק מהמשפחה
    • פחד שאין מי שיציל אותי
    • פחד להציל את עצמי
    • פחד להאמין
    • פחד לתת אמון
    • פחד לקוות
    • פחד להתגבר על הייאוש
    • פחד ללמוד ולהתפתח
    • פחד להפסיק להיות קורבן
    • פחד להפסיק להיות שורדת
    • פחד שיהרגו אותי אם אספר
    • פחד לגלות סוד
    • פחד לשחרר את האשמה
    • פחד לשחרר את הבושה
    • פחד לחיות בשמחה
    • פחד להבריא
    • פחד להמשיך לחיות
    • פחד מאינטימיות
    • פחד מעונג מיני
    • פחד מאורגזמה
    • פחד לאבד שליטה
    • פחד לנשום
    • פחד לצאת אל העולם
    • פחד להכניס את העולם פנימה
    • פחד לאהוב
    • פחד להיות נאהב/ת
    • פחד מגמישות
    • פחד להרגיש
    • פחד להפסיק להעניש את עצמי
    • פחד להפסיק לפגוע בעצמי
    • פחד מקבלה עצמית
    • פחד לזרום
    • פחד מסמכות
    • פחד מאסרטיביות
    • פחד להיות כפופה למישהו
    • פחד להיות סמכותית
    • פחד להשמיע את קולי
    • פחד להביע את עצמי
    • פחד להציב גבול
    • פחד מגבולות
    • פחד מתחושת מחנק
    • פחד מחרם במשפחה
    • פחד מפירוק המשפחה
    • פחד מתקיפה על ידי בן משפחה
    • פחד שלא אצליח להתחתן ולהקים משפחה
    • פחד להכניס בן זוג למשפחה
    • פחד שבן זוג יאשים אותי שזה באשמתי
    • פחד שאני פגומה
    • פחד שמשהו דפוק אצלי
    • פחד שאני נהדרת למרות הכל
    • פחד שלא אצליח לאהוב
    • פחד שלא יאהבו אותי
    • פחד מהמכה הבאה
    • פחד להיות שלמה
    • להוריד מהספרייה הקוסמית פחדים נוספים שלא כתובים כאן וקשורים לניצול המיני בילדות ושמשפיעים על השורדת

     

    1. השאלות שנשאל את העפעוף אם רלוונטיות לשורדת בהקשר להשפעות הניצול המיני בילדות ע”י בן משפחה. הערה – יש לעפעף אך לא לשאול אלא להשאיר מרחב של פרטיות לשורדת. אם קיים שיח טיפולי על הניצול – ובהתאם לשלב הטיפולי בו היא נמצאת – אפשר לשאול את השאלה שמעפעפת.
    • האם את מרגישה תחושת מועקה מתמשכת?
    • האם את מרגישה תחושת אובדנות?
    • האם את פוגעת בעצמך?
    • האם יש לך פלשבקים?
    • האם הזיכרון הרציף שלך נפגע?
    • האם יש לך סיוטי לילה?
    • האם יש לך הפרעות אכילה?
    • האם יש לך דיכאון?
    • האם יש לך חרדה או מאניה דפרסיה?
    • האם את חווה חוסר אונים?
    • האם את מאשימה את עצמך?
    • האם את חשה דחייה עצמית?
    • האם את מרגישה שיש עליך אות קלון?
    • האם את מטופלת במקום אחר? כיצד הטיפול הנוסף עוזר?
    • האם יש לך קושי לתת אמון?
    • האם אמונתך אבדה?
    • האם לך יש קושי להיפתח?
    • איך את מרגישה בנוכחות אנשים חדשים שאת פוגשת?
    • האם לך יש קושי חברתי?
    • האם יש בתוכך פער בין הפנים לחוץ?
    • האם יש לך מקום בגוף שבו הכל מתנקז אליו? [לדוגמא בית החזה, בטן, גב]
    • האם את בקשר עם הפוגע?
    • האם את בקשר עם המשפחה?
    • האם יש מישהו במשפחה שלך שמאמין לך?
    • האם יש מישהו במשפחה שלך שלא מאמין לך?
    • האם את מרגישה נטע זר?
    • האם יש לך התפרצויות זעם?
    • האם יש לך התקפי חרדה?
    • האם את משמיעה את קולך?
    • האם את יודעת להיות אסרטיבית?
    • האם את יכולה להציב גבולות?
    • האם את נמצאת ב-כאן ועכשיו?
    • האם את סובלת מהתמכרות כלשהי?
    • האם יש לך ניתוקים רגשיים?
    • האם יש לך רגעים שבהם את לא זוכרת כלום?
    • האם את חיה בפחד מתמיד?
    • האם את מרגישה את הנפש שלך עוזבת את הגוף הפיזי?
    • האם את רוצה לצעוק ולא יכולה?
    • האם את חווה חוסר יציבות תעסוקתית?
    • האם את מרגישה חוסר ערך בעבודה?
    • האם את מובטלת לאורך זמן?
    • האם את מתבודדת?
    • האם את נסוגה לעולם פנימי דמיוני?
    • האם את נהנית לטפח את עצמך?
    • האם את יודעת לקבל מחמאות?
    • האם את חווה קשיים ביחסים אינטימיות?
    • האם לך יש קושי להתענג?

     

    בשאלות שעפעפו יש לטפל בטראומות שיצרו את הבעיה. הטיפול בטראומה כולל את הפוגע – הוראה טיפולית “אני מבקשת מהמערכת האנרגטית של הפוגע להתייצב ולהסתכל על פעולת הערבול”:

    בטראומה של השורדת לאורך ציר הזמן הנוכחי, יש לספור את עוצמת הטראומה בין 1-10, עצם העפעוף הוא טיפול. ניקיון צלקת/ בצקת ממוחה של השורדת

    1. בטראומה בגלגולים קודמים של השורדת שגרמו לבעיה.
    2. עפעוף על הטראומות בגלגולים השונים, כולל ניקיון צלקת/ בצקת ממוחה של השורדת.
    3. איתור “אדם קצה” מעץ המשפחה של השורדת, שהשורדת תלויה בו אנרגטית הכולל:
      א. חמסה על הטראומה של “אדם הקצה”
    • ניקיון צלקת/ בצקת/ נקזים ממוחו של “אדם הקצה” שזוכרת את הטראומה.
    • כאב שבאהבה השורדת ו”אדם קצה”.
    • ניקיון צלקת/ בצקת/ נקזים של השורדת שזוכרת את “אדם הקצה”.

     

    1. טיפול בהפרעות אנרגטיות:
    • בבית
    • בחדר השינה
    • במיטה
    • בשורדת בזמן הטיפול
    • בשורדת בזמן הניצול המיני
    • בסיטואציה עצמה / ניצול
    • במרחב המשותף לשורדת ולמשפחה [בית ההורים, בית הפוגע אם עדיין יש קשר עמו וכו’]

     

    1. גופים אנרגטיים: יש לבקש עפעוף על הגוף האנרגטי החסום. חמסה על הגוף האנרגטי שעפעף, ניקיון הילה. לעפעף האם הניצול המיני בילדות השפיע על… ולחמסס על מה שעפעף. בסיום יש לבדוק שחזרו 100% שדות אנרגיה.
גוף אנרגטי האם הניצול המיני בילדות השפיע על…
1. גוף אתרי איכות אנרגיה פיזית ורצון לחיות במציאות הפיזית, זיכרון ליניארי, פחדים, טראומות, הפרעות אנרגטיות, גירוי יתר, השתלבות הגופים – אסטראלי, אתרי, פיזי, מערכת המין, מערכת העצבים
2. גוף רגשי תשישות, עייפות, חולשה, חוסר אנרגיה, התנתקויות, אובססיביות, בעיות תפקוד במערכות גוף שונות, מטענים רגשיים, בלבול, חרדת נטישה, אדישות, מצוקה, חוסר עניין, כניעה, שנאה, איבוד חשק, דיכאון, התמכרויות.
3. גוף שכלי דפוסי מחשבה, רעיונות תקועים, חוסר יצירתיות, אמונות, דימוי עצמי, השקפת עולם, תפיסת המציאות, יכולת הבחנה נמוכה, מצבים של פראנויה, אובססיות, השקפת עולם, זהות רגשית
4. גוף אסטראלי מערכת חושית עצבית, גשר בין האני הגבוה לאני הארצי, מערכות יחסים בין אישיים במיוחד זוגיות ומשפחה, תקשורת עם הזולת, אהבה לאחר, חיבור לאנושות, אמונה, אמון באנשים, יכולת לראות את השלם, תזמון
5. גוף רוחני / תבנית אתרית וירוסים, חיידקים, גורמי סרטן ומחלות, זיכרון מגלגולים קודמים, תעתועי זיכרון, הזיות והתנהגות פסיכופתית, מימוש רצון, חיבור לנשמה, חיבור לאני הגבוה, בחירה חופשית
6. גוף שמימי התעוררות רוחנית, השתלבות/קואורדינציה של הגופים, קליטת אמת / שקר
7. גוף סיבתי/ גוף שכל/ גוף כתרי תכנית החיים לגלגול הזה – המהות העצמית, זהות רוחנית, ערכים, אהבה ללא תנאי, אמת פנימית.
  1. צ’אקרות: יש לבקש עפעוף על הצ’אקרה החסומה. יש לבדוק אם קדמית [רגש] או אחורית [רצון]. טיפול בטראומה שגרמה לחסימת הצ’אקרה [ציר זמן נוכחי, גלגולים, ואדם קצה]. בסיום יש לבדוק אם חזרו 100% שדות אנרגיה לצ’אקרה. הערה – יש לעפעף אך לא לשאול אלא להשאיר מרחב של פרטיות לשורדת, במידה ותרצה היא תשתף. אם קיים שיח טיפולי על הניצול – ובהתאם לשלב הטיפולי בו היא נמצאת – אפשר לשאול את השאלה שמעפעפת.
צ’קרה פגיעה/צמצום שאלות  מנחות לדוגמא
כתר ניתוק מהעולם הרוחני, ניתוק מהאני הגבוה, משבר אמונה, תודעת חוסר, בלוטת ההיפותלמוס. א.      האם חווית איום פיזי או נפשי? ב.      האם נבהלת מנוכחות של מישהו בחדר? ג.       האם התעוררת משינה וגילית שפוגעים בך? ד.      האם את כועסת על אלוהים? ה.      האם את מאמינה שאלוהים העניש אותך? ו.        האם את מאמינה שאין משמעות לקיומך? ז.       האם את מאמינה שאת ראויה לטוב?
6 עין שלישית מימוש רעיונות, חיבור לאינטואיציה, קונפליקטים פנימיים, העדר מודעות, פסימיות,  היפופיזה, אוזן פנימית ומוח קטן, אונות מוחיות קדמיות, קליפת מוח אחורית, היפותלמוס, עיניים, סינוסים קדמיים, אף. א.      האם את מחוברת לאינסטינקטים שלך? ב.      האם יש לך רעיונות ואת מתקשה להוציא אותם לפועל? ג.       האם את נמצאת בקונפליקט בין צורך לעשות משהו וחוסר רצון לעשותו? ד.      האם נבהלת ממשהו שהתרחש מאחורי גבך? ה.      האם נבהלת ממשהו שהתרחש מול עיניך?
5 גרון  חיים בצל הסוד, הפרעות בתקשורת, תקיעות בביטוי עצמי, בחירת מקצוע, יכולת למידה, ביטוי עצמי, הערכה עצמית. בלוטת התריס והתת תריס, שרירי צוואר, עורקי התרדמה, חוליות צוואר, בלוטות הלימפה באזור הצוואר, גרון, פה. א.      האם “נתקע לך” רגש בגרון? ב.      האם את חיה עם סוד? ג.       האם לא אמרת משהו שחשוב לך לומר? ד.      האם סיפרת ונענשת בעקבות זה? ה.      האם קשה לך לבטא את עצמך בעבודה? ו.        האם את חשה חוסר הערכה עצמית?
4 לב הלב נסגר, ניתוק במשפחה, תחושת זרות, תלישה, פגיעה ביכולת לאהוב, פגיעה באמון. מעטפת הלב, ריאות, סמפונות, שדיים, ושט, תימוס, גפיים עליונות, מערכת הדם. א.      האם קרה משהו במשפחה? ב.      האם איבדת חבר קרוב בתוך המשפחה? ג.       האם מישהו בגד בך? ד.      האם בגדו באמון שלך? ה.      האם את מעמידה פנים שהכול בסדר כדי להיות חלק מהמשפחה? ו.        האם יש בך תסכולים וטינות כלפי בני משפחה? ז.       האם המשפחה התפרקה בעקבות מה שקרה? ח.      האם את חשה כאב על הכחשה במשפחה? ט.      האם את מרגישה אשמה על מה שקרה לך?  
3 מקלעת השמש קשרים חברתיים, העדר רצון להיות בחברה, קושי לראות להיות חלק מהאנושות, קושי לצאת אל העולם ו/או להכניס את העולם פנימה. קיבה, תריסריון, מעי דק, מעי גס, כבד, טחול, כיס מרה, לבלב. א.      האם את מצליחה לקיים קשרים חברתיים? ב.      האם את מתבודדת? ג.       האם יש לך חברת נפש? ד.      האם חווית חרם חברתי? ה.      האם נפגעת מרכילות מאחורי הגב? ו.        האם את מרגישה פחות מאחרים?
2 מין היעדר פעילות יצירתית, שאלות על מיניות ו/או זהות מינית, פגיעה ביכולת הנאה והתרגשות, רצון ודחף מיני מוגבר, אובססיביות, הימנעות. שלפוחית השתן, כליות, מערכת רבייה ומין נשית וגברית, שרירים. א.      האם היצירה נעצרה לך? האם את רוצה לבטא את עצמך ולא מצליחה? איזה תסכולים יש לך בנוגע ליצירה בחייך? ב.      האם יש לך רגשות אשמה? האם את מרגישה פגיעה ביצר? ג.       האם את נהנית ממין? ד.      האם את מתנתקת בעת אינטימיות?
1 בסיס מצב הישרדותי קבוע, היעדר  ביטחון קיומי,  קושי להתפרנס בעקביות, מעבר בין עבודות, מעבר דירות, העדר תחושה של יציבות, רצון למות, רצון להעלם, שאלות קיומיות,  עמוד שדרה, שלד, גפיים תחתונות, פי טבעת. א.      האם את רואה את הפוגע מדי פעם? ב.      האם את מרגישה חרדה קיומית כשאת רואה את הפוגע? ג.       האם הקרקע נשמטת תחת רגליך? ד.      האם את מרגישה שאין לך ביטחון קיומי? ה.      האם את מרגישה שאין לך מקום בעולם? ו.        האם את מרגישה ש”לא הולך” לך? ז.       האם את מצליחה להתפרנס בעקביות? ח.      האם את עוברת דירה לעיתים קרובות? ט.      האם את שואלת את עצמך מה אני עושה פה? י.        האם את רוצה לחיות?
  1. מרידיאניים: יש לבקש עפעוף על המרידיאן החסום. יש לבקש שהטיפול ייכנס בשעות השיא של המרידיאן שמטפלים בו. לעפעף לאורך המרידיאן בצד ימין ובצד שמאל על המקומות שבהם יש חסימה אנרגטית – חמסה. יש לבקש עפעוף על השפעות הניצול המיני בילדות על תפקודו של המרידיאן ולטפל [חמסה, כלים אנרגטיים].
מרידיאן השפעות הניצול המיני בילדות על תפקוד המריאידן
1.      מרידיאן הריאות 3:00-5:00 צער, אבל, עצבות, פחד מפני פרידה, פחד מפני אבדן, פחד מוות, חווית נטישה של אחד ההורים או שניהם , טרדות.  
2.      מרידיאן המעי הגס 5:00-7:00 תחושת אשמה, פחד מביקורת, שמירת הרגשות בבטן, פחד מפגיעה גופנית, פחד ממחלה [יגרום גם לסגירה אנרגטית של הצ’אקרה השלישית]. חשיבה דוגמטית והיצמדות לאמונות ולדעות קדומות בלי יכולת להסתגל לסביבה.  
3.      מרידיאן הקיבה 7:00-9:00 דאגות, מתח נפשי, חששות, מחשבות אובססיביות, אכזבות, אי שביעות רצון. בנוסף, קושי לעכל אירוע מסוים או קושי להסתגל לסביבה חדשה.  
4.      מרידיאן הטחול 9:00-11:00 טראומות וקשיים נפשיים שלא עוכלו, צורך לרצות אחרים, מחשבות שליליות, דימוי עצמי נמוך, תחושת בושה, הססנות ותחושת מפסידנות.
5.      מרידיאן הלב 11:00-13:00 פרידה מבן משפחה שלא עוכלה, קושי בהבעה עצמית, קושי באינטימיות, אי הגשמת השאיפות.
6.      מרידיאן המעי הדק 13:00-15:00 תחושת בדידות, התלבטות קשה, קושי להחליט, חשש לנטישה, חשש מפני אבדן. כמו כן, קושי לספוג אירוע מסוים
7.      מרידיאן שלפוחית השתן 15:00-17:00 תחושת תסכול, חוסר סבלנות וחוסר מנוחה; טראומה מינית [משפיע גם על צ’אקרת המין], אינוס וניצול מיני יגרמו גם הם לסגירת המרידיאן.  אצל ילדים – תגובה חריפה על הרטבת לילה  
8.      מרידיאן הכליות 17:00-19:00 פחד גדול, פאניקה, מבוכה, שיתוק רגשי, סיוטים שונים. אבדן כסף, חובות כספיים, מאבקי כוח בעבודה ,מאבקי שליטה שונים ומעברים כגון: מעבר לפנימייה, מעבר לבית-ספר, מעבר בית וכדומה. [משפיע גם על צ’אקרת הבסיס].  
9.      מרידיאן מעטפת הלב 19:00-21:00 פחד להרגיש, קנאה, פחד מאהבה, פחד להתאכזב מאהוב/ה, חרטה, מתח מיני, עקשנות והכחשה
10.  מרידיאן המחמם המשולש ומערכת הלימפה 21:00-23:00 תחושת חוסר תקווה, ייאוש, דיכאון, דאגה, חוסר ביטחון עצמי וחוסר הערכה עצמית. פגיעה בהערכה עצמית
11.  מרידיאן כיס המרה 23:00-1:00 תחושת עוינות, סלידה, כעס רב, נטירת טינה, עלבון על כך שהאשימו אותי בתוצאות של מעשה שלא עשיתי.  
12.  מרידיאן הכבד 1:00-3:00 פגיעה רגשית, כעס [כלפי חוץ וכלפי פנים] זעם, תוקפנות, תחושת מחסור.
13.  מרידיאן מרכזי- קדמי כאשר מישהו/משהו מעיק על השורדת ו”יושב” על כתפיה
14.  מרידיאן שולט- אחורי כאשר עניינים מן העבר מציפים את האדם ומנהלים אותו. כשהשורדת חשה שיש נושא/נושאים בחיים ש”גדולים עליה”.
    1. בדיקה וטיפול במערכת הרבייה

יתכן שהניצול השפיע על הקרן המסתובבת, בעיות פוריות, מערכת המיניות, דחף מיני ועוד. יש לבדוק מערכת זו בעפעוף ולטפל בספר טיפול הביואורגונומי הבלונדיני או הספר ההוליסטי הסגול.

    1. בדיקה וטיפול במערכת הראיה

יתכן שהשורדת ראתה משהו שלא הייתה אמורה לראות, והדבר השפיע על מערכת הראייה שלה. יש לבדוק מערכת זו בעפעוף ולטפל בספר טיפול הביואורגונומי הבלונדיני או הספר ההוליסטי הסגול.

    1. בדיקה וטיפול במערכת השמיעה

יתכן שהשורדת שמעה דברים שלא הייתה אמורה לשמוע, והדבר השפיע על מערכת השמיעה שלה. יש לבדוק מערכת זו בעפעוף ולטפל בספר טיפול הביואורגונומי הבלונדיני או הספר ההוליסטי הסגול.

    1. בדיקה וטיפול במערכת הקול

השורדת חיה עם סוד, ייתכן שאיימו עליה שלא תספר. ייתכן שלא אמרה כלום מתוך בושה או אשמה. יש לבדוק מערכת זו בעפעוף ולטפל בספר טיפול הביואורגונומי הבלונדיני או הספר ההוליסטי הסגול.

    1. קודים:
      • קוד שחרור זהות קורבנית
      • קוד נכונות להיפרד מהפגיעה
      • קוד אחריות על ההווה
      • קוד קבלת מיניות
      • קוד אמונה
      • קוד אמון באנשים
      • קוד השתלבות בחברה
      • קוד ביטחון עצמי
      • קוד ערך עצמי
      • קוד קבלה עצמית
      • קוד אהבה עצמית
      • קוד סליחה לעצמי
      • קוד בקשת עזרה
      • קוד הגנה מהפוגע
      • קוד נוגד מתחים
      • קוד נוגד בהלה
      • קוד הקשבה ללב
      • קוד הקשבה לצורכי הגוף
      • קוד נוגד פלשבק
      • קוד הרגעה להתקף חרדה
      • קוד חשיבה חיובית
      • קוד אומץ
      • קוד התחברות לרגשות
      • קוד דיבור על רגשות
      • קוד מיניות
      • קוד כוח רצון
      • קוד הגנה
      • קוד דוחה אנרגיות שליליות
      • קוד שקט נפשי
      • קוד פתיחת חסימות
      • קוד התעוררות רוחנית
      • קוד גמילה מהרס עצמי
      • קוד ריפוי עצמי
      • קוד חיבור לנשמה
      • קוד לסמוך על עצמי
      • קוד למסוגלות
      • קוד ביטוי עצמי
      • קוד ביטחון מול אנשים
      • קוד פתיחות לאהבה
      • קוד סיפוק מיני
      • קוד עתיד ורוד

 

    1. הנדסת מחשבות:
      • “מסוכן לי לספר כי אז אישאר לבד בעולם”
      • “אני אשמה שזה קרה לי”
      • “אני אשמה שהסכמתי”
      • “אני אשמה שלא סיפרתי לאף אחד”
      • “אני אשמה כי סיפרתי למישהו ואיבדתי אותו”
      • “אני סחורה פגומה”
      • “אם לא הייתי מסכימה לזה זה לא היה קורה”
      • “לא הייתי צריכה לתת אמון”
      • “אני מגעילה”
      • “אני דוחה”
      • “אני לא ראויה”
      • “אני דפוקה”
      • “אני חריגה”
      • “אני לא כמו כולם”
      • “לא מגיע לי להיות מאושרת”
      • “אף אחד לא ירצה אותי”
      • “מי ירצה אותי”
      • “אני לא יכולה לחיות כמו כולם”
      • “החיים קשים מדי”
      • “החיים בלתי נסבלים”
      • “בשביל מה לחיות”
      • “לא מגיע לי להיות מאושרת”
      • “לא מגיע לי שיהיה לי טוב”
      • “איזה מן אמא אני יכולה להיות”
      • “אני לא אצליח להיות בזוגיות”
      • “מי יאהב מישהי כמוני”
      • “אף אחד לא יאהב אותי כמו שאני”
      • “אני זונה”
      • “מגיע לי לסבול”
      • “מגיע לי שהמשפחה לא רוצה אותי”
      • “אני רוצה למות”
      • “העולם דפוק”
      • “חבל שנולדתי”

 

    1. מחייבות:
      • “אני שמחה להתבטא בחופשיות”
      • “אני בטוחה להגיד את האמת שלי ללא שום חשש”
      • “אף אחד לא יכול לפגוע בי”
      • “אני בטוחה”
      • “אני רצויה”
      • “יש לי מקום בעולם”
      • “אני אהובה”
      • “פי ולבי שווים”
      • “תודה על החברים שאיתי בדרך”
      • “תודה שיש מי שמקבל אותי כמו שאני”
      • “תודה שיש מי שאוהב אותי כמו שאני”
      • “אני אמיצה”
      • “אני גיבורה”
      • “אני חזקה”
      • “אני מסוגלת ל [בקשה טיפולית]”
      • “אני יכולה לחיות בתנאים המקובלים”
      • “אני יכולה להיות חלק מהאנושות”
      • “אני יכולה לחלום”
      • “אני יכולה לממש חלומות”
      • “אני מאפשרת לעצמי להתגבר”
      • “אני מאפשרת לעצמי לחיות טוב”
      • “אני יכולה ומצליחה לחיות בשמחה”
      • “אני שמחה שאני מתגברת על העבר”
      • “אני מצליחה ליהנות מהחיים”
      • “אני שמחה שאני יכולה לענג ולהתענג”
      • “אני ראויה לאהבה”
      • “אני נורמאלית”
      • “אני מחוברת לעצמי”
      • “אני מחוברת לאהובים שלי”
      • “אני בטוחה להכניס את העולם פנימה”
      • “אני בטוחה לצאת את העולם”
      • “אני נפתחת אל העולם”
      • “אני יכולה לשמור על עצמי”
      • “אני מוגנת”
      • “אני לוקחת אחריות על האושר שלי”
      • “אני שמחה שאני משחררת את הרעל שבתוכי”
      • “הנפש שלי חיה בשלום עם גופי”
      • “אני מקבלת את הגוף שלי כמו שהוא”
      • “מותר לי ליהנות מהחיים”
      • “מותר לי ליהנות ממין”
      • “מותר לי ליהנות מבן/בת זוגי”
      • “מותר לי לספר את הסיפור שלי”
      • “מותר לי לחפש עזרה כשאני זקוקה לה”
      • “מותר לי להיות אני”
      • “מותר לי להיות שלמה”
      • “אני מיוחדת”

 

    1. צנטריפוגה להוצאת תחושות/רגשות:
      • גועל
      • דחייה
      • שנאה
      • רצון למות
      • בחילה
      • כעס
      • זעם
      • טינה
      • עלבון
      • אשמה
      • אובססיות
      • רצון לפגיעה עצמית
      • הרס עצמי
      • ו/או כל רגש שהשורדת מעלה ומבקשת להפטר ממנו.

 

    1. צינור לניקוז:
      • אשמה
      • בושה
      • צער
      • דחיה
      • גועל
      • כעסים
      • פחדים
      • דאגה
      • מתח
      • מחשבות רעות
      • אנרגיות של הפוגע שנשארו בשורדת
    2. סליחה ושליחה:
      • בין השורדת לבין הילדה שבה.
      • בין השורדת לדמות הורית [אמא, אבא].
      • בין השורדת לבין עצמה.

 

    1. כלי ניתוק אנרגטי בין “אם” ל – “אז”

נוצר בהשראת לימור ברוך

כתוצאה מפגיעות בעבר שלנו נוצרות התניות, רציונליזציות שתפקידן לשמור עלינו [גם אם אין בהן היגיון]. כתוצאה מכך אנו מאמינים ו/או חושבים ש”אם קרה לנו דבר אחד, אזי לבטח יקרה דבר שני”. הניתוק האנרגטי נועד בכדי לשחרר את השורדת מהתניות ו/או אמונות שהתפתחו אצלה בעקבות הניצול המיני.  

      • “אם אספר את מה שעברתי אנשים לא יוכלו להכיל אותי”
      • “אם אספר אז לא יאמינו לי”
      • “אם אספר אז יקרה משהו רע”
      • “אם אספר אז לא ירצו להיות בחברתי”
      • “אם אספר אז יחשבו שאני מלוכלך/ת ומגעיל/ה “
      • “אם אשמין אז אף אחד לא יפגע בי”
      • “אם אזניח את עצמי אז אף אחד לא יפגע בי”
      • “אם אריח לא טוב אז אף אחד לא יפגע בי”
      • “אם אתקרב למישהו אז אפגע”
      • “אם מישהו ידע אז הוא ידחה אותי”
      • “אם נוצלתי אז אני חלשה”
      • “אם נוצלתי אז אני פגומה”
      • “אם הסכמתי אז משהו בי דפוק”
      • “אם אשחרר את הפגיעה אז אתפרק”
      • “אם אהיה במצב אינטימי אז אחווה דחיה”
      • “אם אני פגומה אז לא מגיע לי”
      • “אם אני לא שווה אז אני לא ראויה למשהו טוב”
      • “אם נפגעתי אז לא מגיע לי לחיות בשמחה”
      • “אם אוהב אז אנוצל”
      • “אם איהנה ממין אז אני דפוקה”
    1. התמרה אנרגטית
      • השורדת והילדה שבה
      • השורדת והניצול-מיני/הפגיעה
      • השורדת והרצון לא להיות פה
      • השורדת ואהבה
      • השורדת והבקשה הטיפולית שלה
    2. מים אנרגטיים:
      • מחייבות – אני יכולה, אני רצויה, אני טובה, אני אהובה, אני מסוגלת, אני חזקה, אני שלמה, העולם בטוח, אני בטוחה.
      • תכונות של קריסטלים – רוז קוורץ: אהבה עצמית, כלצית כתום: שמחת חיים ואושר, צ’רואיט: המרת רגשות שליליים לרגשות חיוביים.
      • חומרים להרגעה – מיאלין, סרוטונין, דופמין
      • אפשר לתת לשורדת שיעורי בית, להכין בקבוק עם מים אנרגטיים ולהדביק מדבקה על הבקבוק עם הנושא הבוער ביותר, או ע”פ מה שמעפעף מהרשימה, או הבקשה הטיפולית שלה.
    3. קפסולות באברי הגוף ו/או בגופים:

להעביר את היד על הגוף ולבקש עפעוף על מקום שבו יש קפסולות. לטפל בכל קפסולה בנפרד.

  1. שחרור קארמה – אני [השורדת] מבקשת מהבורא לפנות, לבטל, לרפא, לטהר, ולהפעיל בצורה המיטיבה ביותר את כל השבועות, הנדרים, ההבטחות, החוזים, הבריתות, וההסכמים שלקחתי על עצמי, מתוך רצון או כתוצאה מהניצול המיני שעברתי, בנושא של [הבקשה הטיפולית] בכל רמות הנשמה, בכל הגלגולים, בכל הזמנים, בין הזמנים, בין העולמות, בכל היקומים, בכל הספירות ומבקשת להביא את הריפוי, התיקון והאיזון של השפעת השבועות האלה לגלגול הזה לכל הזמנים ולזמן הווה. אני מבקשת ממלאכי הגורל ומלאכי עליון להעמיד תפילתי בפני הבורא. תודה!

  2. התרת נדרים:
    ייתכן שהשורדת נדרה נדר עם עצמה בתור ילדה שחוותה את הניצול והוא עדיין משפיע עליה בבגרותה:
  • “לא אתקרב יותר לגברים”
  • “לא אתן שיתקרבו אלי”
  • “לעולם לא אוהב גבר”
  • “לא אקח יותר צ’אנס לעולם”
  • “אקח את הסוד לקבר”

נבקש מראש שבמקום מה שנוציא או נשחרר ייכנסו למערכת האנרגטית אור, ריפוי ואהבה.

  • נטפל בטראומת הניצול המיני כולל ניקיון צלקת/בצקת/נקזים במוחה של השורדת
  • נטפל בגלגולים קודמים בטראומה של ניצול מיני כולל ניקיון צלקת/בצקת/נקזים
  • נוציא את הנדר מהמערכת האנרגטית של השורדת [צנטריפוגה]
  • נטפל בכאב שבאהבה בין השורדת לבין הילדה שבה
  • חמסה על הפחד לוותר על ההסכם/חוזה/ברית לשורדת והילדה שבה

 

החזרת רסיסי נשמה:

חלק א

חמסה לפחד מהוצאת רסיסי נשמה שאינם שייכים לשורדת
ערבול רסיסי הנשמה שאינם שייכים לשורדת עם המשלימים שלהם ובקשה שהם יחזרו לנשמה שהם שייכים לה, ושבמקומם ייכנסו לגוף אור אהבה וריפוי.קוד הוצאת חלקי נשמה
קוד התמרה אנרגטית של הוצאת רסיסי נשמה

חלק ב

טיפול בטראומות של רסיסי הנשמה – גלגול נוכחי וגלגולים נוספים.
טיפול בטראומת הניצול של השורדת שגרמה לאובדן רסיסי הנשמה – גלגול נוכחי וגלגולים קודמים.
חמסה לפחד של רסיסי הנשמה להתאחד מחדש עם הנשמה אליה הם שייכים
כאב שבאהבה והשוואת תדרים בין השורדת לבין רסיסי הנשמה שלה

 כלי הוליסטי נוסף להוצאה והחזרת אנרגיות:
כאשר מניפה את הידיים ממך החוצה בתנועת הוצאה, אמרי 3 פעמים –
“אני מחזירה את האנרגיות שלא שלי אל מקומם”
“אני מוציאה מתוכי את כל מה שלא תומך בי”
כאשר מחזירה את הידיים אליך בתנועת איסוף אל הגוף, אמרי 3 פעמים –
“אני אוספת את האנרגיות שזלגו ממני אלי בחזרה”
“אני אוספת אלי אנרגיות של אור, ריפוי ואהבה”
“אני בטוחה, אני מוגנת, אני שלמה”

 מדיטציה אינדיאנית: קריאה לחזרת הגוף שאבד
אמרי את הקריאה 3 פעמים –
אני קוראת אלי עכשיו את כל החלקים שלי אשר שכחתי, איבדתי
נטשתי או הקרבתי. אני קוראת אלי עכשיו את כל החלקים שלי
אשר נלקחו ממני בכל זמן ובכל מקום
אני קוראת אתכם אלי עכשיו כדי שאהיה שלמה
כדי שאהיה מלאת עוצמה
כדי שאהיה אני!

 

מדיטציה מרחיבה ומנקזת:

שבי בצורה נינוחה במקום שקט
עצמי עיניים ודמייני את עצמך במקום בטוח
נשמי נשימה עמוקה פנימה ונשפי החוצה.
כל שאיפה מכניסה שקט, שלווה, אור ואהבה
כל נשיפה מוציאה את מה שמיותר
עברי מהקודקוד עד לכפות הרגליים
התרכזי בגוף כאשר כל אזור בו, כל איבר
מקבל שקט, שלווה אור ואהבה
ומוציא את מה שמיותר
כל שאיפה מרחיבה ומרגיעה
כל נשיפה סוחטת החוצה
את כל מה שכבר לא משרת אותך

סיום טיפול

בודקים שלשורדת, למשלים שלה ולאיבר החולה חזרו 100% שדות אנרגיה. מורידים מהספרייה הקוסמית את הפחדים של השורדת לקבל את הטיפול, או מעפעפים על הפחדים בכריכה של חוברת הטיפולים, עצם העפעוף= טיפול. “חמסה” על נקודות הפתיחה לקיבוע הטיפול. שאלה: בעוד כמה זמן תהיה הטבה? שואלים: מיד?/ תוך כמה שעות?/ ימים?/ שבועות?/ חודשים? אחרי שעפעף על הזמן, יוצרים “סקלה אנרגטית” ומבקשים: “תן לי עפעוף על הערך המספרי= בעוד כמה ימים/ שבועות תהייה הטבה”. מנו את המספרים וחכו למספר שבו תקבלו עפעוף, זה היום/ שבוע המבוקש: 1, 2, 3, 4, 5, והלאה. האם לעשות טיפול נוסף? אם כן, שאלה: בעוד כמה זמן לעשות טיפול נוסף? שואלים: “ימים, שבועות?” יוצרים “סקלה אנרגטית” ומבקשים: “תן לי עפעוף על הערך המספרי= בעוד כמה ימים/ שבועות עלי לחזור על הטיפול”. מנו את המספרים וחכו למספר שבו תקבלו עפעוף, זה היום/ שבוע המבוקש: 1, 2, 3, 4, 5, והלאה. שאלה: האם כל האבחון/ טיפול היה בשורדת? “כן”/ “לא” [אם לא, יוצרים ספירלה, מעמידים את השורדת במרכזה ומעבירים את היד לאורכה, אך הפעם מבקשים מהטיפול להיכנס לתוך השורדת. אם לא נכנס, ואין לשורדת שדות אנרגיה, יש לטפל בה בפחד לקבל את הטיפול, לחפש אם יש הפרעות אנרגטיות שמונעות מהטיפול להיכנס, או שיש כוח עליון שאומר שזה עדיין לא הזמן לטיפול]