עבודות בוגרים: טיפול ביואורגונומי בטראומה מינית – עופרה ביטון

תוכן עניינים

טראומה מינית היא קשה במיוחד משום שלהבדיל מאירועים טראומתיים אחרים, בהם הנפגעים
חווים לכידות קבוצתית, וזוכים לתמיכה הדדית ואהדה ציבורית, טראומה מינית נחווית בבידוד ובסוד.
בתוך כך, היא מעוררת ביתר שאת תחושות של אשמה, בושה ובדידות. בעצם הפניה לטיפול, נפרץ קשר השתיקה, ומתאפשרת הזדמנות להפחתת תחושות אלה.
יתרה מזאת, יצירת מרחב בטוח ותומך עבור הנפגע/ת במסגרת טיפולית, מאפשרת בנייה של תחושת
שייכות, וחוויות של הזדהות ותמיכה.
ׁ(מתוך מרכז לטם מרכז לטיפול טראומה מינית מרכז רפואי סוראסקי)

טיפול ביואורגונומי בנפגעות טראומה מינית
• האם נכון לי לטפל כן\לא
• האם מותר לי לבדוק כן\לא
• האם מותר לי לטפל כן\לא
• באיזה מידה המטופל רוצה להבריא באחוזים
• נבקש מהמטופל – מצב משפחתי ושמות בני משפחה דרגה ראשונה מידע זה לצורך כאב שבאהבה וניתוק תלות
• נבדוק שדות אנרגיה למטפל ולמטופל ונטפל בהתאם
• נטפל בהפרעות אנרגטיות טיפול במקור חיים ראשוני פעם אחת למטופל ולמשלים שלו
• נאתר טראומות בציר זמן לפי תלונת המטופל ונספור רמת הטראומה עצם הספירה-טיפול
• במקרה של טראומה מינית הטיפול יהיה כמו בטראומה רגילה, אבל נבקש שזה שגרם לטראומה יתיצב ויהיה נוכח בזמן עירבול הטראומה.
• נאתר צלקת במוח המטופל. טיפול צלקת- חמסה.
נחפש בצקת, לא תמיד תהיה ואם כן -חמסה ונבקש מהנקזים לעמוד בשורה. נקז לא תקין יעפעף והטיפול יהיה באמצעות חמסה
• נחפש את הגילגול שבו נוצרה הטראומה לראשונה -נחמסס
• נטפל בצלקת בצקת ונקזים במוחו של המטופל
• נטפל בשושלת האורך של המטופל -אבא, אמא, משלים, גלגול. נמצא את האדם קצה שמשפיע על המטופל- חמסה על הטראומה, כאב שבאהבה עם המטופל וניתוק תלות אנרגטית ביניהם.
• נאתר צלקת שזוכרת את הקשר עם אותו אדם קצה- נחמסס בצקת ונקזים
• נאתר תלות אנרגטית שמשפיעה על המטופל במשפחה הגרעינית,העכשווית, חמולה ובמעגלים שאינם בני משפחה וננתק תלות. בצקת צלקת ונקזים יטופלו במוחו של המטופל
• בנוסף יש לעפעף על פחדים הקשורים לטראומה מינית כגון :
הפחד שיהרגו אותי אם אספר,
פחד מכאב ,
פחד מזיקפה,
פחד מהחוויה האורגסטית של התוקף,
האם קיים פחד מהמשך החיים
• אחרי שנטפל בטראומה בציר זמן, נבקש לאתר אנשים בשושלת האורך של המטופל אאמ”ג ונטפל בטראומות שלהם שעברו למטופל וכן בשושלת הרוחב של המטופל
• נאתר צלקת בצקת ונקזים גם אצל המטופל וגם באנשי הקצה שעלו, יש לטפל בכאב שבאהבה בהתאם לצורך
• כמו כן אפשר יהיה לתת למטופל הרגעה במידת הצורך על ידי מיאלין או אינפוזיה לפי הצורך שיעלה
• אפשר לבדוק כמות נדרשת ע”י מד באחוזים -מיאלין ריגשי ואו פיסי
• נבדוק את הצ’קרות והמרידיאנים של המטופל ונטפל במה שנחסם. בדרך כלל מרידיאן המין יהיה חסום ומערכת העיניים הרביה ומערכת השתן
• נעפעף על הגורמים לחסימה, נעפעף על המרידיאן החסום ועל המשלים של המרידיאן, נבקש שהטיפול יעשה בשעות השיא של המרידיאן הספציפי וכן נחמסס על הצ’קרות החסומות
• אפשר להעזר בקו ההרה כדי לראות תמונת מצב נוספת
• אפשר לשאול את האדם שאלות כמו – מה קרה בגיל הזה. צריך לזכור שמדובר בטראומה מינית ולכן יש להיות עדינים, אין ללחוץ
• יש לשאול את המטופל אם יש נושאים נוספים שירצה לטפל
• יתכן ויהיו פחדים כתוצאה משנית לטראומה.
• במקרה של פחדים אפשר לטפל בעירבול מחשבות, טיפול זה יעיל במיוחד היות והמטופל לא חייב לשתף את המטפל במחשבה
• יש לבדוק האם קיים נדר, הבטחה ,הסכם שתיקה, ועוד ואם כן לטפל בהתאם
• ניתן להנחות את המטופל במדיטצית סליחה ושליחה, שיכולה להיות מאוד מועילה במקרים של טראומה מינית
• אם יש למטופל פחדים אפשר לטפל בקוד נוגד פחדים ואם קיים פחד מלדבר על הנושא קוד פתיחת סוד או קוד התמודדות עם פחדים

תוכן עניינים

עבודות בוגרים
עבודת בוגרים: הטיפול הביואורגונומי ההוליסטי בדרבן – עפרה פורסט

מהו דורבן ברגל Heel Spur? דורבן ברגל הוא זיז בולט בעצם העקב, תופעה נפוצה במיוחד בקרב בני ה-40 ומעלה, וההערכות הן שאחד מכל עשרה אנשים לערך סובל או יסבול מדורבן לפחות פעם אחת בחייו. בעבר האמינו הרופאים כי הכאבים בעקב הרגל נגרמים בעקבות גידולים גרמיים הנוצרים ברגל. היום כבר מבינים שאותם גידולים מהווים תוצאה של

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בטנטון – מאיה להב

טינטון במבט אישי השקט הינו חלק מהותי משלמות הנפש שלי. מקום מפלט ששימש אותי נאמנה מגיל הילדות בין בינות עץ הצאלון מתחת לביתי, בספרייה ובכל מקום שבו נזקקתי לשקט שיתמוך במצוקות בהן נתקלתי- יכולתי להתנתק מקולות הרקע ולשקוע בשקט הפנימי. כמתקשרת ומדיום אני יודעת להבחין בין סוגי הקולות המגיעים אליי, מקשיבה ומתנתקת. כאחת ששומעת חיצונית

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בשיברון לב -אודליה ד. גילרד

טיפול ביואורגונומי הוליסטי בשיברון (כאב) לבאודליה ד. גילרד פברואר 2024 העבודה  מוקדשת לעילוי נשמות הנופלים במלחמה ולתפילת שיבת כל החטופים לביתם בשלום ובמהרה שברון לב שברון לב הינו מושג ריגשי המתאר דיכאון רב, צער גדול, יגון עמוק. תסמונת שברון לב  – ברפואה המערביתתסמונת הידועה בשמה המקצועי –  טַקוֹצוּבּוֹ קרדיומיופתיה (Takotsubo Cardiomyopathy)-  מצב של  כשל לבבי זמני הנגרם עקב

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בסרטן מיאלומה נפוצה – יעל פז

לפי הרפואה המערבית: מיאלומה נפוצה (Multiple Myeloma) היא מחלת סרטן של תאי פלסמה, הנמצאים במח העצם. במח העצם נוצרים כל התאים המרכיבים את הדם. תאי הפלסמה הם חלק מתאי הדם הלבנים ותפקידם לייצר נוגדנים-חלבונים המסייעים לגופנו להתגונן בפני זיהומים. במיאלומה, תא פלסמה בודד עובר שינוי שגורם לו להתרבות ללא בקרה בתוך מח העצם. המחלה עלולה

קרא עוד »
מערכת השלד
עבודות בוגרים
טיפול ביו-אורגונומי הוליסטי בשילוב עם סו-ג’וק באישיאס – נורית אלטמן

עצב הסיאטיקה – סכיאטיקה שמות רבים: אישיאס/ נשית/ עצב השת/ גיד.  עצב זה הוא העצב העבה והארוך ביותר בגוף האדם. רוחבו כרוחב החלק הכי גדול באגודל של גבר. הוא מתחיל עם שני סיבי עצב היוצאים מהגב התחתון מבין החוליות L4-L5 משני צדי עמוד השדרה.  בהמשך מתחברים אליו מתחת לשריר הפיריפורמיס השריר האגסי הנמצא בעכוז, מתחת

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בהרטבת לילה – גלי טל

יכולות ההתאפקות של ילדים נבנית בגילאי שנתיים-שלוש, ובגיל ארבע מרבית הילדים כבר שולטים על מתן השתן. הרטבת לילה אצל ילדים היא תופעה בה ילד מאבד שתן בצורה לא רצונית, כאשר גילו מעבר לגיל בו אמורים לשלוט על מתן השתן. זוהי תופעה נפוצה מאוד – בגילאי חמש כ-15-20% מהילדים מרטיבים בלילה. השתן הוא למעשה תוצרי פסולת

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי במחלת רנו – הדס בר דוד פולק

מחלת או תופעת או תסמונת רנו (או ריינו) היא תופעה קלינית הבאה לידי ביטוי בכיווץ כלי הדם בפריפריה, בדרך כלל בתגובה לחשיפה לקור. המקומות השכיחים לתופעת ריינו הם אצבעות הידיים והרגליים, אולם התופעה עלולה להופיע גם בקצוות נוספים: קצה האף, תנוכי האוזניים, הלשון והפטמות – במקרים נדירים. התופעה נגרמת על ידי פגיעה בתהליכי הוויסות בכלי

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי בילד דחוי – כרמית קשאני

הידע התאורטי מנחם (שם בדוי)- ילד אשר התקשה בסיטואציות חברתיות. יכול להיכנס למריבות וויכוחים שגרמו לבני כיתתו, בין היתר, לוותר על הקשר עמו. סובל מהפרעת קשב וריכוז והפרעת ויסות חושי. הוא נוטה להגיב בצורה אימפולסיבית ומתקשה מאוד להירגע ולווסת את תחושותיו. נוטה לווכחנות ומרבה לתפוס אירועים ב”שחור או לבן”. אין אמצע. להבנתו עצם השהות בבית

קרא עוד »
עבודות בוגרים
טיפול ביואורגונומי הוליסטי במגרנות – יסמינה עבד אל חלק

לכאבי ראש עלולות להיות אלף ואחת סיבות. על פי הרפואה הסינית, הרי שבדומה לבעיות אחרות מעידים הכאבים על מצבים של חוסר איזון בגוף מבחינה פנימית, בין אם באנרגיית הצ’י, באחד מחמשת היסודות, בדם או בכל דבר אחר. השאיפה לכן היא להחזיר את הגוף לאיזון ובכך לשפר משמעותית את המצב, פנימית וחיצונית. באמצעות השבת האיזון ומילוי

קרא עוד »