תארו לעצמכם שאתם חווים התכווצות מכאיבה של כף הרגל.
כזו שגורמת לכם להתעוות מכאב ולהושיט יד בניסיון להקל את הכאב במגע. תחושה מוכרת נכון? מה קורה לאדם שחש התכווצות בכף הרגל שנקטעה מזמן מגופו?
כאב פאנטום Phantom pain, או בעברית כְּאֵב רְפָאִים, הוא תופעה מאמללת, שפוגעת באיכות החיים, ונפוצה בכ-80% מחולים אשר למרות שעברו קטיעה או כריתה ממשיכים להרגיש כאב באיבר שכבר איננו חלק מגופם. התופעה נמשכת במהלך חודשים ושנים מזמן הפגיעה. 75% מהסובלים מכאב רפאים, יכולים להמשיך לסבול ממנו גם 25 שנים לאחר הקטיעה.
כשמדובר בגפיים, הכאב מורגש בדרך כלל בחלק המרוחק של הגפה הקטועה, כלומר בכף היד ובאצבעות של יד קטועה או בקרסול ובכף הרגל של רגל קטועה. במקרים מסוימים חש הקטוע תנועה בגפה החסרה שיכולה להיות אצבעות מתאגרפות בחוזקה עד כדי נעיצה כואבת של ציפורניים בבשר כף היד. כאבי פאנטום אינם מוגבלים לקטיעות גפיים ועלולים להתרחש בכל איבר חיצוני או פנימי שהוסר- שד, צלע, עין , רחם ועוד.
הפאנטום הינו כאב עז ועוצמתי שדומה באופיו לכאב ממקור עצבי ומתואר כמפלח, עוויתי, שורף, דוקר, חותך, יורה, מוחץ, צורב או מחשמל.
משך הכאב ותדירותו משתנים מחולה למשנהו: ההתקפים יכולים להופיע בתדירות של מספר פעמים ביום ,במרווחים של ימים, שבועות או חודשים – ולהימשך מספר שניות, דקות, שעות או ימים.
“ואם הכאב הינה מערכת אזעקה פשוטה, מדוע ממשיכה המערכת להציק למרות ש’הגנב’ אינו בשטח יותר?” ד”ר ציון זינגר
פרוגנוזה:
למרות שתדירות ההתקפים ועוצמתם יורדת במהלך השנים, נכון להיום, ברפואה המערבית, פאנטום הוא אחד הכאבים המאתגרים והקשים לטיפול. עפ”י הספרות הרפואית, פחות מ 10% מגיעים לריפוי מלא וזאת על אף קשת הניסיונות ומגוון השיטות שנבחנו עד כה.
ד”ר ציון זינגר, רופא כאב קונבנציונלי, כותב:
“אם המערכת כה פשוטה כפי שלמדונו האנטומיסטים הקלאסיים, מדוע ממשיך הכאב להציק למרות שהעצב המוליך כאב נחתך מזמן?”. ” למרות שהצלקת התאחתה מזה זמן רב, ממשיך הפציינט הקטוע לחוש באצבעות שאינן קיימות או ברגל שמזמן אינה במקומה? טפולים רבים נוסו בכאב זה. הזרקות מקומיות של חומרי הרדמה שונים. חיסול קצות העצבים בדרכים שונות, החדרת זרמי חשמל פנימה, חיתוך מסלולי הכאב בגבהים שונים של חוט השדרה ועד למוח, אך הכאב ממשיך בשלו. להציק ולהטריד את הקטוע… “הפציינט מקבל כדורים שונים ובמקרים רבים מתחילות להופיע תופעות הלוואי הידועות…לאחר מכן מנסים שיטות אחרות של הזרקות ובלוקים (חסימות) מקומיים ע״י הזרקת חומרי הרדמה ואפילו רעלים שונים לחיסול העצב. גם במקרים אלה ההצלחה מוגבלת ביותר ולעתים תוך חיסול סוג אחד של הכאב או סילוק העצב, הננו גורמים להופעת כאב אחר ע״י הוצאת המערכת משווי־המשקל העדין בו היא נמצאת.”
” גם אני ״תוצר׳ המערכת המערבית. גם אני למדתי בבית־ספר לרפואה רגיל וגם אני, כן גם אני, זלזלתי בדרכים אחרות שלא למדתי. אך עם הזמן למדתי שה״רצפט״ שאמר: ״תלמד לחיות עם הכאב״ טוב עבור מי שאינו סובל. ואילו כאשר אני כרופא סבלתי מכאב כל־שהוא רצתי במהירות הבזק לחפש מזור ויהי מה. אז אולי כדאי לבדוק דרכים אחרות? אולי כדי גם לקרוא קצת ולדעת להכירן לפני שמבטלים אותן במחי יד?”
“כתב מורי ורבי פרופ׳ פרדריק קאו מניו־יורק: ״בואו נתחיל לטפל בפציינט על־מנת שנוכל להקל עליו ואחר־כך נחפש איך הדברים עובדים…״. “בואו נתייחס בכבוד לשיטות שאינן ברורות לנו דיין”.
הטיפול הביואורגונומי
הליך טיפולי ביואורגונומי הוליסטי בנושא כאב פאנטום
14. בדיקת שדות אנרגיה
א. לאיבר החסר
ב. למסלול הכאב הרלוונטי
ג. לקליפת המוח- ההומקולוס, (שכבת הייצוג התחושתי במוח)
* יש לחזור על תהליך זה, פעם בהמיספרה (אונה) הימנית ופעם בשמאלית.
ד. ל-הוֹמֵאוֹסְטָזִיס, (המערכת המאזנת בגופינו את ויסות החום, רמות הסוכר בדם, משק המים, הויסות החושי, החלבונים, לחץ הדם, רמות החומציות והתאמת האיברים לשינויי תנוחות הגוף.)
ה. לרמות ה PH (חומציות) בגוף
ו. לנוירומה (נוירומה היא פקעת של קצה עצב קטוע, הרגישה ביותר לכל מגע, גירוי ולחץ).
ז. תעלות הנתרן לאורך העצב הרלוונטי
ח. בשורש הגנגליון האחורי (root Dorsal ganglio )
ט. קרן אחורית של חוט השדרה
י. חולית האטלס C1
15. טיפול בכאב שבאהבה:
א. בין האדם לאיבר החסר
ב. בין האיבר החסר למקבילו שנותר(באיברים זוגיים) או בין האיבר החסר לאיברים הסמוכים לו (באיברים יחידים)
ג. בין האיבר החסר והגדם
ד. בין האיבר הקטוע לבין החלק במוח שמקושר אליו
ה. בין האיבר הקטוע לבין המסלול העצבי המקושר אליו
ו. בין המוח לעצמו
ז. בין המוח למערכת העצבים הרלוונטית
ח. בין המוח למסלולי הכאב
ט. בין המוח לקליפת המוח
י. בין האדם לצלקת
יא. בין האיבר החסר לצלקת
יב. בין הגדם לצלקת
יג. בין תאי עצב הסמוכים לחוט השדרה במַעֲצָב הַשִּׁדְרָה (Ganglion sensorium nervi spinalis) לבין תאי עצב השייכים למערכת העצבים הסימפתטית
יד. בין האדם ל הוֹמֵאוֹסְטָזִיס
טו. בין האיבר הקטוע לבין פעולות אוטונומיות של הגוף
טז. בין מערכת העצבים ההיקפית לבין מערכת העצבים המרכזית.
יז. בין העצב לתעלות הנתרן
יח. בין שורש הגנגליון האחורי (root Dorsal ganglio) לבין האדם
יט. בין האדם לחולית האטלסC1
כ. בין הצ’אקרה הסמוכה לאיבר שנכרת לבין האיבר הכרות
כא. בין המרידיאנים שעוברים באיבר הכרות להמשכם בגוף הפיזי
כב. בין האיבר שנכרת למקום קבורתו
16. בקשות אנרגטיות
א. “אני שמחה שהמטופל נטול כאבים”
ב. “אני שמחה שהמטופל נפרד מכאבי הפאנטום כ”כ מהר”
ג. “אני נהנית לטפל במטופל”
ד. “אני שמחה שהמטופל בהרמוניה עם גופו”
ה. “אני שמחה שהמטופל מרוצה מהטיפול”
ו. “תודה שאנרגיית האורוגון זורמת בקלילות ובחופשיות בגוף המטופל”
תודה-תודה-תודה
17. טיפול בפציעות נחמסס על:
א. הפציעה
ב. על הצלקת
ג. על הגדם במידה ויש
ד. על האיבר שהוצא/נקטע
ה. על רקמת החיבור שהופרדה מהגוף בשל הסרת האיבר, פעם מצד הגוף ופעם מצד האיבר
ו. על הכאב
ז. על פירוק גורמי מתח
ח. על כלי דם באיזור הכאב
ט. מח עצמות חוליה C-3 האחראית על כאבים אנרגטים ללא מקור פיזי
י. קרום העצם של חוליה C-3
יא. מח עצמות חוליה L-3 האחראית על יצירת טרומבוציטים
יב. בנקודות הפתיחה של מח העצמות הראשי בקודקוד ובערווה, בפחד מ “ווא” WA
יג. בלוטת מקור החיים והבלוטה המרכזית בטבור- בהורמון התענוג
18. טיפול בנקודות פתיחה של האיבר שהוסר/ של מסלול הכאב, של הצלקת, של מח עצמות ראשי בקודקוד ובערווה ונקודות פתיחה של אדרופינים.
טיפול באמצעות ספר הטיפולים:
א. נבקש עפעוף על נקודות פתיחה חסומות.
ב. נעביר את האצבע, תוך עפעוף על טבלת נקודות הפתיחה של נושא הטיפול
תוך בקשה לטפל בכל האנשים שהמטופל תלוי בהם אנרגטית.
או לחליפין-
ג. נבקש מהספרייה הקוסמית את הדף שבו נקודות הפתיחה של הנושא המטופל נבקש עפעוף על נקודות פתיחה חסומות.
19. טיפול בפחדים שאינם מודעים, הנלווים לאירוע:
א | פחד ממחלה / ניתוח/ תאונה / קרב |
ב | פחד לחיות, פחד למות |
ג | פחד מחיי נצח, פחד מזמן שאול |
ד | פחד מהלא נודע, פחד מהנודע |
ה | פחד מפעילות גופנית, פחד משיתוק, פחד מטיפולים, פחד מהעדר טיפולים |
ו | פחד מריפוי מלא, פחד מחיי סבל, פחד מהצלחה, פחד מכישלון |
ז | פחד ממיניות, פחד מפגיעה במיניות |
ח | פחד מחיים בריאים ופעילים |
ט | פחד מעוצמה ותחושת מסוגלות, פחד ממוגבלות ואובדן יכולות, פחד לנוע קדימה, פחד מעשייה |
י | פחד מאהבה, פחד מהעדר אהבה, פחד מזוגיות, פחד מהעדר זוגיות |
יא | פחד שלא יראו אותי, פחד להתבלט, פחד ממה יחשבו עלי |
יב | פחד שלא אהיה אטרקטיבי, פחד להיות אטרקטיבי |
יג | פחד להיות טוב מידי , פחד להיות מנוצל, פחד להתאכזב, פחד לתת בלי תמורה |
יד | פחד לחיות ללא כאב, פחד לחיות עם כאב |
טו | פחד מצדק, פחד מחוסר צדק |
טז | פחד ‘ללכת עם הזרם’, פחד להיות יוצא דופן |
יז | פחד להעניק לאחרים, פחד לקבל מאחרים |
יח | פחד מהאיבר החסר [ נבדוק את סמליות האיבר ופחדים אפשריים הקשורים אליו] |
יט | פחד מאחריות, פחד מעצמאות ,פחד מחוסר אחריות, פחד מתלות, פחד לבחור ולהחליט |
כ | פחד לעמוד בציפיות, פחד לְרַצּוֹת, פחד לאכזב |
כא | פחד שלא אהיה מובן, פחד שאהיה צפוי |
כב | פחד להיות גאוותן, פחד לבייש |
כג | פחד לטעות, פחד להיות אלים, פחד מאלימות כלפי |
כד | פחד שאני טיפש, פחד שאני חכם |
כה | פחד מהורות, פחד שיהיו לי ילדים, פחד שלא יהיו לי ילדים, פחד שלא אהיה הורה טוב |
כו | פחד שלא יאמינו לי, פחד שאני שקרן, פחד שיחשבו שאני שקרן, |
כז | פחד מאדישות, פחד לכעוס, פחד שיכעסו עלי |
כח | פחד מפגיעה בפרנסה |
כט | פחד ממסד ובירוקרטיה |
כי | פחד מבגידת הגוף |
ל | פחד שאני ראוי, פחד שאני לא ראוי, פחד לסמוך על עצמי |
לא | פחד מספונטניות, פחד מתכנון |
לב | פחד לשחרר את העבר, פחד לראות שהכול כשורה, פחד לוותר על תחושת האשם |
20. השאלות שנשאל את המטופל בהקשר לכאבי הפאנטום:
א | איך איבדת את האיבר? האם הייתה לך הכנה נפשית? האם הייתה לך זכות בחירה?האם יש בך כעס על אובדן האיבר? האם היית רוצה את האיבר בחזרה? האם אתה מתווכח עם המציאות? האם הייתה כוונה רעה מאחורי אובדן האיבר? האם אתה סוחב חרטה? מה חשבת כשאיבדת את האיבר? מה הרגשת? האם במרחק זמן המחשבה שינתה צורה? |
ב | האם ראית את המוות מול העיניים? האם ראית מישהו מת? האם מישהו יקר לך היה לצדך באירוע אובדן האיבר? האם אתה מרגיש אחריות כלפיו? האם אתה חב את חייך למישהו? |
ג | האם אתה מרגיש שזמנך נקצב? כיצד זה משפיע עליך? האם הרגשת בשלב כל שהוא-בצד החיים? האם אתה מרגיש שאתה ממצה את החיים במיטבם? מה מונע ממך? האם אתה חווה או סוחב איתך תחושת החמצה? |
ד | האם שיגרה מרגיעה אותך? האם אתה זקוק למסגרת ברורה ומתוכננת?האם אתה אוהב הפתעות או נרתע מהן? האם גדלת בבית עם גבולות ברורים? איך הגיבו הוריך בילדותך כשבדקת גבולות? האם גדלת בבית חרדתי? האם אימא או אבא היו מגונני יתר? |
ה | מה היה הפחד הכי גדול שלך לפני אובדן האיבר? האם עדיין זה הפחד הגדול בחייך? |
ו | מי תהיה ללא הקטיעה? מי תהיה ללא הכאב? איך הכאב משרת אותך? בסולם של 1-10, כמה אתה מרגיש נועז? מה היא הצלחה עבורך? האם היא אפשרית לך? מה אתה מוכן לעשות בשביל זה? |
ז | האם אתה איש של עקרונות? האם קשה לך עם שינויים? באיזו מידה קיימת גמישות מחשבתית בחייך? כיצד דבקות בעקרון עשוי לשרת אותך? כיצד גמישות מחשבתית עשויה לסייע לך? האם יש בחייך ביטוי ליצירתיות? האם הנפח היצירתי בחייך תואם את מאווייך? האם יש לך חלומות לא ממומשים שמחכים להבשלת תנאים? האם אתה מתעדף אחרים על פניך? האם אתה יודע מה גורם לך אושר? |
ח | האם אתה מרגיש מסוגלות? האם יש בך תחושת קורבנות? האם אתה חווה חוסר צדק? |
ט | האם הכוח שלך ‘התפוצץ לך בפנים’? האם איבדת שליטה? האם חווית אלימות ? האם נהגת באלימות? האם היית עד לאלימות? |
י | האם אתה אוהב אותך? האם אתה מרגיש ראוי? האם הרגשת אהוב בילדותך? האם אתה מרגיש אהוב היום? האם הרגשת פעם ‘שקוף’? האם היית צריך להלחם על מקומך? |
יא | האם אתה אדם הישגי? האם אתה מרוצה מהישגיך? |
יב | האם הרצון שלך להעניק בא על סיפוקו? האם הרצון שלך לקבל בא על סיפוקו? |
יג | האם אתה חווה תובענות בחייך? תחושה של ציפייה מעייפת מהסביבה? האם אתה מתקשה להסביר את עצמך לסביבה? האם אתה חש לא מובן? האם אתה מרגיש שלוקחים אותך כמובן מאליו? האם אתה מרגיש חוסר הערכה? |
יד. | האם אתה מרבה להסתכל על העבר בגעגוע? האם אתה עסוק במחשבה על כך שדברים צריכים להיות אחרת? איפה עוד בחייך אתה חווה כאב בשל מחסור? מה עוד בחייך “בולט בהעדרו”? מי במשפחה חווה צער עמוק על מאוויים שלא התממשו? מי בענף המשפחתי חי בכאב על אובדן אדם קרוב “צלע מגופו” “בשר מבשרו” והתקשה להתאושש? |
בשאלות שעפעפו למעלה, יש לטפל בטראומות שיצרו את הבעיה בציר זמן נוכחי, בציר זמן מגלגולים קודמים וב”אדם הקצה” המשפיע עליו אנרגטית בנושא כאב הרפאים.
“מה שלא חודר למודעות שלנו חוזר אלינו כגורל” /קארל יונג.
22. טיפול בהפרעה אנרגטית
- א. טיפול בהפרעות אנרגטיות באיבר החסר
- ב. טיפול בהפרעות אנרגטיות ברקמת החיבור לגוף
- ג. טיפול בהפרעות אנרגטיות במסלול הכאב
- ד. טיפול בהפרעות אנרגטיות בהומקולוס
- ה. טיפול ביישות משלימה רדיואקטיבית/זרחנית
23. טיפול בגופים אנרגטיים:
גוף | אחראי על | |
1 | אתרי | העתק של הגוף הפיזי, נמצאים בו אברי הגוף ברמה האנרגטית. ממשיך להתקיים בו בשלמותו, האיבר שהוסר. |
2 | רגשי | משפיע על מצבים רגשיים ונפשיים: תשישות, עייפות, חולשה, חוסר אנרגיה, אובססיביות ובעיות תפקוד במערכות גוף שונות. מכיל את צאקרות קו ההרה. |
3 | שכלי | משפיע על דפוסי חשיבה, רעיונות, רעיונות תקועים, חוסר יצירתיות,אמונות,דימוי עצמי, השקפת עולם, תפיסת המציאות, יכולת הבחנה נמוכה, מצבים של פארנויה, אובססיביות וכד’. גוף זה מסייע לאדם לקחת אחריות על מעשיו, להתחבר לרצון הגבוה שלו וליכולת ההבעה הקולית. |
4 | אסטראלי | משפיע על התקשורת עם הזולת, אהבה לזולת ולאנושות אמונה, אמון באנשים, על היכולת לראות את השלם ,על הממד הרוחני של חמשת החושים ועל התיזמון בחיים. |
5 | רוחני/תבנית אתרית | מכיל תבניות אתריות של וירוסים, חיידקים, גורמי סרטן ומחלות. אוגר זיכרונות מגלגולים קודמים. משפיע על תעתועי זיכרון, הזיות מיסטיות והתנהגות פסיכופטית. גוף זה מסייע לאדם לקחת אחריות על מעשיו, להתחבר לרצון הגבוה שלו וליכולת ההבעה הקולית. |
6 | שמימי/רגש | משפיע על שאר גופי האנרגיה ויוצר תיאום בינם, מאפשר התמרת ה DNA , מאפשר קליטה אינטואיטיבית טובה –חוש שישי. מאפשר התעלות רוחנית, אהבה ללא תנאי, אהבת האנושות, חיבור לבורא עולם. |
7 | סיבתי/שכל/כתרי | בגוף הזה נמצאת תוכנית החיים לגלגול הנוכחי, משפיע על התודעה הרוחנית המרכזית שממנה התפתחו כל הגלגולים, על המהות העצמית ועל החשיבה העליונה |
24. טיפול בצ’אקרות:
בבואנו לטפל עלינו לזכור שכאב פאנטום הוא סימפטום של קטיעה/כריתת איבר, טראומה הישרדותית בפני עצמה, לא פעם מלווה באירוע אלים, עם סיפור ייחודי שקדם לה. אבדן איבר = מות איבר, בשר מבשרינו. טראומה השרדותית סוגרת אוטומטית כמעט כל צ’אקרה ומרידיאן. באדם שאינו מטופל, נמצא איכות חיים ירודה ושלל נושאים לטיפול פתיחה ואיזון לצד הטיפול בכאב הפאנטום המאמלל בפני עצמו.
צ’אקרה ומספרה | צבע | מיקום | אבנים מומלצות לאיזון | איברים ותחלואים קשורים |
הכתר |
| במרכז הגולגולת | קריסטל קוורץ | דיכאון, בלוטת האצטרובל (בלוטה אנדוקרינית) וההיפותלמוס (בלוטת יותרת המוח) |
צ’אקרת הכתר היא מקום כניסת הנשמה ברגע לידתנו והחזרת הנשמה ברגע מותנו. | ||||
לאיזון הצ’אקרה: |
צ’אקרה ומספרה | צבע | מיקום | אבנים מומלצות לאיזון | איברים ותחלואים קשורים |
העין השלישית |
| במרכז המצח | קריסטלים ואבנים סגולות. רצוי אמטיסט סגול כהה | חיבור ואיזון בין האונה הימנית והשמאלית במוח, זיכרון חזותי, מגרנות, מצבים נפשיים. |
| ||||
|
צ’אקרה ומספרה | צבע | מיקום | אבנים מומלצות לאיזון | איברים ותחלואים קשורים |
הגרון |
| בתחתית הגרון | קריסטלים ואבנים כחולות. | גרון- תחושת מחנק, קשיי בליעה, התכווצות שרירי העורף, אסטמה לועית וסטרידו. בלוטות- בלוטת התריס יבוא לידי ביטוי במטבוליזם מואץ, חוסר סבלנות קיצוני, פעילות לב מוגברת ועלייה בחום הגוף. מע’ העצבים, מע’ השמיעה- האוזניים, מע’ הקול- צרידות, זיהומים או גידולים במע’ זו, מצבי רוח, סחרחורות, ויסות חום הגוף, מע’ התנועה- כאבי גב בחוליה C3 (המחברת בין צ’אקרת הגרון לגוף), נוקשות בכתפיים, בצוואר ובעורף. מע’ העיניים-מחלות עיניים הקשורות לעודף TSH, פגיעה במע’ הלימפה והתפתחות רגישות לחיידקים. כאבי ראש. |
| ||||
לאיזון הצ’אקרה: |
צ’אקרה ומספרה | צבע | מיקום | אבנים מומלצות לאיזון | איברים ותחלואים קשורים |
הלב |
| אמצע החזה מעל הלב | קריסטלים ואבנים ירוקות או וורודות: רוז קוורץ, ג’ייד, כלציט ירוק, רודונייט, פלואוריט, | מע’ הלב-שסתומים וקרומים, |
| ||||
לאיזון הצ’אקרה: |
צ’אקרה ומספרה | צבע | מיקום | אבנים מומלצות לאיזון | איברים ותחלואים קשורים |
מקלעת השמש |
| באזור הסרעפת | קריסטלים ואבנים צהובות. המומלצות: סיטרין, כלציט , אמבר | מע’ העיכול – האיברים שיסגרו: קיבה, לבלב, כבד, כיס מרה, מעי דק, חלק מהמעי הגס. עלולות להופיע מחלות כגון: כיב בתריסריון, אולקוס, קרוהון, מעיים, דלקת רירית הקיבה, קשיי עיכול, אלרגיות למזון, גזים, מעי רגיז, סוכרת, אבנים במרה, כאבי בטן ממקור לא מוסבר ועוד. מע’ הדם- אנמיה ,מע’ התנועה כאבי גב באזור חוליה L1 ,פריצת דיסק, עיוותים בעו”ש ועוד, מע’ הנשימה- סרעפת ובעיות נשימה- מושפעת מסגירה אנרגטית של העין השלישית, מע’ השתן והכליות- יותרת הכליה, מושפעת מסגירה אנרגטית של העין השלישית. |
צ’אקרת מקלעת השמש- מייצגת את הבנייה המחודשת בקשר של האדם עם העולם במצבו החדש. מרכז הכוח, העשייה , התקשורת הרגשית והחברתית. אחראית על דימוי עצמי, אגו, דאגה לבריאות, חשיבה שכלית ואופטימיות מול פסימיות. | ||||
לאיזון הצ’אקרה: |
צ’אקרה ומספרה | צבע | מיקום | אבנים מומלצות לאיזון | איברים ותחלואים קשורים |
המין והיצירה | 3 אצבעות מתחת לטבור | עצם הזנב (הסקרום) המחובר לעצב האישיאס, סירקולצית נוזלים, מע’ השתן, השופכה, הכליות, המקטע האחרון של המעי הגס, מע’ המין והרבייה, העור. | ||
| ||||
לאיזון צ’אקרת המין והיצירה – – הקפדה על תרגילים של הזזת האגן, בהתאם ליכולות, בישיבה, עמידה או שכיבה – בהתאם ליכולות, הקפדה על תרגילים עדינים של פרישת זרועות בתנועה רחבה. – להקדיש זמן יומי לביטוי אומנותי יצירתי- ציור, ריקוד, נגרות או כל יצירה אחרת שנעשית בהנאה. – מוסיקה: ג’אז, מנעד צלילים ,אילתור שמח. |
צ’אקרה ומספרה | צבע | מיקום | אבנים מומלצות לאיזון | איברים ותחלואים קשורים |
הבסיס | עצם הזנב, מעל איבר המין | קריסטלים ואבנים אדומות. עדיפות לרובי או גרנט | חלקים מוצקים בגוף הפיזי: עצמות, מח עצם, עו”ש, ציפורניים, שיניים, שרירים, הכליות ויותרת הכליה- הורמוני לחץ: אדרנלין, נוראדרנלין, קורטיקואידים. ויטמין D והאריתרופויטין שנוצר בכליות. | |
צ’אקרת הבסיס קשורה ישירות לרצון לחיות, להישרדות ואיום קיומי, בעלת נטייה לסגירה לעיתים קרובות והראשונה להסגר במצבי קטיעה בכלל וקטיעה פתאומית בפרט. | ||||
לאיזון צ’אקרת הבסיס: – הקפדה על פעילות פיזית ברמה המתאימה למטופל ובהתאם ליכולותיו. – על המטופל לאפשר לעצמו לתת ביטוי ליצרים הבסיסיים והשורשיים. – חשיפה למוסיקה ילידית קצבית, כגון תופים ,צלילים נמוכים (נגינה או האזנה). |
25. הטיפול במרדיאנים
- א. נבדוק אלו מרדיאנים עוברים באיבר שנכרת, נעפעף על מקומות חסומים אנרגטית בנתיב המרידיאן ונחמסס. הבדיקה באיבר הכרות ובנתיב הנותר בגוף.
החימסוס על המרידיאן ועל המשלימה שלו. - ב. נחמסס על הטראומה שהובילה לכריתה, ננקה צלקת, בצקת ונקזים. נחפש אדם קצה ונטפל כנ”ל.
| מרידיאן | בעיות וסימפטומים הנובעים מאי תפקודו ומכאן ההבנה מדוע חשוב לחזקו | ||||||||||||||||
1 |
3:00-5:00 | נסגר במקרים של צער , אובדן, פחד מוות, חווית נטישה. | ||||||||||||||||
2 |
5:00-7:00 | גורמים לסגירה: תחושת אשמה, פחד מביקורת, שמירת הרגשות בבטן, פחד מפגיעה גופנית, פחד ממחלה (יסגור גם צ’אקרת מקלעת השמש), ייסגר גם בשל חשיבה דוגמתית וחוסר יכולת להסתגל לסביבה. | ||||||||||||||||
3 |
7:00-9:00 | גורמים לסגירה: | ||||||||||||||||
4 |
9:00-11:00 | גורמים לסגירה: | ||||||||||||||||
5 |
11:00-13:00 | גורמים לסגירה: | ||||||||||||||||
6 |
13:00-15:00 | גורמים לסגירה: | ||||||||||||||||
7 |
15:00-17:00 | גורמים לסגירה: | ||||||||||||||||
8 |
17:00-19:00 | גורמים לסגירה: | ||||||||||||||||
9 |
19:00-21:00 | גורמים לסגירה: | ||||||||||||||||
10 |
21:00-23:00 | גורמים לסגירה:
| ||||||||||||||||
11 |
23:00-1:00 | גורמים לסגירה: | ||||||||||||||||
12 |
1:00-3:00 | גורמים לסגירה: | ||||||||||||||||
13 |
| גורמים לסגירה: | ||||||||||||||||
14 |
| גורמים לסגירה: |
- גוף נפש- כאב פאנטום , כאב רפאים, תופעה שנשמעת כפרדוקס. משהו שלא קיים גורם לכאב וסבל ממשיים, מקשה על הסתגלות הרמונית לחיים חדשים וצועק מחסור. חיים בצד כאב כרוני, מעייפים ,מייאשים ומשליכים על כל תחומי החיים. חשוב לחזק את המטופל, לנטוע בו אופטימיות ולהעצים את ראיית ה-יש.
- לפי הרפואה הסינית כאב הוא ביטוי של חסימת זרימת אנרגיית החיים, ה-צ’י. ייתכנו כאבים מעורבים למשל- חוסר צ’י וסטגנציה(חסימה) של צ’י, חום ולחות, רוח וקור וכד’. לפי העיקרון ברפואה הסינית, בעת החום יש לקרר ובעת הקור יש לחמם. למרות שחימום טוב לרוב סוגי הכאב, הוא איננו מומלץ בכאב פאנטום שמקורו עפ”י רוב בעודף אנרגיה.
- כאב ביהדות: עפ”י היהדות יש לכאב תפקיד בצמיחה רוחנית. תפקידו להניע אותנו לחפש תשובות, לחקור ולצמוח כתוצאה מהתנסות. הכאב והסבל הם הזדמנויות לקרוא תיגר על הדרך שבה אנו רואים את החיים ומאפשר לנו לסקור אותם מנקודת ראות חדשה וחושפנית. לכן השאלה האמיתית שעלינו לשאול את עצמנו אינה למה אנחנו מרגישים לפעמים כאב חריף שכזה, אלא מה אמורים אנו ללמוד ממנו. עפ”י היהדות הפתרון לכאב הוא תנועה. עליך להתרחק ולהוציא את עצמך מן המצב המכאיב, להתרחק מהסביבה שגרמה לתסמינים המכאיבים כך שתוכל להתחיל להבריא והעיקר להיות בעשייה ותנועה.
- קודים:
- א. קוד נוגד כאב
- ב. קוד החלמה מלאה
- ג. קוד חיוניות ושמחת חיים
- ד. קוד אופטימיות
- ה. קוד ביטחון עצמי
- ו. קוד הכרת הטוב
- ז. קוד הוקרת תודה
- ח. קוד הסתגלות
- ט. קוד מסוגלות
- י. קוד העצמה
- יא. קוד מוטיבציה
- יב. קוד אהבה
- יג. קוד חיים מאושרים
- יד. קוד תחושת שייכות
- טו. קוד הצלחה
- טז. קוד שגשוג
- יז. קוד מיניות בריאה
- יח. קוד איזון צ’אקרות
- יט. קוד מרידיאנים פתוחים
- כ. קוד שדות אנרגיה פתוחים
- כא. קוד אורוגון בזרימה חופשית
- כב. קוד הגנת שבעת הגופים
- הנדסת מחשבות:
- א. העולם הוא מקום מסוכן
- ב. תוכניות נועדו להיכשל
- ג. אין צדק בעולם
- ד. הפכתי לעול, לנטל
- ה. אני פגום.
- ו. אני לא ראוי
- ז. אין לי מה להציע לזולת
- ח. אני לא בר משיכה
- ט. אין לי עתיד
- י. מי ירצה אותי?
- יא. אין טעם בחיים עם כאב
- יב. אין לי תקווה
- יג. אין לי ברירה
- יד. אני לא יכול
- טו. אכזבתי
- טז. זו אשמתי
- יז. אני אידיוט
- מחייבות (מחשבות חיוביות): לאחר הנדסת המחשבות נכניס במטופל מחשבות חיוביות. את האנרגיה של המחייבה נכניס בספירלה הנכנסת לאדם מצ’אקרת הכתר לאורך גופו תוך כדי העפעוף. נדע שהמחייבה נכנסה בתום העפעוף.
- א. אני אוהב ומעריך את עצמי
- ב. אני אוהב וראוי לאהבה
- ג. אני בטוח מכל רע
- ד. אני בוטח בחיים
- ה. אני שמח בהווה ונרגש לקראת העתיד
- ו. אני יוצר כעת עתיד חדש ובטוח
- ז. אני בוחר כעת לחיות את החיים במלואם ובהנאה
- ח. אני זורם בקלות עם שינויים וכיוונים חדשים
- ט. אני משחרר באהבה חוויות כאב מן העבר
- י. אני מוכן להכיר בעוצמותיי
- יא. הכול טוב וכל מה שקורה הוא לטובה
- ה-אופונופונו
לאיבר שהוסר:
אנא סלח לי שלא שמרתי עליך
אני מצטער שנאלצנו להיפרד
תודה לך שהקרבת את עצמך להצלתי
אני אוהב אותך על ששרתת אותי נאמנה והענקת לי חיים.ללב:
אנא סלח לי לב שלי שאני מרגיש כאב, השפלה, דחייה
אני מצטער שאתה הלב שלי סוחב איתו רגשות כל כך קשים
תודה לך שאתה תומך בי לאורך כל הדרך
אני אוהב אותך על כך שאתה מקבל אותי כמו שאנילזיכרון:
אני מצטער
סליחה
אוהב
תודה
- סליחה ושליחה כעס שלנו על אדם אחר, גורם לאנרגיה שלו להישאר אצלנו בגוף כאנרגיה תקועה המייצרת כאב. נחפש את האדם הקשור לכאב הפאנטום. האם זה אדם שנעלם בפתאומיות מחיי המטופל? ברוב המקרים, באנשים ימניים, כאב בצד שמאל ישויך לדמויות נשיות וכאב בימין לדמויות גבריות. צריך לזכור שיש יוצאים מן הכלל ושבאנשים שמאליים זה הפוך. כשהכאב מרכזי נבדוק בעפעוף אם הוא קשור לדמות גברית או נשית. חלקו העליון של הגוף מיוחס לאבא או לדמויות גבריות בעוד חלקו התחתון לאימא ולדמויות נשיות. נטפל ב’סליחה ושליחה’ עפ”י הפרוטוקול. נאפשר למטופל לבחור האם הנוסח יהיה ‘סולח ומקבל’ או ‘סולח ושולח’.
- טיול בגוף האדם: מעבר על סקירת הייצוג התחושתי במוח לאיתור החסימה הפיזית המדויקת. הטיפול- מבקשים לקבל עפעוף על האזור החסום אנרגטית. נשארים על האזור עם האצבע עד תום העפעוף.
אינפוזיה אנרגטית ו/או ענן טיפולי המכיל:
- פרחי באך
שם התמצית
להתמודדות עם
ROCK ROSE, ASPEN, MIMULUS
פחדים
HOLLY
כעס
WALNUT
הסתגלות לשינויים
PINE
רגשות אשם
STAR OF BETHLEHEM
טראומות, אובדן ושכול
HONEYSUCKLE
היכולת לחיות טוב יותר בהווה ללא שיחזור אינסופי של חווית העבר
רסקיו רמדי
עזרה ראשונה- שילוב של חמש תמציות, מסייע בטיפול בפחדים: בפחד לוותר על הכאב, בפחד שיהיה גרוע יותר, בפחד המאפשר את הכאב ובטראומות המייצרות כאב.
- תמציות פרחי ארץ ישראל/ פותח ע”י נתן אמסטר
שם התמצית להתמודדות עם אירוס הגלבוע למי שעובר אירוע המזעזע את כל מה שהוא מכיר כיציב, כאשר הכול מתפרק מסביב כמו תאונה, מחלה קשה, קטיעה. לאנשים המרגישים מרוקנים או מאוכזבים מכל מה שהאמינו בו, ושכל מה שחשבו כי הוא יציב התהפך ונעלם, או אז מגיע הזמן בו האדם מתקלף מכל המאפיין אותו וחווה פחד שאין לו גבולות. התמצית מעניקה בהירות, רגיעה והכרה בעוצמתו של התהליך ומאפשרת לאדם להתמודד, לא דרך הימנעות או דחיית השינוי, אלא דרך קבלת זהותו החדשה העולה מהאפר ומכירה בעוצמתה דרך ההתמודדות עם החיים. דבורנית צהובה אנשים שאבדו לכאורה את הכיוון במחשבתם לאן הם הולכים בגלל שחושבים כי חייהם לא משתלבים עם כל מה שיש מסביבם. מכיוון שאין להם ראייה מרחבית כוללת , אין להם את היכולת לדעת תמיד היכן הם נמצאים בדיוק ושאכן הם נמצאים במקום הנכון. התמצית מאפשרת להם לקבל כי אין מצב כזה לאבד את הדרך, וזו רק מחשבה המחפשת את המוכר והידוע. התמצית פועלת על החיבור בין כיוון לבין אמונה בדרך. האמונה מספקת יכולת להתמיד בעשייה גם כאשר האדם חושב כי הוא אבד את הכיוון. מחזקת את הידיעה כי היכן שהאדם נמצא זה בדיוק המקום בו הוא צריך להיות. ומי שמתעתע בו זו המחשבה האומרת לו כי אולי הוא צריך להיות במקום אחר. דטורה תמצית הדטורה מספקת לאדם ביטחון כאשר הוא אינו בוטח בעצמו וביכולותיו, וחושב כי הוא חסר כישורים להתמודד עם החיים. התמצית מאפשרת לאדם לדעת כי אין מצב כזה. כאשר אדם מגיב לתמצית הזו אין זה אומר כי הוא חסר כישרון אלא שעליו לתרגל את כישוריו ולהביאם לשלמות. הדטורה מאפשרת לאדם להיזכר בכישוריו, ומלמדת אותו שאכזבות וכישלונות הם חלק מתהליך שהאדם עובר בדרך למומחיות. הדטורה עוזרת להפיג את הפחד מלבחון את כישוריו ולפעול. אין היא מספקת לאדם את הביטחון אם הוא בוחר לא לעשות דבר, לעומת זאת רק כאשר האדם פועל חייו מקבלים משמעות, ואז כאשר הוא מגשים את כישוריו (עושה בהם שימוש) הוא יכיר בכך שיש לו מקום משלו על-אדמות. התמצית עוזרת לאדם לעשות את הצעד הראשון. חבלבל החוף התמצית עוזרת לאנשים שנפגעו וחושבים כי הם חייהם נהרסו ללא יכולת לשקמם. התמצית עוזרת לשנות את אמונתם בקורבנות כמציאות ולהחזיר לעצמם את כוחם אותו הם נותנים למקרבן או לאירוע. קורבן, הוא אדם החושב כי אושרו נשלל ממנו בגלל אנשים או מאורעות חיצוניים שנכפו עליו כנגד רצונו. המקור לסבל של הקורבן הוא שהוא חושב כי האירוע הפוגע לא היה צריך להתרחש, במילים אחרות הוא אומר “למה זה מגיע לי”. גם אם הוא יקבל הכרה לסבלו, והמקרבן ייקח אחריות על מעשיו אין הוא יכול לשנות את העובדה שהאירוע התרחש, לכן המצב של הקרבן ברוב המקרים נותר כפי שהוא. הבעיה של הקורבן היא שהוא מחובר לעברו ואין הוא יכול לשחרר אותו במחשבותיו. האירוע חלף ועבר אך רישומו נותר. כל עוד נותרת המחשבה “זה לא היה צריך להיות כך” של האדם משלים עם מה שקרה לו וכל עוד הוא אינו משלים אין הוא משוחרר. התמצית עוזרת לקבל את העבר כדבר שהוא בלתי אפשרי לשינוי, ולהכיר במחשבות האומרות כי ניתן היה למנוע את האירוע, כשקריות. חלמונית גדולה לאנשים שבצורה זו או אחרת התנתקו ממיניותם. התמצית מזכירה לאדם כי אין הוא חווה את אנרגיית החיים בגופו במלואה. דחף זה כאשר הוא מאוזן דואג לשמירה על שלמותו הפיזית והאנרגטית של גופינו דרך אורגזמה. חיננית הבתה חיננית הבתה מאפשרת לאדם לראות שמאוד קשה להדחיק פצעים רגשיים. פצע רגשי הוא אירוע הגורם לאדם כאב וסבל למרות שהוא חלף עבר לו, שהאדם אינו מקבל אותו כאירוע עברי, וחוזר עליו בזיכרונו בהווה למרות שהאירוע הסתיים, שוב ושוב. האדם המשחזר את האירועים מתעלל בעצמו משום שלמרות שהאירוע עבר לפני זמן השחזור גורם לאדם לחוות את האירוע שוב ושוב כאילו הוא קרה עכשיו. חיננית הבתה מאפשרת לאדם להיות משוחרר מעברו ולקבל את האירוע. החיים אינם נעצרים הם ממשיכים לאן שהם צריכים, אך האדם יכול בזיכרונו להישאר באותו בעברו. החיים אינם מקבלים מציאות שאינה זורמת ומשתנה לכן אין הם מכירים בקיבעון מחשבתי. הסבל נוצר תמיד כאשר המחשבה הממוקדת בעבר אינה יכולה לקבל את ה”חיים” בהווה. התמצית משחררת את האדם מהקיבעון כלנית לבנה התמצית עוזרת בהגשמת מטרות למרות שהמטלות נראות גדולות מכפי יכולתו של האדם להתמודד איתם מלמדת לפעול בצעדים קטנים, ממקדת בעיקר ולא בטפל. התמצית מעוררת את המוטיבציה לפעול במיוחד כאשר האדם ממוקד בדברים המרחיקים אותו מהגשמת ייעודו. הכלנית מספקת את היכולת להאמין במה שהאדם אוהב לעשות. מושא היעוד גלוי לאדם הבוחר בכלנית, אולם הוא אינו יכול להגשימו, משום שהמיקוד שלו הוא בסבך הקשיים של החיים. הכלנית מספקת את היכולת להבדיל בין מה חשוב לבין מה שלא. הכלנית מספקת את היכולת להתחייב למה שאתה אוהב לעשות. התמצית מקטינה את החרדה מגודל המשימה העומדת בפני האדם. הכלנית הלבנה ממקדת את האדם בעשיית העיקר לא בהישרדות. הכלנית מספקת את היכולת להאמין במה שהאדם אוהב לעשות. מושא היעוד גלוי לאדם הבוחר בכלנית, אולם הוא אינו יכול להגשימו, משום שהמיקוד שלו הוא בסבך הקשיים של החיים. הכלנית מספקת את היכולת להבדיל בין מה חשוב לבין מה שלא. הכלנית מספקת את היכולת להתחייב למה שאתה אוהב לעשות. התמצית מקטינה את החרדה מגודל המשימה העומדת בפני האדם. כלנית סגולה איזון וחזרה לבריאות תקינה. התמצית פועלת להחזיר את האדם לתפקוד כדי שיוכל להבין מה עליו לעשות כדי לשנות את מצבו. כאשר האיזון מופר האדם אינו יכול ללמוד, הוא נמצא בתוך הסבל ואינו יכול לראות את התובנות העומדים מאחורי סבלו. התמצית מספקת הזדמנות לראות דברים בצורה שונה ולשבור את מעגל החולי. התמצית מיועדת לכל חולי משום שכל חולי מקורו באי הבנה בין המחשבות למציאות. התמצית מחייבת את האדם לעשות בדיקה עצמית של אמונותיו בנוגע לבריאות וחולי ולא להתעלם ממצבו. כרכום חרפי אופן הפעולה: משחררת אנשים הממוקדים בהישרדות ובפחד שלא ישרדו את היום, את השבוע, את החודש, הכרכום פועל על היכולת של האדם לראות את החיים לא רק מנקודת מבט של הישרדות. במילים אחרות החיים הם גם מקום להנאה ולהגשמת מטרות. כאשר האדם מתפקד דרך הצ’קרה השלישית, הוא חי את חייו כמי שחי בהתמודדות יום יומית עם הפחד שלא ישרוד את היום, שבוע, חודש שנה… פחד ההישרדות אינו מאפשר חיבור בין צ’קרה שלוש לצ’קרה שש. פרוש הדבר שכאשר האדם משתחרר מפחד ההישרדות שלו, הוא יכול באמת לאהוב משום שאנרגיית החיים עוברת באופן חופשי דרך הלב צ’קרה 4. נץ-חלב הררי שחרור ממצבי טראומה שוק והלם בעבר או בהווה, למצבי פציעה ופגיעה חיצוניים ופנימיים. חלק מטיפות שקט. התמצית מתאימה לכל האירועים הפתאומיים, המותירים את האדם בשוק, ואינם מאפשרים לו לחזור לשגרת חייו, ומותירים אותו עם תחושה של חוסר אונים, תסכול, זעם כאב וכו’. התמצית מאפשרת לאדם להתמודד ולהתגבר ללא הדחקה ומחברת אותו לתעצומות הנפש שלו. התמצית מיועדת לאנשים החיים, לאחר הטראומה, כי שאין להם ברירה, ואינם רואים את כל ההזדמנויות העומדות בפניהם וחושבים כי חייהם אינם חיים בגלל מה שקרה. התמצית מאפשרת לאדם להתעורר ולראות את האירוע כפריצת דרך ולא כמכשול המעכב את חייהם. התמצית מאפשרת לאדם ליטול שוב את האחריות לחייו מבלי להאשים את הנסיבות, ולקבל אותם כבלתי נמנעות. התמצית מבהירה לאדם כי האירוע נועד לעזור לו להתעורר, ולא להיכנע לו, ולהכיל אותו דרך התמודדות יום יומית עם החיים. התמצית מעוררת מהטראומה ומשיבה לחיים את כל אלא שכבר ויתרו עליהם. קחוון החוף התמצית עוזרת לאנשים המתקשים בקבלת שינויים בחייהם. התמצית מאפשרת להמשיך הלאה למרות השינוי. התמצית מיועדת לכל מי שהשינוי-שינויים בחייו הובילו אותו לנקודה בה הוא חושב כי הוא אינו מסוגל להמשיך, ואינו מקבל את השינוי כדבר מה שיכול להיטיב עימו. התמצית עוזרת לאדם לעבור את הגשר בין תפיסת המציאות כפי שהוא רוצה למה שקרה ולקבל אותה. ישנם מצבים בהם האדם חושב כי מה שקרה לא היה צריך לקרות כי מה שהאדם חושב שהיה צריך לקרות ולא קרה זה הנכון. התמצית עוזרת לאדם לפתח חוש פרופורציה ולהמשיך הלאה. רותם המדבר משחררת אנשים מהפחד מהלא נודע הגדול מכולם המוות. תמצית עוזרת לשחרר את האדם מהדבר ממנו הוא מתיירא יותר מכול, המוות. אנשים חולים או החושבים כי הם חולים פוחדים משני דברים: מכאב פיזי ומסבל נפשי. הגוף, המחלה. והמוות אינם יכולים לחשוב…. לכן הסבל והפחד עולים לא מהגוף החולה, הגוסס וכו’ אלא מהמחשבות עליו. המחלה והמוות הן תופעות במציאות שקורות, אך הפחד מהן עולה רק מהמחשבות שאינן מקבלות את מה שקורה ומתנגדות לו.
- שמנים אתריים
שמן
תפקיד
פירוט ותכונות נוספות
מנטה
מקל על כאבים
מרדים קצות עצבים ובכך משכך כאב, לכאבי בטן, שרירים ומפרקים, משפר את מצב הרוח ,מעלה אנרגיות.
רוזמרין
מקל על כאבים
לעירור ושחרור שרירים תפוסים, למצבי חולשה כללית ועייפות נפשית. מעורר מחשבה ומשפר זיכרון, ממריץ ומעורר.
אכילאה
משכך כאב
אנטי דלקתי יעיל, מיזע. מאזן לחץ דם, משפר עיכול, מאזן הורמונאלי, מחטא פצעים וחתכים.
נרולי
טראומות נפשיות
מרומם את הנפש. לטיפול בנדודי שינה ומתח מתמשכים, דיכאון, מחזק את הלב ומעורר תשוקה מינית.
פלפל שחור
מחמם ומרגיע כאב
לטיפול בכאבים ריאומטיים, כאבי ראש, כאבי גב וכאבים שמקורם בעצב.
פטיט גרין
מעורר מצב רוח טוב
נוגד דיכאון ומרגיע. לנדודי שינה, מתח וחרדה
אורן
להקלה על קשיון וכאבי שרירים
מטהר ומחזק. למתח ועייפות נפשית, מטהר אוויר ואווירה
ולריאנה
מרגיע מאוד
ספציפי להפרעות של דיכאון המלווה בחוסר שקט ועצבנות. לנדודי שינה, לחולשה ואפטיות הנובעים מחרדה מתמשכת
ילנג-ילנג
למתח וחרדה חזקים
מנחם ומרומם מצב רוח, מעורר חשק מיני, להאטת נשימה ודפיקות לב מהירים. מתאים לסובלים מקרירות מינית ואימפוטנציה. עוזר להתמודד עם זיכרונות העבר, מגביר אהבה עצמית, מסייע להתמודד עם פחדים, מעודד ומחזק, מנקה מבחינה רגשית, מחבר לחושניות
ארז
משכך כאב
מחזק, מחמם ומשחרר. מביא להרמוניה בין גוף לנפש, תומך במערכת העצבים, מומלץ לתשישות מתמשכת. לכאבים בשרירים ובעמוד השדרה
בבונג
מרגיע ומחזק מערכת עצבים
לחוסר שקט ועצבנות יתר, אנטי דלקתי, נוגד זיהומים ומרגיע כאב. מתאים לטיפול בכאבי מפרקים, שרירים ועצבים ולעוויתות בטן
מוסקט
משכך כאב
אנטיספטי (מחטא), ממריץ ומעורר, מחמם, מאלחש, מעורר תשוקה מינית, ממריץ זרימת דם שרירים ושלד- כאבי שרירים, כאבים שגרוניים, כאבי מאמץ, דלקות בשלד ובשרירים, נקעים.
מסייע לריפוי כאבים נפשיים. עובד על צ’אקרת הכתר.
זנגביל/ ג’ינג’ר
משכך כאב
מחטא, מחמם, ממריץ, מערר, מחזק, נוגד עוויתות, משכך כאבים, כאבי גידים , אנטי דלקתי, מכייח, מייזע, מפיג גזים, מרגיע עיכול, משפר ומעורר תאבון, משפר זרימת דם. מעורר מוטיבציה פנימית, יוזמה ומסוגלות, מעודד אופטימיות, מפחית התנגדות לשינויים, משפר עיכול רעיוני.
חי עד (הליקריסום)
אנטי טראומטי
מאחה צלקות, מרגיע ומחזק מערכת עצבים, אנטי דלקתי, אנטיספטי (מחטא), אנטיאוקסידנט (נוגד חימצון), מכייח, מאחה ומחדש עור, מפזר שטפי דם (המטומות), שגרון, דלקות מפרקים, כאבי שרירים, עוויתות, נקעים, שברים, חבלות, טראומות, שיקום מניתוחים. עוזר להתגבר על טראומות רגשיות ופיסיות, מחזק מערכת עצבים, משחרר חסימות, עוזר להתגבר על מגבלות, נוגד דיכאון, מאזן בין צ’אקרת הלב והשמש.
- צמחי מרפא
ארניקה
משכך כאב, נוגד דלקת, אנטיספטי, יעיל במצבי טראומה פיזית
פלפלת חריפה
מפחית תחושת כאב, פועל ע”י ערעור האיזון הכימי בתאי העצב המעבירים גירוי של כאב מהעור
מריחאונה
לשיכוך כאבים קשים, שיפור תאבון ומצב רוח
- קריסטלים: לטיפול בסיבולת פיזית- ג’ספר על כל סוגיו, סודלייט. לטיפול בכאב פיזי- אוונטורין ירוק, אמבר, ארגונייט, זירקון אדום, מונסטון, פיריט, פלואוריט, קוורץ, קונזייט.
- ויטמינים והורמונים: אותם ניתן להכניס לענן טיפולי, אינפוזיה אנרגטית או “סתם” לעפעף ולבקש שייכנסו לגוף.
- ויטמין D
- ויטמין B1
- ויטמין B2
- ויטמין B3
- ויטמין B5
- ויטמין B6
- ויטמין B8
- ויטמין B12
- ויטמין C
- ויטמיןE
- מיאלין
- סרטונין
- מלטונין
- אנדורפינים
- הורמון ההרפיה
- הורמון דמוי אופטלגין
- הורמון דמוי מורפיום
- מדיטציה (ברקע מוסיקה מתאימה) “היום אני מתמקד במה שאני רוצה למשוך אל חיי” – דיפאק צ’ופרה. מצא תנוחה נוחה הנח ידיים כל הירכיים ועצום את העיניים ברגע הזה היכנס פנימה למקום של שקט פנימי שם אנו חווים את החיבור לאני הגבוהה שחרר את כל המחשבות והחל להתבונן בשאיפה ובנשיפה בכל נשימה הרשה לעצמך להיות יותר רגוע, יותר נינוח, יותר בשלווה. בעדינות הצג את המנטרה של היום בשפה הסנסקריט. חזור עליה במחשבה והרשה לה לצוף בקלות וללא מאמץ: SAT CHET ANANDA SAT CHET ANANDA קיום, מודעות, ברכה SAT CHET ANANDA בכל פעם שתמצא את עצמך מוסח על ידי מחשבות, תחושות גוף, מחשבות או רעש חיצוני, פשוט החזר את תשומת הלב על ידי חזרה על המנטרה SAT CHET ANANDA בבקשה המשיך עם המדיטציה, חזור על המנטרה במחשבותיך SAT CHET ANANDA כשתסתיים המדיטציה , שחרר את המנטרה. הביאו את המודעות שלכם חזרה אל הגוף, קחו רגע לנוח, קחו נשימות איטיות ועמוקות כשתרגישו מוכנים, בעדינות פתחו את העיניים.
- דמיון מודרך / דיפאק צ’ופרה מצא תנוחה נוחה הנח ידיים כל הירכיים ועצום את העיניים. אפשר לתודעה לקחת אותך לחוף מותרות בו החול הזהוב שופע כמו סוכר בין בהונותיך, וגלי הטורקיז המרהיבים, מלטפים בעדינות את כפות רגליך. תחושת האוויר הפריך והמליח מדגדגת באפך ואתה נושם עמוק במרחק אתה מזהה עדת אווזים שטים בדממה ולהקת דולפינים משחקת. לידך מונח בקבוק עם מגילה ועט מונחת לידו. אתה מרים אותם על גבי המגילה אתה מתחיל לכתוב ולפרט את משאלות לבך, אחת אחרי השנייה. אלו הם צפונות ליבך. משהשלמת את הרשימה, אתה מכניס את המגילה לבקבוק, ומשיט אותו לתוך האוקיאנוס האדיר. תרגיש את השפע של החוף המרהיב שסביבך, בקש מהיקום להעביר את תוכן הבקבוק ולהעבירו לאוקיאנוס התודעה. עכשיו קח נשימה איטית עמוקה ובעדינות הצג את המנטרה בשפת הסנסקריט של אהבה, כוונה ותשוקה: OM RITAM NAMA חזור עליה במחשבה והרשה לה לצוף בקלות וללא מאמץ OM RITAM NAMA OM RITAM NAMA מאווי ופעולותיי נתמכים על ידי חוכמת היקום OM RITAM NAMA בכל פעם שתמצא את עצמך מוסח על ידי מחשבות, תחושות גוף, מחשבות או רעש חיצוני, פשוט החזר את תשומת הלב על ידי חזרה על המנטרה OM RITAM NAMA בבקשה המשיכו עם המדיטציה, חזרו על המנטרה במחשבתכם. OM RITAM NAMA כשתסתיים המדיטציה, שחררו את המנטרה. הביאו את המודעות שלכם חזרה אל הגוף, קחו רגע לנוח, קחו נשימות איטיות ועמוקות כשתרגישו מוכנים, בעדינות פתחו את העיניים.
כלים נוספים
- מסננת אנרגטית לסינון כאבים ומחשבות מחלישות
- תכנית טיפול אנרגטית: המשך טיפול על פי תכנית שניצור במטרה לאפשר למטופל טיפולים אנרגטיים באופן אוטומטי
- מזרון אנרגטי המכיל חומרים נוגדי כאב, משפרי מצב רוח, משפרי שינה ומשרי שלווה
- צינור ניקוז: לניקוז כאבים, כעסים, נוזלים, פחדים, דאגה, מתח, מחשבות רעות ועוד
- השתלת אברים: להחלפת האיבר שהוסר באיבר אנרגטי בריא ב-100% תפקוד
- מפת רגשות: להוצאת מחשבות שליליות החוסמות איברים ומערכות יחסים
- שחרור קארמה: לשחרור השפעות מגלגולים קודמים, שחרור שעורי חיים קשים
- התרת נדרים: לשחרור נדרים, שבועות, בריתות ועוד שנעשו בגלגול הזה ובגלגולים קודמים המונעים בריאות או התנהלות חיים תקינה
- אקולוגיה אנרגטית: לטיפול אנרגטי בבית, במיטה, בכיסא גלגלים
- כליה ימנית מורמת: לטיפול במצבי מתח לא מוסברים
- החזרת חלקי נשמה: לחיזוק תעצומות הנפש, נשמה בנושאים שונים בחיים
סיום טיפול
- בודקים שלמטופל, למשלים שלו ולאיבר החולה חזרו 100% שדות אנרגיה.
- מורידים מהספרייה הקוסמית את הפחדים של המטופל לקבל את הטיפול, או מעפעפים על הפחדים בכריכה של חוברת הטיפולים, עצם העפעוף= טיפול.
- “חמסה” על נקודות הפתיחה לקיבוע הטיפול.
- שאלה: בעוד כמה זמן תהיה הטבה? שואלים: מיד?/ תוך כמה שעות?/ ימים?/ שבועות?/ חודשים? אחרי שעפעף על הזמן, יוצרים “סקלה אנרגטית” ומבקשים: “תן לי עפעוף על הערך המספרי= בעוד כמה ימים/ שבועות תהייה הטבה”. מנו את המספרים וחכו למספר שבו תקבלו עפעוף, זה היום/ שבוע המבוקש: 1, 2, 3, 4, 5, והלאה.
- האם לעשות טיפול נוסף? אם כן, שאלה: בעוד כמה זמן לעשות טיפול נוסף? שואלים: “ימים, שבועות?” יוצרים “סקלה אנרגטית” ומבקשים: “תן לי עפעוף על הערך המספרי= בעוד כמה ימים/ שבועות עלי לחזור על הטיפול”. מנו את המספרים וחכו למספר שבו תקבלו עפעוף, זה היום/ שבוע המבוקש: 1, 2, 3, 4, 5, והלאה.
- שאלה: האם כל האבחון/ טיפול היה במטופל? “כן”/ “לא” (אם לא, יוצרים ספירלה, מעמידים את המטופל במרכזה ומעבירים את היד לאורכה, אך הפעם מבקשים מהטיפול להיכנס לתוך המטופל. אם לא נכנס, ואין למטופל שדות אנרגיה, יש לטפל בו בפחד לקבל את הטיפול, לחפש אם יש הפרעות אנרגטיות שמונעות מהטיפול להיכנס, או שיש כוח עליון שאומר שזה עדיין לא הזמן לטיפול)