“לֹא־טוֹב הֱיוֹת הָאָדָם לְבַדּוֹ” (בראשית, ב’, יח’)
סיטואציות חברתיות מלוות את הילדים שלנו לכל אורך הדרך, גם כאשר הם מגיעים לגיל הבגרות, חברים וחיבורים תופסים חלק משמעותי ומקום רב בחייהם של ילדים. הערך העצמי של הילד מתעצב בשנים הללו ומתגבש לרוב בהתאם לתגובות שהילד מקבל מסביבתו הקרובה ומקבוצת השווים שלו.
אצל ילדים ובני נוער הסובלים מקשיים חברתיים, פעולות חברתיות פשוטות כמו ייזום מפגש עם חבר, ניהול שיחת טלפון עמו, או יציאה למסיבה כיתתית נחווים כמשימה קשה עד בלתי אפשרית. כתוצאה מכך, הסביבה תופסת אותם כ”אחרים”, “מוזרים”, “ביישנים” או “ילדותיים”. התוצאה היא שפעמים רבות, ילדים כאלה מוצאים עצמם מבודדים חברתית.
על פי המחקרים, חרדה חברתית מתפתחת בין הגילאים 8 ל-15. שכיחותה באוכלוסייה עומדת על 7%, כלומר בכיתה של 40 ילדים, כשלושה ילדים בממוצע יסבלו ממנה.
סימנים לקשיים חברתיים ורגשיים:
- בדידות ותחושת דחייה חברתית – קשיים חברתיים, מגיל הגן דרך השנים בבית הספר, לדוגמה: ילדים שחוו חרם חברתי, הצקות תכופות, או ילדים המגלים העדפה להתבודדות מול מחשב, טלפון נייד או טלוויזיה, על חשבון תקשורת עם אחרים
- התנהגויות חברתיות “חריגות” או “משונות”– הערות פוגעות, קשר עין לא תקין, התנהגות לא תואמת למצב, קושי בניהול שיחה או בהבעת רגשות
- חרדה, הימנעות ממפגשים חברתיים (ואפילו משפחתיים(
- קשיי התנהגות מתמשכים: התנהגות מרדנית, קושי לקבל גבולות ומשמעת, קושי להתחשב באחר. שתלטנות, חוסר רגישות לזולת, ונטייה להתנהגויות תוקפניות
- קושי בעצמאות: ילדים תלותיים שאינם מפתחים עצמאות בתפקוד היום יומי
- ביישנות וחוסר ביטחון עצמי: מופנמות והסתגרות
- סימנים של עצב או דיכאון: חוסר תיאבון, קשיי שינה, התבודדות
הקדמה לטיפול:
- .הגנת “מגן דוד” או “מרכבה”
- בדיקת נוכחות 5 מפריענים למטפל ולמטופל: פיסי, רגשי, שכלי, רוחני, אני
- קוד דיוק עפעוף. אם לא פתוח ב-100% יש לגשת לטופס טיפול בקשיים בעפעוף בערכה למטפל ההוליסטי
- בדיקת שדות אנרגיה למטפל ולמטופל: חמסה על ערבול משלימים של המטפל והמשלים האנרגטי שלו, ניקיון הילה של המטפל ושל המשלים האנרגטי שלו, העמדה בשורה של המשלימים המשניים
- האם מותר לי לאבחן? “כן”/ “לא”, אם כן, האם מותר לי לטפל? “כן”/ “לא”, אם כן, יש להמשיך …
- שם המטופל/ת : ________ זכר / נקבה , תאריך לידה: __________ גיל: ________
- באיזו מידה הטיפול הביואורגונומי יעזור למטופל? (יש ליצור “סקלה אנרגטית” בין 10-100%) אם יוצא פחות מ-100%, יש לטפל בפחד של המטופל שהטיפול יעזור ב-100%
- בדיקה ב”ברז השתלטנות” האם האדם שתלטן: אם הוא שתלטן, יעפעף באחד הצדדים, יש להמתין עד שיגמר העפעוף. עצם העפעוף הוא טיפול בשתלטנות. אם האדם לא שתלטן, לא נקבל עפעוף
- האם קיימת שתלטנות על קשיים חברתיים? (פחד לוותר עליה): “כן”/ “לא”. (אם כן, “ברז השתלטנות”)
- באיזו מידה המטופל רוצה ליצור קשרים חברתיים? (יש ליצור “סקלה אנרגטית” בין 10-100%). אם יוצא פחות מ-100%, יש לטפל בפחד שהטיפול יעזור ב-100%
- “חמסה” על הפחד של המטופל לקבל את הטיפול
“חמסה” על הפחד של המטפל לטפל
- נטפל ב”כאב שבאהבה” בין מטפל למטופל
- א. בין המטופל לאימו
- ב. ביו המטופל לאביו
- ג. בין המטפל ליישות “ההורית”
- ד. בין המטופל לאחיו
- ה. בין המטופל ל”ילדות”
- ו. בין המטופל לעצמו
- ז. בין המטופל לעצמו הבוגר
- ח. בין המטופל לאימו בטרום העוברות
- ט. בין המטופל לאימו ברגע ההפרייה
- י. בין המטופל לאביו ברגע ההפריה
- יא. בין המטופל לאימו בחודשי ההיריון
- יב. בין המטופל לאמו בתהליך הלידה
- יג. בין המטופל לאימו בבדיקת מי השפיר
- יד. בין המטופל לביטחון העצמי
- טו. בין המטופל ל”קשרים חברתיים”
- טז. בין המטופל ל”כישורים חברתיים”
- יז. בין המטופל לחברים לכיתה
- יח. בין המטופל ל”חברה”
- יט. בין המטופל ל”סיטואציות חברתיות”
- כ. בין המטופל ל”חברים פוטנציאליים”
- כא. בין המטופל ל”גורמים המעכבים אותו מיצירת קשרים חברתיים”
- בקשות אנרגטיות:
- א. “תודה שהמטופל נהנה להיות בין חברים”
- ב. “תודה שהמטופל מוזמן לחברים”
- ג. “תודה שהמטופל שמח להכיר עוד חברים”
- ד. “תודה שהמטופל מקובל חברתית”
- ה. “תודה שהמטופל מרגיש אהוב”
- ו. “תודה שהמטופל מצליח לייצר קשרים חברתיים”
- ז. “תודה שהמטופל נהנה להשתתף במשחקי ספורט”
- ח. “תודה שהמטופל מצליח במבחנים”
- ט. “תודה שהמטופל מוצא חבר לשתף אותו”
- י. “תודה שהחברים מתייחסים בכבוד למטופל”
- יא. “תודה שהמטופל במצב רוח מרומם”
- יב. “תודה שהמטופל שר ורוקד לו בשעות הפנאי”
- יג. “תודה שהמטופל מרגיש סבבה בכיתה שלו”
- יד. “תודה שאני נהנית לטפל במטופל/ת”
- בדיקת שדות אנרגיה: למטופל ו”חמסוס” על האיברים והמצבים השונים ועל המשלים המת שלהם, ניקוי הילות ובדיקת משלימים משניים
- א. ליישות האנרגטית: “חברות”
- ב. ליישות האנרגטית: “חבר טוב”
- ג. ליישות האנרגטית: “קשרים חברתיים”
- ד. ליישות האנרגטית: “חברים פוטנציאליים”
- ה. ליישות האנרגטית: “המטופל בהפסקה”
- ו. ליישות האנרגטית: “המטופל בכיתה”
- ז. ליישות האנרגטית: “המטופל ליד חברים”
- ח. ליישות האנרגטית: “המטופל במשחקי ספורט”
- ט. ליישות האנרגטית: “המטופל בסיטואציה חברתית”
- חמסוס על :
- א. שלוש נקודות הפתיחה הראשיות של מח העצמות (קודקוד, שפה תחתונה, ערווה) נקודות פתיחה סביב הטבור
- ב. שתי בלוטות יותרת הכליה
- ג. ארבע בלוטות הסרטן האנרגטיות
- ד. כליה ימנית מורמת
- טיפול בפציעות בכישורים חברתיים
- טיפול בנקודות הפתיחה החוסמות את הכישורים החברתיים
- טיפול בפחדים הנלווים לקשיים חברתיים- טיפול בפחדים שעפעפו בחמסה:
- א. פחד מסיטואציה חברתית חדשה
- ב. פחד להזמין חבר
- ג. פחד מדחייה
- ד. פחד להיות מוזמן לחבר
- ה. פחד לא להיות מוזמן
- ו. פחד מביטחון עצמי
- ז. פחד מבדידות
- ח. פחד להיות בחברה
- ט. פחד לתת מעצמי
- י. פחד להצחיק
- יא. פחד להתמסר
- יב. פחד ליהנות
- יג. פחד להשתחרר
- יד. פחד לא להיות מקובל
- טו. פחד להיות מקובל
- טז. פחד שילעגו לי
- יז. פחד מחוסר כבוד
- יח. פחד להיפגע
- יט. פחד מה יגידו מאחורי גבי
- כ. פחד לצאת פראייר
- כא. פחד לא לעשות את הדבר הנכון
- כב. פחד מהתפרצות
- כג. פחד להיות כמו כולם
- כד. פחד לא להיות כמו כולם
- כה. פחד מאינטימיות
- כו. פחד שיאהבו אותי
- כז. פחד שלא יאהבו אותי
- כח. פחד מבדידות
- כט. פחד לוותר על הלבד
- ל. פחד לא לקבל תשומת לב מההורים
- לא. פחד מלהשקיע בקשר חברתי
- לב. פחד ללמוד מיומנות חברתית
- לג. הפחד מטיסה/ מכיסי אויר (מתוך ‘ריפוי הילד שבי’)
- לד. פחד מעיסוק בדבר אחד לעומק (מתוך ‘ריפוי הילד שבי’)
- לה. הפחד מלקפוץ למים (‘ריפוי הילד שבי’)
הורדת פחדים נוספים החוסמים כישורים חברתיים מהספרייה הקוסמית
- השאלות שנשאל בהקשר לקשרים חברתיים:
(את הילד או את ההורה)
- א. מתי נמנעת להיפגש עם חבר?
- ב. מי פגע בך?
- ג. מי אמר דברים מאחורי גבך?
- ד. מתי היית צריך להתאמץ והרגשת שזה לא שווה את זה?
- ה. מי איכזב אותך?
- ו. מתי הרגשת צורך להיות לבד?
- ז. האם בגדו בך כך שהרגשת שעדיף להיות לבד?
- ח. מתי אתה מרגיש שאתה לא יכול לסמוך על אנשים?
- ט. ממה אתה נהנה בחיים?
- י. מתי הרגשת לא מקובל בחברה?
- יא. האם אמא הרגישה בודדה בלידה?
- יב. האם הניפו אותך בלידה?
- יג. באיזה נושא אבא הרגיש בושה?
- יד. האם אתה חש שאינך מקבל מספיק תשומת לב מההורים?
- טו. מה אתה חושב על החברים של האחים שלך?
- טז. מתי הרגשת חוסר הערכה עצמית?
- יז. מתי אמא ואבא לא תקשרו?
- יח. האם היו שלבים שאמא לא הרגישה תזוזות של העובר בהריון?
- יט. האם ההורים חוו קשיים בחיי הנישואים?
- כ. האם הרגשת שאתה מאכזב את ההורים כשחברים לא הזמינו אותך אליהם?
- כא. האם יש דברים שאתה לא רוצה לראות?
בשאלות שעפעפו למעלה, יש לטפל בטראומות שיצרו את הבעיה:
- בטראומה של המטופל לאורך ציר הזמן הנוכחי, יש לספור את עוצמת הטראומה בין 1-10, עצם העפעוף הוא טיפול. ניקיון צלקת/ בצקת ממוחו של המטופל (ה”צלקת” נושאת את זיכרון הטראומה שהאדם עובר)
- בטראומה בגלגולים קודמים של המטופל שגרמו לבעיה. עפעוף על הטראומות בגלגולים השונים, כולל ניקיון צלקת/ בצקת ממוחו של המטופל
- איתור “אדם קצה” מעץ המשפחה של המטופל, שהמטופל תלוי בו אנרגטית בקשיים חברתיים הכולל:
חמסה על הטראומה של “אדם הקצה”, ניקיון צלקת/ בצקת/ נקזים ממוחו של “אדם הקצה” שזוכרת את הטראומה, כאב שבאהבה מטופל ו”אדם קצה”
ניקיון צלקת/ בצקת
- טיפול בהפרעות אנרגטיות בכישורים חברתיים
גוף אנרגטי | אחראי על… |
1. הגוף האתרי | כשיש חסימה, תהיה השפעה על הרצון לחיות במציאות הפיזית, שתוביל להתנתקויות ולהתבודדות חברתית |
2. הגוף הרגשי/האמוציונלי | משפיע על הרגשות ועל הרצון..כשהגוף חסום, האדם יתקשה להפריד בין רגשות של אהבה/שנאה וכו. ירגיש חוסר אנרגיה, ירגיש מנותק או שינתק את עצמו מסיטואציות חברתיות כדי לא להתמודד, ירגיש שאין בו את הכוחות להתמודדות חברתית. ייתכן שהחסימה תבוא לידי ביטוי ברגשות קשים של פחדים, בדידות, מצוקה, אדישות, תסכול, נטישה, חוסר עניין |
3. הגוף השכלי/המנטלי | משפיע על דפוס מחשבה, תפיסת העולם, על הדימוי העצמי. במקרה של חסימה האדם יחוש בעל דימוי עצמי ירוד, פחד מדחייה וציפייה לדחייה חברתית, לא יצליח לקחת אחריות על מעשיו, יאמין שתהיה דחייה ולכן יוותר על התמודדות חברתית כדי לא לחוש דחייה. פרנויה וחשדנות כלפי החברה. יכולת אבחנה נמוכה. ההבעה הקולית תפגע |
4. הגוף האסטראלי/גוף הרגשות | חוסר שדות יעידו על קושי באהבת הזולת, על חוסר אמונה באנשים ועל תקשורת לקויה עם החברים. מיומנויות חברתיות לא מספקות. פחד מצפיפות, נטייה להתכופף אל מול לחצים חברתיים |
5. הגוף הרוחני / גוף “התבנית האתרית” | זיכרון מגלגול קודם של קושי חברתי או דחייה חברתית. מתקשר לרצון הגבוה של האדם בו שוכן העצמי הגבוה |
6. הגוף השמימי | כשאין שדות האינטואיציה “לא תעבוד”, האדם לא יוכל להרגיש את “החוש השישי”. את אהבת החברים ללא תנאי, את אהבת האנושות |
7. הגוף הסיבתי/ גוף השכל/ הגוף הכתרי | תוכנית החיים לגלגול הנוכחי, מהות עצמית וחשיבה עליונה. האם הבידוד החברתי או הדחייה הם חלק מתוכנית החיים של האדם |
21. טיפול בצ’אקרות:
צ’אקרה | אחראית על… |
1. צ’אקרת הבסיס | הצ’אקרה משפיעה על הרצון לשרוד, על התגברות על משברים. על רמת האומץ והתעוזה ועל היכולת לבצע שינויים. כשהיא סגורה אנרגטית הדבר יעיד על חוסר רגישות לזולת, חוסר יכולת להקשיב, העדר שמחה ותאווה לחיים, חוסר הערכה עצמית. שאלות שנשאל: 1. האם היו מעברים קשים בחייך? 2. האם הרגשת שאתה צריך “להיות לבד” כדי לשרוד? 3. מי הרגיש שהוא צריך להיות לבד כדי לשרוד? 4. האם הרגשת לא בטוח למרות שהיו הרבה אנשים מסביבך? 5. האם התקיפו אותך והרגשת שהכי טוב לסמוך על עצמך? |
2. צ’אקרת המין | יצירתיות ויצריות: כשהיא סגורה יהיה קושי לחוות רמה גבוהה של ריגושים, התחשבות בזולת, אומץ לב ופתיחות לסביבה (התרכזות בעצמי). תפגע היכולת להקשיב “לתחושות” הבטן ולפעול לפיהן. שאלות שנשאל: 1. האם אתה רוצה לבטא את עצמך ולא מצליח? 2. האם הרגשת לא בטוח בחברת מבוגר והבנת שאתה יכול לסמוך רק על עצמך? 3. האם פלשו לטריטוריה הגופנית שלך ?(בדיקת טראומה מינית, מול הורה במידה ועולה) |
3. צ’אקרת מקלעת השמש | אחראית על הפן החברתי, על הרצון להיות בחברת אנשים. אחראית על עולם הרגשות שלנו, על הדימוי העצמי, האגו, ועל קשרים חברתיים. כשהיא סגורה יהיה קושי לאהוב את הסובבים וליהנות מחברתם. חסימה של אופטימיות ושל ספונטניות. 1. שאלות שנשאל: 2. האם נעלבת מדברים שהוטחו בך? 3. שנאמרו מאחורי גבך? 4. האם צחקו עליך כשאמרת משהו “לא לעניין”? 5. האם חבר בגד בך? 6. האם התחרטת על משהו שאמרת? 7. האם מישהו דחה אותך כשרצית להתקרב אליו? 8. האם אתה מרגיש פחות מוערך מול החברים? 9. האם אתה יכול לסמוך על החברים? |
4. צ’אקרת הלב | אחראית על היכולת לקבל את אהובנו ללא תנאי, למחול ולסלוח, להתחבר לרגשות. מערכת היחסים עם ההורים והאחים. שאלות שנשאל: 1. האם היתה פרידה כואבת במשפחה? 2. או חשש מפרידה (של הורים למשל)? 3. איך מערכת היחסים שלך עם אמך, עם אביך? 4. האם אתה מרגיש חלק מהמשפחה? 5. האם אתה מרגיש צורך לקבל יותר תשומת לב מהמשפחה? |
5. צ’אקרת הגרון | הצ’אקרה אחראית על היכולת הקומוניקטיבית שלנו, על התקשורת עם הסביבה, על הביטוי העצמי, על הקשר המילולי עם הסביבה. חסימה של הצ’אקרה תוביל לסגירות, מופנמות, ולחוסר עניין בלימודים. קושי בהבנה של סיטואציות חברתיות. שאלות שנשאל: 1. האם אמרו לך “להיות בשקט”? 2. האם רצית לומר דברים ולא אמרת? 3. האם המורה ביקרה אותך על תשובה שענית? 4. מה קשה לך להחליט? 5. איזה קושי יש לך בלימודים? |
6. צ’אקרת העין השלישית | הבנה של דפוסי המחשבה שלנו, האופן שבו רואה האדם את העולם והאופן שהוא סבור שהעולם עשוי להגיב כלפיו. שאלות שנשאל: 1. האם אתה נמצא בקונפליקט בין הרצון שלך להזמין חבר או להגיע ליום הולדת לבין חוסר הרצון שלך לעשות זאת? |
7. צ’אקרת הכתר | אחראית על החיבור לאנרגיות הגבוהות יותר. שאלות שנשאל: 1. האם פחדת “פחד מוות” כשחברים הזמינו אותך לשחק איתם? 2. האם נבהלת ופחדת שמישהו יפגע בך? 3. האם היית במקום הומה אדם ופחדת שמשהו יכול לקרות לך? |
22. הטיפול במרדיאנים
מרידיאן | מחלות, בעיות וסימפטומים הנובעים מאי תפקודו או סיבות מדוע חשוב לחזקו |
1. מרידיאן הריאות 3:00-5:00 | כשהמרידיאן חסום, תהיה נטייה להתבודד, להתרחק מהחברה ומבני המשפחה. קושי ביכולת לנשום. צער, עצבות, חווית נטישה של אחד ההורים, טרדות בנושאים חברתיים, פחד מדחייה חברתית |
2. מרידיאן המעי הגס 5:00-7:00 | תחושת אשמה, פחד מביקורת של חברים. שמירת רגשות בבטן |
3. מרידיאן הקיבה 7:00-9:00 | דאגות בפן החברתי, חששות, אכזבה מחברים ש”בגדו”. קושי לעכל אירוע של “דחייה חברתית”, קושי בסביבה חברתית חדשה (מעברים לבי”ס או כיתה חדשה.) כל אלה מובילים את האדם להתבודדות חברתית |
4. מרידיאן הטחול 9:00-11:00 | רצון לרצות את החברים, דימוי עצמי נמוך ביחס לכיתה/לחברים/בספורט. ביישנות, הססנות ותחושת מפסידנות בקרב החברים לכיתה |
5. מרידיאן הלב 11:00-13:00 | קושי בהבעה עצמית וקושי באינטימיות מול החברים |
6. מרידיאן המעי הדק 13:00-15:00 | תחושת בדידות חברתית, חשש לנטישה של חברים, קושי לקבל החלטות: המנעות מסיטואציות חברתיות ע”מ לא לחוות אבדן. קושי בספיגת אירוע טראומתי חברתי |
7. מרידיאן שלפוחית השתן 15:00-17:00 | תחושת תסכול מחברות שלא צלחה או מדחייה חברתית |
8. מרידיאן הכליות 17:00-19:00 | פחד גדול מדחייה חברתית. קושי במעברים בין מסגרות. נבהל בקלות, מתבלבל בקלות. חש לחץ וחרדה תמידיים |
9. מרידיאן מעטפת הלב 19:00-21:00 | סיוטים מסיטואציות חבריות כגון מפגשים חברתיים כיתתיים. נטייה לחרדות, נדודי שינה. חוסר הרמוניה ביחסים בין אישיים. פחד להרגיש “חברות” מהי, פחד להתאכזב מחבר |
10. מרידיאן המחמם המשולש ומערכת הלימפה 21:00-23:00 | חוסר תקווה שאי פעם האדם יהיה מקובל חברתית, חוסר בטחון עצמי, חוסר הערכה עצמית ביחס לחברים לכיתה מבחינה לימודית, בתחום הספורט |
11. מרידיאן כיס המרה 23:00-1:00 | כעס על החברים לכיתה ש”לא רואים אותי”. נטירת טינה ל”חבר” שכבר איננו “חבר”. טרדות של פרטים קטנים ותפלים, עייפות וחוסר מוטיבציה שגורמות לו להיות דחוי חברתית |
12. מרידיאן הכבד 1:00-3:00 | כעס מוחצן או מופנם כלפי החברים לכיתה. רגישות לרעש בכיתה או באירועים חברתיים שגורם לו לרצות להתבודד. זעם על כך שהאדם הוא לבד |
13. מרידיאן מרכזי- קדמי | חסום כאשר אחד הילדים בכיתה “יושב” ומעיק עליו, מציק לו, לא מניח לו. כאשר הורה מתוסכל מהמיומנויות החברתיות של הילד “ויושב” עליו להתחבר ולהזמין ילדים אליו הביתה |
14. מרידיאן שולט- אחורי | חסום כאשר יש אירוע חברתי שקרה לילד בעבר והוא אינו מסוגל להתמודד איתו. דחייה או חרם חברתי משמעותי וארוך, שמהווה הצפה עבורו. כשהאדם מרגיש שמיומנויות חברתיות זה משהו ש”גדול עליו” |
- גוף נפש: קשיים חברתיים כתוצאה מחרדה: התמקדות במוח הבטן (מקלעת העצבים מעל התריסריון) ובשני כדורי החרדה האנרגטיים המצויים משני צידי מוח הבטן.
סגירה אנרגטית של מוח הבטן גורמת למצבי חרדה ולעיתים לשתלטנות. טיפול במערכת העצבים המעבירים אותות עצביים במוח, בעיקר של נוראפינפרין, סרטונין וחומצת גאמא אמינובוטירית, שתפקידם לפקח על תפקודים רגשיים ומנטליים רבים, ביניהם תחושת רעב ומצב רוח ירוד, בהורמון ההרפיה, בהורמון האופטימיות. במרידיאן הלב ובמרידיאן הכליות. בצ’אקרת הגרון, בצ’אקרת מקלעת השמש ובצ’אקרת הבסיס. בדאגנות יתר, בקיבה. טיפול בפחדים: בפחד המלווה בחוסר אמון בזרימה ובתהליך החיים, מאהבה והערכה עצמית, להאמין שאין סכנה
- קודים:
- א. קוד אמונה בעצמי
- ב. קוד בטחון עצמי
- ג. קוד חברות
- ד. קוד נוגד בדידות
- ה. קוד מיומנויות חברתיות
- ו. קוד אהבת הזולת
- ז. קוד אמונה בזולת
- ח. קוד אמון בחברים
- ט. קוד אהבת סיטואציות חברתיות
- י. קוד זרימה בחיים
- יא. קוד אמון בחיים
- יב. קוד בטחון בסיטואציות חברתיות
- יג. קוד אופטימיות
- יד. קוד אהבת החיים
- טו. קוד הערכה עצמית
- טז. קוד נוגד דחייה חברתית
- יז. קוד מוטיבציה
- יח. קוד סקרנות
- יט. קוד אמפתיה
- כ. קוד מקובלות חברתית
- כא. קוד התמודדות עם פחדים
- כב. קוד קור רוח
- כג. קוד השתלבות בחברה
- כד. קוד קשר עם אנשים
- כה. קוד פרגון
- כו. קוד הקשבה
- כז. קוד שליטה מוטורית
- כח. קוד הצלחה בספורט
- כט. קוד עניין באנשים
- ל. קוד שלווה פנימית
- לא. קוד בטחון מול אנשים
- לב. קוד הצלחה במבחנים
- לג. קוד הבנת מסרים
- לד. קוד מערכות יחסים
- לה. קוד מרגוע
- הנדסת מחשבות: טיפול במחשבות שיש למטופל החוסמות אנרגטית חיבור לחברים בני גילו
- א. “אנשים זה דבר מסוכן”
- ב. “אני תמיד נפגע מחברים”
- ג. “עדיף לי להיות לבד”
- ד. “אני תמיד מאכזב את הורי ואת חברי”
- ה. ” אני לא ראוי שיהיו לי חברים”
- ו. “אני לא שווה מספיק”
- ז. “אף אחד לא רואה אותי”
- ח. “תמיד דוחים אותי “
- ט. “אני לא ילד מקובל חברתית”
- י. “סיטואציות חברתיות זה דבר מלחיץ”
- מחייבות (מחשבות חיוביות): לאחר הנדסת המחשבות נכניס מחשבות חיוביות בנוגע למיומנויות חבריות וכישורים חברתיים את האנרגיה של המחייבה נכניס בספירלה הנכנסת לאדם מצ’אקרת הכתר לאורך גופו תוך כדי העפעוף. נדע שהמחייבה נכנסה בתום העפעוף
- א. “אני רצוי”
- ב. “אוהבים אותי”
- ג. “אני מקובל חברתית”
- ד. “חברים נהנים להזמין אותי אליהם הביתה”
- ה. “כיף לי להיות עם חברים”
- ו. “אני טוב בספורט”
- ז. “אני מצליח בלימודי המתמטיקה”
- ח. ” אני טוב בכדורגל”
- ט. “אני אוהב ימי הולדת”
- י. “יש לי מצב רוח מרומם”
- יא. “אני מרגיש סבבה בין חברים”
- יב. “אנשים זה כיף!”
- סליחה ושליחה: בין המטופל לבין ה”חברים”, בין המטופל לבין חבר שעשה עליו חרם, שדחה אותו חברתית, או שחוסם אותו אנרגטית
- “טיול בגוף האדם”: לפי ספר התמחות באנטומיה רגשית, מעבר על סקירת הגרון, הלב, הבטן. הטיפול- מבקשים לקבל עפעוף על האיבר החסום אנרגטית. נשארים על האיבר עם האצבע עד תום העפעוף
- מיאלין רגשי :
אחראי על היכולת להתמודד עם מצבי רגש ולחץ נפשי:
א. נחמסס על בלוטת המיאלין
ב. נבדוק כמה מיאלין רגשי נדרש באחוזים ונחמסס על הפחד מן הכמות האופטימלית. לבקש ששליחת המיאלין הרגשי תתרחש כאשר הילד נמצא בכיתה/ בין חברים/ בסיטואציה חברתית
- פרחי באך הקשורים לקשיים חברתיים והתבודדות:
תמצית | תפקיד |
זלזלת – Clematis | מקלה על בעיות של – חוסר ריכוז, תחושת ריחוף, חולמנות, חוסר עניין במתרחש ובריחה מהמציאות |
אברש – Heather | מקל על – אגוצנטריות, חוסר יכולת להקשיב לאחרים, התעניינות בעצמי בלבד |
אדר מצוי – Holly
| רגשות שליליים עזים: כעס, שנאה, קנאה, צרות עין וחשדנות המפריעים לקשרים עם הסביבה |
ארזית – Larch | מקל על -חוסר ביטחון עצמי, חוסר אונים, רגשי נחיתות, פחד מכישלון |
פרח הקוץ – Mimulus
| פחדים וחרדות מוגדרים מגורמים ידועים, ביישנות |
אגוז – Walnut
| רגישות יתר במצבי מעבר מסויימים בחיים (עבודה, זוגיות, כניסת ילד לגן וכיוצ”ב) |
יתאימו לטיפול ברחמים עצמיים, תלונות והרגשת מירמור מוגזמים | |
סיגלית המים (Water Violet) | יעזרו לטיפול להתנהגות מרוחקת, מסתגרת ואף בהתנשאות אשר לא נובעת מכוונה רעה |
- שמנים אתריים
שמן | תפקיד |
ארז | משחרר, מחמם, מרגיע גוף ונפש, מחזק מערכת העצבים |
סנדלווד
| משקם ומחזק, מגביר טונוס |
אנג’ליקה | מעניק עצמה, בטחון, שייכות ונוכחות |
- קריסטלים הקשורים לנושא קשיים חברתיים/התבודדות:
קריסטל | תפקיד |
גארנט ( נופך) | מוטיבציה, כוח, אומץ, מרץ, להט, הגנה במצבי רוח שליליים, שיפור הדימוי העצמי והדימוי החברתי, נטרול פחדים וביישנות |
ג’ייד (ירקן) | הרמוניה, נטרול שליליות, רוגע, אהבה ללא תנאי, רוך, בטחון עצמי, קבלת החלטות, יכולת הבעת רגשות, שחרור רגשות מודחקים |
סמיתסונייט ירוק | יכולת סליחה, אמונה עצמית ואמונה בזולת, אופטימיות, יכולת קבלת החלטות, הענקת אהבה |
- ויטמינים ומינרלים בנושא קשיים חברתיים/התבודדות:
ויטמין/מינרל
תפקיד
זרחן
מסייע בתהליכי יצירת אנרגיה ובייצוב רקמת העצם
מגנזיום
מסייע בבניית עצמות ובתהליכי יצירת אנרגיה. בעל תפקיד חשוב במטבוליזם של סידן, נתרן ואשלגן
ברזל
חיוני ליצירת המוגלובין, נשא החמצן בכדוריות הדם האדומות, מונע אנמיה, אספקת ברזל הכרחית להתפתחות גופנית וקוגניטיבית תקינה של ילדים
כלים אנרגטיים נוספים
- מדיטציה ודמיון מודרך: להשמעה לילד לקראת השינה, במיטה, או לבקש מהילד להקריא לעצמו את המשפטים הבאים, בכל ערב:שוכב/ת על הגב, מדמיין/ת שאני שוכב/ת על פוף ענק הכי נוח בעולם, שמערסל את כולי ומחבק אותי בתחושה נינוחה וכייפית- אומרים את המשפטים הבאים:
- א. אני מאמין/ה בעצמי ומאמין/ה ביכולות שלי
- ב. אני יודע/ת להרגיע את המחשבות בראש שלי
- ג. המחשבות שלי הן בשליטה שלי
- ד. אני יודע/ת להסביר מה אני צריך ומה אני רוצה
- ה. ההורים שלי, האחים שלי והילדים בכיתה, מבינים אותי
- ו. זה בסדר גמור להרגיש את מה שאני מרגיש
- ז. יש לי בטחון מלא בכך שאני אהוב/ה
- ח. כיף לי להיות עם חברים
- ט. כיף לי להכיר חברים חדשים
- י. אני נהנה להיות מוזמן למפגשים חברתיים. כיף לי להיות בחברת ילדים אחרים!
- יא. אני שמח כל בוקר ללכת לבית הספר
- יב. אני תלמיד/ה טוב/ה והמורים מכבדים ומעריכים אותי
- יג. אני גאה בעצמי על ההצלחות שלי
- יד. אני גאה בעצמי על ההישגים שלי בלימודים ובספורט
- טו. אני גאה בעצמי על ההצלחות שלי ביצירת קשרים חברתיים
- טז. אני חבר/ה טוב/ה, אני נהנה/ית להזמין חברים, והחברים לכיתה נהנים להזמין אותי אליהם הביתה
- יז. אני יודע/ת להקשיב ולפרגן לחבר/ה
- יח. אני יודע/ת לבקש עזרה כשצריך
- יט. יש לי יחסים טובים ובריאים עם החברים שלי לכיתה
- כ. אני חבר טוב ויש לי המון חברים שאוהבים את חברתי
- כא. אני נהנה לשחק עם חברים בהפסקה
- כב. אני מאמין באנשים
- כג. מגיע לי להיות שמח ומאושר
- כד. אני מוגן/ת ובטוח/ה בבית, בכיתה ובעולם
- כה. כל מה שאני מרגיש/ה זה בסדר גמור
- כו. הכל בסדר בעולם. אני חלק חשוב בעולם הזה
- כז. אני שווה ובעל/ת ערך רב!
- הו’אופונופונו: להורה, כל פעם שמתעורר קונפליקט, שהורה מרגיש לא בנוח או מרגיש מתוסכל/מכווץ מול תחושות הילד כשהוא לא מוזמן/לא מזמין/רוצה להיות לבד/ לא משתף/לא מתקשר/מתבודד: לומר את המנטרה:
I am sorry
Forgive me
I love you
Thank youאני מצטער/ת – על מה שבתוכי יצר את הקונפליקט, הסבל הזה. אני לוקח/ת אחריות מלאה
בבקשה תסלח לי – על מה שבתוכי יצר את הסבל הזה ותשחרר, אני אוהב/ת אותך – לאלוהות, או למקום האלוהי של מי שאתם מתכוונים אליו, תודה לך – על זה שנתנה לי ההזדמנות ולנקות ולשחרר את הסבל הזה
- כלים טיפוליים אנרגטיים
- א. מים אנרגטיים: לקחת בקבוק, ולהדביק עליו מדבקה עליה כתוב: אני ראוי, אני אהוב, יש לי חברים טובים, אני שווה! (אפשר ורצוי להכין עם הילד): להכניס למים בתנועת ספירלה תוספים אנרגטיים של סרוטונין ,פרחי באך וקריסטלים (לפי הטבלה לעיל), מיומנויות חברתיות, אהבת הזולת, בטחון וזרימה בחיים
- ב. כפתור הפעלה לחיבוק אנרגטי: כל פעם שהילד ירגיש קושי חברתי/ דחייה/ מצוקה חברתית, הוא יוכל ללחוץ עליו (לבחור עם הילד את המקום המועדף עליו). הכפתור יפעיל תוכנית חיזוק אנרגטית של חיבוק מלטף ומחזק, שיעביר מסר לילד/ה שהוא/היא מסוגל/ת להתמודד עם הקושי, שהוא/היא אהוב/ה, ראוי/ה, שהוא/היא מסוגל/ת. הכפתור ישדר לילד שמישהו מחבק אותו באותו הרגע, ויחד הם צועדים בתוך הסיטואציה החברתית. הוא/היא לא לבד. ניתן להפעיל את הכפתור בכל בוקר, לפני היציאה מהבית, יחד עם ההורה ששולח בבוקר את הילד/ה לבית הספר, כ”טקס בוקר” מחזק ומעצים
- ג. תכנית טיפול אנרגטית: המשך טיפול על פי תכנית שניצור במטרה לאפשר למטופל טיפולים אנרגטיים באופן אוטומטי
- ד. מזרן טיפול אנרגטי: לעטיפת המטופל/ת באנרגיה של איזון, לשם שינה טובה ורציפה בלילה. החזרת המטופל/ת לתדר הטבעי שלו/ה, החדרת מחשבות טובות של הערכה עצמית, בטחון בחיים ואהבת הזולת
- ה. צינור ניקוז: לניקוז כעסים על חברים, סיטואציות לא נעימות שהתרחשו בביה”ס או לאחר ביה”ס, פחדים מדחייה חברתית, פחד להיות לבד, פחד להיות ביחד, דאגה, מתח, מחשבות רעות על חוסר מסוגלות
- ו. מפת רגשות: להוצאת מחשבות שליליות החוסמות איברים ומערכות יחסים: בדיקה האם יש מישהו בכיתה ששלח לילד/ה רגש מסויים, והוצאתו בעולם הזה, בגלגולים בעולמות אחרים, בין הגלגולים
- ז. התמרה אנרגטית: לטיפול מקוצר במכלול הגורמים לקשיים החברתיים ולהתבודדות
- ח. שחרור קארמה: לשחרור השפעות מגלגולים קודמים, שחרור שעורי חיים קשים
- ט. התרת נדרים: לשחרור נדרים, שבועות, בריתות ועוד, שנעשו בגלגול הזה ובגלגולים קודמים, המונעים בריאות או התנהלות חיים תקינה
- י. אקולוגיה אנרגטית: טיפול אנרגטי בבית, במיטה, בכיתה, בביה”ס, במיקום החוגים. פיזור זרעי פטרוזיליה בחדר המטופל/ת וליד המיטה
- יא. כליה ימנית מורמת: לטיפול במצבי מתח לא מוסברים
- יב. לחישות/אמירות לילה: לאחר שהילד/ה ישן/ה (וכבר נמצא/ת בשינה עמוקה, ההורה ילחש את הלחישות הבאות באופן קבוע בצורה רגועה ושקטה תוך התכווננות ( אפשר גם להקליט ולהשמיע ) – אפשר לחלופין ללמד את הילד להגיד את המשפטים כמנטרה:שם הילד/ה (למשל גילי)– את/ה ילד/ה אהוב/ה, יש לך חברים ומשפחה שאוהבים אותך
גילי- איזה כיף שנכנסת לחיינו! אנחנו אוהבים אותך ומעריכים אותך מאד!
גילי – להיות בחברת ילדים זה כיף!
גילי – את/ה עושה מה שאת/ה יכול /ה וגם מצליח/ה!
אני אוהב /ת אותי ומעריך/ה את עצמי!
אני אוהב/ת להיות עם חברים! כיף לי עם החברים!
- ביואורגונומי לפי הרפואה הסינית
רקע: תיאוריית חמשת האלמנטים על פי הסינים – אש, עץ, אדמה, מתכת ומים – מייצגת את כל האפשרויות הקיימות בטבע, באופי האדם וביקום. בין האלמנטים קיים איזון במצב תקין ולכן השתלטות של אלמנט אחד על השני, או חוסר באחד מהם עלול להביא לחוסר איזון, שמוביל למחלה. בכולנו כל חמשת האלמנטים אך מתוכם יש לנו אלמנט דומיננטי אחד שמאפיין כיצד אנו רואים את העולם, איך אנו פועלים, האישיות שלנו, ההתבטאות הפיזית והרגשית
א. אלמנט האש
מצב מאוזן : מאפיין ילד כריזמטי, אוהב משחק והצגה (דרמטי), אוהב דברים חדשים (בייחוד נוצצים ומבריקים), נהנה מהתרגשות ומגירוי חושי, אוהב למשש דברים ושואף למגע ואינטימיות (אוהב לתת הרבה חיבוקים ונשיקות), לומד בצורה אינטואיטיבית ומלא ברגש והתלהבות.חוסר איזון: יתאפיין כליצן הכיתה לבנים, ודרמה קווין לבנות, משתעמם בקלות, אימפולסיבי, דעתו תוסח בקלות, נטייה לשכחה, התפרצויות, חוסר ביטחון עצמי, סף תסכול נמוך, עצבות, פטפטנות ללא הפסקה, חוסר סבלנות, הפרעה לדברי האחר והתנהגות בלתי הולמת. בעל אינטגרציה חושית חלשה, כלומר, גירוי חושי כמו ריח או רעש חזק עשויים להוציאו מפוקוס
כיצד נאזן? נקפיד על ארוחות סדירות, שתייה מרובה של מים, מסאז’ לפני השינה, נקנה כלים להסדרה רגשית, נקדיש זמן למנוחה, מיפוי סדר היום במטרה להפחתת השעמום. בבית הספר – מעבר בין משימות בתדירות גבוהה, העדפה להדרכה עדינה מאשר משמעת קשוחה בשל היותם רגישים מאוד, נשתמש במגע רך כמו יד על הכתף. ריפוי בעיסוק או בתקשורת במידה וקיימות בעיות תקשורתהערה – ניתן לבצע איזון באמצעות אלמנט העץ: פעילות גופנית, משחקי הרפתקאות, זמן בטבע, בנייה במטרה לפיתוח תחושה מרחבית
ב. אלמנט העץ
מצב מאוזן: אוהבים לחקור דברים, להיות ראשונים, לזכות בתחרויות, הרפתקנים. מנהיגים מטבעם, החלטיים, בולטים ואסרטיביים. אוהבים תנועה ופעילות גופנית, בעלי יכולת מוטורית מפותחת לגילם, הגיוניים ושיטתיים, אוהבים למשוך ולבדוק גבולות. מונעים על ידי הצבת מטרות ורצון לכבוש אותן, מאוד דומים בסקרנותם לילדי ה”אש”, אך שונים בזה שאוהבים לחקור ולהבין הדברים ואיך הם עובדים ואילו השניים אוהבים לחוש אותם, למששם.
חוסר איזון: חסרי סבלנות ותמיד רוצים להיות ראשונים, דעתם מוסחת בקלות, לא אוהבים דממה, נעים בעצבנות, חוסר מנוחה וחוסר יכולת לשבת במקום, היפראקטיביים. עשויים להיות עצבניים ואף עוינים, אגרסיביים ולצעוק. סף תסכול נמוך. נוטים לסבול מכאבי ראש והתכווצויות שרירים.
כיצד נאזן? יש להימנע מלצעוק עליהם בשל החולשה שלהם לצעקות ולתת דוגמא אישית, בשליטה על רגשות כמו עצבנות ותסכול (חיזוקים חיוביים). חובה לבצע פעילות גופנית יומית, נתמוך באהבתם ללמוד לבד, נלמדם הצבת מטרות והשגתם בצורה נכונה ובריאה, נשקיע זמן טיול וחקירה בטבע. משחקי הרפתקאות, בנייה להקניית תחושה במרחב. בבית הספר יש לתת להם תפקיד ואחריות, התנסות לבד בדברים תוך הדרכה מינימלית. יש לתת הזדמנויות לתנועה (נשלח אותם להביא משהו, לקרוא למישהו וכו’ מחוץ לכיתה. נושיב אותם קרוב למורה וכך נתמוך בריכוז שלהם). זאת לצד הקפדה על דיאטה עשירה בחלבונים.
הערה –ניתן לבצע איזון באמצעות אלמנט המים: נדאג לשינה טובה, שתייה מרובה, אמבטיות, שחייה, שירה, קריאה ומשחקי זיכרוןאלמנט האדמה
אוהבים לעזור, נקשרים בקלות למי שמטפל בהם, משתלבים ומעורבים, אוהבים חברה ונוטים לשמור את כולם בהרמוניה, אוהבים להיות אחראיים על דברים ולעזור אך לא להיות במרכז העניינים, מרצים את האחר (הורים ומורה), אוהבים להיות נוכחים, רגועים, סימפטיים, דיפלומטים ומתפשרים, חברותיים ומתחשבים
חוסר איזון: הנטייה העיקרית שלהם היא דאגה, מתעלמים ממשימות המצריכות עיבוד רב של נתונים, מה שעשוי להוביל לחוסר אכפתיות, אי ביצוע הוראות, הסחה קלה מדעת, ושכחה של דברים. לא אוהבים פרידות, נוטים לחרדה וחוסר סדר, מהססים, לא החלטיים, עשויים לסבול מכאבי בטן ומאכילה הקשורה לרגשות, חשים רעב כל הזמן. בביה”ס עשויים להיות ביישנים ולא לרצות “להפריע” או “להטריד” המורה בצרכים שלהם
כיצד נאזן? הכנת אוכל ובישול תסייע לפתח יחסים תקינים עם אכילה. כדאי להשוות בין רעב לרגשות אחרים בכדי ליצור הבדל בין מה שמרגישים ובין הרצון לאכול. נעודד שירה וזמזום, נעודד את מערכות היחסים והקשרים שלהם, נעודד לדבר על מנת להשיג את מבוקשם. נעודד לקחת סיכונים ולצאת מהמקום הבטוח ולעודד עבודה בקבוצה. כדאי להיכנס איתם לכיתה ולראות שהם בסדר ומסתדרים
הערה – ניתן לבצע איזון באמצעות אלמנט האש: לעודד משחק והופעה, חוש הומור והשתטות, ללמד אותם להיות יותר קלילים, ריפוי בדיבור במידה ויש בעיות תקשורת, ללמדם לסמוך על האינטואיציה האישית במטרה לשלוט על רגשות.
אלמנט המתכת
בעלי חזון האוהבים סדר, טקסיות וחוקים, צדק, יושר, סדר יום קבוע. שמים לב לפרטים הקטנים. מאופיינים בלמידה תבניתית, מאוד חושיים (דומה לאש מהבחינה הזו אך יותר שקטים ופחות מוקצנים). רגועים ומאופקים, מקבלים ומשלימים עם הדברים
חוסר איזון: הילד “תקוע” בדברים, נוקשה ועקשן, מתבטא בצדקנות יתר, פרפקציוניזם, כפייתי, שלילי, פוחד לנסות ומוסח ע”י חוסר סדר, נשאר מאחור ומתקשה בארגון משימות. במצב זה הילד עשוי לסבול מחרדה, דיכאון ועצבות כמו גם לסבול מעצירות ובעיות עוריות ועוויתות
כיצד נאזן? נעודד סדר, משחקים מדודים בזמן, חזרות לפני התחלת דבר חדש, נראה לילד את החלק המצחיק בטעות (“זה בסדר לשגות”), נעודד גמישות, נמפה לוח הזמנים של היום, נתגמל על שינוי במצב רוח, נטפל בארומתראפיה, נבצע תרגילי נשימה, משחק, הומור והשתטות
הערה – ניתן לבצע איזון באמצעות אלמנט האדמה: פעילויות הקשורות להכנת אוכל ובישול, הבנת הרעב ורמותיו וקישורו לרגשות אחרים. לשיר, לזמר ולזמזם, לימוד דרך יחסים וקשרים, למידה בעזרת מטאפורות ותמיכה בכישורים חברתיים.
אלמנט המים
נבון ובעל כוח רצון, התנהגות “זקנה”, חושב לעומק הדברים, איטי, יציב ומיושב בדעתו. לומד באמצעות דמיון ואסוציאציה. קריאטיבי בעולם הפנימי (מדמיין), ילד נוח המשעשע את עצמו ומעדיף להישאר בבית וליהנות מפעילות שקטה. אוהב לחקור בשקט שלו.
חוסר איזון: חולם בהקיץ ומתבודד, נרתע, מדוכא. מרגיש שלא מבינים אותו וסובל מפחדים עמוקים, אפאטי וחסר מוטיבציה. במצב זה יהיה קשה לילד עם תבניתיות, קושי בהשלמת משימות, קושי בהקשבה ועקשנות. עשוי לסבול מכאב גב והיפוכונדריה.
כיצד נאזן ? יש לאפשר לו זמן התחדשות והתאוששות לאחר בית הספר, נאפשר שינה מרובה,אמבטיות ושחייה. נפעיל אותו באמצעות שירה וחוברות, משחק זיכרון, 20 דקות של משחק וידאו לפני התחלת פתירת שיעורי בית יעזרו בריכוז. נאפשר יצירתיות ושליטה במשימה, תמיכה בצמיחה רוחנית (נציג להם דברים המדברים אליהם כמו: קסמים, דת, מסתורין, אלכימיה ומיתולוגיה)
בבית הספר :למידה מאסוציאציות, נכבד את רגשותיו במידה ומתחיל לבכות בכיתה, עזרה בקושי בהסתגלות חברתית, נשים לב להתקדמות בחומר על מנת שלא יגיעו למצב של פיגור בבסיס. פחות זה יותר אצלם (פחות חיבה בכדי להרגיש אהובים כי יותר מידי עשוי להציף אותם)
הערה – ניתן לבצע איזון באמצעות אלמנט המתכת: משחקים בזמן, מיפוי סדר יום, עידוד יציאה ושינוי מצב רוח, משחקים במבנה (פאזל) ומקצב, ארומתרפיה, תרגילי נשימה.
- טיפול ביואורגונומי באמצעות חמשת האלמנטים, הרפואה הסינית: (לבדוק באמצעות העפעוף על הסעיף שהמטופל שלנו זקוק באמצעותו לאיזון).
- א. איזון באמצעות אלמנט העץ: להכניס אנרגטית בספירלה: מוטיבציה לפעילות גופנית, משחקי הרפתקאות, זמן בטבע, תחושה מרחבית
- ב. איזון באמצעות אלמנט המים:
להכניס אנרגטית בספירלה: שינה טובה, רצון לשתייה מרובה, מוטיבציה לשחייה, אמבטיות, שירה, קריאה ומשחקי זיכרון - ג. איזון באמצעות אלמנט האש: להכניס אנרגטית בספירלה:מוטיבציה למשחק והופעה, פיתוח חוש הומור והשתטות, קלילות, דיבור רהוט, לסמוך על האינטואיציה, שליטה ברגשות
- ד. איזון באמצעות אלמנט האדמה:להכניס אנרגטית בספירלה :מוטיבציה להכנת אוכל ובישול, הבנת הרעב ורמותיו וקישורו לרגשות אחרים. אהבה ומוטיבציה לשיר, לזמר ולזמזם, מערכות יחסים וקשרים טובים, כישורים חברתיים
- ה. איזון באמצעות אלמנט המתכת: להכניס אנרגטית בספירלה: סדר יום ברור, מצב רוח טוב, מוטיבציה למשחקים במבנה ומחוצה לו, משחקי מקצב, ארומתרפיה, נשימה סדירה
סיום טיפול
- בודקים שלמטופל, למשלים שלו ולאיבר החולה חזרו 100% שדות אנרגיה
- מורידים מהספרייה הקוסמית את הפחדים של המטופל לקבל את הטיפול, או מעפעפים על הפחדים בכריכה של חוברת הטיפולים, עצם העפעוף= טיפול
- “חמסה” על נקודות הפתיחה לקיבוע הטיפול
- נשאל בעוד כמה זמן תהיה הטבה? שואלים: מיד?/ תוך כמה שעות?/ ימים?/ שבועות?/ חודשים? אחרי שעפעף על הזמן, יוצרים “סקלה אנרגטית” ומבקשים: “תן לי עפעוף על הערך המספרי= בעוד כמה ימים/ שבועות תהייה הטבה”. מנו את המספרים וחכו למספר שבו תקבלו עפעוף, זה היום/ שבוע המבוקש: 1, 2, 3, 4, 5, והלאה
- האם לעשות טיפול נוסף? אם כן, שאלה: בעוד כמה זמן לעשות טיפול נוסף? שואלים: “ימים, שבועות?” יוצרים “סקלה אנרגטית” ומבקשים: “תן לי עפעוף על הערך המספרי= בעוד כמה ימים/ שבועות עלי לחזור על הטיפול”. מנו את המספרים וחכו למספר שבו תקבלו עפעוף, זה היום/ שבוע המבוקש: 1, 2, 3, 4, 5, והלאה
- שאלה: האם כל האבחון/ טיפול היה במטופל? “כן”/ “לא” (אם לא, יוצרים ספירלה, מעמידים את המטופל במרכזה ומעבירים את היד לאורכה, אך הפעם מבקשים מהטיפול להיכנס לתוך המטופל. אם לא נכנס, ואין למטופל שדות אנרגיה, יש לטפל בו בפחד לקבל את הטיפול, לחפש אם יש הפרעות אנרגטיות שמונעות מהטיפול להיכנס, או שיש כוח עליון שאומר שזה עדיין לא הזמן לטיפול)
רשימה ביבליוגרפית:
https://www.hebpsy.net/articles.asp?id=3189
דחייה חברתית בתקופת החביון – קושי בהתאמה לנורמות הכיתה- חנה גרפי פישר
https://www.hebpsy.net/articles.asp?id=3085
רגישות לדחייה אצל ילדים ובני נוער דחויים חברתית – יעל אברהם
https://www.hebpsy.net/articles.asp?id=2884
תחושת בדידות בקרב ילדים עם לקויות למידה- פלג דור חיים
https://www.hebpsy.net/articles.asp?id=3030
“לפתוח את שער הזכוכית”- מודל טיפולי לעבודה פרטנית עם ילדים דחויים חברתית – יעל אברהם
https://www.hebpsy.net/articles.asp?id=2666
טיפול פסיכולוגי עם ילדים מחוננים טיפול פסיכולוגי עם ילדים מחוננים בעלי קושי בוויסות רגשי בעלי קושי בוויסות רגשי – שימי גלעד https://www.hebpsy.net/articles.asp?id=3787
על חיפושיות, דבורים ויצירת קשרים חברתיים – ד”ר נעמי אפל
https://www.hebpsy.net/articles.asp?id=1898
סיפור צמיחה בקבוצת ילדים לפיתוח כישורים חברתיים- קרן כהן
https://www.hebpsy.net/articles.asp?id=2964
זיהוי קשיים חברתיים ורגשיים בילדים- בית חולים דנה
https://www.tasmc.org.il/Dana-Dwek/Articles/Pages/Social-emotional-difficulties.aspx
תמציות פרחי באך http://www.bach.co.il/%D7%A2%D7%A8%D7%91%D7%94
אש או אדמה – רונן רוזנבלט ניר
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4597833,00.html
מדיטציה המורכבת מהצהרות חיוביות, המיועדות לחזוק המשאבים הפנימיים, וסיוע להפרעת קשב לילדים. יוצרת: רינת ידלין https://www.youtube.com/watch?v=OP9uX8j4QTs